Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trávu nahradí beton, miliony Pardubicím nedávejte, píše žena Švýcarům

Mladá členka Strany zelených Zdeňka Plecháčková se rozhodla, že zastaví další z pardubických projektů na změnu vzhledu města. Napsala správcům takzvaných Švýcarských fondů, aby radnici nedávali desítky milionů na přestavbu prostoru před hlavním nádražím. Prý jen podpoří betonáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ivan_j

Paní Plecháčková má moji podporu

Paní Plecháčková má moji podporu. Projekt úpravy přednádraží se mi nelíbí. Nádraží je dominanta Pardubic a i když není v ideálním stavu, nezdá se mi vhodné ho zakrývat řadou podivných žampionů. Zelená plocha také třeba není úplně udržovaná, přesto se mi zdá lepší než betonová nebo dlážděná plocha, která po čase také nebude žádná krása, popatlaná od žvýkaček, cigaretových nedopalků a odpadků, přístřešky polepené cáry papíru a letáky. Když jedu kolem nádraží na kole do práce nebo jdu pěšky, je pro mě příjemnější alespoň ta trocha zeleně.

Silnice za lihovarem možná odvede dopravu - ale kam? Do Polabin? To přece není žádoucí. Měla by smysl, kdyby dál pokračovala na Přelouč, Chrudim či Hradec, většina aut podle mě jede těmi směry. A cena? Švýcarské fondy ji přece neuhradí, zbytek zaplatíme z rozpočtu města, a bůhví kolik to bude, když většina projektů obvykle nakonec stojí víc, než se plánovalo. Když už utrácet peníze, jistě by se našlo x míst ve městě, které je potřebují daleko víc.

0/0
29.3.2012 10:26

s(h)arka

a co vodotrysk?

v létě byl super.....a ty hrůzy jako zastřešení zastávek?  Kdo vymejšlí takový hrůzy? A proč parkoviště místo autobusáku? parkovat se dá v Albertu dole...

0/0
29.2.2012 12:23

P.Orka

paní Plecháčkové držím palce

Jen takový postoj, jaký projevila paní Plecháčková, má šanci na úspěch. Zažil jsem to při jednání s městem v Chrudimi. Pod štítkem diskuse dochází k direktivnímu řešení problémů města kdy občan nemá nejmenší šanci a jakékoli připomínky či námitky jsou smeteny ze stolu. Jediné, co město řeší jsou petice, to musí, jinak ho nezajímá nic. Tímto svým postojem ale tlačí lidi, aby se při jednání s městem chovali stejně arogantně. Paní Plecháčková, držím vám palce, vytrvejte.

+1/0
26.2.2012 19:40

Prohnilý

Trochu fakt

Mluví se o přednádraží, méně však o přílepcích. 1. přílepek - nová komunikace za lihovarem. Smysl pan Bílek nezdůvodnil, a já při studiu materiálů zjistil jedinné - tunel na švýcary. 2. přílepek - rekonstrukce křižovatky u autobusového nádraží. Dnes provoz řízen semafory a pro svou polohu vysoké využití ze strany chodců. Nové řešení představuje pro chodce zhoršení stávajícího stavu - prodloužení čekacích dob. Prostor přednádraží byl vybudován společně s nádražní halou. Tento architektonický celek byl roky pro Pardubice chloubou. Dnes je pro nás dědictvím ze kterého jednotlivé části bez rozmyslu odkrojíme. Je sice pravda, že světovým trendem je propojení dopravních systémů. Zde se však nikdo nezabýval studiem dopravní obslužnosti, počty autobusů a časovými takty přistavovaných vozidel. V tomto projektu je jedinná starost odpovědných - vlastní kapsa.

Závěrem musím poděkovat ing. Zdeňce Plecháčkové za odvahu a čas stávený nad projektem.

+3/0
10.2.2012 17:47

zdenanek

Re: Trochu fakt

...........Bože ta "Inženýrka" Zdeňka Plecháčková jedna zelená. Tak ať se nám konečně ukáže v plné své kráse ze zákulisí , hrdinka. Už se  těším na setkání, někde, třeba na Perštyňáku nebo lépe na nádraží. Snad nám to tam všem vysvětlí. A budeme mluvit konkrétně. Doufám, že se zúčastní všichbi diskutující. To jsou takové jen kecálci nebo se mýlím ??

0/0
11.2.2012 22:49

zajicek8

Přiblížení autobusového a vlakového nádraží

To přiblížování autobusového a vlakového nádraží v Pardubicích se mi snad zdá. Pěšky je to cca 300 metrů, pro staříka o francouzských holích asi 20 minut chůze.

+1/0
10.2.2012 12:09

bartik09

Re: Přiblížení autobusového a vlakového nádraží

Tak ono je fakt, ze ten autobusak potrebuje rekonstrukci jako sul...

0/0
12.2.2012 21:41

Marcus I

jak se vam dycha?

Nemuzu si pomoci,ale neco mi to pripomina... budujme, budujme,budujme, beton kam se podivas.

Je mi smutno z argumentu, prece se autem musim dostat co nejblize ke vchodu, abych nemusel svoje kramy vlacet daleko. Kdo cestuje vlakem, autobusem s tolika zavazadly, ze je neni schopen obslouzit vlastnimi silami?Je soucasna vzdalenost mezi obema nadrazimi opravdu pesky neprekonatelna?Myslim, ze mnohem prijemnejsi je cekat na autobus,MHD,nebo prestup ve stinu stromu, nez na dlazbe pod betonovym destnikem.

+1/0
10.2.2012 11:00

s(h)arka

Re: jak se vam dycha?

stačí makrolonovej tunel a pojízdnej chodník,jako v letištních halách v cizině......

0/0
29.2.2012 12:24

__anart__

A proč nepřestěhovat vlakové nádraží k autobusovému?

Daleko výhodnější by pro betonové a asfaltové lobby mohlo být přestěhování vlakového nádraží blíž ke stávajícímu autobusovému.

Vlaková trať na Českou Třebovou by pak mohla vést přes pěší zónu na třídě Míru. To by ji oživilo a zlepšilo by to dopravní obslužnost. Navrhuji novou vlakovou zastávku před pekařstvím pana Hrubého. Ani k Lejhancům či k Bajerovi nebude od ní daleko.

Obávám se, že jinak hrozí třídě Míru vylidnění a nezájem lidí. !!

0/0
10.2.2012 9:27

zdenanek

Re: A proč nepřestěhovat vlakové nádraží k autobusovému?

.................protože je to absolutní blbost. Inteligente !!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
11.2.2012 22:31

zdenanek

Re: A proč nepřestěhovat vlakové nádraží k autobusovému?

..... to nejde "anarte", buďte prosím realistický a navrhněte něco k tématu  nádraží. Vy jste asi také mimo téma. Třída Míru je už bohužel "out of order", takže co přestěhujeme? Radnici? Dejte mi vědět, kde si dáme spicha.

0/0
11.2.2012 23:03

pět v českých na stole

V Pardubicích se o architektonickém řešení

či o zájmu občanů nedá mluvit. Podstatná je korupce, propojení politiků s firmami. Korupčnické aféry přerůstají hranice regionu - známý soudruh Váňa (čSSd), kakaový Kraus (rodilý pardubák, teď naštěstí škodí jinde..) a bezpočet dalších.

+1/0
10.2.2012 8:30

pedr64

tady se střetávají dva aspekty

jedním je to, že městské aglomerace mají snahu budovat integrované dopravní systémy, k tomu ale potřebujete pokud možno jeden dopravní terminál. Ano, autobusák je asi 5 minut od ČD, ale přes frekventovanou silnici. Jistě, co by za to dali v Olomouci(vzdálenost 2km) nebo v Brně(1km). Ale pokud je možnost vlakové a busové nádraží spojit, tak proč jí nevyužít? Druhým aspektem je architektonická podoba, tam bude platit, co člověk, to názor. Ale pro vlastní přesun autobusáku jednoznačně ano.

0/0
10.2.2012 7:22

norma37

Re: tady se střetávají dva aspekty

rozumny nazor, diky.

0/0
10.2.2012 14:10

Kidkid

Nejsem z Pardibic

ale už je čas na to, aby tihle ekologové amatéři konečně byli zakázáni a likvidování jako škodná. Ničemu nerozumí, vzdělání nemají, ale chytří jsou jak rádio. Většinou se chtějí jen zviditelnit protože jinak by si jich nikdo nevšiml. Že škodí, to je v jejich malosti vůbec nenapadne.

Kolik silnic a dálnic mohlo být hotových nebýt jejich přihlouplých žalob, připomínek a zdržení staveb.

0/0
10.2.2012 4:29

zdenanek

Re: Nejsem z Pardibic

bohužel pravda je ta, že úředníci jsou nekompetentí resp. úplatní nebo .... Podívejte se na paní Ing. Plecháčkovou z Pardubic. Ona nekritizuje Tyršáky, park Na Špici a kácení stromů. Jako "zelená" se postaví proti všemu. Škoda státních peněz za studenty podobného formátu.

0/0
11.2.2012 23:11

Gamehoror

Nic mi do toho neni, nejsem z Pardubic

ani tam nejezdim, ale co vidim na obrázcích je fakt obludnost.

Možná to vypadá exoticky, ale je to fakt betonová opičárna.

+3/0
10.2.2012 4:22

Libra

asi tak

Tunel na švýcarské fondy.

Pamatuji, když před pardubickým nádražím na trávníku pobíhali králic/zající, to bylo něco. Bohužel město odstranilo vegetaci, pod kterou měli nory a oni zmizeli.:-/

+2/0
10.2.2012 0:16

Libra

Re: asi tak

oprava ... králíci/zajíci

0/0
10.2.2012 0:18

Jimmy.Fox

Re: asi tak

A já pak pamatuji, jak nám ti zajíci chcípali u pískovišť v blízké škole... To bylo smradu... Nicméně souhlas, to co tam chtějí radní postavit je fakt odporný a zeleň okolo školy na Závodu Míru by měla zůstat zachována...

0/0
10.2.2012 6:15

Jitřní dar

Re: asi tak

Můj kamarád zase s láskou vzpomíná na romantický výjev, jak si jistý jednonohý bezdomovec v kašně omýval zahnívající pahýl.

0/0
10.2.2012 13:00

tucnak v exilu

Proč bořit něco co celkem funguje?

Jedna z mála věcí, která v Pardubicích funguje a oni jí chtějí celou předělat a ještě k tomu s nejasným výsledkem, podle toho návrhu projektu (ale tak proč by ne, že páni (k)radní, když to nejsou vaše peníze, tak postavíme kde co...).

Přitom stačí udělat daleko levnější projekt, kdy se trochu opraví to náměstíčko před nádražím. Popřípadě vysází větší stromy, které v budoucnu oddělí rušnou silnici od nádraží, dále upravit ten poslední zelený kus u pošty a pak opravit budovu nádraží, která je údajně ve špatném technickém stavu (nvm, vlakem jezdím často a myslím si, že máme jedno z nejlepších vlakových nádraží v ČR). No a co se týká toho autobusového? To nevím, jak na tom je, jelikož vzhledem k tomu, že jsme na jednom z hlavních železničních uzlů, tak autobusem opravdu nejezdím.

0/0
10.2.2012 0:02

pedr64

Re: Proč bořit něco co celkem funguje?

ten autobusák dělá krajskému městu akorát ostudu

0/0
10.2.2012 7:25

tucnak v exilu

Re: Proč bořit něco co celkem funguje?

to je fakt, ale stačil by opravit ne? proč přesouvat?

0/0
10.2.2012 12:43

norma37

Re: Proč bořit něco co celkem funguje?

Protoze takhle je od vlakace proste daleko.

0/0
10.2.2012 14:08

Zloděj a lhář jako každý v ČSSD

Tady jsou jen projekty, které jen škodí.

Sady a parky se obvykle udržují. Alespoň v civilizovaném světě. V Pardubicích se nechají Tyršovy sady chátrat a pak se objeví projekt na jejich likvidaci. Jen se podívejte na tu přiloženou mapku, když jedete od nádraží na Duklu, musíte si zajet aý skoro do Rosic. Kruháč by to řešil, že? Ale stavba takové nesmyslné smyce schlamstne podstatně víc milionů, ze který může něco kápnout bokem že? A ten kruháč je tam stejně, prostě navíc. Vykácet Tyršovy sady, pěkný kšeft např. pro firmu Rolc a podobné. Autobusy kdysi měly stanice přímo před nádražím, časem byly stanice pochoúitelně přetížené, tak přišel "nádherný" projekt na megalomanské autobusové nádraží, ovšem daleko za rušnou silnicí a od vlakového nádraží, aby si babičky s kufrem na cestě do lázní přišly na své. Takže už běžte s těmí "báječnými" projekty do míst, kde nikdy neprší.

+1/0
9.2.2012 22:17

baron z hor

pohled na věc

Pardibice jsou pěkné město v některých detailech zaostává. Ať je to různorodá architektura vzniklá v poslední době, tak místní lidé, co se jim furt něco nelíbí. Ani bych se nedivil, kdyby někdo začal remcat do úpravy silnice u Parama a do křižovatky Trojice. Projekt jsem tedy detailně neviděl, ale úprava prostoru před nádražím a celkově využitelná plocha je ideální na propojení MHD, busů a vlaků. Oproti thlému nápadu tunelu za Třídou Míru a jiných hrozných projektů je tohle nádhera. V Hradci se to podelo a je to ideální. Zde je podoný příklad, jak využít prázdnou plochu. Každopádně i zeleň do pěkných měst patří a když to jde, tak místa využít.

0/0
9.2.2012 21:31

baggerfuhrer

:)

Stop zelenym khmerum. Biopaliva, solarni energie a "ekodan" z prevodu starsich aut stacila. :-)

+1/0
9.2.2012 20:33

Já rád játra

Re: :)

Pardubicka vrchnost neni o nic lepsi. Prodej pozemku v centru za hubicku, bazen, tunely, likvidace parku, ...

0/0
9.2.2012 21:32

zdenanek

přednádraží

Tentokrát nebudu oponentem, ale budu se snažit být nestranný-vždy někomu bude něco vadit. A kvůli soudružce Plecháčkové by se měl pohřbít další projekt? Ta osoba neví o čem mluví, protože zřejmě na nádraží vůbec nechodí. Ať se jede podívat třeba do HK, kreatura. A dá vůbec nějaké řešení? Ne, jen bořit. Zde v Pardubicích jsem v poslední době zažil už mnoho propadáků - Tyršáky, Třída Míru, lesopark Na Špici, ukradená křižovatk, aqupark aaaa. Zde se prokaučovalo už mnoho prostřrdků díky politikům jejich chlebodárcům a oponentům. Dokáže se dnes chovat v Pardubicích někdo realisticky ? Podívejte se na to chátrající město, které dokáže udusat kdejaká osoba, jež má něco proti jakémukoliv projektu. A to je zejména váš úkol, zvolení politici. Vy máte hájit zájmy občaů a ne se utápět ve svých vlastních prioritách. To nás občany nezajímá. Vy jste zde pro nás. A prosím umlčte tu zelenou soudružku argumenty. Moc děkuji za všechny poctivé občany Pardubic.

0/0
9.2.2012 19:26

__anart__

Re: přednádraží

Tento příspěvek jsem přestal číst v místě, kde autor označil autorku názoru, který se mu nelíbí, jako "soudružka Plecháčková".

Kolik je Vám, soudruhu Zdenánku? Slečna Plecháčková díky svému věku zřejmě nikdy nebyla jiskrou, pionýrkou, svazačkou či dokonce komunistkou, zkrátka soudružkou. A jak jste na tom vy, Zdenánku?

Teď jsem si ještě všiml, že vám nestačí "soudružka" a o kus dál jste přidal i "kreatura".

Mnoho zdaru a hezký den, vy poctivý zabetonovaný občane Pardubic.

Je hezké, že mluvíte za všechny poctivé občany našeho města. Jistě je všechny znáte, vy inteligentní poctivý fanoušku likvidace všeho zeleného v našem městě.

+6/0
9.2.2012 20:09

zdenanek

Re: přednádraží

To je škoda, soudruhu, protože také o tom nic nevíš a kecáš. Vy jste novodobí soudruzi, kteří jste ještě nic nevybudovali, ale jen planě do všeho kafráte. Tak mi prosím se soudružkou Plecháčkovou předveďte Váš ucelený a smysluplný projekt  a obhajte si ho - třeba to přednádraží. Až budete mít projekt, který bude za něco stát a město ho bude moci zaplatit, dejte mi prosím vědět. Sejdeme se všichni na radnici, kterou zrovna nemusím, protože radní za moc nestojí. Když jsem ale četl ten samolibý dopis na MF, tak mi nebylo dobře. Vidím to tak, že další zelená se chce zviditelnit a nic víc. To už tu vše bylo. Na rozdíl od Tyršáků je to inkognito zviditelnění. Je to jen její názor a nikolv názor sdružení, které podalo relevantní připomínky na projekt Tyršáky. PČ.

+3/0
9.2.2012 20:29

__anart__

Re: přednádraží

Bavit se s jedinci, kteří na potkání lidem s odlišným názorem tykají, je ztráta času.

0/0
9.2.2012 21:48

Kidkid

Re: přednádraží

Dětem a soudruhům se obvykle tyká. To Vás ve skautu neučili?

0/0
10.2.2012 4:21

s(h)arka

Re: přednádraží

pane Bílku , mírněte ty svoje vášně.....;-)

0/0
29.2.2012 12:26

Jitřní dar

Re: přednádraží

Pionýr funguje dodnes, proč by v něm Plecháčková nemohla být?

0/0
10.2.2012 12:59

vetchý stařík

Re: přednádraží

i Ty jeden komunisto....si tu léčíš mindráky ??? RvRvRv

0/0
10.2.2012 5:26

zdenanek

Re: přednádraží

to je dobrý být v 5.26 hod. na internetu. Komunisti spí, svazáci a skauti bdí.

0/0
10.2.2012 19:57

dogi4

No co,

asi jí nechtěli nic šoupnout, tak holt bude dělat obštrukce. Závistivá rohatka!

0/0
9.2.2012 18:59

Akent

Beton vs. zeleň

Hlavně abychom nedopadli jako v sousedním Hradci Králové.

Přijedete a první co vidíte jsou stromy v nesmyslných květináčích, hromada malých dlažebních kostek na zemi a naproti starý betonový hotel Černigov.

Okolí nádraží bohatě stačí k vyzvednutí známých i k zaparkování. U protějšího supermarketu je místa dost :-).

MHD na nádraží jezdí každou chvilku. Na co tedy dělat další silnici a parkoviště?...např. parkoviště na 17. listopadu je povětšinou poloprázdné a to si většina stěžuje, že se nedá parkovat v centru.

To opravdu chceme mít u každého obchodu, zastávky apod a nejlépe 2 proudovou silnici pro dobrou ne-li nejlepší dostupnost "obrovské" parkoviště??? ;-)!!!

+4/0
9.2.2012 18:57

sámvelkýmao

no

podporuji zeleň.  i bezdomovci mají své dny a potřebují se mít kde vyvenčit..... vypít 5 litrů krabicáku dá zabrat a musí to taky někudy a někam odcházet....

0/0
9.2.2012 17:49

__anart__

Autobusové nádraží by mohlo být na třídě Míru nebo v Tyrších

Systémové řešení by bylo nejdříve dát veškeré prostředky do okamžité výstavby obchvatu Pardubic. To však není možné, protože se neumí dohodnout politici (=námi placení naši zaměstnanci) magistrátu, kraje a státu.

Teprve potom by bylo jasné, kde a jak moc je nutno betonovat, asfaltovat, kácet a stavět obludné betonové deštníky.

Ve finále by pak byl prostor pro diskuzi, jestli Tyršovy sady potřebují širokou betonovou promenádu s vybetonovaným recyklujícím jakoby potokem od pana architekta Jiránka z Nového Města nad Metují.

Autobusové nádraží by mohlo být na třídě Míru nebo v Tyršových sadech. Tomuto takto řízenému městu už nelze ničím ublížit.

EURv

+1/0
9.2.2012 17:02

other_side

To si chce

zase někdo z vedení napakovat kapsy.

+1/0
9.2.2012 16:10

CART09

Pro a proti

No zrovna prostor před nádražím je z pohledu zeleně docela o ničem - ano, je tam zelený ostrůvek, ale mezi silnicí a stanicemi MHD, takže žádný vyhledávaný park...

Na druhou stranu - jako dopravák chápu snahu mít vlakové a autobusové nádraží vedle sebe, ale je ta současná poloha, tedy o asi 100m vedle, tak špatná, aby to mělo cenu přesouvat za 135mega?? To na tom spíš chce někdo něco trhnout...

0/0
9.2.2012 15:55

norma37

Re: Pro a proti

Taky se vzdy musim smat, kdyz se brani "travnik" a "zelen". V 99 procentech takovych pripadu jde o bahnitou plochu porostlou drny plevele a posetou psimi vykaly, protkanou vydupanymi  pesimi zkratkami,  a k tomu par sto let neudrzovanych odporne nevzhlednych keru (nekdy jako bonus v bolsevickych betonovych truhlicich). Tyto plochy jsou jako nejaka relax zona naprosto nepouzitelne. Kdyz dle smysluplneho navrhu na 10 procentech takove plochy vznikne napr. placek s mlatovym povrchem, lavickou a jednim stromem, porad to bude smysluplnejsi nez soucasny stav,  zbytek at si s panembohem "vylejou betonem". Lidi holt jezdi auty a parkuji, to je ale prekvapeni v 21. stoleti.

Prestoze se mi projekt destniku nijak zvlast nelibi, tak rikam - uz aby se zaclo. Horsi nez ta ostuda, co je tam ted, to byt nemuze.

Presunuti silnice za lihovar - prijde mi to jako rozumne reseni. Krizovatka u autobusaku dnes, to je tragedie.

+3/0
9.2.2012 16:23

Fai Rodis

Re: Pro a proti

Mlatovy povrchy - to je ted nejaka moda, ne?

Zvlast po desti jsou fakt sqely.:-/

0/0
9.2.2012 16:57

.MichaL

Re: Pro a proti

Spíš taková móda z donucení. Drtivá většina veřejných staveb je dneska investovaná z nějakých dotací, takže v projektu nesmí chybět kouzelná formulka "přírodě blízké povrchy/materiály/technologie". Navíc má mlatovka o trochu lepší propustnost než jakýkoli zpevněný povrch, takže to šetří náklady za odvodnění. No a že hodinu po dešti je tam loužička, no bóóže:) Problém je spíš v provádění - nějak se to těm stavebním firmám u nás nedaří dělat kvalitně, přestože to vypadá jako banální záležitost.

+2/0
9.2.2012 17:14

Rubik1

Paní Plecháčková si zaslouží od Švýcarů odměnu

Za upozornění za předražený a nepovedený projekt a ušetření 90 milionů korun by paní Plecháčkové mohli dát provizi pouhé 1% z ušetřené částky. Zaslouží si to i za odvahu.

+4/0
9.2.2012 15:55

Mysel

Re: Paní Plecháčková si zaslouží od Švýcarů odměnu

Jasne, Michalek taky "neupozornil" zdarma. Tak at se zelena sektarka taky nakapsuje.

0/0
9.2.2012 16:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.