Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok od pádu Mubaraka: zatčení cizinců a odpor proti vládnoucí armádě

Přesně před rokem zachvátilo egyptské ulice nadšení, dlouholetý vládce země faraonů Husní Mubarak po masových protestech rezignoval. Rok po jeho odchodu je nálada v zemi spíše pochmurná, egyptská ekonomika kvůli odlivu turistů je na tom špatně a lidem se nelíbí, že se u moci stále drží armáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mak1_re

Jsou chytřejší než my -

na to, že revoluce byla podvod přišli už po roce - u nás to některým nedochází ani po více než 20ti letech .....

0/0
13.2.2012 8:08

mattoni už neni

bikiny

ještě nosí v Káhiře bikiny nebo už je zakázali? V;-DV

0/0
12.2.2012 20:25

pm22

No jak je videt

di "diktatori vadili jenom nekomu. Komu ? Nevim, ale drzeli ty silence islamisty pekne u huby. Protoze lidstvo je uz takove, tak holt pomoci Muslimskeho bratrstva svrhlo "diktatory" a zacina prechoid na standart - na saria. A multikulti blbeckove holt jasaji. Jak to ale  zamava se svetem, tak to je moc nezajima :):):)  Politicti vegeratiani :):):)

+1/0
12.2.2012 16:12

pm22

Re: No jak je videt

Jeste ze tam armada trochu drzi  ty silence na uzde, ale ti pravovlaskovi budou proti ni stvat vic a vic.

0/0
12.2.2012 16:13

DAVIDIANUS

Ať žije africké jaro 2011

Pravda stíhaček NATO a láska kalašnikovů Arabů zvítězí nad lží a nenávistí ;-D;-D;-D!!

0/0
12.2.2012 14:09

Gašpo_3

Muslimské krajiny kráčajú tam kam patria

do stredoveku.:-P

Kde sú teraz tí zapalení multikulti diskutéri, ktorí v páde Mubaraka, či Kaddáfího videli začiatok prerodu severnej Afriky v územie mierumilovných a slobodomyselných muslimov?8-o

+5/0
12.2.2012 11:37

Johny__S

Re: Muslimské krajiny kráčajú tam kam patria

Do středověku, vyzbrojené vyšší početností, trojskými koňmi v Evropě a jadernými zbraněmi... Rád bych se mýlil, ale po většinu středověku i na začátku novověku muslimové Evropu celkem ohrožovali...

0/0
12.2.2012 12:18

Pan_Tau

Re: Muslimské krajiny kráčajú tam kam patria

Spíš bych řekl, že kráčajů do pérdele, že pane hrábě...

0/0
12.2.2012 13:05

Nenic mi me triangly

Re: Muslimské krajiny kráčajú tam kam patria

ty mas samozrejme potize s chapanim, ale take i s vyjadrovanim. vsechno se ti to v hlavicce pomotalo a zplodil jsi nejaky bluff :-)

0/0
12.2.2012 13:51

seklst

Není bič, není práce.

Kvadratura kruhu, socialismus s lidskou tváří nebo fungující demokracie v arabském státě.Existence těchto tří věcí je zhruba stejně pravděpodobná.Hlavním problémem arabské komunity je prostá.Zkrátka- pracovat nebudou , nebudou a potřetí - nebudou.Není to poznatek z desetidenní rekreace v hotelu, ale z mnohaměsíčního pracovního pobytu , kde jsem  "spolupracoval" s arabskými kolegy.

Není to rasismus, pouze konstatování .Stovky generací prožily život pod pálécím sluncem , nějaký ten banán vždycky urvete.Tak proč se snažit ???

0/0
12.2.2012 10:34

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Jojo, v pouštích na severu Afriky roste banánů...

0/0
12.2.2012 11:08

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Mimochodem, věděl jsi, že Egypt a Mezopotámie jsou kolébky naší západní civilizace? Právě pod tím pálícím sluncem. Kdyby to byli takoví lenoši, jak píšeš, už po stovky generací, tak by asi civilizace vznikla jinde, ne?

0/0
12.2.2012 11:29

seklst

Re: Není bič, není práce.

ad/ ...kolébky civilizace a pod

Pochopitelně souhlasím, kolébka civilizace byla v oněch teplých krajích.Je však dokázáno, že migrací na sever l do méně příznivých klimatických podmínek lidé musejí vynakládat větší úsilí k zachování existence.Jestli chcete tvrdit, že Arabové jsou enormně pracovití, dovolujio si tvrdit, že se hrubě mýlíte.

Nakonec- ohledně těch kolébek. Řecko je nesporně kolébka evropské demokracie. Pochybuji však, že dnes může být považováno za příklad dobře fungujícího státu.

0/0
12.2.2012 11:43

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Nevím, co je dokázáno - domnívám se, že úplně stejně musejí lidé vynakládat větší úsilí k zachování existence, pokud se dostanou do polopouště. Musejí vybudovat zavlažovací systémy, vynalézt způsoby, jak se vyrovnat s dlouhotrvajícím suchem, způsoby obdělávání půdy, způsoby ochrany před horkem, apod. A já neoponuju tomu, v jakém srabu se nyní většina středomořských i blízkovýchodních společností nachází - pouze oponuji zjednodušujícímu tvrzení, že lidé žijící v horkém klimatu jsou líní, protože "banán vždycky nějaký najdou". Ono to není tak jednoduché - zkus si dřít "od nevidím do nevidím" ve 40 °C horku.

0/0
12.2.2012 12:03

briza

Re: Není bič, není práce.

Tak to je otazka jak ma dana spolecnost nastavene zivotni hodnoty. Zrejme je ve starem Egypte a Mezopotamii meli nastavene jinak. Krome toho tehdejsi obyvatele Egypta nebyli Arabove.

+1/0
12.2.2012 11:51

Já rád játra

Re: Není bič, není práce.

Ani Sumerane nebyli Arabove (tedy spis Semite).

0/0
12.2.2012 11:56

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Irelevantní informace. Arabové se nerozšířili tak, že zlikvidovali původní obyvatelstvo. Většinou to bylo spíše tak, že původní obyvatelstvo asimilovali. Takže i dnešní Egypťané jsou potomky těch, kteří tehdy založili tu civilizaci.

0/0
12.2.2012 11:58

Já rád játra

Re: Není bič, není práce.

Arabove se rozsirili tak ze cele velke kmeny tahly z Arabie a usazovaly se v nove dobytych oblastech. Potomky puvodniho obyvatelstva jsou napriklad Berberove, dnes utlacovane minority.

Nam pripada jeden jako druhy ale oni se rozlisit dovedou.

+1/0
12.2.2012 12:04

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Ale vůbec ne. Např. egyptští Koptové, což jsou bezesporu potomci původního obyvatelstva, se od většinových egyptských muslimů prakticky nijak neliší. Koptové sice používají jako liturgický jazyk koptštinu, která se vyvinula z původní egyptštiny, ale jinak hovoří arabsky. Totéž platí pro křesťanské komunity na Blízkém Východě.

0/0
12.2.2012 12:08

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

P. S.: Opravdu jsi schopen Kopta Mubaraka a jeho rodinu pouhým pohledem odlišit od ostatních Arabů?

0/0
12.2.2012 12:14

Já rád játra

Re: Není bič, není práce.

To ze se nelisi ma svuj duvod. Koptove (Egyptane) se proti Arabum po staleti bourili a koncivali spatne. Nasledne byli pobiti zejmena ti kteri se od vitezu vyrazne lisili, ti nemohli predstirat ze nejsou kdo jsou.

V horach kam tento zpusob asimilace nedosahl ziji kmeny ktere jsou od Arabu odlisne, dokonce i pro Evropana, cim vic na zapad tim zretelneji.

+1/0
12.2.2012 12:22

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Nesouhlasím. Většina obyvatelstva Středomoří patří ke "středomořskému typu". Neodlišíš zdejšího Araba či Turka od Španěla či  Řeka (což ale neplatí pro Araby z Arabského poloostrova - ti jsou daleko tmavší a mají mnohem výraznější "semitské" rysy). Všechny rozdíly jsou kulturní. Koptové se bouřili, protože tvořili uzavřenou komunitu, utlačovanou většinovými muslimy. Ale i tito muslimové jsou z větší části potomky původních Egypťanů, jenže šaríja říká, že islám je nadřazené náboženství, a oni se podle toho k příslušníkům jiných náboženství chovají.

0/0
12.2.2012 12:28

Johny__S

Re: Není bič, není práce.

Ono stačí zapojit logiku: Egypt byl v době arabské expanze bohatá a celkem lidnatá země. Arabský poloostrov, odkud se Arabové šířili, byl stejná polopoušť jako nyní. Tolik Arabů, aby během jednoho století zcela převládli v celém jižním Středomoří a na Blízkém Východě, tam určitě nebylo. Arabové ovšem měli výtečnou strategii asimilace: Pouze ti, kdo se poarabštili, mohli obsazovat vysoké úřady, jinak byly vyhrazeny pouze Arabům. A ti, kdo se nepoarabštili (což byli víceméně křesťané - protože Středomoří i Blízký Východ v té době byly křesťanské), měli podřízené postavení, mohli být zabiti za rouhání proti Prorokovi (šaríja platila už tehdy) a ještě platili zvláštní daň. To je samozřejmě motivovalo, aby přijali arabskou kulturu. Proto tak rychle převládla.

0/0
12.2.2012 12:13

pm22

Re: Není bič, není práce.

Jo, ale to tam nebyli Arabove. Pozor. Arabove, pokud neco udelali, tak jedine tim, ze byli specialiste na otroky a ty kupovali kde to slo a nebo je ziskavali ve svych vypadech. Nejvice jich ziskavali od cernosskych vudcu. Ti jim je menili snad za koralky.

Cim vetsi teplo, teda okolo rovniku, tim linejsi lide a je az obdivuhodne, ze vubec jeste ziji. V Egyptu dnes se stavelo, teda pred revoluci, ale to byla prace Cinanu a jejich otroku :):):)

0/0
12.2.2012 16:17

Toffi

A ROK

Egypt opravdů "vzkvétá" ;-D;-D;-D

0/0
12.2.2012 10:13

bloud-velbloud

Jojo..v létě jsem tu psal, že tak kde vládna armáda

to dycky dopadne špatně..ale jeden zapálený diskutér mi tu tvrdil jak je to ok, že vláda brzo předá vládu politikum a bude vše zase v pořádku

Leda ho.... kamaráda... tam to vidím na občanskou válku

0/0
12.2.2012 9:32

OK313

Re: Jojo..v létě jsem tu psal, že tak kde vládna armáda

Samozřejmě se můžu mýlit, ale mně to spíš připadá, že až to pustí z ruk armáda, pak teprve nastane to správný "maso". Nicméně milovníci zážitkové a adrenalínové dovolené už mají pro letošek svoji destinaci jasnou. A ani si nemusí předplácet nějaký raft nebo seskok padákem.

+1/0
12.2.2012 10:49

ježo

Re: Jojo..v létě jsem tu psal, že tak kde vládna armáda

Taky myslím,že ta správná ,,demokracie"teprve příjde.

0/0
12.2.2012 11:01

bookmaker

Podobne dopadnou Slovaci

pokud odstranej soucasnej rezim.

0/0
12.2.2012 9:14

Habouji

Mají co chtěli

Chtěli svobodu mají ji mít, jenom souhlasím s příspěvkem níže, že lidé se nezmění přes noc . . . . . Jenom se obávám, aby to nedopadlo jako v Afghánistánu, kdy odstřelovali hlavy sochám a ničili památky. V Egyptě by to bylo mnohem citelnější ztráta

+1/0
12.2.2012 9:14

timothyleary

Re: Mají co chtěli

Už to nedávno dávali v TV-zakrývání soch igelitem a nějaký islamista tam mudroval,že hlavy soch,by se měli zalít voskem.Bylo to myslím na Čt24.

0/0
12.2.2012 10:23

Kirken

To řekl tuším Napoleon:

"Svoboda je kost hozená lidu, aby si o ní vylámal zuby." Zdá se , že to platí i u musulmanů. :-/

+1/0
12.2.2012 8:00

hovnival-

proboha naucte se cesky

brzy, jazyk, nazyvat, cizynec, Ruzyne

!!

0/0
12.2.2012 1:44

lemini

Re: proboha naucte se cesky

Eee. Nic proti, ale pokud voláš po češtině, tak kde máš háčky a čárky? A ten ,,cizynec", to je ironie, viď?;-D

0/0
12.2.2012 1:57

bloud-velbloud

Re: proboha naucte se cesky

to si asi děláš srandu že jo?

0/0
12.2.2012 10:06

MajklNajt

Re: proboha naucte se cesky

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
12.2.2012 12:08

LiborAxel

Mno

Libye,Egypt,-moc bych se nesmál.Moc turistů tam asi letos nepojede.

Kdypak nám islám nakope prdel?

0/0
12.2.2012 1:23

Vometák

Re: Mno

Začínám mít pocit, že nikdy... Nechci si nasazovat růžové brýle, ale jsou všechny údaje o muslimské touze ovládnout Evropu a vyhladit nevěřící obyvatelstvo pravdivé? Jsou všechna čísla o množící se muslimské populaci v Evropě pravdivá? Čtu diskuze pod články, chodí mi maily (s fotografiemi, které jsou snad dělané v Malování), ale spolehlivý zdroj informací kde nic, tu nic...

0/0
12.2.2012 3:12

Mandelův_očař

Re: Mno

Ježišmarjá neblbněte, co by pak ti lidi dělali se svým životem, k čemu by se upínali, kdyby se nemuseli strachovat o osud křesťanské Evropy?

0/0
12.2.2012 3:35

Sharpe

Re: Mno

Ona ta Evropa moc krestanska neni, je to jenom slovni obrat. Jinak ono je mozne i tvrdit, ze v cesku zadni cikani neexistuji,ze si ten problem vymysleli lide z nudy a je to vyreseno

0/0
12.2.2012 4:30

Kirken

Re: Mno

To víš že jo. Všechno je v pořádku, spi dál.

0/0
12.2.2012 8:01

Vometák

Re: Mno

Jako já to vnímám, čtu poslouchám, ale snažím se o tom přemýšlet, jestli je to možný, nebo ne. Občas narazím na názory protistrany (i když těch moc není, holt moc nefrčí) a snažím se udělat si vlastní názor. Je podle tebe v tomhle směru něco v nepořádku? Opravdu nám hrozí zánik? Odkud čerpáš informace? Nehodlám popírat islamizaci Evropy, jen je třeba zachovat při přijímání informací chladnou hlavu.

0/0
12.2.2012 11:19

Johny__S

Re: Mno

Já se např. domnívám, že nám zánik hrozí. Samozřejmě, tady z Čech se to nezdá, ale realita v zemích s velkou muslimskou menšinou je děsivá. Státní orgány muslimům všemožně ustupují (EU už ani neslaví Vánoce, aby je neurazila - rozesílá přání "Šťastné zimní svátky", v Holandsku se např. hovoří o tom, že by se povolila ženská obřízka, uvažuje se o povolení šaríje pro muslimskou komunitu, atd.) a muslimové chtějí stále více. Navíc ve všech muslimských společnostech v historii byli křesťané na podřízené pozici a nevěřící na tom byli ještě hůře. Alarmující je, že zatímco "bílá" evropská populace má mizivou porodnost, muslimů přibývá. Evropa se nyní nachází v podobné situaci, jako když si Římané na svém území nechali usazovat germánská etnika jako federáty. Tehdy si také nikdo nedokázal představit, že za dvě stě let bude po všem, Římané věřili, že se federáti nakonec latinizují, jako tomu bylo v minulosti u dobytých etnik. A přece federát Odoaker nakonec sesadil posledního císaře...

+1/0
12.2.2012 11:24

Johny__S

Re: Mno

Takže ten průzkum, který ukázal, že třetina vysokoškolských studentů muslimského původu ve Velké Británii schvaluje útoky 11. září a dvě třetiny by si přály zavedení práva šaríja, byl vymyšlený? Je vymyšlené i to, že turecký premiér Erdogan prohlásil, že co se jim nepovedlo u Vídně, to zařídí dělohy jejich žen? A zároveň prý též řekl, že každý Turek, který se v Německu zřekne svého turectví, je zrádce. Ale možná je to taky vymyšlené...

+2/0
12.2.2012 11:12

Já rád játra

Re: Mno

Nejspolehlivejsim zdrojem informaci jsou vlastni oci a usi. Zajedte se podivat treba do Berlina-Neukollnu a poptejte se puvodnich obyvatel na jejich kazdodenni zazitky.

0/0
12.2.2012 11:54

Johny__S

Re: Mno

Je opravdu alarmující, že jsou nyní šikanovány německé děti ve třídách, kde většinu tvoří muslimové - muslimské děti jim nadávají do "vepřožroutů", německé děti jsou nuceny akceptovat muslimskou kulturu, nikdo se s nimi nebaví, protože neumějí turecky, apod. A berlínská radní pro školství prohlásila, že je to v pořádku a nic s tím dělat nebude. Německá Strana zelených je strana vlastizrádců. Nebo jiný příklad - na západě se běžně stává, že muslimský taxikář odmítne svézt slepce s vodicím psem, protože "pes je nečisté zvíře". Proboha, západ se svou politickou korektností a odstraňováním všemožných forem byť i potenciální diskriminace tohle ignoruje!

0/0
12.2.2012 12:06

Kidkid

Re: Mno

Však oni si Němci rychle dokáží doma udělat pořádek. Zkušenosti jak vyčistit národ mají z dob 2. světové války a mám takový dojem, že tentokrát se k nim dobrovolně přidá celá Evropa. Jen jak se jim povede si zase zvolit vůdce a bude rychle s Turky konec.

0/0
12.2.2012 15:23

pouyt

Mubarak padl,ale jeho lidi jsou porad u armady

proto lide bojuji dal

0/0
12.2.2012 1:17

Sharpe

poznamka

Jiz Mojzis, kdyz vyvedl zidy s Egypta, vodil zidy po pousti 40 let, nez vymre stara generace, zvykla na otroctvi a byt otroky. Tebrve s nova generace nezatizena minulosti, smela zalozit novy stat, ale ani on sam do neho nevstoupil.

A vy verite, ze se mysleni a mentalita lidi da zmenit pres noc prejmenovanim firmy

+4/0
12.2.2012 0:55

Tulák123

Re: poznamka

Nebylo to tam krapet jinak?

0/0
12.2.2012 10:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.