Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha má zaostalou dopravu a výjimečnou MHD, ukázalo srovnání

Zahraniční společnost Arthur D. Little porovnala, jak se 66 metropolí vyrovnává s nárůstem dopravy. Do analýzy zahrnula i Prahu. Ta má ve srovnání se světem výjimečnou MHD. Ale neví, jak čelit rostoucímu počtu aut a cestujících. V moderních způsobech dopravy je na samém chvostu Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lekaj

moje reseni je jednoduche

MHD za symbolicke ceny.

0/0
11.2.2012 17:21

nahoda

mhd

A vedení neni zaostalé?????

0/0
10.2.2012 17:23

Davidzyx

Základní řešení

MHD bez dotací. Jízdné takové, aby pokrylo náklady. A ušetřené dotace investovat. Do dopravních staveb (používaných jak IAD, tak MHD), školství atd.

+2/0
10.2.2012 16:37

magorrrr

Re: Základní řešení

Auta bez dotací (ulice, policie, soudy, parkoviště, skody na zdraví kvůli hluku atd.). A ušetřené dotace investovat.

+5/0
10.2.2012 17:35

kenx

chaotické vedení MHD

Linky MHD v Praze jsou chaoticky vedené. Tramvaje jsou omezeny kolejemi, ale trasování změnit lze. Kde to jde určitě jsou autobusy. Mnoho linek je vedeno tak jak vedeno z jediného důvodu - historického. Změna použití mnoha velkých ploch (typicky z průmyslu na kancelářské budovy či obytné) se nepromítlo do trasování a někdy dokonce ani do jízdních řádů. Kvůli absenci plánování tu máme kritické uzly typu I.P.Pavlova či Kačerov, které jsou zcela nevyhovující obrovskému množství zde se pohybujích cestujících. Kačerov s jediným eskalátorem je velkou ostudou. Při mimořádnostech v provozu nefungují operativní zásahy, řidiči neinformují cestující o problémech, prostě chaos. Poslední tečkou je 10 let kritizované trasování dle starých plánů, které tu ODS skrze Šteinera dlouhodobě hájila a teď najednou nový primátor použije tohle jako záminku pro stopnutí. Alibismus a chaos, to je přístup města k MHD.

0/0
10.2.2012 16:14

LadislavH

Zatím

Zatím to tak je, ovšem dle mého názoru se Praha bude jen propadat níže. Omezování MHD, investice do IAD...

0/0
10.2.2012 15:35

Davidzyx

Re: Zatím

Dotace do MHD jsou násobně větší než investice do AID. A to proinvestované peníze se změní ve stavby, co tu nějakou dobu budou (včetně jejich využívání linkami MHD); dotace se prostě prožerou na to, aby jízdné bylo politicky atraktivní.

+1/0
10.2.2012 16:38

LadislavH

Re: Zatím

Dotace na MHD nekončí v jejím provozu, nýbrž se odvádějí za jízdenky, sms jízdenky, outsourcing, plátna v metru apod. Kolik peněz obdrží pražský DP za reklamu na a v jeho vozech? Firma JCD za to dostává stovky milionů korun, kolik za to platí pražskému DP raději ani nechci vědět...

0/0
11.2.2012 18:40

LadislavH

Re: Zatím

Ještě by mne zajímalo, jak bude MHD využívat tunel Blanka...

0/0
11.2.2012 18:41

Mysel

Re: Zatím

No jiste, ty hnusni ridici urcite nasilne uzavrou pujcovny bicyklu, takze propad na tomhle vtipnem zebricku je neodvratny!

Prostudujte si to poradne. Praze i podle tohoto hodnoceni predevsim chybi kvalitni silnicni sit.

0/0
10.2.2012 17:03

Fai Rodis

Re: Zatím

POridime si jeste par architektonicky hodnotnych cyklostezek za desitky milionu a hned budeme svetovi.

Ty prazske kopce jsou prece pro cyklouny naprosto idealni, ne?:-P Obzvlast v zime.

0/0
10.2.2012 18:13

jiruna

Praha je historické město

a z toho dúvodu nebude pro individuelní dopravu ideální. Při těchto cenách pohoných hmot také nikdo po Praze nejezdí pro zábavu, ale většinou z důvodů pracovních /poskytování služeb a pod./ Zásadní chybou je nedokončený okruh kolem města zejména v severozápadní a severovýchodní části. Pak by mohla t.zv. magistrála přestat plnit průjezdní funkci. Zbytečně drahý tunel pod Stromovkou okruh nenahradí. Řešení dopravy v Praze a v Čechách vůbec by mělo být centrálizované a ne závislé na výpalnictví různých "ekologů" nebo libovůli starostů vesniček, nebo městských částí. Devítiletý odklad dálnice kolem Plzně budiž příkladem.

0/0
10.2.2012 15:02

certik_bertik

proč

pořád všichni pražáci tak skuhrají na svojí MHD. Pocházím z menšího města v ČR, MHD tam jezdí tak jednou za 20 minut ve špičce a to je všechno a nikdo neskuhrá

0/0
10.2.2012 14:03

savanah555

Re: proč

ne každý Pražák skuhrá na MDH, já jsem celkem spokojená

mně se nelíbí akorát Bémova otevřená karta - jak se zdá, je otevřená akorát těm zlodějnám ;-€;-O

+3/0
10.2.2012 14:39

kenx

Re: proč

Protože mimo Prahu se pohodlně jezdí autem. V Praze je na jednu stranu neefektivně vedená MHD a na stranu druhou blokována IAD (kriplzásahy typu bus pruhy apd.) jen proto, že politici města včas nepřenesli veřejnou dopravu ze silnic na koleje (ať už tramvajové těleso vedené mimo silnici nebo metro). Nebavím se o centru, bus pruhy se vyznačily na okrajích. Komančové tu měli velké oči a postavili 4-pruh, politici to teď kriplzásahy omezují na 2-pruh. Samozřejmě, že to teď jinak nejde a bus pruh je menší zlo, já jen, že ještě lepší řešení je provozovat MHD odděleně od aut a je klid. Konečně, ono se po Praze jezdí ještě krásně, kdo si zkusil Paříž nebo Londýn (že jim to mýto něco vyřešilo, mají to tam zpět ...), pro něj je Praha klidným maloměstem.

+1/0
10.2.2012 16:19

Zabr-Ali Mubarak

Já bych byl opatrný

Výjimečnost značí extrém, a ten může být dvojího druhu: pozitivní a negativní......:-)

0/0
10.2.2012 13:25

petkacek

MHD je v Praze jedinečná

především tím, jak Dopravní podnik bere prachy na všech stranách, od magistrátu, cestujících, za SMS jízdenky, opencard a jak dokáže celkem okrouhlé sumičky z nich odklánět na různjé ostrovy;-€!

+5/0
10.2.2012 13:11

helfi

Pražská MHD je skvělá!

Kdo jste se kdy pokusil někam přemístit MHD třeba v Římě, dáte mi za pravdu. Kdo se ošklíbá nad Pražskou dopravou, může k jejímu pozvednoutí přispět tím že tam nebude jezdit nasmrádlý z hospody, nebo týden nemytý. To je jediná česká rarita, za kterou se před civilizovanými návštěvníky stydím.

+4/0
10.2.2012 12:49

master19

Re: Pražská MHD je skvělá!

A jak se teda má člověk dostat nasmrádlý domů z hospody???

0/0
10.2.2012 14:24

Mysel

Re: Pražská MHD je skvělá!

Toje jeho problem - jakkoli, jen aby helfimu nevadil a on se pak chudak nemusel stydet pred spratelenymi cizozemci.

0/0
10.2.2012 17:05

Fiestak

Re: Pražská MHD je skvělá!

Tak Říémě jsem vcelku pravidelně a zatím jsem problém v jejich mhd neviděl. Vždy bez problému.R^

0/0
10.2.2012 18:34

_m-

Re: Pražská MHD je skvělá!

kecáš

0/0
11.2.2012 18:56

sigenius

varianty

Jsou 2 možnosti, jak budovat záchytná parkoviště.

A) Vybudovat metro, nejlépe do polí. Potom si vzpomenout, že by tam mohlo být záchytné parkoviště. Náhle se zjistí, že tam ty pozemky jsou nějak drahé, že už někomu patří. A jsou drahé. A místní městská část si zavede parkovací zónu.

b) Vybudovat na okraji Prahy, někde v polích, jednoduše tam, kde jsou nejlevnější pozemky, velké záchytné parkoviště. Následně k tomuto parkovišti přivést metro nebo tramvaj.

B je správně.

0/0
10.2.2012 12:49

Haluzorium

Skoly nemam

"V porovnání s dalšími evropskými městy je na samém konci žebříčku, až za Aténami, které skončily v Evropě na posledním místě"

A kolik presne miest si vy predstavujete za poslednym miestom v rebricku, Kefalin?

0/0
10.2.2012 12:27

odkud_a_kam_jdeme?

Re: Skoly nemam

;-DR^

0/0
10.2.2012 12:32

cochces

Re: Skoly nemam

Možná jen Prahu nezařadily mezi evropská města, aby to srovnání nebylo tak špatné. Mezi rozvojovými zeměmi udělá větší terno :-)

0/0
10.2.2012 14:00

nickless

Re: Skoly nemam

Může se pochlubit vysokým podílem veřejné dopravy, kde předčí i nejlépe hodnocené západoevropské metropole jako Londýn, Stockholm nebo Amsterdam.

To je fakt blábolení, že to nejde. Vzpomněl jsem si na otázky z nějakého srandovního IQ testu: "Běžíš závod, předběhneš třetího, kolikátý budeš?" Každý řekne "druhý".

+1/0
10.2.2012 14:04

Haluzorium

Re: Skoly nemam

Neresil bych. Inteligencni kvocient naroda ceskeho stoupne o desitky procent vzapeti po tom, co bude prezidentem zvolen Okamura. Vetsina naroda to tvrdi a ja tomu verim.

0/0
10.2.2012 19:22

Leinad

A už dlouhou dobu je snaha zrušit to

Metro do polí, nákup tramvají ve kterých není místo, nedá se do nich nastoupit, nesmyslné změny linek,... :)

+1/0
10.2.2012 12:14

Fair-Play

No toto

Cílem velkých měst by podle něj mělo být hlavně snižování

počtu osobních aut v ulicích. "S tím souvisí například počet dobíjecích

stanic pro elektromobily, dostatek záchytných parkovišť či síť

cyklostezek," vyjmenoval možnosti Brabec.Pan Brabec je totálně mimo, jeho opatření akorát "zabije" místa, kam nepustíte individuální automobilovou dopravu! Lidé se nebudou pachtit s nákupem nebo za zábavou na kole (třeba těď v mrazech) nebo MHD. Lidé chtějí jezdit autem!!!!

+1/0
10.2.2012 12:10

Leinad

Re: No toto

Jak vlastně budování benzinových nebo dobíjecích stanic omezí automobily? ;-D

Jinak je otázkou proč ne každý chce jet sockou -> vyhodit smraďochy, zamyslet se nad linkovým vedením(ne metro do pole, jo bus rychlospoje), kupovat pohodlně vozy(ne tramvaje/busy, kde se nedá sedět a není tam místo na kolena), ... pár lidí vždy musí jet autem (dodávka do obchodu, cesťák či instalatér k zákazníkovi, tranzit přes Prahu,...) ale rozhodně ne většina.

0/0
10.2.2012 12:25

Fair-Play

Re: No toto

Nevím, zda chápete psaný text ale reagoval jsem na toto prohlášení

"Cílem velkých měst by podle něj mělo být hlavně snižování počtu osobních aut v ulicích" Chápete to?

0/0
10.2.2012 12:30

Leinad

Re: No toto

Ano a na to jsem reagoval údivem, jak k tomu snížení povede vybudování další (benzinové či dobíjecí) stanice. Nezvýší náhodou další možnost tankování počet aut v ulicích?

0/0
10.2.2012 12:33

Fair-Play

Re: No toto

Kde se tam píše o benzínkách?

0/0
10.2.2012 12:35

Leinad

Re: No toto

"S tím souvisí například počet dobíjecích stanic pro elektromobily,..." vyjmenoval možnosti Brabec.

0/0
10.2.2012 12:38

Fair-Play

Re: No toto

Ty jsi hloupý? Ptám se, kde se píše o benzínkách které tady proklamuješ?8-o

0/0
10.2.2012 12:40

Leinad

Re: No toto

Mezi benzinkou a dobíjecí stanicí není v tomto tématu moc velký rozdíl. Obojí podpoří automobilismus, nikoli omezí. :-P

0/0
10.2.2012 12:50

Fair-Play

Re: No toto

Je tohle vůbec možné?....Asi jo8-o Brilantně zahrané do autu8-o

0/0
10.2.2012 12:52

Fair-Play

Re: No toto

dobíjecí místa budou samozřejmě jen pro elektroverky a auto se spalovacím motorem tam nejspíše nebude moci parkovat:-(

0/0
10.2.2012 12:37

Leinad

Re: No toto

Ty dneska běžně parkuješ u tankovacího stojanu a benzince to nevadí? Já tam většinou stojím jenom na nutnou dobu(natankování, nákup bagety, zaplacení) a jedu dál.

0/0
10.2.2012 12:40

Fair-Play

Re: No toto

8-o8-o

0/0
10.2.2012 12:42

Fair-Play

Re: No toto

Parkovací místo se stojanem na dobíjení!! Elektroverk nedobiješ za pět minut!!Děláš to schválně nebo co?

0/0
10.2.2012 12:45

Leinad

Re: No toto

Až se budou sériově vyrábět superkondenzátory, tak je dobiju. ;-D

i když si mezitím řidič třeba odskočí na celou svoji směnu, furt je to platící zákazník (zaplatí za elektřinu) a nevidím důvod, proč by na danym místě měl stát někdo jiný.

0/0
10.2.2012 12:53

Fair-Play

Re: No toto

A o čem tady celou dubu asi píšu proboha?

0/0
10.2.2012 12:55

javky

Re: No toto

No jo, jenomže za dvě minuty natankuju u benzínky plnou a ještě si odskočím na záchod. Geniální elektromobil "tankuje" klidně deset hodin. To bych se u toho stojanu dost nudil tam čekat, ne?

0/0
10.2.2012 12:47

Datel1

Výjimečná? Nebude trvat dlouho.

V Praze je výjimečná MHD, píše se v titulku. Na jiném místě se lze dočíst o chystaném rušení autobusových a tramvajových spojů a omezení MHD v Praze vůbec. Takže brzy s tou výjimečností to skončí a v příštím srovnání s jinými městy bude MHD v Praze kdesi na chvostě.

Ale ještě něco. To srovnání museli dělat někdy dřív, po úpravě jízdních řádů v prosinci loňského roku, to nemůže platit. Některé spoje (plně vytížené po celé trase) byly nesmyslně kráceny, takže autobusy jezdí poloprázdné, protože končí nelogicky někde za polovinou původní trasy. Například 179, 225. Hádám, že budou kandidáty na zrušení celé linky.

0/0
10.2.2012 12:08

bitkar

Re: Výjimečná? Nebude trvat dlouho.

nejak nenapsali v cem ta vyjimecnost spociva ale... co mame lepsi nez vsichni ostatni staty

0/0
10.2.2012 12:13

helfi

Re: Výjimečná? Nebude trvat dlouho.

Hustá síť a jezdí se na čas.

+1/0
10.2.2012 12:51

Datel1

Re: Výjimečná? Nebude trvat dlouho.

Ano, nepsali. Ale někde jsem o té výjimečnosti pražské MHD četl už dřív (pokrytí sítě, intervaly, vozový park...), tak jsem podvědomě reagoval takto. A co máme lepší než všechny ostatní státy? Nějak si honem nemohu vzpomenout...

Jinak mám pocit z článku, jako by byl psán na objednávku; jakoby měli být lidé dopředu uchlácholeni a nebouřili se tolik po škrtech v dopravě, které nejspíše budou. Že v jiných městech je doprava mnohem mnohem horší, takže můžeme být nakonec rádi, že není ještě hůř...

Je jednodušší dělat všelijaké úpravy (škrtání, omezování linek, případně i zvyšovat jízdné), než udělat pořádek, po kterém by se peníze našly...

0/0
10.2.2012 13:19

Zapi88

Koukám,

0/0
10.2.2012 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.