Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech vyhoštěný z Indonésie: Nevěděl jsem, že protesty nemůžu fotit

Indonéské úřady vyhostily Čecha, který v provincii Západní Papua fotografoval demonstraci za nezávislost odlehlého indonéského regionu. On sám říká, že to bylo nedorozumění. Průvod se prý protestům příliš nepodobal. "Byly tam děti, lidé mávali prapory, hráli na kytary a bubnovali," popsal Petr Zámečník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Neznalost neomlouvá! Pro Indonésii je zločincem!

A možná byl najatým agentem, jen dělá, že o tom neví. Pro koho pracoval, pro CIA nebo KGB? Na veletrhu cestovního ruchu v Praze konaným do neděle je i destinace Indonésie, vydali prospekt v češtině. Je hezký - pro opravdové turisty. Také vyšel cestopis od české autorky Škvárové  v češtině o této zemi, mohu vřele doporučit! Osobně bych si vybral jinou destinaci, třeba Arménii.

0/0
11.2.2012 8:14

wiki5

tak

on jednani uradu chape.... to je hodnej soudruh

0/0
11.2.2012 3:18

top.dvoracek

Neskutečné

Jestli někdo zaměstná takového vola tak aťjde do háje.

+1/0
10.2.2012 22:41

Linde CZ

Re: Neskutečné

Novinar kterej foti akorat to, co mu nekdo dovoli, bude podle myho nazoru. nejspis k nicemu :-)

+2/0
11.2.2012 0:22

qawadar

Re: Neskutečné

presne to me napadlo, takovej ulisnej srabik Rv  Pry urady chape, tenhle typek by za komunistu byl soudruh jak vysitej ;-D

0/0
11.2.2012 2:33

Parcival

Re: Neskutečné

To je ale blbost;-D Novinář, kterej TVRDÍ (když ho chytěj), že fotí jen to, co mu dovolí NENÍ k ničemu. To podle mého je víc k ničemu trouba, co otevřeně tvrdí, že mu nějaké zákazy nebo zákony nezabrání v šíření jeho svaté povinosti.

0/0
11.2.2012 16:38

1000101111001110

Občas svobodné země, smazaný na...

... crystal magnifying glass news: Nevěděl jsem, že nemohu svobodně psát o rasistickém cikánském extremismu.

0/0
10.2.2012 21:08

Lanta 2OO4

Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Fotit si demonstraci a motat se jako cizinec mezi deonstranty v rizikové oblasti ( a tou dle většiny průvodců oblast Papuy je) je vážně hodně slaboduché. A ještě víc slaboduché je po zadržení se ohánět tím,že jsem novinář.

Jediný co je mi na tom chapíkovi sympatický je jeho láska k JV Asii,kterou sdílím taky. Ale tohle by mě tam fotit fakt ani nenapadlo.....

0/0
10.2.2012 20:46

Linde CZ

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Tak mne naopak prijde novinarska prukazka jako nejbezpecnejsi reakce.

A co bys tam vlastne fotil? Minule jsi rikal ze starra letadla rozhodne ne, vladni budovy a zarizeni myslim taky ne. Shromazdene lidi bys teda taky nefotil... Ty, fotis vubec nekdy neco? ;-D

0/0
10.2.2012 21:31

Lanta 2OO4

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

No mám z běžný třítýdenní dovolený v průměru tak třista fotek. Letos v lednu na Srí Lance jsem fotil hlavně domorodce. Běžný obyvatele Srí Lanky. Prostě portréty,který mi nikdy moc nešly a tak jsem se na ně letos zaměřil  a pak přírodu,zvířata a kulturní památky. Mám mraky fotek cachtajících se lonů,opic,ptákú (hlavně vodních) a pak taky dost fotek moře (takový ty kýčovitý obrázky s naklánějícíma se palmičkama) a hodně fotek jsem nacvakal v Kandy (vyhlášený hinduistický místo,kde mají údajně Buddhovu relikvii). Místa,který jsoou vyslověně zakázaný fotit nikdy nefotím. Stačí?

0/0
10.2.2012 21:37

Linde CZ

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Jak poznas "Místa,který jsoou vyslověně zakázaný fotit"?

Nechci videt, az ti nejakej domorodec, nebo pani domorodcova, omlati hadr o cumak, po takovem bezkonfliktnim foceni ;-D

0/0
10.2.2012 21:45

Lanta 2OO4

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Taková místa jsou většinou označena přeškrtnutým foťákem a nebo tabulkou,kde je  nápis focení zakázáno (mimo jiné i v angličtině). Pak nikdy preventivně nefotím vojenský objekty,který jsou v mnoha zemích zakázané fotit a nikdy nefotím a ani se nepleti mezi nepokoje. Když se dostanu na místa kde se něco děje tak se snažím rychle vypadnout pryč. Jsem prostě opatrnej.

Jinak toho,že mě někdo napadne,že si ho fotím zblízka jsem se vždycky taky bál. Nikdy mi prostě nešly portréty,který se mi ale strašně líbí. Byl jsem srab a vůbec se přitom není čeho bát. Jen je poitřeba být slušnej a za fotku dotyčnému poděkovat a případně mu jí i na displeji foťáku ukázat. Myslím,že se mi pár portrétů celkem i podařilo. Svý fotky mám i na netu na jednom cestovatelským serveru,ale zde na idnes odkazy dávat nebudu (z pochopitelných důvodů)

0/0
10.2.2012 21:57

Linde CZ

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Jasne, tu ceduli jsme si ukazali uz u toho letadla na podstavci. U te demonstace byla nejspis cedule uplne stjejna. Lanto, Lanto.

0/0
11.2.2012 0:18

Linde CZ

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

BTW - vyjmenoval's tady dobre deset temat. To jsi nad nima jako udelal celkem jenom 300 fotek?

0/0
10.2.2012 21:47

Lanta 2OO4

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Na dovolený tahám notebook a nepodařený snímky mažu už na místě.....nač mít z dovolený tisíce fotek?Mě stačí fakt těch +/- 300. K tomu partner ještě natáčí na kameru a pak z toho sříháme buď DVD a nebo dnes už nově i BD disk;-)

0/0
10.2.2012 22:02

Linde CZ

Re: Bez ohledu na to jestli je to povolené či nikoli....

Tak kdyz's mluvil o mraku fotek, tak jsem taknejak predpokladal ze toho bude vic nez necela dvacitka za den. Ty to vsechno podavas jak nakou pohadku, cece :-)

0/0
11.2.2012 0:20

furtspolu

Pindy naší mindy.....

když nevím tak se optám a nedělaám teď mrtvého brouka. Rv

0/0
10.2.2012 20:36

Parcival

Re: Pindy naší mindy.....

Pochopitelně!! Prot to nikoho nenapadlo, tohle geniální řešení? Vidím průvod lidí, tak se jdu zeptat:-)

0/0
11.2.2012 16:42

Deratizátor vulgo Krysařík

Takže podle zákonů té země se provinil proti

imigračním předpisům tím, že se holedbal, že je novinář.

Proč tedy kolem toho takový mediální humbuk??8-o

0/0
10.2.2012 19:51

Lanta 2OO4

Re: Takže podle zákonů té země se provinil proti

Asi je pro vás velký překvapení,že když chce někdo v nějaké cizí zemi pracovat jako oficiální novinář tak musí mít akreditaci. A tu dotyčný evidentně neměl....

0/0
10.2.2012 20:48

ducatofil

Západní Papua, dříve Irian

má prostě smůlu: 1952 jako součásti imperiálního Nizozemí jim byla přislíbena jimi požadovaná nezávislost, 1961 se tam ovšem vylodila indonéská armáda, OSN se od věci distancovalo, indonésané povraždili desítky tisíc domorodců a narvali jim do jejich země muslimské Jávance, kteří pak odhlasovali "dobrovolné" připojení k Indonésií. Stejný postup jaký později byl použit na Timoru. No a Papuánci- ti čekají na OSN slíbenou nezávislost dodnes.  Zákazu foto se nedivím.

0/0
10.2.2012 18:54

ddtx

Re: Západní Papua, dříve Irian

ale to by pan sefredaktor ,el vedet, nebo ze by kazdej novinar byl b.b?

0/0
10.2.2012 20:52

Babul

Re: Západní Papua, dříve Irian

b) je správně

0/0
10.2.2012 21:05

gourmett

No to je

příznačné Ředitel a neví co se děje ve světě, hlavně, že umí dobře radit, to já dovedu taky a zadarmo! G.;-D

0/0
10.2.2012 18:27

pavlik05

nemel rikat profesi, to je cely

0/0
10.2.2012 17:20

Klápště

Zambie, Papua

a jiné podobné "demokracie" tam raději moc nefotografovat nebo když tak jen stromy a dávat pozor na pozadí.

0/0
10.2.2012 16:30

katano

ten foto-turista, je velký - PODIVÍN

Kdyby hloupost nadnášela, tak doletí ne do Indonesie ale až na MARS.

        PS : to je - REALITA :-P

0/0
10.2.2012 16:14

ivahut

Ten pán je ŽURNALISTA??? Svatá prostoto!

0/0
10.2.2012 16:12

Menetekel

Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

a při focení demonstrace na Wall Streetu by policisté zřejmě také nešetřili shovívavostí, kdyby si to fotografoval nějaký turista za jejich asistence :-)

+1/0
10.2.2012 16:03

navico

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

Tak to mám asi štěstí, že mám fotky Oakland Bay Bridge a Golden Gate. ;-)

+2/0
10.2.2012 16:08

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

To jako vazne?

0/0
10.2.2012 16:08

Menetekel

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

hmm, to jako vážně...

0/0
10.2.2012 16:19

1000101111001110

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

Asi bych doporučil si to vyzkoušet osobně... ;-)

0/0
10.2.2012 21:19

ondra1

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

Kecy...

0/0
10.2.2012 16:22

zaknaktel

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

Nesmysl.

0/0
10.2.2012 16:31

Hawkzn

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

Nesmysl. Occupy Wall street jsem fotil v pohodě. Všude plno policistů a nikomu to nevadilo. Byli jen trochu nervózní, pokud lidi fotili na chodníku. Ucpávali totiž dost frekventovanou cestu a lidi nemohli projít. Jinak žádná negativní odezva.

+1/0
10.2.2012 21:00

1000101111001110

Re: Třeba v USA se nesmějí fotit mosty ani Ground zero

Na "Ground zero" (ono je to správně "9/11 Memorial") jsem nafotil stovky fotek a bez problémů, ono také není proč nefotit. Víte vůbec něco o tom místě? Fakt by měl zajímalo, co víte například o tom, jak se tam dostat... ;-) Mosty? Jak asi si myslíte, že se dá zabránit focení mostů? Demonstrace na Wall Street? Internet je plný fotek těch legračních levičáků a pokud si přejete vědět, jak typicky vypadají, někde najdu fotky, bývá to zpravidla skupinka loserů pobíhajících v kruhu (tak kolem 10 - 30), s trapnými transparenty a pískajících na píšťalky... :-)

0/0
10.2.2012 21:25

Mas Martin

Focení demonstrací

Problém zemí, jako Indonésie (a této země specielně): právo je zde uplatňováno velice, velice selektivně, mnohdy dle úplatku, nálady policisty či úředníka, atd. Jsou situace, kdy se člověk s policisty pouze pozdraví a "pokecá", případně vysvětlí odkud kam jde a co chce, jindy mu za stejných okolností může hrozit popotahování. Několikrát jsem se fotil s vojáky a policisty, byl mi půjčen i samopal, na jednom ostrově mne vozili autem speciálních policejních sil "Brimob"... atd. Zvědavost v Indonésii nezná hranic a policisté či úředníci rádi své předpisy poruší, když je vhodná situace. Nejdůležitější pravidlo je nebýt drzý a arogantní. Mimochodem, druhdy jsem se jednoho dopravního policisty- důstojníka (indonésky) ptal, jak je to formálně s přednostmi na neoznačené křižovatce, zda je tam třeba pravidlo levé ruky a tak. Zamyslel se, a řekl, že asi první jede ten, kdo přijede dřív... :-)Takže to dokresluje situaci.

0/0
10.2.2012 16:01

Mas Martin

Re: Focení demonstrací

Na Papui bych si ale dával pozor, neb je zde napětí mezi státní mocí a místními, i když to nemusí na první pohled tak působit. Je pravda, že je zde speciální povolení a režim pohybu a to i ve městech. Povolání "novinář" ten chlapík neměl vůbec říkat, stačilo třeba "učitel".

Komplikované je ještě to, že na úřadech pracují částečně místní Papuánci, ale represivní složky jsou "zvenku". A poslední věc - v roce 2006 jsem si fotil demonstraci v Jakartě proti Izraeli a Bushovi, když se volalo džihád, džihád, tak jsem byl lehce nesvůj, ale nikdo mne po hubě nedal, jelikož džihád, džihád volali i tátové od dětmi na ramenou :)

0/0
10.2.2012 16:02

Pacik

Re: Focení demonstrací

.....a my pořád nadáváme na naší demokracii.:-P

0/0
10.2.2012 16:20

Danny_Kay

To se muze stat kazdemu...

...krome lidi, co nevytahnou paty z domu.

+1/0
10.2.2012 15:53

RomanStra

Nu.

Jenom úplný bl*ec může fotit demonstraci, nebo letiště.

0/0
10.2.2012 15:45

JirkaVonErzgebirge

Re: Nu.

Byl jste někdy v Paříži na letišti? Nebo u nějaké demonstrace? Fotografujících je tam často víc než demonstrantů. V civilizované zemi je to naprostý standard.

+2/0
10.2.2012 15:49

zaknaktel

Re: Nu.

Inteligent sedí doma a žvaní co.

0/0
10.2.2012 16:31

neverleft

je tady jsou zas vsichni chytry

jak si mel zjistit, ze se nesmi fotit demonstrace??? Vy chytraci, kdyz jedete do Chorvatska, tak znate vsechny zakony te zeme??? pochybuji. Indonesie zadeli sveta zustane.;-)

0/0
10.2.2012 14:59

konipas03

Re: je tady jsou zas vsichni chytry

A ty jsi byl aspoň v tom Chorvatsku?

0/0
10.2.2012 15:03

Frollik

"Do Indonésie jezdím pravidelně"

říká pan novinář. Tak by snad měl vědět základní pravidla této společnosti.

+3/0
10.2.2012 15:11

konipas03

Dobře mu tak

měli ho tam zavřít až zčerná.....

0/0
10.2.2012 14:58

Mandelův_očař

...

Jeden z mála novinových příběhů, který skončil dobře. A přišlo mi to stejně zajímavé a dobré jako mnohé "horory". R^

0/0
10.2.2012 14:58

Duce Mia Luce risorto dodici

Vše je v pořádku

Vše proběhlo správně a ten vyhoštěný si za to může sám. Chválím i postup české ambasády.

+3/0
10.2.2012 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.