Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se poprvé do ostravské „Fukušimy“. Stále budí emoce

Dlouho očekávaná i značně kritizovaná stavba obchodního centra Nová Karolina v centru Ostravy se poprvé otevřela. Zatím jen na zkoušku. Aniž do něj veřejnost mohla vstoupit, tak centrum už vyvolalo mnoho emocí. Například ostravští umělci areál ve fiktivní reportáži označili za ostravskou Fukušimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Castor

O ničem ...

Další zbytečné obchodní centrum, kde budou lidé trávit čas místo pobytu v přírodě a poznání něčeho zajímavého.

Čisté gumování mozku. Už by někdo mohl utnout tyto monstrozní stavby. Bohužel opět a zase platí, že zrada je jen otázkou peněz.

0/0
19.2.2012 20:37

Martin_H

Ta ošklivá bílá krychle připomíná hranaté iglú

...snad do léta roztaje... :-)

0/0
19.2.2012 14:37

syn truhláře

A nezvlní se jim to,

jako ta "dálnice"? V této zemi si raději iluze nedělejme.

0/0
18.2.2012 21:43

honza83

Kdopak půjde bručet

Za zásadně nedodržený územní plán a zničené centrum Ostravy? Dle územního plánu měly na NK vyrůst zejména byty + doplňková infrastruktura (malé obchůdky), park apod., ovšem určitě nikoli velké nákupní centrum s multikinem a pár byty, aby se náhodou neřeklo... To už pomíjím hodně nízkou architektonickou a estetickou hodnotu toho, co na NK nakonec vyrostlo...

0/0
17.2.2012 16:00

opportunity

Re: Kdopak půjde bručet

Já jsem naposledy viděla nějaký návrh tak před 10ti lety, a už tehdy tam bylo business- a nákupní cenrum. Jako by to Ostrava potřebovala.

+1/0
17.2.2012 16:08

honza83

Re: Kdopak půjde bručet

Tak se podívej na územní plán Ostravy, je k dispozici na stránkách městě (ostrava.cz), NK je jasně vedená jako zóna hromadného bydlení a v ní obchodní centrum nemá co pohledávat!

0/0
17.2.2012 16:26

opportunity

Re: Kdopak půjde bručet

To už bylo i tehdy, a přitom tenhle model vystavovali. Takže o tom museli vědět.

0/0
17.2.2012 21:21

Huczín von Szinágl

Re: Kdopak půjde bručet

Skórka, nepiš tady. Roli Kašpárka jsi ve šmíře Fukušima už sehrál.....tvoje pitomosti už prý nefrčí ani u Waldemara. Za pár týdnů bude na Karolině narváno stejně jako v Šopáku, Futuru aj. A Masarykáč bude v sobotu odpoledne a během neděle prázdný, stejně jako už dvacet let nazpět.

0/0
18.2.2012 11:41

osdartehu

Další kravín

...jak řekl jeden můj kamarád udělali další kravín, kde budou chodit nafintěné p.če na kafe. Nic pro lidi.Rv

+2/0
17.2.2012 15:35

Huczín von Szinágl

Re: Další kravín

Proboha!8-o

0/0
18.2.2012 11:42

myskamiki002

byty

"Podobná situace je i u bytů. Prodala se jich zatím necelá polovina, dokončeny budou do konce roku"

Vcera v Reportu tvrdili, ze bytu necelych 20%, to je sice necela polovina, ale taky necela ctvrtina neboli tam nebude bydlet ani noha ;-€ V kanclech tak samo, no vypada to na velky uspech a zjevne se ten podvod s Uzemnim planem vydaril, budeme mit vedle opustene Ostravice a Palace zcela nove, taktez puste, "centrum"

+1/0
17.2.2012 13:02

flames828

Re: byty

A ještě by mě zajímalo, kdo ty byty vlastně koupil, jestli náhodou konečný obyvatel netvoří jen 20 procent z těch 20ti procent.

0/0
17.2.2012 14:29

Askii

Re: byty

ne, to už je ošetřený, dovezem si Číňany ;-D

0/0
17.2.2012 16:12

Sprintujici.stonozka.4

Je to stejně šeredné

jako jakýkoliv jiný obchoďák.Rv

+1/0
17.2.2012 11:21

vadrak

Re: Je to stejně šeredné

jo, jo, furt stejné krychle! Tomu říkám architektura!! Ale upřímn- ještě že to není z vlnitého plechu!Rv;-D

0/0
17.2.2012 11:32

Sprintujici.stonozka.4

Re: Je to stejně šeredné

jj, jediné mírné +

0/0
17.2.2012 11:34

flames828

Re: Je to stejně šeredné

Ne. Vlinitý plech má duši. Pokroucenou, ale má. Když se NK stavěla a já viděl ty bílé pláty prvně, tak sem myslel, že je to nějaká prvotní izolace nebo co. A ono ejhle, byl to finální vizor!;-D

0/0
17.2.2012 14:38

Lvy

Zatím jsem nepřišel na to, co by tam normální člověk dělal.

Někdo nějaký návrh?

0/0
17.2.2012 11:18

vadrak

Re: Zatím jsem nepřišel na to, co by tam normální člověk dělal.

To asi netuší ani ti, co tam nabízejí kanceláře a byty, ale možná že to ví developer ;-D

0/0
17.2.2012 11:33

Sprintujici.stonozka.4

Re: Zatím jsem nepřišel na to, co by tam normální člověk dělal.

spíš po tom touží developer

0/0
17.2.2012 11:35

brick_top

no zase to pekne zmrvili

clovek si predstavoval ze se bude jednat o nejaky naducany futuristicky projekt a ono z toho vysel de facto hypermarket... hnus! Je to skoda, ze tri projektu ktere byly vybrany do uzsiho kola, vybrali obcane dva zajimave (o cenach bylo rozhodnuto tim, ze postoupili tyto projekty do uzsiho vyberu) a jeden nudny vybralo mesto a ten pry vyhral!? A takto to dopadlo. Skoda, skoda, pritom by to mohlo byt tak zajimave... no nic opet se ukazala neschopnost nasich zastupitelu, ach jo :-(

BTW byl jsem v thajsku v "male" vesnicce Patong na ostrove Phuket. Jiste, pocet obyvatel je dan pomerne velkym turismem, a rekl bych ze na jednoho domorodce pripada cca 5 turistu. Ovsem jako priklad k tomuto uvedu ze jsem navstivil jejich shoping park. Ty nase vyrobni boudy alias shopingy se muzou jit vycpat. Skoro to u nich vypadalo jako park nebo odpocinkova zona nez jako obchodak. Ostrava na to jak byla zvlastni svou industrii ale taky i svou architekturou tak spadla do uplne sedi a ztraci svou jedinecnost.

+2/0
17.2.2012 9:15

vypsanafixa

Už brzo si budeme moci sednout do ostravého papiňáku!

http://www.msstavby.cz/plynojem-nove-vitkovice-fotky-12-01-2012/

http://archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=9606

http://www.stavbaweb.cz/Verejne-stavby/V-Ostrave-zacala-promena-plynojemu-v-industrialni-Dolni-oblasti.html

http://www.ostrava.cz/cs/turista/cestovani-newsletter/unor-2011

0/0
17.2.2012 7:53

flames828

Re: Už brzo si budeme moci sednout do ostravého papiňáku!

To má aspoň myšlenku a smysl.

0/0
17.2.2012 14:26

The Q

Kamery umi promitat?

"V pyramidě v nejvyšším patře centra budou kamery na všechny čtyři stěny promítat filmy."

Jsem nevedel, ze kamery umi neco promitat :)

+1/0
17.2.2012 7:42

Atomas

Re: Kamery umi promitat?

Asi nějaký ostravský hajtech...

0/0
17.2.2012 8:25

pakostič

Re: Kamery umi promitat?

není to specialita Ostravy nýbrž objev autora tohoto článku.

+1/0
17.2.2012 9:52

Atomas

Re: Kamery umi promitat?

Musím uznat, že je fakt, že Ostrava za toto nemůže...R^

0/0
17.2.2012 10:30

omy

pro uzivatele ASKII

Psal jsem toto jako reakci na prvni prispevek, ale jelikoz pozpatku nikdo moc necte, tak jsem to jeste supl tady:

.

... a ty se bez vycpat Tabulko Ascii ci Askii. Ostrava opravdu nepotrebuje dalsi plechovou nadheru typu megalomanskych sdruzenych pokoutnych butiku. S takovou se zbyvajici obchudky v centru uplne vypari a zustanou pouze SuperSkatule, ktere v 90. letech dostaly danove prazdniny, cimz zlikvidovaly veskere drobne obchodniky a ted vesele drou nejen obyvatelstvo, kteremu prodavaji podradne zbozi za nekrestanske ceny, ale i sve zamestnance ... Nejvice je mi smutno, jak se v tomto vami obhajovanem kapitalismu, vami obhajovane nove plechove skatuli, budou prodavat sracky z komunisticke Ciny. To vam nevadi? Jsem zaprisahly antikomunista, ale to co se tady deje, jde od deseti k peti ... !!!

0/0
16.2.2012 23:30

hany1

Re: pro uzivatele ASKII

Nevidím to tak černě. V nedalekém Futuru na Vietnamce nenarazíte. Jen si myslím, že se tam další kina neuživí. Jinak střed Ostravy je už mrtvý delší dobu.

+1/0
17.2.2012 0:03

disto

Re: pro uzivatele ASKII

R^

0/0
17.2.2012 8:53

opportunity

Re: pro uzivatele ASKII

V nedalekém Futuru ale taky nenarazíte na nic zajímavého, tytéž značky, jako všude... a nakonec budou i tady. :-(

0/0
17.2.2012 16:11

Askii

Re: a tady je moje odpověď tobě, tabulko omy

najdeš ji u tvé původní reakce ;-D

0/0
17.2.2012 9:29

pakostič

Re: pro uzivatele ASKII

ale pokud změníte přesvědčení ( dnes celkem běžné ) tak vás komunisté, navzdory tomu, že dnes jste jejich zapřísáhlým nepřítelem  možná vezmou. A stanete se zapřísáhlým komunistou. Proč taky ne, jen se podívejte na naše "státníky"

0/0
17.2.2012 9:55

Marťan

Tak nevím,...

...ale stavět zcela zbytečné kancelářské budovy jen tak, z rozmaru, to je právě jednou z příčin hospodářského neúspěchu Ameriky i Evropy. "Normální" investor by asi nepostavil něco zcela zbytečného. Soudruh Potěmkin by měl velkou radost!

Kolik máme v Ostravě prázdných kanceláří? Kolik tu máme starých bytů předělaných na kanceláře, finanční úřady nebo fakulty? Skoro celé centrum - a pak se na radnici diví, že centrum je mrtvé. A bude hůř, protože i zbývající obchody pomalu (z)mizí...

V Hrabové si stěžují na smrad, Mittalovi nadávají za smog - zrušme i poslední fungující fabriky, nadělejme další tisíce nezaměstnaných a z podpor si budeme chodit nakupovat do nového obchoďáku. Hodné smutná představa...

Když trochu znáte historii průmyslové Ostravy a jejího rozvoje v minulosti, tak mi to přijde, že naši (i nedávní) předkové to měli nějak lépe vymyšlené! Nejdřív dali lidem práci a pak pro ně stavěli byty a obchody - teď  to stavíme naopak a namlouváme si, že to bude fungovat. Kéž by...

+9/0
16.2.2012 22:50

myskamiki002

Re: Tak nevím,...

za pul roku se Tieto sestehuje k UANu a pribyde prazdna 14patrova budova na Varenske a cast Orchadu, ktery ani po letech neni naplnen. Tak samo Skanska u konzervatore.

0/0
17.2.2012 13:06

flames828

Re: Tak nevím,...

Tietu můžem tak leda děkovat, že z Várenské je relativně pěkná budova a že něco udělali s tím rozoraným prostorem na UANu. Bokem toho, že tu zaměstnávají dost lidí.

0/0
17.2.2012 14:36

Eze

Jako vždy

Každý si hraje na architekta. Je tu nějaká novinka tak je hned špatná, ale to že poskytne v Ostravě spoustu pracovních míst, centru ulehčí velkým parkovacím prostorem a podobně to už nikdo neřeší. Design musí ořvat lidi jen aby se zviditelnili... Je to obchoďák, tak co chcete? Viděli jste už další obchodní domy po ČR? Žádný architektonický umění to nikdy nebude.Co já osobně považuji za mínus pro Ostravu jsou ty byty a kanceláře. Nevyužitých kanceláří je zde podle mě dost a byty jsou tak přemrštěně předražené, že za tu cenu podle mě lokalitou nestojí... Nicméně věřím že se najdou lidi co se tam ubytují.

+1/0
16.2.2012 22:11

Loo Lynn

Re: Jako vždy

Pracovní příležitosti by přinesla fabrika, obchoďák sice taky, ale předpokladem je jaksi to, že tam někdo bude chodit nakupovat. A na to, aby mohl člověk zhodnotit stavbu snad nemusí být architekt, je to součást jeho životního prostoru, takže snad se může vyjádřit i neodborná veřejnost ne? A omlouvat obchoďák tím, že je to prostě obchoďák a ty jsou prostě a jednoduše hnusné.. to sorry...;-D

0/0
16.2.2012 22:15

wiki5

Re: Jako vždy

fabrika prinese pracovni prilezitosti? To se divim, ze uz ji nekdo nepostavil

0/0
17.2.2012 1:17

Paa1

Re: Jako vždy

Ta pracovní místa chci vidět... hlavně ty lidi, kteří tam budou nakupovat. Jednak v Ostravě moc peněz není, jednak to může vést k tomu, že se zlikvidují obchody v městském centru, stejně jako v Liberci. A bude po .rdeli. Nakonec zůstanou v shopping centru prázdné prostory bez nájemců, kam nakonec dají vycpanou divou zvěř a budou pořádat exkurze pro mateřské školky.

+3/0
16.2.2012 22:16

mázaušima

Re: Jako vždy

R^!

0/0
16.2.2012 22:30

kryspa666

Re: Jako vždy

Možná byste se divil, ale v Ostravě (tím myslím mezi obyvateli ostravska) je peněz víc než dost.

0/0
17.2.2012 11:03

flames828

Re: Jako vždy

V Liberci se bude jedno z obchodních center zavírat. Nejsou kšefty. A to mi přijde kraj nepoměrně bohatější než Ostravsko (byť ty plány pro Liberec byly teda hooodně přefouklé) .

0/0
17.2.2012 14:37

opportunity

Re: Jako vždy

V Praze se říká: když chceš být chvíli sám, zajdi do Galerie Butovice. I tady není všechno vytížené, a stejně staví další.

0/0
17.2.2012 16:13

Eze

Re: Jako vždy

v Ostravě peněz je... Moravzskoslezský kraj má největší počet drahých aut v ČR. :)

Co se týče Centra v Ostravě: Před týden přes den tam lidí je až až a vždy bude, protože tam mají kanceláře, práci a vše je pokupě. Málo lidí je tam k večeru a večer a na tom nevidím že by měli nákupní střediska svůj podíl, protože tam taky večer moc lidí není. Max tam kde jsou kina a to jen kvůli toho kina :)

Obchody v centru rozhodně nezaniknou... Max redukují na ty důležité a zajimavé a ostatní se přesunou :)

0/0
17.2.2012 15:36

vadrak

Re: Jako vždy

Jenže zadání bylo vybudovat nové centrum Ostravy, nikoli obchoďák, pane,kvůli obchoďáku by se nebagrovalo do 40m pod zem. I když chápu- kontaminace zeminy,ale, mělo to být centrum s parky, obchůdky, náměstím odpočinkem k Ostravici, ne v Ostravici. Jak to tak nyní vidím, je z toho krabice, vedle druhá krabice coby kanceláře, a třetí krabice jsou ty byty. Tož se podívejte nyní na Kuří rynek, na ty domy kolem, to jsem si myslel, že něco podobného vznikne! Možná mám jiný pohled na architekturu, ale pamatuji opravdovou koksovnu Karolina, byl jsem ještě malý harant a z tramvaje jsem koukal, jak to to v ní prská, nicméně i ta by nyní byla hezčí. Ano, čekal jsem něco jiného, hezčího!

0/0
17.2.2012 11:42

flames828

Re: Jako vždy

Hezčí to být mělo, původní představa ´před krizí´ vypadala skutečně k věci. Potom se to střihlo a zůstal z toho obchoďák. Toto jsem zde v diskuzi (sic!) psal již dva roky zpět ,že to dopadne ´šedá hnusná kostka´.

0/0
17.2.2012 14:30

myskamiki002

Re: Jako vždy

no tak to je slusny blabol Rv

V Uzemnim planu, nez ho PODVODEM zmenili, ZADNY obchodnak byt nemel!!!

0/0
17.2.2012 13:08

Loo Lynn

A je to tady

:-) Už se těším na to, až si tam něco koupím, vlastně tam asi budu nakupovat každý den, bude to super obchoďák a já chci aby byly všude samé obchoďáky, cítím se tam tak mezi lidma, všichni jsou tam usměvaví, bohatí a krásní! A kdo tam nebude nakupovat, ten ale vůbec nebude cool...

0/0
16.2.2012 22:09

vadrak

Re: A je to tady

Ano, ano, ano, nakupování je smyslem života moderního Ostraváka, kdo to nechápe je trubka, nebo, po ostravsky -cyp!

Vůbec není důležité, že tam bude umělá rtáva, umělé osvětlení, umělé  korzo,  vše umělé, prostě budeme in,když tam, jako(prý) zapadáci budeme trávit veškerý volný čas!  8-o

0/0
17.2.2012 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.