- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
MHD bez dotací. Jízdné takové, aby pokrylo náklady. A ušetřené dotace investovat. Do dopravních staveb (používaných jak IAD, tak MHD), školství atd.
Auta bez dotací (ulice, policie, soudy, parkoviště, skody na zdraví kvůli hluku atd.). A ušetřené dotace investovat.
Linky MHD v Praze jsou chaoticky vedené. Tramvaje jsou omezeny kolejemi, ale trasování změnit lze. Kde to jde určitě jsou autobusy. Mnoho linek je vedeno tak jak vedeno z jediného důvodu - historického. Změna použití mnoha velkých ploch (typicky z průmyslu na kancelářské budovy či obytné) se nepromítlo do trasování a někdy dokonce ani do jízdních řádů. Kvůli absenci plánování tu máme kritické uzly typu I.P.Pavlova či Kačerov, které jsou zcela nevyhovující obrovskému množství zde se pohybujích cestujících. Kačerov s jediným eskalátorem je velkou ostudou. Při mimořádnostech v provozu nefungují operativní zásahy, řidiči neinformují cestující o problémech, prostě chaos. Poslední tečkou je 10 let kritizované trasování dle starých plánů, které tu ODS skrze Šteinera dlouhodobě hájila a teď najednou nový primátor použije tohle jako záminku pro stopnutí. Alibismus a chaos, to je přístup města k MHD.
Zatím to tak je, ovšem dle mého názoru se Praha bude jen propadat níže. Omezování MHD, investice do IAD...
Dotace do MHD jsou násobně větší než investice do AID. A to proinvestované peníze se změní ve stavby, co tu nějakou dobu budou (včetně jejich využívání linkami MHD); dotace se prostě prožerou na to, aby jízdné bylo politicky atraktivní.
a z toho dúvodu nebude pro individuelní dopravu ideální. Při těchto cenách pohoných hmot také nikdo po Praze nejezdí pro zábavu, ale většinou z důvodů pracovních /poskytování služeb a pod./ Zásadní chybou je nedokončený okruh kolem města zejména v severozápadní a severovýchodní části. Pak by mohla t.zv. magistrála přestat plnit průjezdní funkci. Zbytečně drahý tunel pod Stromovkou okruh nenahradí. Řešení dopravy v Praze a v Čechách vůbec by mělo být centrálizované a ne závislé na výpalnictví různých "ekologů" nebo libovůli starostů vesniček, nebo městských částí. Devítiletý odklad dálnice kolem Plzně budiž příkladem.
pořád všichni pražáci tak skuhrají na svojí MHD. Pocházím z menšího města v ČR, MHD tam jezdí tak jednou za 20 minut ve špičce a to je všechno a nikdo neskuhrá
ne každý Pražák skuhrá na MDH, já jsem celkem spokojená
mně se nelíbí akorát Bémova otevřená karta - jak se zdá, je otevřená akorát těm zlodějnám
Výjimečnost značí extrém, a ten může být dvojího druhu: pozitivní a negativní......
především tím, jak Dopravní podnik bere prachy na všech stranách, od magistrátu, cestujících, za SMS jízdenky, opencard a jak dokáže celkem okrouhlé sumičky z nich odklánět na různjé ostrovy
Kdo jste se kdy pokusil někam přemístit MHD třeba v Římě, dáte mi za pravdu. Kdo se ošklíbá nad Pražskou dopravou, může k jejímu pozvednoutí přispět tím že tam nebude jezdit nasmrádlý z hospody, nebo týden nemytý. To je jediná česká rarita, za kterou se před civilizovanými návštěvníky stydím.
A jak se teda má člověk dostat nasmrádlý domů z hospody???