Diskuze

Rychetský: Zákon o přímé volbě prezidenta je špatný a zbytečný

Zákon o přímé volbě prezidenta, tak jak byl nedávno přijat, je špatný, má řadu chyb a neřeší problematické kompetence hlavy státu. V České televizi to prohlásil předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský. Podobně se v televizi Prima vyjádřil i senátor za ODS Jaroslav Kubera, podle kterého zákon oslabuje postavení Senátu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

al-adin

15. 2. 2012 0:59
Zbytečný

je senát. A zbytečný bude i prezident, kterému budou za provázky tahat jiní.....V té řadě uchazečů si nejsem jistý ani jedním. A v podstatě je celý zákon o volbě paskvil, včetně toho jaké pravomoci bude mít.

0 0
možnosti
^

^Moravian^

13. 2. 2012 15:38
Bývalý člen KSČ promluvil..

Ano je to špatné, za vášich starých zlatých časů presidenta nominovala vládnoucí strana, že ano soudruhu??..jak tady toho člověka můžou česi vůbec snést na nejvyšším soudním postu...

1 0
možnosti
M

mi.pt

13. 2. 2012 13:02
Na to

abychom je zvolili ke korytům jsme dobří a svéprávní, ale volit prezidenta jsme neschopní.

0 0
možnosti
VP

kremsa

13. 2. 2012 14:39
Re: Na to

Když vidím, kteří lidé jsou na vrcholu současného žebříčku kandidátů, tak s Vámi a s panem Rychetským plně souhlasím, že my prostí lidé jsme skutečně naprosto neschopní volit prezidenta a ten zákon o přímé volbě je pitomost.

0 0
možnosti
R

Rákšasí

13. 2. 2012 12:56
Já bych se spíš přikláněla k tomu,

co řekl Kubera. Zbytečný je senát. To by se panečku ušetřilo!

0 0
možnosti
J

Jedinecny

13. 2. 2012 11:33
Soudní moc - nestranná?

Pokud vím tak soudní moc v ČR  by měla bý nestranná a nepolitická. Tak ať se Rychetský nese.e do politi a mlčí.

Vypadá to jako by mu někdo přímou volbou šlápl do kuřího oka. Další ukázka očividné provázanosti mafie vůči celou společností.

3 0
možnosti
FH

Bouše

13. 2. 2012 9:48
Při současných pravomocích prezidenta

je podle mne zcela jedno, jestli je volen přímo, nebo nepřím. Na přímé vobě je pozitivní aspoň to, že když bude zvolen nějaký trouba, nebudou se mít lidi na co vymlouvat. :-)

1 0
možnosti
J

juracofandisparte

13. 2. 2012 9:04
Je to spíš naopak, než říká Rychetský.

přímá volba prezidenta bývá běžně spojena s vyššími pravomocemi, než u prezidentů volených nepřímo. Takže by nebylo od věci mu nějaké ty pravomoci přidat. Jinak ale souhlasim s nim v tom, že jen tak zavést přímou volbu bez navazujících změn (jak jsem řekl v předchozí větě) je hloupost.

1 0
možnosti
VP

kremsa

13. 2. 2012 9:20
Re: Je to spíš naopak, než říká Rychetský.

Nemám pocit, že by pan doktor Rychetský volal po omezení ústavních práv prezidenta. Spíše volal po jejich zpřesnění. Připadá mi trapné, že v mnoha případech neříká Ústava jasně, zda prezident něco musí anebo jen může, a pokud musí, tak do kdy. Ústavní právníci se pak hádají, zda prezident může nebo nemůže nepřijat demisi ministra, nejmenovat soudce navrženého ministrem spravedlnosti, nepodepsat mezinárodní smlouvu atd.

0 0
možnosti
P

pesimistr

13. 2. 2012 8:17
SOCIALISTI na oko podpořili přímou volbu prezidenta

protože již měli připravený další krok viz p. Rychetský. a takto je to ze vším, proto jsme tam kde jsme!!!!!!

1 0
možnosti
MJ

marty2ban

13. 2. 2012 8:09
...

...Rychetský: Zákon o přímé volbě prezidenta je špatný a zbytečný......To pan Rychetský také....

1 0
možnosti
G

Gamehoror

13. 2. 2012 3:47
Mimochodem správné volby by měli vypadat jinak.

Měla by být možnost u každého voleného dán ne jen hlas PRO ale hned i hlas PROTI.

Mít možnost dát hlas i několika kandidátům PRO a zbytku neutrální nebo PROTI

Pak hlasy posčítat a odečíst a zvolit toho kdo bude po takovém hlasování na tom nejlépe.

1 0
možnosti
VP

kremsa

13. 2. 2012 9:28
Re: Mimochodem správné volby by měli vypadat jinak.

Byl bych velice opatrný v prosazování takovýchto nevyzkoušených novinek. Anebo snad znáte nějakou zemi, kde něco takového funguje? Kdyby tohle bylo rozumné a účelné, už dávno by to někdo vyzkoušel. Není dobré, když si člověk myslí, že je chytřejší než všichni ostatní lidé na zeměkouli. Mám obavu, že by to nebyl dobrý způsob a že by nejspíš vyhrál někdo zcela neschopný, jenž by ale nikomu příliš nevadil. Pokud vůbec, zkuste tohle vyzkoušet např. při volbě předsedy klubu zahrádkářů, a uvidíte, jaké výhody a nevýhody toho způsobu se přitom vynoří.

0 0
možnosti