Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vystudovaní ekonomové z Prahy berou 51 tisíc, umělci a zemědělci půlku

Pokud chcete po studiu dobře vydělávat, průzkum Univerzity Karlovy vám doporučuje studovat pražskou Vysokou školu ekonomickou. Její absolventi berou v průměru 51 tisíc korun měsíčně, uvedlo Středisko pro vzdělávací politiku Pedagogické fakulty UK. Nejsnáze najdou práci lékaři, právníci a učitelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host8

Ten průzkum byl hodně účelový.

Zmapujte si platy učitelů, vědců, VŠ pracovníků ve vědě, knihovníků, různých techniků, VŠ na úřadech nikoliv těch vrcholných a obrázek je i takový, že řada z nich nedosáhne průměrného platu ani po padesátce.

Zmapujte si platy nikoliv v Praze, ale mimo ni.

0/0
23.2.2012 9:36

otefal

ee

Deda mel 4 tridy v jednotridce a mel 25 ha hospodarstvi,otec rozkulacenej se zakladnim vzdelanim forvalcir v ocelarnach za 10tisic korun mesicne v 70 letech,to brali vysokoskolaci 2500.Ja skoncil s prumyslovkou v Kanade jako sef u vrtacich vezi v dulnim prumyslu za 160 000 cd$ rocne.Musis byt ten nejlepsi a i kdyz ti doba hazi klacky pod nohy tak musis jit dal a dal.Drina a drina,v nasich zivotech fyzicka,deda umrel v 86 letech,otec v 88 letech a me je 67 a citim se na 50.Neboj te se prace,ta nikoho neumorila.

0/0
22.2.2012 4:03

byrokrat?

kde na to přišli?

následující věta mne pobavila ... Například začínající právník z Univerzity Karlovy bere podle průzkumu 44 tisíc korun .... to mi ukažte který a kde ... možná tak ten kterýho zaměstná jeho rodič ve své advokátní kanceláři a pár bláznů co skončí ve velký zahraniční advokátce na 80 hodin týdně a s infarktem do pětatřiceti ... jinak je běžný plat absolventa jako začínajícího koncipienta v rozmezí 15-25 000 hrubého, 30 už je úspěch (ale to tak po roce až dvou ve firmě při 60 hodinách týdně v práci), ve státní správě dostane tak možná 18-22 a z toho mi furt průměrných 44 nevychází ...to bude asi tím, že právníci obecně neumí moc počítat ;-D    ...a to se bavím o Praze ... v okresním městě koncipientovi nabídnou těch 15 přinejlepším, spíš 10

0/0
21.2.2012 14:18

jurgen

Re: kde na to přišli?

"na 80 hodin týdně a s infarktem do pětatřiceti ." - hmmm - 80h/tydne to je normalni pracovni tyden zacinajiciho lekare ....;-(

0/0
22.2.2012 2:17

bar.bu.do

Takže ekonomika je ve stavu dvakrát lepším ...

... než umění a zemědělská výroba ...

0/0
21.2.2012 11:24

certik_bertik

a

čím je lepší VŠE oproti ostatním ekonomkám v ČR?

0/0
21.2.2012 9:19

Vhelsing3

Clovek ma takovy plat o jaky si sam zabojuje....

Jde o to se prodat...mame v praci lidi, kteri maj maturitu a berou 35 a vice hrubeho....Trvalo jim to par let,nez se na takovy plat vysvihli...ale jsou tam.

Nektere dnesni mezinarodni firmy kaslou na to,jaky mate papir z tamni skoly....Ale kdyz si treba v takovy IT (sitarine) udelate Cisco ci Checkpoint certifikace, tak jste mnohonasobne cenejsi komodita,nez nejaky clovicek s diplomem;-D

0/0
21.2.2012 8:18

maniacc

Re: Clovek ma takovy plat o jaky si sam zabojuje....

A co potom takovy clovek co ma diplom i cisco nebo check point nebo blue coat diplomy?

0/0
21.2.2012 8:54

Vhelsing3

Re: Clovek ma takovy plat o jaky si sam zabojuje....

Mluvite ale pak o cloveku, ktery uz nejaky ten patek pracuje....:-) Tak takovy clovek vicemene zdrha ven, pokud uz nema hypoteku nebo rodinu;-D;-D Protoze ho tady nikdo nezaplati....adekvatne...hehe

0/0
21.2.2012 9:42

opportunity

Re: Clovek ma takovy plat o jaky si sam zabojuje....

Když vynecháš IT, tak je pravda někde jinde...

0/0
21.2.2012 9:11

Vhelsing3

Re: Clovek ma takovy plat o jaky si sam zabojuje....

Kdyz vynecham IT, tak samo,ze pravda je nekde jinde....

Ekonomove - v tomto oboru mame vystudovanych lidi tolik,ze je muzeme prehazovat vidlema....samo,ze tady se uchytit je neskutecna loterie....

Socialni obory - Vysokoskolaky si vicemene ceske organizace nedovoli zaplatit a v tomto oboru radsi berou stredoskolaky....Ale vesmes je to o znamosti....Tady doporucuju jet ven....tech lidi, hlavne field pracovniku je tam nedostatek, ministerstvo napriklad v UK samo podporuje nekolik programu, certifikaci a clovek se tam muze vytahnout jako field pracovnik na 20-30 tisic liber rocne..coz je solidni...

A pak tu mame obory kde je nutnost mit velkou znalost do zacatku...to uz je samo taky nekde jinde....

0/0
21.2.2012 9:46

dino_na_idnes

Re: Clovek ma takovy plat o jaky si sam zabojuje....

Ano, můj šéf nemá VŠ ani žádné certifikace a bere dle mého odhadu kolem devadesáti... Trvalo mu to dvacet let, ale ty vědomosti a zkušenosti z praxe, co má, neučí v žádné škole ani kurzu, prostě ví, co a proč se může stát, protože už se mu to stalo, přičemž nejcennější nejsou nějaké modelové situace, ale záludnosti, které nikdo nevymyslí, ale přesto se souběhem mnoha okolností stanou. Jenže takových lidí je potřeba poměrně omezené množství, takže vlastně ani nemá moc smysl jimi argumentovat.

0/0
21.2.2012 9:40

VsichniMeMajiRadi

zavádějící článek

s platy je to mnohem horší.

+1/0
21.2.2012 8:12

Kuba21

Ty čísla nesedí

Ty výše průměrných platů jsou zcela mimo realitu. Absolvent VŠE nebo práv nidky nedostane plat, co zde uvádějí. Plat je reálný pouze pro Prahu a to s několika čí spíše více lety praxe.

0/0
21.2.2012 8:10

opportunity

Re: Ty čísla nesedí

Ale hezky to naštve čtenáře.

0/0
21.2.2012 9:09

TVK

Re: Ty čísla nesedí

"Zhruba čtyři roky po absolvování mají průměrně kolem čtyřiceti tisíc korun měsíčně," Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vystudovani-ekonomove-z-prahy-berou-51-tisic-umelci-a-zemedelci-pulku-1jw-/domaci.aspx?c=A120220_161630_domaci_jw

"Zhruba čtyři roky po absolvování mají průměrně kolem čtyřiceti tisíc korun měsíčně," Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vystudovani-ekonomove-z-prahy-berou-51-tisic-umelci-a-zemedelci-pulku-1jw-/domaci.aspx?c=A120220_161630_domaci_jw

V článku se uvádí, že 4 roky po absolvování berou IT, ekonomové a právníci v průměru 40tKč. To je cca. 1,6 násobek celostátního průměru, což není nic nereálného a nemožného.

0/0
21.2.2012 10:28

Bob-an

Re: Ty čísla nesedí

A cely clanek je taky o mzdach po 4 a vice letech praxe (kopec lidi ma praxi uz pri skole, tzn 4 roky po skole muzou mit klidne 6 letou praxi v oboru) a ne o nastupkach....

0/0
21.2.2012 21:20

bojovnik2

Na to, aby ti slavní ekonomové z Prahy

řešili veškeré ekonomické problémy tak, že oderou ty nejmenší, tak na to studovat tedy nemuseli, to by jim poradil i každý degenerovaný, středověký šlechtic.

+1/0
21.2.2012 5:50

JiPot

Nazorna ukazka

Rekl bych, ze zdejsi diskuze je nazornou ukazkou toho, proc to "u nas" nefunguje. Prakticky nikdo totiz nerespektuje praci druhych. Vsichni pravnici jsou kecalove a vsichni ekonomove prehazovaci prace. Podnikat s vetsimi objemy penez a nemit pravnika (nebo sam pravnicke vzdelani) se rovna prakticky okamzitemu krachu. Zkusit ridit podnik bez alespon zakladnich ekonomickych znalosti jiste lze, ale da se to naucit bud chybami, nebo vam nekdo (treba na VS) vysvetli alespon zaklady. Sice tato povolani nic nedelaji, ale nikdo si to bez nich neumi tak nejak predstavit. Tim nehajim neschopy. Kdyz je nekdo neschopa, tak je neschopa a nema to co delat se jeho zamestnanim.

Stacilo by pritom trochu vice respektu k praci druhych.

+4/0
21.2.2012 5:42

vencac

Krásné srovnání některých oborů z hlediska řešení problému

1. matfyzák - ten si udělá rovnici a pokud mu nevyjde řešení od problému uteče.

2. filosof - projde si všechna hostorická data do kterých se zakouká a na problém zapomene.

3. ekonom v podstatě je teoreticky problém opíše pak několikrát okecá a nakonec přesune na jiného.

4. Technik problém rozebere na menší problémy a ty na ještě menší problémy a tak se v těch nejmenších problémech uplně ztratí.

5. právník vymyslí bezpředmětnou poučku jak se problému vyhnout, ale podstatu stále nevyřeší.

0/0
21.2.2012 0:07

J0Ei

Re: Krásné srovnání některých oborů z hlediska řešení problému

A jen ty Venco, ty na všechno přijdeš, vyřešíš a vybuduješ, co?

0/0
21.2.2012 1:58

briza

Re: Krásné srovnání některých oborů z hlediska řešení problému

Zvanil se do  niceho radeji ani nepusti a sve mindraky si vyleci na druhych radoby vtipnymi prispevky v diskusi na internetu. :-/

0/0
21.2.2012 8:52

dino_na_idnes

Re: Krásné srovnání některých oborů z hlediska řešení problému

;-D;-D;-D No, abych byl upřímný, spíše než příspěvku se směju autorovi... Váš zbabělý matfyzák

0/0
21.2.2012 9:43

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

Lidé musí padnout na držku,aby pochopili

že dnešní systém je cesta do pekla

0/0
21.2.2012 0:02

Jaromír Josef Vít

Re: Lidé musí padnout na držku,aby pochopili

Tohle není o chápání, ale o vyspělosti. O tu EQ složku je oba poslední režimy jaksi připravily. Tzv. gumování.

0/0
21.2.2012 0:06

vencac

Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

srovnal bych je snad jen s teologií nebo fylosofií, je prostě tvůrcem dnešního a mocipánem dnešního řádu. Za komunistů to byl VUML dnes je to VŠE. Případ Lehman brothers a celého hypotečního maleru v USA krásně ukázal, kde se berou peníza na jejich platy a jak je to možné. (Je jasné že platy managerů v technických společnostech to nejsou tam jich na vedoucích postech moc není). Otázkou však zůstává morální  kredit a zde si myslím, že jsou na společenském žebříčku hluboko hluboko  pod průměrem. Téměř bych řekl, že i lapka a vrah jsou na tom lépe.

+1/0
20.2.2012 23:53

Bob-an

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

No zrovna na VSE se ekonomie moc neresi (jen na jedne fakulte).....

0/0
20.2.2012 23:54

vencac

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Vždyť proto to srovnání s VUML. Ono se tam snad za komunistů učilo něco skutečně praktického.;-D

0/0
20.2.2012 23:57

Spalovač_šancí

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Zajímavé je, že většina těch morálně pokřivených z poslední krize má vystudované ekvivalenty českého matfyzu či čvutu :-P

0/0
21.2.2012 0:00

Jaromír Josef Vít

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Jak kdo. Znám pár lidí, kteří Vámi vyjmenovaná vzdělání mají, ale do politiky by je nikdo nedostal. Mají rádi svojí práci a víc než řeči je zajímají výsledky.

0/0
21.2.2012 0:04

Spalovač_šancí

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Já o politice nepsal ...

0/0
21.2.2012 0:14

vencac

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Zajímavé, že samy se většinou hájí, že ekvivalenty ekonomického zaměření. Ostatně vy mluvíte o politice já o bankovnictví. Kde si myslím, že je podle všeho korupce a zlodějin daleko více než je ta státní. která je v mediích všem na očích.

0/0
21.2.2012 0:10

Spalovač_šancí

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Já ale psal o americkém finančním sektoru, však jsem reagoval na vás!!

0/0
21.2.2012 0:14

tajny agent

Re: Ekonomie ač věda, která zkoumá asi neteaoretičtější hodnoty

Souhlas az na toho lapku a vraha ... studovat ekonomii je dnes jako studovat nejakou asocialni ideologii. Clovek musi byt moralne pevny, aby na nem studium ekonomie na VS nenechalo nejake negativni stopy. Moje zkusenost a muj nazor.

0/0
21.2.2012 1:35

ProMoDro

K čemu jsou nám dobří

nějací ekonomové ? K tomu aby seděli někde v kukani  a vymýšleli jakým způsobem nás ještě víc zadlužit  :-)

+1/0
20.2.2012 23:34

honza2007

Re: K čemu jsou nám dobří

ale je o ně zájem ;-)

0/0
20.2.2012 23:46

Bob-an

Re: K čemu jsou nám dobří

Toje spise specialita politiku, absolventi ekonomek maji dost jine veci na praci ;-)

0/0
20.2.2012 23:53

Jaromír Josef Vít

Invalidní důchodci,

pokud vůbec nějakou práci seženou, berou osminu. Zajímá to vůbec někoho?

0/0
20.2.2012 23:25

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

Re: Invalidní důchodci,

Ne.

+2/0
20.2.2012 23:25

killian

Re: Invalidní důchodci,

pokud ten invalidní důchodce má podobné nebo vyšší vzdělání jako ten ekonom, tak je to nespravedlivé

0/0
20.2.2012 23:26

Jaromír Josef Vít

Re: Invalidní důchodci,

Zde je důkaz toho, jak ti "vzdělaní ekonomové" jsou pro lidstvo užiteční: http://www.verejnydluh.cz/

0/0
20.2.2012 23:30

killian

Re: Invalidní důchodci,

no, to bych jako příklad moc nedával, jelikož na tomto veřejném dluhu se drtivou většinou podílí jeden právník a jeden chemik ;-D

+1/0
20.2.2012 23:39

Maséér

Re: Invalidní důchodci,

právník,který navíc nikdy nepracoval ;-D

0/0
21.2.2012 13:00

maniacc

Re: Invalidní důchodci,

Pokud ten invalidni duchodce ma odpovidajici vzdelani, bere uplne stejne prachy. Tak kde je problem?

0/0
21.2.2012 8:58

opportunity

Re: Invalidní důchodci,

R^

0/0
21.2.2012 9:10

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

Skutečně?

A proč jsme tedy v takové toaletě?

0/0
20.2.2012 23:23

Jaromír Josef Vít

Re: Skutečně?

Asi dřou jako koně a jejich produktem se stávají koblihy :)

+1/0
20.2.2012 23:34

opportunity

Re: Skutečně?

A proč bychom nebyli? Oni jsou v pohodě, tím to končí.

0/0
21.2.2012 9:10

Kosta262

A v konfrontaci s definicí práce?

Práce je definována jako cílevědomá lidská činnost, při které vznikají hodnoty.

Je škoda, že právníci a ekonomové, tedy profese u kterých se dá nejúspěšněji pochybovat, jestli nejsou v rozporu s touto definicí, mají nejvyšší průměrné platy. :-(

0/0
20.2.2012 23:17

killian

Re: A v konfrontaci s definicí práce?

no vše souvisí se vším. Pokud dneska chcete uspět ve velmi konkurenčním prostředí, tak musíte mít kvalitní managery a ekonomy, které musíte zaplatit. Jinak duševní práce je taky práce. Já třeba dělám na velvyslanectví a jako příklad uvedu, že jsme vyjednali mezinárodní smlouvu, která liberalizovala obchod s Českou republikou a následně jsme našim podnikatelům pomáhali navazovat kontakty v cílové zemi. Během jednoho roku se export do této cílové země zvýšil o tři miliardy korun, takže to s vytvářením hodnot je podobný argument jako kdybych já tady říkal, že kvůli mne lidé dostávají práci. Ekonomika je prostě natolik složitá, že vše je vzájemně provázané

0/0
20.2.2012 23:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.