- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mercedes-Benz 110CDI má Emise CO2: 195-203 g/km => plní EURO 5
Felicie 1.6 MPI má Emise CO2 174 g/km => plní EURO 2 // Škoda Octavia FSI vypustí 202 g/km => pln9 EURO 4
Tak pak nerozumím proč znevýhoďnovat starší auto co vypustí míň emisí před novými co sice mají EURO 4 nebo 5, ale těch emusí na stejný nájezd mají více.
CO2 není žádnej jed. Rostou mi z něho kytky.
Ale tohle zelenej fanatik nikdy nepochopí.
Jestli to bude jako v neměcku, tak budou moci vjíždět jen auta s EURO III a vyšší.
Takže většina řidičů nevyjede. Například u nás před domem jsou 40% aut felicie a další starší vozy. Tyto vozy mají euro I nebo II.
Já osobně bych při takovém omezení zvažoval nákup auta ideálně s euro IV, protože je jasné, že za pár let se omezení zvedne i na EURO III.
Do MHD mně nikdo nedostane
MHD je na ostravsku taky vesela kapitola.
Mesto ji dotuje uplne nesmyslne-vyhozene penize, kdyz vidim ty prazdne autobusy blemcajici po centru.
Dokonce mesto koupilo i elektroautobus na baterky... jezdi na trasach, kde existuje trolejove vedeni
Nestačím se někdy divit jaké křapy maji "STK " a jezdí nám po cestách.
Dobrý den,
vím, že mám nepopulární názor, ale když se podíváte, kolik jezdí aut a v nich jen sám řidič, kolikrát manželka má svoje vlastní, protože jezdí o 10min později, je přemnožení aut opravdu viditelné(neřešme teď jakých). Stalo se nějak potupné jezdit MHD a lidi jsou "zhnilí". Auta stejně jako průmysl, jsou znečišťovatelé. Pokud budeme poukazovat jen, že já jsem chudák ze starým autem, bo NHčko kouří nikam to nevede. Je tu prostě smog a můžeme za to všichni. Jsem pro zvýhodnění MHD a zavedení poplatků pro vjezd do centra měst pro všechny auta obecně.
Ano,zvýhodnění MHD a zákaz vjezdu VŠECH aut do center by pomohlo,ale tím že zakážou vjezd pár starým křápům,kterých jezdí jen pár se změní jen pramálo
Já jsem pro omezení dopravy ve městech,ale ten zákon musí mít nějaký smysl,v podobě jaké ho navrhují je to totální nesmysl a nepomůže ničemu,možná tak tomu že se boháči zbaví lůzáckých aut která je brzdí v rychlé jízdě,ale na smog to bude mít vliv minimální
Jak se elegantně zbavit lůzy která boháče brzdí v kolonách,protože upřímně věřím tomu že to nebude jen na euro 0,tím by nic nezískali,kolik aut s euro 0 jezdí ve městech?? 2% a to je možná moc
Ne ne,to bude i euro 1,možná i euro 2(tzn favority,felicie a auta té doby)tím už získají více,za prvé si šplhnou u blbců a ekoteroristů,vykáží nějakou činnost a ještě si pročistí silnice,těchto aut už ve městech jezdí odhadem tak 35-40%,tím už si pomůžou daleko více
Naivně jsem si myslel že se nikdy nedostaneme na úroveň západní ekoteroristické evropy,ale bohužel.......no dosáhli jsme té úrovně,ale jen v předpisech,nařízeních a buzeraci,v životní úrovni a platech ani náhodou,mělo by to být naopak,ale není
Tak pokud člověk nemá dostatečnou sociální inteligenci aby v době inverze nechal auto doma, když má MHD 100 metrů od baráku a jede pouze s aktovkou do práce musí přijít restrikce. jediný způsob, jak lidi donutit něco nedělat, je to dostatečně zpoplatnit. Ostatně proto se zavedli poplatky u doktora ( primárním účelem opravdu není zisk doktorů), aby člověk přišel jen když opravdu potřebuje. Proto existovali poplatky za odpad podle toho, kolik jste naplnil popelnic. Proto se zavádí uhlíková daň, aby jste pouvažoval, jestli se vám nevyplatí to pohodlí, připojit se k plynu ( který má objektivně mnohem menší emise). Proto se zavedl ekopoplatek za převod starších aut, aby se nevyplatilo kupovat staré vraky s mnohem horšími emisemi a spotřebou.
Nejsem ekoterorista, ale mám nějaké svědomí vůci dalším generacím a přírodě. proto třídím, hodně jezdím MHD a vlakem, klidně udám souseda pálící v kotli sračky a nikdy bych do auta nenalil gritovací olej ( a navíc se tím chlubil na netu)
Dopravu v ostravě by vyřešil modernější vozový park v MHD-> tím by vznikla i chuť lidí těmito prostředky jezdit. Pokud prostě jedu na Báňskou na zkoušku, tak v -15 opravdu nepojedu špinavým busem a nevylezu na zastávku do hromady sněhu v obleku. Až bude toto fungovat, potom klidně, do té doby budu radši ty 4ry kilometry po porubě popojíždět autem :-)
Taky nevím, kdo a jak to bude kontrolovat.
Jde hlavně o to, jezdit autem co nejméně. I 10% JE PODÍL. Nejen smrad, ale co třeba hluk??
Chápu, že někdo jinak nemůže, ale každý by měl zvážit, jestli je to tím mhd opravdu tak hrozné. Jestli to auto stojí za to - posouvat se kousek po kousku - od křižovatky ke křižovatce. V tramvaji na parkování myslet nemusíte, a po práci bez obav zajdete na pivko, dvě Nechci ani obhajovat kvalitu mhd vůbec nebo mittal. Ale NĚKDE SE PŘECE ZAČÍT MUSÍ! Hodně lidí pořád: "Proč zrovna já a on nemusí?" a tak to jde pořád dokola.
Pořád se nadává na vládu, magistrát, ale co děláme my? Furt jenom čekáme, kdo co udělá za nás.
LIDI, VZPAMATUJME SE KONEČNĚ. I 10% JE PODÍL.
.
Bohužel nejsme ve Švýcarsku nebo Skandinávii a většině lidí je životní prostředí fuk a ekologie sprosté slovo. Nemusím se nijak vzlášt omezovat a přesto se můžu chovat pokud možno ekologicky šetrně. Je to v zájmu mém, mých dětí i ostatních spoluobčanů.
Nejsem ekologista, nehodlám se kvůli jedný žabičce přivazovat k bagrům a léta blokovat silnici, která pomůže tisícům lidí, ale mám nějaké svědomí vůči mým dětem a přírodě, snažím se abych ji neškodil víc než je nezbytně nutnéne.Proto třídím odpad, po městě jezdím MHD ( která v Brně patří k nejlepším v republice), v létě jezdím zadarmo kosit lužní louky a sázet stromky. Ano jsem také pohodlný, také někdy jedu autem i když nemusím, ale ještě jsem nezapomněl, co je to tramvaj, a že i pěšky a na kole se někdy dá pohodlně dopravit kam potřebuji.
Celé je to jenom buzerace. Nejvíc km najezdí novější auta a i když mají lepší emise, na celkovém znečištění se podílejí troufám si odhadnout více jak 90%. A ještě je otázka kolik se vůbec podílí automobilová doprava na celkovém znečištění. Efekt to bude mít teda nepatrný a jen udělají problémy pár chudákům, kteří nemají na nové auto. Věřím, že použijí systém nějakých známek, kteří si ti šťastnější budou muset zakoupit, takže problémy a zvýšené výdaje budou mít všichni. Města samosebou budou muset zřídit nějaký šikovný a jistě prospěšný úřad a přijmout několik desítek nových úředníků, koupit za desítky milionů software, aby zvládli ten nával lidí ..... atd atd. Je mi z toho všechno na ...
Vážený, mít auto není ústavní právo nýbrž výsada na níž si musíte vydělat.
Můj táta si první -ojeté- auto pořídil ve 33, když bráchovi bylo 10 a mně 6 let. U našeho paneláku s 18 byty stálo tehdy ( rok 84) celkem 8 aut, spousta rodin nejen, že neměla dvě auta, ale neměli vůbec žádné. Benzín byl v přepočtu na dnešní ceny a platy za 70 korun na litr, auto byl luxus a jeho nákup svátek.A přesto jsme každý víkend jezdili 30 kilometrů na chalupu, na dovolenou i v zimě do hor. S plnou polní, kterou kvůli malým dětem tahat prostě musíte.. jezdili jsme 6 let vlakem, a busem než jsme si tu ojetou MB 1000 mohli dovolit a nepozoruji, že by mě to nějak poznamenalo :o).
I já jsem si pořídil auto až ve 30, byt jsou dnes auta za pár korun, prostě jsem jako městský dítě neměl potřebu živit auto tam, kde mám šalinu u nosu.
Ano jsou lidé, pro které je auto životní nutnost, ale kolik jich je ? 20 %? Pro většinu je vlastnictví auta o pohodlí a pocitu nezávislosti, že můžu kdykoli kamkoli odjet...
stejne to nebudu respektovat....
nejaka vyhlaska radnice vymahana mestskyma policajtama je mi .... vite kde.
Nevím, kde tobě, ale exekutori se už na tebe těší.