Diskuze

OECD kritizuje české školství, i když to tvrdí, že jde o pochvalu

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) zhodnotilo české školství. Ministerstvo se chlubí, že dostalo pochvalu za plán testování žáků v 5. a 9. třídách. Nechlubí se ale kritikou za vyřazování znevýhodněných dětí a také za pokles studijních výsledků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Alka1

27. 3. 2012 11:58
Co testování...

naše znevýhodněné (cikány) diskriminuje už samotný požadavek chodit do školy, dělat úkoly či známkování.. co zrušit povinnou školní docházku....?;-O

0 0
možnosti
JP

Juras

13. 2. 2012 20:15
Úředníci dosvědčují úroveň

Úředníci MŠ jsou krásným příkladem nekvalitního výsledku vzdělávání. Když nepochopí, že se jedná o kritiku a myslí si, že jsou chváleni... ;-D

Vězeňský psycholog to nezachrání...

1 0
možnosti
D

DAVIDIANUS

13. 2. 2012 18:37
Naše školství vychází z Komenského

A pokud bychom se toho drželi a malilinko okopírovali dobré věci z celého světa, nikdo by na nás neměl....

1 0
možnosti
PT

ptcko

13. 2. 2012 17:43
Lichtenštejnsko

Ok kdy je Lichtenštejnsko v EU?

0 0
možnosti
D

Davidzyx

13. 2. 2012 18:08
Re: Lichtenštejnsko

To víš. Česká novinář. Ale ta zpráva je OECD, ne EU. Tož tak.

2 0
možnosti
KS

Harry_sportsman

13. 2. 2012 17:31
Proč pořád citujete "experty" z EDUIN,

které zřejmě někdo platí za to, že se snaží brojit proti plošnému testování???

0 0
možnosti
D

Davidzyx

13. 2. 2012 18:08
Re: Proč pořád citujete

EDUin brojí proti všemu, co i jen trošičku zavání náročností, měřitelností atd.

3 0
možnosti
M

Medvěd-009

13. 2. 2012 16:53
Jestli on ten rozdíl nebude v tom,

že Pepa Dobeš neumí v žádné cizí řeči ani pozdravit. Kdoví, kdo mu to z té angličtiny překládal (a jestli vůbec).

0 0
možnosti
EP

Aqua

13. 2. 2012 16:47
Kdo má vystudovat střední školu

už nerozhodne to, zda studium na ní zvládá, ale jeden nezopakovatelný test na základce, na základě nějž bude člověk nadosmrti okastován. A hlavně co nejrovnější podmínky = likvidace škol pro nadané (gymnázia) i retardované (zvláštní), aby se navzájem v jedné třídě (multikulturně?) obohatili. Příště přijde povinnost všech občanů pracovat v jedné firmě v rámci rovnosti či třeba zavírání absolventů vysokých škol do romských ghett, aby se stali jejich tahouny....  poněkud bych zvracel, panstvo...

0 0
možnosti
PH

pavel64

13. 2. 2012 17:01
Re: Kdo má vystudovat střední školu

No když jsem v roce 79 dělal přijímačky na gymnázium, tak jedna dvojka už znamenala nejistotu (bylo jedno gymnázium na okrese). Nebojím se, že by dnešní testy mohly někomu uzavřít cestu ke vzdělání, na které má. Tehdejšího Bělouna, sbírku z matematiky pro ZDŠ, dnes používají některé VŠ při přijímačkách.

0 0
možnosti
JS

skot_2007

13. 2. 2012 16:46
Tak tak,

OECD chybí do statistik údaje a to se úředníkům nedělá!!! A ve skutečnosti - k čemu vlastně jsou?

0 0
možnosti
N

N!ghtmare

13. 2. 2012 16:25
Trestat

Proč jen jsem četl "Trestat" ;-D

0 0
možnosti
MM

Milannnn

13. 2. 2012 15:25
Odpověď

OECD má zcela pravdu, ale tady je jiný problém, ve většině vyspělých zemí připadá přibližně na 1 učitele 12-15 dětí/žáků. U nás je to 1 učitel na cca 30 dětí. Tím pádem zavést to co chce OECD není možné. Bylo by to možné, kdyby neslučovali školy. Dalším slučováním škol přibývá ještě víc žáků na učitele. Chyba školství je hlavně v tom, že když už slučují školy, tak by spíš mělo i přibývat učitelů na těch školách. Jenže to nejde, protože když přestěhují žáky do jiné školy, tak tu školu nerozšíří o učebny a tedy je neefektivní nabírat učitele.

Pokud nezačnou nabírat učitele a rozšiřovat učebny u škol které mají mnoho žáků a k tomu naberou výrazně slabší žáky, tak vzdělání půjde rozhodně dolů.

3 0
možnosti
JH

Gregorianius

13. 2. 2012 15:34
Re: Odpověď

Ty nevíš o tom že důvod slučování jde o budovy kde školy zaniknou, na žáky a učitelé kašlou;-(

4 0
možnosti