Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Svitav se kamiony rozjely, tah přes Červenou Vodu zůstává zavřený

Kamiony, které od rána blokovaly silnici I/35 od Litomyšle až za Svitavy, se po 13. hodině začaly rozjíždět. Silničářům se podařilo odklidit sníh, který napadal mezi zablokované vozy. Před 15. hodinou už byl úsek zcela průjezdný. Kritická zůstává situace na dalším tahu na Moravu, na silnici číslo 11.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

doktor_bota

Tohle je na zastřelení na místě:

"Podle policejní mluvčí na některých místech došlo i k tomu, že se jeden řidič kamionu pokoušel předjet druhého a nakonec zůstali stát ve sněhu vedle sebe.";-€;-O;-€

0/0
16.2.2012 20:50

Ruler

pokud někdo uvízne za zákazem vjezdu

měl by platit jako mourovatej...

+1/0
16.2.2012 16:08

poznamka

Jsem zvědav, kolika řidičům

předloží k vyúčtování ztráty těch druhých kvůli jejich blbosti.

+1/0
16.2.2012 13:47

Furimmerjung

Většina řidičů těch uvízlých kamionů

není zlá nebo agresivní, oni jsou jen poněkud hloupí...proto dělají řidiče....

+5/0
16.2.2012 13:45

choppergang

Re: Většina řidičů těch uvízlých kamionů

zato ty sedíš hezky v tepoučku za 15 000 litrů a buzeruje tě holka po střední škole.

+4/0
16.2.2012 15:02

ss.xx

Re: Většina řidičů těch uvízlých kamionů

Hele za 15 000 litrů bych se nechal buzerovat i od uklízečky ;-)

0/0
16.2.2012 18:30

ufoun

pokuty

by mne zajímalo, zda všichni ti, co vjeli do zákazu vjezdu dostanou pokutu a zaplatí si i vyprosteni.. jenze to jsou cizinci takze asi nic.. odjedou a nasi jim udelaji prd...

+1/0
16.2.2012 13:16

(gbd)

Re: pokuty

Ale jo - zaplatí.

Oni totiž berou nereálné zakázky za vyšší ceny s tím, že když se to nepovede (a nedojedou včas), tak občas zaplatí pokutu nebo dostanou míň zaplaceno. Ale to (statistické) riziko jim za (jistý) vyšší příjem stojí. (Poznámka: někdy to znamená, že jedou i za "normální" cenu - když by jinak jeli s prázdnou nebo nemají žádný kšeft a leasingovka začíná už dost otravovat.)

0/0
16.2.2012 13:39

akleen

Re: pokuty

To je riziko podnikani. Ja kdyz budu ve vyberovym rizeni neco nabizet a pak porusim zakon je to muj problem. Ale toto ma presah a negativne ovlivnuje to ostatni ucastniky sil. provozu.

0/0
16.2.2012 14:57

Neposlušný_občan_Rebel

Pokud

se bude o kamiónech jen blábolit a nebudou se tvrdě

postihovat tak se nic nezmění a  bude

hůř. To by ale na ministerstvech nesměli sedět Joudové kteří mají plné huby

keců ve sdělovacích prostředcích ale rozumného z nich nevypadne nic

+1/0
16.2.2012 12:45

(gbd)

Závislost na kamionech

Vypěstovali jsme si pěknou závislost na dopravě. V našich končinách je v podstatě běžné, že v zimě napadne sníh nebo mrzne a je tedy rozumné zůstat doma a hlavně se nesnažit vozit těžké náklady sem-tam. V podstatě se na to dá spolehnout. (Stejně se dá spolehnout na to, že vlétě klesne hladina labe natolik, že tudy neproplují lodě - už pár tisíc let se to děje...)

Jen mne facinuje, že (hlavně) obchodníci takovéto přírodní zákonitosti prostě ignorují, odmítají si udělat dostatečné zásoby a pod heslem "zásobování just-in-time" řeší jen to, za kolik peněz seženou zoufalce, který se vydá na "mission imposible" a něco doveze. A takového vždy najdou... (A pak si řidiči stěžují na nesjízdné silnice, případně rejdaři na nesplavnou řeku.)

+11/0
16.2.2012 12:06

Noirut

Re: Závislost na kamionech

Bohužel, systém dopravy nákladnímy vozy je špatně postavený. V tomto ohledu by měly být využívány více vlaky, když už je doprava osob většinou příšerná. Rozhodně by to mělo být vyváženo. Člověk jede a co minuta to náklaďák. Strašné.

+3/0
16.2.2012 12:29

taygete2

Re: Závislost na kamionech

s tím souhlasím, přesunula bych většinu kamionové dopravy na železnici, ono by to nebylo tak složité, jen chtít

+1/0
16.2.2012 14:44

akleen

Re: Závislost na kamionech

Jako treba preplatit kamion lobby?

+1/0
16.2.2012 14:58

sisemen

Re: Závislost na kamionech

stavba žádného super-hyper-mega šopu by neměla být povolena bez železniční vlečky a tudíž napojení na železniční síť. Je málo druhů zboží, které podléhají zkáze a je NUTNÉ je vozit kamiony (zelenina, maso, pečivo ...)

+1/0
16.2.2012 15:20

MTW pašuje nanuky do Afriky

Re: Závislost na kamionech

v životě sem neviděl kamion kterej veze pečivo. doprava vlakem je za a/ drahá, za b/ pomala a za c/ neefektivni. přestaňte tu řídit zeměkouli, zvykněte si na to že po silnicích jezdí mraky kamionu a buďte k nim ohleduplný. já když řídim, na silnici PŘEDVÍDAM a PŘEMEJŠLIM a nemam žádnej problém ani s kamionama, ani s traktorama ani s pražákama

0/0
17.2.2012 3:53

prying

Re: Závislost na kamionech

"just-in-time" má svojí logiku. Nebo si dovedeš představit, že by kolem fabrik a nákupních center byly ještě několikrát tak velké budovy jako sklady?

0/0
16.2.2012 12:31

tfujpm

Re: Závislost na kamionech

jine reseni te popsane situace te nenapada?

0/0
16.2.2012 12:58

prying

Re: Závislost na kamionech

Bohužel nenapadá. Jestliže to zboží nedoveze kamion, tak ho musí dovézt vlak. A ten do každého města nepoveze jednu paletu s máslem.

0/0
16.2.2012 18:50

(gbd)

Re: Závislost na kamionech

Co třeba trochu "lokalizovat"? Např. u těch obchoďáků: zboží se vozí z centrálních skladů a rychle je dáno do regálů. Jablka kupujete dovezená z Holandska, Francie, Itálie a Prahy, ač jste v ovosnářské oblasti. Výborné brambory z nedaleké velkobramborárny v obchoďáku neseženete, jen egyptské nebo polské. Pečivo sice pečou na prodejně, ale z mražených polotovarů - dovezených z centrálního skladu. Čisticí prostředky vyrábí chemička v nedalekém městě, ale nejprve se odvezou do centrálního skladu a pak teprve - just-in-time - na regály. Balenou vodu koupíte dovezenou ze Slovenska nebo z nedalekého minerálkového zdroje - ovšem ta nejprve byla v centrálním skladu a zdržela se tam půl dne, protože vše musí být "just in time". Bydlíte sice u drůbežárny, ale protože polská vejce jsou levnější, jiná v tom obchoďáku neseženete. (Ta polská také ne, protože když je nezabaví celníci kvůli malým klecím, kamiony je přes zasněžené kopečky stejně nedovezou - a když dovezou, tak "mražená".)

+3/0
16.2.2012 13:26

(gbd)

...

Kdyby ty obchoďáky braly pečivo z místních pekáren, vejce z místních drůbežáren, místní minerálku přímo od zdroje, jablka od místního velkopěstitele, nápodobně brambory, kdyby se vozilo opravdu jen to, co "tady" není, nebylo by tolik kamionů třeba a přilehlé sklady by nemusely být nikterak obrovské.

(Pro fabriky se dá vymyslet obdobná analogie.)

+4/0
16.2.2012 13:26

akleen

Re: ...

A jak je donutis? ......kdyz urcujici je cena.

0/0
16.2.2012 15:02

sisemen

Re: ...

není poněkud divné, že jablka (nebo cokoliv jiného) je LEVNĚJŠÍ dovézt z Nového Zélandu, než z vedlejší vesnice?

+1/0
16.2.2012 15:17

akleen

Re: ...

Neni, protoze cesti zastupci si nevyjednali podporu zemedelcum jako ve starych statech EU a netlaci na uvaleni cla na tyto komodity.

0/0
16.2.2012 15:25

sisemen

Re: ...

takže to poněkud divné je, no ni?

0/0
16.2.2012 15:33

Trupman

Re: ...

Pečivo je asi jediná komodita, která bývá opravdu z místních pekáren a ráno čerstvě dovezené přímo na prodejnu. To ještě gigamarkety nedokázaly obejít. Druhou stranou mince je fakt, že v těch místních pekárnách se stejně dělá ze zahraničních surovin.

0/0
16.2.2012 15:28

prying

Re: Závislost na kamionech

Já tomu tedy nerozumím. Když tedy zrušíme kamiony, tak kdo to tedy z těch centrálních skladů doveze? Vlaky? Pak si v tescu asi budou muset prodloužit regály. Navíc pochybuji, že vlak tam bude zajíždět každý den.;-)

0/0
16.2.2012 18:49

hbf

Re: Závislost na kamionech

Oč je lepší, mít ty sklady na kolečkách na silnicích a dálnicích prakticky po celé zemi? Navíc ty sklady kolem fabrik a nákupních center stejně máme, jen už to nejsou sklady, ale logistická a distribuční centra, vizte Průhonice, Čestlice, Modletice, ...

Když si na Kladně v Tescu chci koupit pudinkový prášek vyráběný v hale přes ulici, tak mohu vzít jed na to, že paleta těchto prášků jela z Kladna do některého z uvedených skladů na kraji Prahy a zase zpět do Kladna ... Počítám, že z Loštic do olomouckého hyper super také jedině přes Modletice atd. atd.

+3/0
16.2.2012 13:30

Toranoko

Re: Závislost na kamionech

A prave proto, ze je to tak strasne vyhodne, to okopirovala i Ceska posta a zridila si peknou centralni tridirnu. Vsechny baliky ted sice chodi o par dni pozdej, ale posta je in - krome toho "just in time" teda ;-D;-D

+3/0
16.2.2012 13:34

Noirut

Re: Závislost na kamionech

Přesná zkušenost. Před pár lety jsem kupoval foťák přes e-shop. Prodejce toho obchodu, který sídlí u nás, mi tvrdil, že musí zboží poslat, abych měl internetovou cenu. Tak ok, když to odeslal, šel jsem na poštu která je HNED vedle obchodu, že si to vyzvednu, ať nemusím čekat na zítřejší donášku. Jo a h...na foťák jsem čekal dva dny, protože ti blbouni ho poslali do Prahy, tam se třídil a pak šel zpět! Na hlavu.

0/0
16.2.2012 16:08

rampas

Re: Závislost na kamionech

;-D;-D;-D

0/0
16.2.2012 16:16

prying

Re: Závislost na kamionech

Sklady na kolech si z toho vytvořili obchodníci a ne ty firmy zajišťující přepravu. Bohužel ten tvůj pudinkový prášek si chce koupit i někdo v OV a zřejmě se to vyplatí přes ta distribuční centra. A že máme sklady u nákupních center je nesmysl. To přece musíš vidět sám.

0/0
16.2.2012 18:53

akleen

Re: Závislost na kamionech

Haha, to ale neni problem obchodnika, ale problem dopravce. Kazdy se snazi chovat ekonomicky a zasoby jsou mrtve penize, ze kterych se plati dane. Vedle je sekce Hobby, tam se mozna uplatnis. Toto jsou plky z neznalosti.

0/0
16.2.2012 15:01

alibaban

pro nákladní dopravu

pro nákladní dopravu zakázat celoročně,a mentály poslat zametat náměstí,aby byli na očích

+2/0
16.2.2012 11:39

prying

Re: pro nákladní dopravu

Už máš koště?

+3/0
16.2.2012 12:29

Tenzulice

Vyřešil by to tunel.

S tunely máme velké zkušenosti. Kdyby se silnice stavěly pod zemí, sněhová kalamita by nebyla. Ale tady jsou proti tunelům skoro všichni. ;-D

+1/0
16.2.2012 11:06

Stanley68

Re: Vyřešil by to tunel.

zastresit!!

0/0
16.2.2012 13:01

Honza1024

Re: Vyřešil by to tunel.

zastřelit!

0/0
16.2.2012 14:37

konipas03

jako každý rok

napadne sníh a je tady kalamita..........;-D;-D;-D

+1/0
16.2.2012 10:43

Mata Hari z Hrdlořez

Re: jako každý rok

většina nehod jde za kamionama .... v tomhle počasí zakazat výjezd

+4/0
16.2.2012 11:06

bez vysvětlení - smazán

Re: jako každý rok

stejně jako v Rakousku a Švýcarsku.

+1/0
16.2.2012 11:11

Mata Hari z Hrdlořez

Re: jako každý rok

kamiony (většina ještě k tomu na galuskách) v tomhle počasí jsou prostě zvěrstvo .....Rv

0/0
16.2.2012 11:16

Socca

Re: jako každý rok

vcera cesta o 4hodiny delsi, jen kvuli kamionu s pretizenym zavesem, takze to nemoh vyhrabat, retezy mel jen dva, co mu hned spadly, dva traktory a sypac, stejne to trvalo, hlavne jen co se dalo aspon kolem toho jednoho, tak se tam nacpali dalsi kamiony, jeden zadruhym, sak my spechame a urcite to projedemRv

0/0
16.2.2012 12:35

brnakstolety

Re: jako každý rok

No je vidět, že nekoukáte na zprávy z Rakouska. Včera tam měli schneechaos a záběry byly naprosto stejné, jako u nás doma. A všude také samý kamion. Zákaz jízd mají pouze na okresních silnicích, dálnic a rychlostních silnic se to netýká.

0/0
16.2.2012 12:49

MTW pašuje nanuky do Afriky

Re: jako každý rok

??? kde si to slyšel?

0/0
17.2.2012 3:56

prying

Re: jako každý rok

Člověče, tak jsem se zpětně podíval do černé kroniky na smrtelné nehody. A nemáš pravdu.

0/0
16.2.2012 12:34

Já, Claudius

Je tady ještě někdo

kdo nepochopil význam stavby dálnice z Olomouce do Hradce králové?

+11/0
16.2.2012 10:31

sonypolicka

Re: Je tady ještě někdo

tak už nikdo, jsi sám.

+2/0
16.2.2012 10:56

tomas_s

Re: Je tady ještě někdo

:-))

0/0
16.2.2012 11:03

Mata Hari z Hrdlořez

Re: Je tady ještě někdo

není sám, ale nesedí na rozhodovacím místě - bohužel Rv

0/0
16.2.2012 11:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.