Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Řecké ohně září na celou Evropu. V neděli založili demonstranti v Aténách požáry. Dávali jimi najevo ostrý nesouhlas s tvrdými úsporami, které schválil řecký parlament výměnou za další finanční pomoc, jež má zachránit hrozivě zadluženou zemi před bankrotem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kantormoraolomouc

Korporátní daň

V roce 1998 byla daň z příjmu korporací 35% ( za vlády Miloše Zemana ) . V roce  2000 byla snížena na 31% a za Sobotkových „reforem“ šlo o další rychlé

snižování sazeb. Už tehdy zaznívaly varovné hlasy, že to zhorší kondici

veřejných financí. Nejdříve to bylo 28% v roce 2004, pak klesla sazba na

26% a v roce 2006 už na pouhých 24% (to je efektivní zdanění s ohledem

na šíři základu pod 20%).

0/0
17.2.2012 17:03

kantormoraolomouc

Re: Korporátní daň

čerpám z

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-dolejs.php?itemid=1440

ono někde ty peníze musí chybět

0/0
17.2.2012 17:04

dave_79

sláva modrým vůdcům a nikdy jinak

pánové, že se touto sračkou vůbec zabýváte, autor je jen směšný pablb a poskok v žoldu ODS a i tak to snad ani nemůže myslet vážně, tento panflet je dobrý tak maximálně pro pobavení ;-D

ODS připravila tuto zemi o tolik peněz, že se nám to ani nezdá, kam se na ni ostatní hrabou, tak hlavně kupředu společně po modré ;-D

0/0
16.2.2012 0:29

Rhino

pan Paroubek

se už hezky rozohnil na blogu;-D

0/0
15.2.2012 14:31

Marcus12345

Kupředu pravá!!!

Prosím trio Issová, Mádl a Zelenka zda by nemohli znovu natočit nějaký virál ve stylu Přemluv bábu.

Zdá se mi, že nálada ve společnosti opadá, takže trocha pravicového nadšení je potřeba - radši dříve než pozdě!!

Tento rok budou jen krajské a senátní volby - demokratické jádro by tedy pomalu mělo začít vymýšlet předvolební strategii - vajíčka se budou házet vajíčka jen na mítincích Paroubka? Nebo i Sobotky?

Každopádně děkuji panu Musilovi za hodnotný komentář - jen více takových!!!

0/0
15.2.2012 7:40

opportunity

Re: Kupředu pravá!!!

;-D

0/0
15.2.2012 10:36

sent

Ono je to jedno.

Který z hochštaplerů kde sedi.Všem věrchuškám za poslednich dvacet let šlo jen o jedno,napakovat se a pokud možno vydržet tam co nejdéle.V horšim připadě se stahnout do předem připravenych pozic poradce přes všechno nebo se zašit do dozorči rady některého z polostátnich podniků.Jako bonus pak firma manželky bude dodavat tužky a ořezavatka do parlamentu.Samozřejmě za zvýhodněnou cenu....

0/0
15.2.2012 7:30

Vlastys

Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

ale i pro Nečase se svými loutkoherci a pro kluzkého, za káždé vlády a průseru přítomného Kalouska. Zkrátka bláto nebo louže?

0/0
15.2.2012 7:10

Marcus12345

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Bláto nebo louže? Tak to rozhodně ne! Pan Musil má křišťálovou kouli v které viděl, jak by to u nás vypadalo, kdyby vládl Paroubek potažmo Sobotka - byli bychom na tom jako Řecko!!

Ještě štěstí, že nastoupil Topolánek se svými kamarády Řebíčkem a Dalíkem - dokázali zcela vymítit korupci, což přineslo obrovské úspory. Další desítky miliard se ušetřily zavedením rovné daně, snížením firemních daní, snížením a zastropováním sociálního a zdravotního pojištění atd.

Bohužel pan Topolánek byl nahrazen panem Nečasem, takže korupce zase trošku narostla - pro podezření odešli z vlády jenom Drobil, Bárta, Besser a Kocourek. Pan Vondra to naštěstí dokázal ustát - v jeho případě se totiž zašantročilo jenom půl miliardy.

Díky Topolánkovým úsporám tak nyní můžeme přemýšlet třeba o snížení DPH, zrušení daně z dividend a nezajímat se o 12 miliard na účtech ve Švýcarsku.

+1/0
15.2.2012 7:52

blumblum

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Hele pane chytrý, zajeď na statistický úřad a koukni se na vývod zadlužování ČR v letech vlády socdem a topola s nečasem. Pak tady krafej ....... Nemusíš mít křišťálovou kouli a výsledek si vydedukuješ. Pokud ale máš v hlavě mozek.

+1/0
15.2.2012 7:56

zeto

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Raději si najdi výroční zprávy ČNB, třeba od roku 1998 a sleduj vývoj vládního dluhu. Asi budeš nemile překvapen. I když ty si to zdůvodníš tak, aby se ti hodilo.

+1/0
15.2.2012 7:59

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Znam vyvoj statniho dluhu - nevim co to ma dokazat, ale rozhodne to ukazuje, ze ty vlady si nemaji naprosto co vycitat

0/0
15.2.2012 8:01

zeto

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Však to já ani netvrdím, narozdíl od jiných. Levá nebo pravá, je to jedno. SocDem všechno rozdá nemakačenkům, ODS+TOP09 sobě a svým známým. Prašť jako uhoď.

0/0
15.2.2012 8:04

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Teoreticky pak je ale levice lepsi - stejny dluh, ale aspon z toho lidi neco maji.

0/0
15.2.2012 8:06

zeto

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

To je pravda, alespoň by do bankrotu mohli relativně slušně žít.;-)

+1/0
15.2.2012 8:08

Marcus12345

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Na staťák jsem sice nejel, ale vývoj veřejného dluhu jsem si našel:

za vlád ČSSD nárust dluhu o 300 miliard (z 300 miliard v roce 1998 na 800 miliard v roce 2006, odečetl jsem 200 miliard za Klausův dáreček Zemanovi - sanaci bank)

na vlády ODS tedy zbýva zhruba 1200 miliard (300 miliard Klausovy vlády, 200 miliard Klausův dáreček Zemanovi a 700 miliard zařídila Topolánkova a Nečasova vláda - z 800 miliard v roce 2006 na téměř 1500 miliard v roce 2011).

0/0
15.2.2012 8:06

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Co jsi mel na ZS z matematiky?

0/0
15.2.2012 8:07

Marcus12345

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Matematika byl můj nejoblíbenější předmět - z té jsem měl jedničku od zákládky až do vejšky ;-)

Něco se Vám na výpočtu nezdá?

0/0
15.2.2012 8:16

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Clovek, ktery ve vypoctu vyse dluhu nechape neco jako posloupnost, uroky atd. me opravdu nepresvedsi, ze ma vejsku a jednicku z matematiky ;-D

0/0
15.2.2012 8:35

Marcus12345

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Vidíte - a to jsem dokonce jezdil na celostátní finále matematických olympiád ;-)

Kromě toho co jste napsal, by se ještě měla především zohledňovat inflace a růst HDP - u díky růstu HDP se ke konci vlád ČSSD dluh sice absolutně rostl, ale vzhledem k HDP klesal. Zato Kalousek to seká důkladně.

0/0
15.2.2012 10:35

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Řecké ohně jako tvrdá lekce pro Paroubka i Bohuslava Sobotku

Jojo, a proto vlada !musime zplatit dluhy" - je vyrazne navysuje? Nemel nesmysly - jeden za 18 a druhy bez 2 za 20. Clanek nechapu - s levici by jsme urcite jeste v recku nebyli - byli by jsme na tom dost podobne jako ted a k bankrotu at s levici ci pravici pujdeme skoro po stejne ceste

0/0
15.2.2012 8:00

bruselátor

ods je tak geniální,

že musela prodat i své sídlo na jánském vršku.

;-D

+1/0
15.2.2012 6:51

opportunity

Re: ods je tak geniální,

Oni si zase vydělají a slevových kartách.

0/0
15.2.2012 10:37

Sneginka1

Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobotku.

"Je zřejmé, že by stačilo jen pár let vlády české sociální demokracie navíc a řecké ohně mohly dost dobře hořet i u nás.Kdyby místo Topolánkovy vlády panoval Jiří Paroubek a Česko by dost možná mělo takové dluhy, že by dnes muselo žádat o finanční výpomoc, výměnou za neskonale tvrdší rozpočtové škrty, než jaké dělá Nečasův kabinet. Že by  čelilo hrozbě bankrotu. Kdyby se totiž Paroubek a ano, nynější šéf sociální demokracie Bohuslav Sobotka dostali po volbách roku 2006 k moci, lze se důvodně domnívat, že by se zadlužovali mnohem více než Topolánkova vláda. Atmosféra uvnitř sociální demokracie byla před evropskou dluhovou krizí vůči dluhum dlouhodobě vstřícná, se dá lehce doložit. Snad v duchu slavného výroku "zdroje jsou" totiž nasekaly vlády ČSSD po roce 2003 v dobách růstu(!) opravdu velké dluhy a rozpočtové schodky." Ne nadarmo i zesnulý ministr financí Eduard Janota nazval B.Sobotku "ekonomickým břídilem a packalem"! Odstrašující příklad všehoschopného, neschopného politika.

+1/0
15.2.2012 5:06

BoaBo

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Človeče, ušetřete nás svých by a kdyby a počkejte raději, kdo vyhraje volby.

+1/0
15.2.2012 6:30

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Jenže on má pravdu. Je to sice "co by kdyby", ale oprávněné. Sobotka s Paroubkem by nás přivedli v letech 206 - 2010 do opravdu velkých problémů, kdyby dál vládli.

0/0
15.2.2012 7:46

zeto

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Podle čeho soudíš?

0/0
15.2.2012 7:53

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Podle stylu řízení státu za jejich předchozích vlád. Naslibovali hory doly a pak to dávali na dluh. No a v době, kdy ekonomika utrpěla propad, by to zadlužení zcela logicky rostlo mnohem víc.

0/0
15.2.2012 8:00

zeto

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Ona někdy některá ze stran po volbách dodržela volební program?

0/0
15.2.2012 8:09

BlkRider

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Ne, vetsinou vsichni utraceli vic nez rekli. Kazdopadne ODS vzdy narozdil od CSSD tlacila vydaje dolu. Ono uz Klausovo utahovani opasku vystrelilo tehdy CR na spici byvalyho Levyho bloku. Potom uz vzdy jen ODS uklizela bordel po vlade CSSD.

0/0
15.2.2012 9:28

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Ne. Dokonce i socialisti pochopili, že nemůžou splnit všechny svoje sliby. Nicméně jim to nebránilo v naprosto zbytečném rozhazování na dluh. Kdyby (já vím, kdyby jsou chyby) levicové vlády aspoň v letech 2002 - 2006 trochu krotily výdaje státního rozpočtu, nemuseli jsme mít potom za krize takové astronomické schodky. Zavililo to navýšení mandatorních výdajů státu v tom období. Ovšem abych byl objektivní, musím přiznat, že "pravice" jim v tom během předvolebního boje ve Sněmovně v roce 2006 velmi zdatně sekundovala.

0/0
15.2.2012 10:18

blumblum

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Samozřejmě ČSSD, protože pravice šáhla lidem na peníze. Kde ale vzala ČSSD peníze? Prostě se více zadlužovala.  Víc a víc a víc. A to prosím v době hojnosti. Teď ale každej neumětel kálí na pravičáky, kteří se snaží ten kolotoč ukočírovat. A není to vůbec snadné. Kdyby tato republika měla mít vyrovnaný a nebo přebytkový rozpočet, tak by nezaměstnanost byla dvojnásobná, důchody nižší a platy státních zaměstnanců také nižší. Jo a sociálka by musela klesnout a spoustu příplatků zrušit. Pak by to tady vypadalo jako v tom Řecku. Neschopný srágory by stáli v ulicích a za vedení odborů by demonstrovali.

0/0
15.2.2012 7:51

zeto

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Snaží se to ukočírovat tak, že za 6 let pravicových vlád narostl schodek téměř o 100%. Zajímavé úspory. Možná tak někomu do kapsy.

0/0
15.2.2012 7:55

blumblum

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Nesleduj schodek, sleduj o kolik se každý rok zvýšilo zadlužení a srovnej ho se socdemáky. Rozjetej vlak nezastavíš na metru. To se snad dalo pochopit z mého příspěvku.

0/0
15.2.2012 7:58

zeto

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Však já sleduji zadlužení. V roce 2006 cca 800 mld, v roce 2011 cca 1.5 bil. Co je na tom nejasného?

0/0
15.2.2012 8:00

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

A co takhle mezitím krize?

0/0
15.2.2012 8:06

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Jaka? Nejsem si vedom, ze by CR nejak moc krize zasahla - teda aby zasah byl tak velky aby se shodek zvysoval.

0/0
15.2.2012 8:10

blumblum

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Nesmíš sedět na úřadě a mýt své "jisté" ale být v soukromém sektoru. Tady krize je. Nejsou investice a s bídou jsou peníze na údržbu. Roh hojnosti jedávno  v kelu a je to sotva na přežití.

0/0
15.2.2012 8:19

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Ja jsem v soukromem sektoru - a nevim co trocha snizeni platu ci tak ma spolecneho s tim, ze vlada utraci za statni zakazky miliardy zbytecne a ze si hrabe do kapsy, to se pri krizi muze a je to omluva proto, ze se zvysuje statni dluh?

0/0
15.2.2012 8:34

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Tak jestli nevidíš rozdíl mezi růstem HDP kolem 6% a jeho propadem o 5%, pak je diskuse marná. ;-D

0/0
15.2.2012 10:22

zeto

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

A co u socdem povodně a sanace bank a především dárečku v podobě dluhů v konsolidační bance?

0/0
15.2.2012 8:11

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Myslíš sanaci těch bank, proti jejichž prodeji se radikálně postavila ČSSD se Zemanem v čele (výprodej rodinného stříbra) a které potom díky bankovnímu socialismu poskytovaly úvěry podnikům zralým na krach? Úvěry na mzdy? Podnikům, které nakonec stejně krachly a kromě nesplacených úvěrů po nich vznikly ještě další dluhy, které nakonec skončily v té konsolidační bance?

Mimochodem, srovnatelné povodně zasáhly ČR i v roce 1997 a tehdy ČSSD nevládla, takže tím bych vůbec neoperoval.

0/0
15.2.2012 10:28

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobo

Jenze on jeste nikdo nezacal ani brzdit

0/0
15.2.2012 8:05

kalusan2

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobotku.

Kdyby vyhrála čssd Tak bychom na tom byli podobně,akorát by nebyli tak nebohati Řebíček ,Dalík ,Vondra,Kopřiva,Topoplánek,Odklaněč a jeho matka,Drobil,Langer,Barták..........................................................

0/0
15.2.2012 9:35

Mitchell

Re: Konečně někdo dokázal ocenit ekonomického experta B.Sobotku.

Kdyby vyhrála ČSSD, byli bychom na tom se zadlužením hůř a pro změnu by se našli jiní noví multimilionáři, následovníci Palase, Grosse a dalších.

0/0
15.2.2012 10:21

Hans von Karlin

http://www.youtube.com/watch?v=EM31myP0tqE&feature=player_em

0/0
14.2.2012 23:56

kaktusak

Nejlépe hospodařili komunisti.

Ti se dovedli obejít téměř bez dluhů, s poměrně nízkými daněmi a prakticky nulovou nezaměstnaností. A to i v těžkých podmínkách embarga a studené války.

+2/0
14.2.2012 23:32

Jyrkovo Pinocchio

Re: Nejlépe hospodařili komunisti.

Ano!

V KLDR je ten blahobyt komunistů vidět...

+2/0
15.2.2012 0:35

tajny agent

Re: Nejlépe hospodařili komunisti.

Jsem nevedel, ze v KLDR vladnou ceskoslovensti komuniste ... 8-o

+1/0
15.2.2012 0:41

josefl

Re: Nejlépe hospodařili komunisti.

Český, korejský, oba stejní, Zpívají internacionálu a vlastními ústy pojídají výdobytky společné práce.

0/0
15.2.2012 0:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.