- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
me to tedy prijde nechutne dat na internet tento rozhovor, vam to neprijde divne,i kdyz rika, ze je indisponovat, tak on byl mrtvi, ceho se jeste dockame
Když odhlídnu od vážnosti situace a smutného konce, tak je opravdu zábava poslouchat tu čeko-angličtinu... Tím nechci říct, že to je úplně špatně, anličtina má svůj specifický charakter v řadě míst světa. Pokud budou všichni v Česku mluvit alespoň takto, tak to bude fajn.
Z angličtiny a čeko-angličtiny tam toho moc není, dohromady asi 3-4 slůvka.
Zbytek komunikace je veden (až na jednu drobnost) v předpisové letecké angličtině jaká se používá na celém světě (mimo části Francie a menšiny amerických letišť).
Dále viz zbytek téhle diskuse.
,,točte doprava'' či ,,doleva'' je nepřípustný!
Jen taková malá vsuvka.
turn right nebo turn left je přesně podle předpisů.
když si tam cpe reklamu :-)
Unauthorized linking and use of audio feeds is prohibited.
Jen bych rad podoktnul ze zverejneni techto radio nahravek je nelegalni.
Muj nedaleky soused je pilotem easyjet. Pokud s nim budu nekdy mluvit, zajimalo by me, zda te svejkovstine rozumi. Zvlaste ten jeden chlapik na zanamu ma prekrasnou zizkovskou parodii na anglictinu.
Nechápu co na tom kdo vidí neetického. Jde o záznam z komunikace, ani jednou tam pilot nemluví o tom že kapitán umírá, nebo že zemřel, mluví pouze o jeho INDISPOZICI, to znamená že je ve stavu kdy není schopen vykonávat svou práci. Tato indispozice může mít mnoho důvodů, třeba mu nesedl oběd, má záchvat migrény, chytlo ho slepé střevo atd.
Zajímalo by mě jestli místní etikou ohánějící se přispěvatelé považují za neetické i to že ve zprávách sledují záplavy, dopravní nehody a mnoho jiných věcí. Taky by mě zajímalo jestli jim přijde neetické když někdo natočí film z 2.sv války (jakékoliv téma z tohoto období) vždyť přeci filmaři "parazitují" na utrpení jiných..ale to jim asi nevadí. Místo toho aby smekli před profesionalitou pilota, který dokázal zachovat klidnou hlavu i v momentě kdy jeho kolega a kamarád umíral, ale oni ne...raději budou plivat...
..a kolik chytrolínů tu raději zozebírá leteckou frazeologii, které vůbec nerozumí. Vůbec se neuvědomují, že pilotovi právě po levé ruce umíral kolega a on se zachoval jako profík. R:I.P. pane kapitáne
Šlo o let OK777 (tomu rozumím), který má volací značku CSA777 (tomu také rozumím) a alternativní volací značku CSA77E - a tomu už nerozumím: alternativní volací značka je co, proč a odvozené z čeho?
.
Alternativní volací znak se používá když ve stejné chvíli jsou ve stejném prostoru 2 letadla se stejným nebo podobným volacím znakem, Třeba Swiss777 CSA777. ATC jim nařídí použivat alternetivní volací znak. V tomto případě 77Y. Ono je totiž povoleno používat zkrácenou verzi volacího znaku, takže by se oba lety hlásily jako 777.
To je zase senzace! Piloti jsou v letadle dva právě pro takovéhle případy - oba jsou schopni zcela samostatně od startu až po přistání ovládat letadlo, průšvih by nastal, pokud by zkolabovali oba. Kdyby neexistovalo riziko nevolnosti či smrti za letu, úplně by stačil jeden pilot.
Myslím, že existují jisté hranice morbidnosti, za kterou by novinář neměl nikdy zajít...