Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šest měst na Ostravsku bude moci zakázat vjezd starých automobilů

Už od podzimu příštího roku si budou moci některá města v Moravskoslezském kraji v době nadlimitního znečištění ovzduší určit, která auta nemohou vjet do nízkoemisních zón. Odborníci analyzovali pro ministerstvo životního prostředí šestnáct měst v kraji a podle výsledků je zóny možné brzy zavést v šesti z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S-Tony

Nechci vám kazit radost, ale například

Mercedes-Benz 110CDI má Emise CO2: 195-203 g/km  =>  plní EURO 5

Felicie 1.6 MPI má Emise CO2 174 g/km => plní EURO 2    //  Škoda Octavia FSI vypustí 202 g/km  => pln9 EURO 4

Tak pak nerozumím proč znevýhoďnovat starší auto co vypustí míň emisí před novými co sice mají EURO 4 nebo 5, ale těch emusí na stejný nájezd mají více. 

0/0
12.2.2012 10:52

Qíteček - nikoli alpský

Re: Nechci vám kazit radost, ale například

CO2 není žádnej jed. Rostou mi z něho kytky.

Ale tohle zelenej fanatik nikdy nepochopí. :-/

+3/0
12.2.2012 17:21

osk

Re: Nechci vám kazit radost, ale například

Tady nejde o ptákoviny s CO2 ale znečištující emise. Doufám že jste v anketě zvolil problematice nerozumím.

0/0
14.2.2012 16:55

JavorMagor

Re: Nechci vám kazit radost, ale například

ok. auta jsou fialovy hnus, tvori celych 20% znecisteni. zrusme teda auta.

Ale budme fer.

Pokud se zastavi auta, musi se zastavit na ostravsku taky veskery prumysl, protoze tvori 80% znecisteni.

pojdme na to, kazdy do baglu 20kilo semtexu a hura na Vitkovice, MitalSteel a Diamo/Ostramo... atd.

Budeme sice bez penez, bez tepla, bez elektriny, ale udelame si ve snehu zahrab, budem olizovat rampouchy a sem tam si ulovime potkana, ktereho snime tak jak je, zasyrova. Bude to eko;-), akorat se obavam, ze 99% slabsich jedincu v populaci nedozije jara.

0/0
15.2.2012 10:30

S-Tony

Jako v německu

Jestli to bude jako v neměcku, tak budou moci vjíždět jen auta s EURO III a vyšší.

Takže většina řidičů nevyjede. Například u nás před domem jsou 40% aut felicie a další starší vozy. Tyto vozy mají euro I nebo II.

Já osobně bych při takovém omezení zvažoval nákup auta ideálně s euro IV, protože je jasné, že za pár let se omezení zvedne i na EURO III. 

Do MHD mně nikdo nedostane Rv

0/0
12.2.2012 10:28

JavorMagor

Re: Jako v německu

MHD je na ostravsku taky vesela kapitola.

Mesto ji dotuje uplne nesmyslne-vyhozene penize, kdyz vidim ty prazdne autobusy blemcajici po centru.

Dokonce mesto koupilo i elektroautobus na baterky... jezdi na trasach, kde existuje trolejove vedeni ;-D;-D;-D

0/0
15.2.2012 10:35

Mamku

STK

Nestačím se někdy divit jaké křapy maji "STK " a jezdí nám po cestách.

0/0
11.2.2012 11:35

jirikov

Omluvám se, ale je to tak

Dobrý den,

vím, že mám nepopulární názor, ale když se podíváte, kolik jezdí aut a v nich jen sám řidič, kolikrát manželka má svoje vlastní, protože jezdí o 10min později, je přemnožení aut opravdu viditelné(neřešme teď jakých). Stalo se nějak potupné jezdit MHD a lidi jsou "zhnilí". Auta stejně jako průmysl, jsou znečišťovatelé. Pokud budeme poukazovat jen, že já jsem chudák ze starým autem, bo NHčko kouří nikam to nevede. Je tu prostě smog a můžeme za to všichni. Jsem pro zvýhodnění MHD a zavedení poplatků pro vjezd do centra měst pro všechny auta obecně.

+1/0
11.2.2012 7:24

Rambo-x

Re: Omluvám se, ale je to tak

Ano,zvýhodnění MHD a zákaz vjezdu VŠECH aut do center by pomohlo,ale tím že zakážou vjezd pár starým křápům,kterých jezdí jen pár se změní jen pramálo

Já jsem pro omezení dopravy ve městech,ale ten zákon musí mít nějaký smysl,v podobě jaké ho navrhují je to totální nesmysl a nepomůže ničemu,možná tak tomu že se boháči zbaví lůzáckých aut která je brzdí v rychlé jízdě,ale na smog to bude mít vliv minimální

0/0
11.2.2012 12:12

zbiro

Re: Omluvám se, ale je to tak

měl jsem možnost jet Ostravskou MHD dvě jízdy vždy cca 3 stanice, linka 45 na Rudné, musel jsem na pár hodin odstavit auto do servisu. Tyto dvě jízdy mě stáli 58 Kč, protože jsem si musel jízdenku koupit u řidiče a ten měl pouze hodinové jízdenky a nebyla možnost jí koupit jinde. Ujel jsem za ty peníze cca 6 km městem. Tady je zakopaný pes.  V případě že se zhorší příště smogová situace, budu raději po městě zase smrdět autem. Je to rychlejší, pohodlnější, v těchto mrazech i teplejší a hlavně levnější!!! Pokud chce město přimět řidiče osobních aut, aby je vyměnili auto za hromadnou dopravu nemůže si DP účtovat 10 Kč za km když cesta autem vyjde na 2,40 Kč za km a řidiči aut nemají permanentky ani zásobu jízdenek.

+1/0
11.2.2012 13:42

politicky nekorektní trolejbus

Re: Omluvám se, ale je to tak

Proč kupujete u řidiče? To v Ostravě nemáte trafiky a automaty na jízdenky?( ostatně tuším že SMS jízdenka už do Polska dorazila :o) )

AUTO NIKDY NEBUDE LEVNEJŠÍ NEŽ MHD.Nemůžete srovnávat s cenou jednorázových jízdenek. Každý kdo jezdí častěji než jednou za rok měsíc má obvykle možnost levnějšího jízdného, u nás v Brně to jsou třeba universální jízdenky, kde je sleva cca 30% oproti lupenu z automatu.A můžete jich mít v zásobě neomezený počet, neoznačené nemají expiraci.

Člověk jezdící víceméně pravidelně má časové předplatné, potom vás jedna jízda přijde na jednotky korun. Já to tuhle počítal, i když v Brně podražili, jedna jízda do práce přes celé Brno mě vyjde na pětikorunu, za to autem nedojedu ani na vnitřní městský okruh. Jenom v benzínu mně těch 12 km vyjde na 37 korun ( stará Felda si 10l ve městě vezme). Kde máte olej, gumy, pojištění, odpis pořizovací ceny, kontroly v servisu, parkování? Tříměsíční šalinkarta mě stojí tolik co jedna nádrž benzínu.

+1/0
11.2.2012 20:15

politicky nekorektní trolejbus

Re: Omluvám se, ale je to tak

Přestože jsem řidič předplatní jízdenku na MHD mám. A myslím, že takových nás je většina.

Nevím jak v Ostravě, ale v širším centru Brna je parkování docela problém a i proto se mu autem snažím vyhýbat.

A to se živím jako finanční a realitní makléř, kde musím denně jednat s lidmi na různých místech města ( a tak nějak automaticky se předpokládá, že přijedu autem).I když bych si benzín mohl a dávám do nákladů, pokud nemám cestu na periferii nebo mimo Brno, dám přednost MHDčku.V nynějším mrazech to je i pohodlnější, než bych rozmrazil ráno auto, jsem už tykadlem v centru. Ono to má jěště tu výhodu, že když se večer v baru zapomenu a dám si do sosáku, nemusím řešit, kdo mi odveze auto...

+1/0
11.2.2012 20:24

politicky nekorektní trolejbus

Re: Omluvám se, ale je to tak

IAD ve městech s MHD je zbytná a na rozdíl od průmyslu ( který je asi opravdu větším znečištovatelem) ji můžete v době špatného ovzduší zakázat bez větších škod. Továrny, které živí tisíce lidí a ekonomiku poloviny MS kraje tak snadno nezastavíte. Ekonomické škody by byly nedozírné.Zakázáním aut přijdou lidi akorát o pohodlí.

Tedy v době smogu raději zakázat auta, 90% lidí z městských aglomerací jezdit do práce autem NEPOTŘEBUJE, ale CHCE ...

Všichni naříkají, že je benzín drahý, ale aut je stále víc ...

+1/0
11.2.2012 20:01

S-Tony

Re: Omluvám se, ale je to tak

Sám sem se znažil dohodnou na cesty autem do práce s kolegy, ale nedá se to. Není na lidi spoleh. Rv

0/0
12.2.2012 10:20

Rambo-x

No pěkný způsob

Jak se elegantně zbavit lůzy která boháče brzdí v kolonách,protože upřímně věřím tomu že to nebude jen na euro 0,tím by nic nezískali,kolik aut s euro 0 jezdí ve městech?? 2% a to je možná moc

Ne ne,to bude i euro 1,možná i euro 2(tzn favority,felicie a auta té doby)tím už získají více,za prvé si šplhnou u blbců a ekoteroristů,vykáží nějakou činnost a ještě si pročistí silnice,těchto aut už ve městech jezdí odhadem tak 35-40%,tím už si pomůžou daleko více

Naivně jsem si myslel že se nikdy nedostaneme na úroveň západní ekoteroristické evropy,ale bohužel.......no dosáhli jsme té úrovně,ale jen v předpisech,nařízeních a buzeraci,v životní úrovni a platech ani náhodou,mělo by to být naopak,ale neníRvRv

0/0
11.2.2012 0:11

politicky nekorektní trolejbus

Re: No pěkný způsob

Tak pokud člověk nemá dostatečnou sociální inteligenci aby v době inverze nechal auto doma, když má MHD 100 metrů od baráku a jede pouze s aktovkou do práce musí přijít restrikce. jediný způsob, jak lidi donutit něco nedělat, je to dostatečně zpoplatnit. Ostatně proto se zavedli poplatky u doktora ( primárním účelem opravdu není zisk doktorů), aby člověk přišel jen když opravdu potřebuje. Proto existovali poplatky za odpad podle toho, kolik jste naplnil popelnic. Proto se zavádí uhlíková daň, aby jste pouvažoval, jestli se vám nevyplatí to pohodlí, připojit se k plynu ( který má objektivně mnohem menší emise). Proto se zavedl ekopoplatek za převod starších aut, aby se nevyplatilo kupovat staré vraky s mnohem horšími emisemi a spotřebou.

Nejsem ekoterorista, ale mám nějaké svědomí vůci dalším generacím a přírodě. proto třídím, hodně jezdím MHD a vlakem, klidně udám souseda pálící v kotli sračky a nikdy bych do auta nenalil gritovací olej ( a navíc se tím chlubil na netu)

+1/0
11.2.2012 20:40

Rambo-x

Re: No pěkný způsob

No to je sice možná všechno hezký,jenže se to naprosto míjí účinkem,co pomůže zakázat vjezd pár starým´´vrakům´´kterých v provozu jezdí už možná tak 5%,otázka na vás CO TO POMŮŽE?????,chránit přírodu je hezká věc,ale nařízení musí mít nějaký smysl

Buď se musí zakázat vjezd VŠEM autům bez rozdílu,a lidi MOTIVOVAT používat MHD,nebo nedělat nic,protože to nemá smysl

Co se týče plynového topení,tak mnoho lidí by plynem topilo i rádo,jenže na to prostě NEMAJÍ,co jim pomůže hezký pocit že neškodí přírodě když na to nemají peníze,uhlí nebo dřevo je vyjde mnohonásobně levněji,a nemají na výběr,hlavně důchodci na vesnici,opravdu z důchodu si nemůžou dovolit platit plyn

Stejné s auty, většina lidí by si ráda koupila pohodlné auto s pocitem že neškodí tolik přírodě,ale prostě na ně nemají,a třeba z vesnic se musí dostávat do práce,školy,k doktorovi atd,a tím pádem mají jedinou možnost vrak,i ten je vyjde s eko pořád levněji.......a autobusy na vesnici kde projedou 4 denně se opravdu cestovat nedá

+2/0
12.2.2012 0:19

gebik

porovnání

Dopravu v ostravě by vyřešil modernější vozový park v MHD-> tím by vznikla i chuť lidí těmito prostředky jezdit. Pokud prostě jedu na Báňskou na zkoušku, tak v -15 opravdu nepojedu špinavým busem a nevylezu na zastávku do hromady sněhu v obleku. Až bude toto fungovat, potom klidně, do té doby budu radši ty 4ry kilometry po porubě popojíždět autem :-)

0/0
10.2.2012 19:08

Celsus

i o kapku stoupne moře

Taky nevím, kdo a jak to bude kontrolovat.

Jde hlavně o to, jezdit autem co nejméně. I 10% JE PODÍL. Nejen smrad, ale co třeba hluk??

Chápu, že někdo jinak nemůže, ale každý by měl zvážit, jestli je to tím mhd opravdu tak hrozné. Jestli to auto stojí za to - posouvat se kousek po kousku - od křižovatky ke křižovatce. V tramvaji na parkování myslet nemusíte, a po práci bez obav zajdete na pivko, dvě :-) Nechci ani obhajovat kvalitu mhd vůbec nebo mittal. Ale NĚKDE SE PŘECE ZAČÍT MUSÍ! Hodně lidí pořád: "Proč zrovna já a on nemusí?" a tak to jde pořád dokola.

Pořád se nadává na vládu, magistrát, ale co děláme my? Furt jenom čekáme, kdo co udělá za nás.

LIDI, VZPAMATUJME SE KONEČNĚ. I 10% JE PODÍL.

0/0
10.2.2012 11:54

politicky nekorektní trolejbus

Re: i o kapku stoupne moře

R^.

Bohužel nejsme ve Švýcarsku nebo Skandinávii a většině lidí je životní prostředí fuk a ekologie sprosté slovo. Nemusím se nijak vzlášt omezovat a přesto se můžu chovat pokud možno ekologicky šetrně. Je to v zájmu mém, mých dětí i ostatních spoluobčanů.

Nejsem ekologista, nehodlám se kvůli jedný žabičce přivazovat k bagrům a léta blokovat silnici, která pomůže tisícům lidí, ale mám nějaké svědomí vůči mým dětem a přírodě, snažím se abych ji neškodil víc než je nezbytně nutnéne.Proto třídím odpad, po městě jezdím MHD ( která v Brně patří k nejlepším v republice), v létě jezdím zadarmo kosit lužní louky a sázet stromky. Ano jsem také pohodlný, také někdy jedu autem i když nemusím, ale ještě jsem nezapomněl, co je to tramvaj, a že i pěšky a na kole se někdy dá pohodlně dopravit kam potřebuji.

0/0
11.2.2012 20:54

chicocheco

Nejekologičtějším autem je to,

které už se nemusí vyrábět.

0/0
10.2.2012 11:39

Ziegfried

Jenom buzerace

Celé je to jenom buzerace. Nejvíc km najezdí novější auta a i když mají lepší emise, na celkovém znečištění se podílejí troufám si odhadnout více jak 90%. A ještě je otázka  kolik se vůbec podílí automobilová doprava na celkovém znečištění.  Efekt to bude mít teda nepatrný a jen udělají problémy pár chudákům, kteří nemají na nové auto. Věřím, že použijí systém nějakých známek, kteří si ti šťastnější budou muset zakoupit, takže problémy a zvýšené výdaje budou mít všichni. Města samosebou budou muset zřídit nějaký šikovný a jistě prospěšný úřad a přijmout několik desítek nových úředníků, koupit za desítky milionů software, aby zvládli ten nával lidí .....  atd atd.   Je mi z toho všechno na ...

+3/0
10.2.2012 11:23

politicky nekorektní trolejbus

Re: Jenom buzerace

Vážený, mít auto není ústavní právo nýbrž výsada na níž si musíte vydělat.

Můj táta si první -ojeté- auto pořídil ve 33, když bráchovi bylo 10 a mně 6 let. U našeho paneláku s 18 byty stálo tehdy ( rok 84) celkem 8 aut, spousta rodin nejen, že neměla dvě auta, ale neměli vůbec žádné. Benzín byl v přepočtu na dnešní ceny a platy za 70 korun na litr, auto byl luxus a jeho nákup svátek.A přesto jsme každý víkend jezdili 30 kilometrů na chalupu, na dovolenou i v zimě do hor. S plnou polní, kterou kvůli malým dětem tahat prostě musíte.. jezdili jsme 6 let vlakem, a busem než jsme si tu ojetou MB 1000 mohli dovolit a nepozoruji, že by mě to nějak poznamenalo :o).

I já jsem si pořídil auto až ve 30, byt jsou dnes auta za pár korun, prostě jsem jako městský dítě neměl potřebu živit auto tam, kde mám šalinu u nosu.

Ano jsou lidé, pro které je auto životní nutnost, ale kolik jich je ? 20 %? Pro většinu je vlastnictví auta o pohodlí a pocitu nezávislosti, že můžu kdykoli kamkoli odjet...

0/0
11.2.2012 21:07

JavorMagor

At se ti osli radni usnesou na cem chteji...

stejne to nebudu respektovat....

nejaka vyhlaska radnice vymahana mestskyma policajtama je mi .... vite kde.

0/0
10.2.2012 11:12

Jan9002

Re: At se ti osli radni usnesou na cem chteji...

Nevím, kde tobě, ale exekutori se už na tebe těší.

+2/0
10.2.2012 12:10

Kefalín1

Re: At se ti osli radni usnesou na cem chteji...

No jo, před zákonem jsme si rovni, jenže někteří jsou si rovnější...

0/0
10.2.2012 13:30

politicky nekorektní trolejbus

Re: At se ti osli radni usnesou na cem chteji...

ale budeš....

On už tě k tomu stát donutí...Stejně jako mně nutí platit každý měsíc výpalné lůze na sociální dávky a bezďákům zdravotní pojištění. to je princip demokracie, když se většina na něčem shodne, musíte to respektovat, byt se vám to nelíbí a považujete to za buzeraci.

V totalitě by ti za nerespektování zákazu auto klidně i zabavili a tebe zavřeli, dnes jenom zaplatíš mýto za vjezd do centra a pokutu za nedodržení zákazu jízdy.

Protože takových jako ty je čím dál víc byly vymyšleny regulační poplatky ( mýto, uhlíková daň, poplatek za OZE).Peníze jsou to jediné, na co člověk slyší, dobrovolně si svoje pohodlí málokdo omezí.

To je daň za demokracii, kde má volební právo i poslední bezdomovec. Proto nesouhlasím s referendem na celostátní úrovni, o věcech typu jaderná energetika, regulace dopravy, mezinárodní smlouvy etc nemúže rozhodovat člověk z ulice, který o problému často nic neví. Od toho si platíme politiky a lidi, co tomu rozumnějí.

0/0
11.2.2012 21:28

Radka.seznam

Města jenom pro honoraci??

Tak chudý lid si už ani nezajezdí... :-/ Aspoň se nebudou pracháči mačkat v zácpách.... ;-€;-O:-/

0/0
10.2.2012 10:34

PiPiiiiiK

Re: Města jenom pro honoraci??

Tak hlavně pracháči nejsou na Ostravsku, ale v Praze :-) a ty zákazy platí pro opravdu staré šunky, kterých je tak málo, že to nemá cenu vůbec řešit.

+2/0
10.2.2012 13:29

Kefalín1

Re: Města jenom pro honoraci??

Tak, tak, přínos=výsledek nula, ale některý sóstruh se tím zviditelní...

0/0
10.2.2012 13:32

729

Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

restrikce proti nejchudším. Předpisy jako ve Švýcarsku, příjmy jako v rozvojové zemi. Mimochodem, vsadil bych se s panem ministrem-za každou Š120 v centru Ostravy mu dám pětikilo. Za každý SUV mi dá on padesátku. To by byl výdělek. Holt, osel zůstane oslem i kdyby zlaté sedlo měl. Mimochdem, nový třítunový SUV znečišťuje ovzduší podstatně víc než Š120.

+4/0
10.2.2012 10:20

5874697515647656287

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

A na to si přišel kde, že 3 tunové nové SUV znečisťuje ovzduší více než š-120??

To víš,anebo si to myslíš??

0/0
10.2.2012 10:43

JavorMagor

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

je to pravda. Kdyz to vemete kolem a kolem, tak i ten nehorsi motor ze 70let (benzin) je ve meste stejne zlo jako moderni v6 3l nafta.

Ta skodovka totiz pri rozjezdu potrebovala radove 4x mene energie, protoze byla 4x tak lehci a taky se nerozjizdela tak dynamicky.

Emisni normy meri jen procento skodlivin, ne celkove mnozstvi. A vzhledem k pokroku ke konstrukci motoru uz stejne neni ani tak problem se spalinami, jako se zvirenym prachem od kol a toho SUVcko zvedne podstatne vic.

0/0
10.2.2012 11:09

5874697515647656287

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Nevím jaké procento škodlivin měří emisní normy, ale každé nové auto musí mít od roku 2011 EURO V.

Takže 30 let š-120 bude určitě škodlivější.

0/0
10.2.2012 11:30

chicocheco

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Nenechte se vysmát. Normy Euro jsou výsledkem lobby automobilových výrobců. ;-) Nedávají se podle škodlivosti motorů, ale podle stáří auta, což je scestné. Rv

0/0
10.2.2012 11:38

5874697515647656287

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

scestné je to co si napsal a taky se nenech vysmát

0/0
10.2.2012 11:44

chicocheco

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Stačí se podívat na konkrétní čísla: Bentley Continental, r.v. 2009, plní euro 5 (sic!) (například http://www.tipcars.com/bentley-continental_gt/krasavec-do-7dnu-v-cr-20730173.html). Nejnovější typ má emise CO2 (což je také scestný údaj, nicméně podle toho se dnešní úřednící řídí) 384 - 396 g/km. (Zdroj: http://www.carpages.co.uk/guide/bentley/bentley-continental-guide.asp). Felicia GLX/LX r.v. 1998 40 kW emise nového vozu 154 g/km (http://www.auto.cz/skoda-felicia-393) - dobře, dejme tomu, že se stářím vozu se emise zvyšují, ale rozhodně to nebude 384 gramů ani po 14 letech! Přitom Felicia splňuje normu Euro II, musí se za ni platit "ekodaň" a nemůže v Německu do určitých zón města. Zato Bentley může všude. Kde je spravedlnost???

+2/0
10.2.2012 12:36

Antonín, topič

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Nebude. Benzín vs. nafta, litr vs. třílitr.

0/0
10.2.2012 12:55

5874697515647656287

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Ale bude, nezáleží jenom na objemu

0/0
10.2.2012 22:11

politicky nekorektní trolejbus

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Ono 3 tunový SUV nemá ve městě co pohledávat.Dojet s ním do místa bydliště , ale na každodenní popojíždění po městě to je prasárna. Pokud se někdy dožijeme mýtného za vjezd do center měst, tihle mastodonti by měli mít nejvyšší sazbu.

0/0
11.2.2012 21:48

ted61

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

v ostravě vládne socan a to je levice

0/0
10.2.2012 10:43

Kefalín1

Nevládnou náhodou v Ostravě sockomáři +KSČM?

Ty pravicová vládo...;-D;-D;-D

0/0
10.2.2012 13:33

politicky nekorektní trolejbus

Re: Nu, co taky čekat od radoby pravicové vlády

Zajeď se někdy do té rozvojové země podívat. A nemusíš ani do Asie, stačí pár set km na jihovýchod.

Máme se lépe než 3/4 lidí na téhle planetě, máme se tak dobře že si můžeme dovolit pracovat jen osm hodin denně pět dnů v týdnu, jezdit do práce autem místo levné MHD a řešit blbosti na netu.

I ten nejchudší člověk, který normálně pracuje si může doma rozsvítit, mít tam teplo, dobrou pitnou vodu, záchod a koupelnu. I posledního somráka v nemocnici dají zdarma dohromady, když se zpije do bezvědomí a srazí ho auto, dají mu v naději najíst, a v zimě nemusí umrznout pod mostem. Nikdo nemá opravdu hlad, neběhají nám tu podvyživené děti, každý má právo na bezplatné vzdělání včetně středního. A ve stáři všichni dostaneme důchod, byť v případě dnešních třicátníků to bude na úrovni životního minima. To jsou vymoženosti, o kterých se většině lidstva ani nezdá...

V podstatě jsme štastni, nic nám nechybí a nemáme si na co stěžovat...

0/0
11.2.2012 21:45

skot_2007

Moc se nerozčilujte,

nechte si něco napříště. Je toho přece ještě tolik k zakazování!!;-(

0/0
10.2.2012 10:17

dalnice

staré vs nové

Nejde ani tak o to, jestli to pomůže celkově snížit emise. Ale každý zná určitě rozdíl, když jede několik kilometrů za novým kamionem nebo starou Tatrovkou či Avií anebo za novou škodovkou a starou 120. A o to tu jde, aby obyvatelé měst nemuseli kromě smradu z komínu ještě dýchat na ulici výfuky starých aut, popojíždějících po křižovatkách.

+3/0
10.2.2012 9:11

kvedlal

Re: staré vs nové

Už zbývá jen poslat na lidi lichváře, aby jim půjčili na nová nizkoemisní auta s EURO5. PROBERTE SE! Na bezemisní zóny ve městech si mohou hrát v Německu, kde si z průměrného platu bez problému pořídí jedno nové a navrch další menší auto do rodiny. Dokud budou mzdy v ČR tak směšné jako dosud, jsou podobné nápady jenom kecy.

0/0
10.2.2012 19:59

0xf

no jiste

pan zenaty asi jezdi tramvaji ale podle toho jak to tu vypada na ceste tak tech co preslo z aut na tramvaj moc neni... a proc taky... posledni dobou se mi zda ze lidi jako zenaty a spol se asi zblaznili... tak budou proste tlacit nekam lidi pritom vi moc dobre ze to proc tu je smog neni auty... ale tam uz zas jde o jine ze...

+4/0
10.2.2012 9:06

Socialismus je forma zločinu

Automobilová lobby

opět pilně pracuje ... a hloupí lidé si myslí, že popelnice jsou tu pro jejich prospěch - nikoli, jsou tu pro prospěch politiků a lobbistů !!

0/0
10.2.2012 8:31

Jan9002

Němci zavedli povolenky na vjezd

a nic se jim nezměnilo. Pokud se nebude tvrdě postihovat vypínání odlučovačů ve firmách, jako je Mital, tak to bude pořád stejné.

+3/0
10.2.2012 8:16

Radka.seznam

Re: Němci zavedli povolenky na vjezd

Jenže Němco nemusí jezdit ve starých autech, ale mohou si dovolit auta nová nebo alespoň novejší, limity splňující... Což většina Čechů ne..Rv;-O

+1/0
10.2.2012 10:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.