Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárii letadla na Rokycansku s dvěma obětmi předcházel chybný manévr

Nezdařený manévr a přetížení stroje byly příčinou loňské havárie sportovního letadla u Oseka na Rokycansku, při které zemřel letový instruktor i jeho žák - známý ruský pěvec Vladen Pavlenko. Dospěli k tomu vyšetřovatelé. Podle svědků letadlo přiletělo nad obec, kde instruktor bydlel, zakývalo křídly a provedlo osudový manévr, který se nepodařil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Damnedson

No jo

já to viděl z okna a divil jsem se, co tam blbne. Za deset minut houkačka, sanitky, hasiči a už to jelo.

0/0
10.2.2012 18:58

Ajvn

350/3

Docela mě mrazí z informace, že někdo může dostat instruktora po třech letech a 350 nalétaných hodinách. Takovému pilotu, ať se mu to nelíbí sebevíc, pořád teče pilotní mléko po bradě a do vyzrálosti a rutiny má na míle daleko. :-/ Škoda zmařených dvou životů.

0/0
9.2.2012 18:12

Azgalor

Re: 350/3

tak na instruktora stačí CPL a instruktorsky kurz, který je už jenom "pár" hodin ne? Takže 350 může být dost.

0/0
9.2.2012 18:26

Ajvn

Re: 350/3

To sice ano, ale to je asi jako byste poslali sve dite do autoskoly, kde ho bude ucit lektor s najetymi 20.000km po 3 letech praxe. Pokud jsou takhle nastavena pravidla, tak je tu neco asi spatne. Nebo vitezi tlak delat za kazdou cenu business nad poctivym a zodpovednym pristupem? Napapouskovat si skripta umi leckdo, ale vyjezdenost/vyletanost a tim i predvidavost a umet diky tomu predchazet krizovym situacim, resp. umet na ne vcas upozornit a resit je, tohle instruktor nenabyde s takovym naletem. Jak jsem priznivec virtualniho letani, tak v tomhle je realna pilotaz podle me pro cloveka s takovymi ambicemi naprosto nezastupitelna, tzn. i s timhle ohledem mi tech 350hodin prijde jako nedostatenych. Muzeme se bavit, kde je ta hranice, jestli je to treba 1000 letovych hodin? Nekdo namitne, ze letani je drahe hobby a odletat si 1000 hodin je uz nemaly balik penez a kolik by tu takovych instruktoru, ochotnych to delat, nakonec bylo? V letectvi ale prece musi platit kvalita, ne kvantita.

0/0
9.2.2012 18:47

ivoš

Re: 350/3

Instruktor: taky mi připadá nálet 350 hodin zoufale málo pro průkaz instruktora. Instruktor v autoškole: když jsem dělal řidičák, legendární paní Němečková v Kolíně nám tloukla do hlavy, že za zkušeného se může řidič považovat tak po 100 000 km. -Zkusím se podívat, co na tu havárii stránky o leteckých nehodách, ale asi až zítra - nemám teď čas, sorry.

0/0
9.2.2012 19:01

Schmouddle

Re: 350/3

Na instruktora na ULL (tohle byl Eurostar) je potřeba 100 hodin, průkaz ULLa a instruktorský kurs, 350 hodin je na ULL docela hodně.

Celé malé letectví umírá na peníze, létání je drahé, ta zmíněná bezpečnost se z letecké přepravy přelila i do obecného letectví v míře větší než únosné, takže každá hadice musí mít papír. Schválně se podívejte na rozdíl v ceně Rotaxu 912 a 914. Celý rozdíl je ten, ten druhý je certifikovaný pro letecké použití. Jinak to jsou dva stejné motory. Cena někde jinde.

Instruktoři co ještě sloužili v ČSLA odchází a štafetu nemá kdo převzít. Lidi s CPL a ATPL (1,5mio) a mají těch pár tisíc hodin hoblují nebe v Airbusech aby to poplatili a nemají moc chuť za pár stovek cvičit další. Nehledě na to, že hodně z nich s malými letadly neumí létat tak, aby byli stick&rudder piloti. Obecně je lepší maník, co má 350 hodin nalétáno na typu, na kterém školí, než když tam sedí borec, co má deset tisíc hodin na 737, ze kterých je 85% času ve FL290 v polospánku na autopilota.

+1/0
9.2.2012 20:08

Ochlupoun

Re: 350/3

Omyl pane kolego, Rotax 914 může být necertifikovaný stejně, jako 912. Rotax 914 má oproti rotaxu 912 kompresor a tím pádem i vyšší výkon. To jest jejich rozdíl. To, jestli se jedná o certifikovaný nebo necertifikovaný motor je dáno těmi písmenky za tím číslem, tedy i 912 může být certifikovaný, stejně jako 914 necertifikovaný.. I v malém letectví je hodně velmi kvalitních instruktorů a mnozí jsou i relativně mladí. Problém je v tom, že někteří instruktoři, ale i piloti jsou hovada, co se musí předvádět a to je kámen úrazu. Je to stejné jako v autech a letadla za to nemohou.

0/0
10.2.2012 20:25

Zdeny007

Re: 350/3

přesně tak, plný souhlas, taky sem se nad tím pozastavil.

0/0
16.2.2012 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.