Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dětské vozíky za kolo smějí opět na silnice, rozhodli poslanci

Sněmovna schválila novelu, která umožní cyklistům opět používat přídavné dětské vozíky. Na silnici budou smět i dospělí, kteří mají své kolo spojené s kolem dítěte tyčí. Podle navrhovatelů je přídavný vozík bezpečnější než dětské cyklosedačky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sportsemilibi

Chápu diskutéry správně?

Z místní diskuze mám dojem, že:

1. Mít děti je nesmysl a hrubá chyba.

2. Když už jsem tak hloupý a mám děti, můžu je vzít ven z baráku pouze v autě, jinak se ze mě stává potenciální vrah.

3. Pokud jedu na kole po silnici (třeba i podle předpisů) a sejme mě auto, je to jen a jen moje chyba, kterou způsobím nemalé komplikace nebohému řidiči, který mě přejel.

Měl by se přijmout nějaký zákon na ochranu automobilů před bezohlednými cyklisty a chodci, kteří jim při srážkách bezohledně ničí kapoty, skla blatníky.

+2/0
9.2.2012 8:40

vpro2

Re: Chápu diskutéry správně?

... jo bohuzel tak nejak lide premysli :-/ ... nastesti ne vsichni ;-)R^

0/0
9.2.2012 8:54

dogi4

Re: Chápu diskutéry správně?

No, bod 1. a 2. není třeba komentovat, to jsou hlouposti. K bodu třetímu snad jen jednu připomínku: V okamžiku, kdy je dítě mrtvé, je pak už celkem jedno, kdo tu chybu udělal. Ale buďte klidný, pokud vy budete za řídítky toho kola, které táhlo ten vozík s dítětem, určitě si část viny vztáhnete i na sebe, i kdybyste za to tisíckrát nemohl. tady ani tak nejde o to, kdo za to může, ale jak bylo možno předejít tomu následku. A to si musí každý srovnat v hlavě předtím, než na nějakou tu frekventovanou silnici s tím "bezpečným" vozíkem vyjede. Samozřejmě, totéž se týká i různých přídavných sedaček na dítě atd.

0/0
10.2.2012 2:14

drnda

Na většinu silnic v Evropě

nepatří ani cyklista , natož s děrským vozíkem:-P

0/0
9.2.2012 7:32

Antonín, topič

Re: Na většinu silnic v Evropě

Pokud pro vás Evropa = {Česko, Polsko, Slovensko, Ukrajina}, tak máte pravdu.

+1/0
9.2.2012 8:14

dogi4

Já bych to řekl takto:

Většina myslících lidí bude i nadále jezdit tam, kde své děti pokud možno co nejméně ohrozí, t. j. po cyklostezkách, polních a lesních cestách atd. Samozřejmě, najdou se i tací, kteří vyjedou s tímto vozíkem na frekventovanou silnici. Pak se ovšem nemohou divit, když je i s vozíkem smete nějaký rozjetý kamion. pak se uvidí, jak je konstrukce těch vozíků pevná, jak tu kdosi vychvaluje. No a koneckonců, když to dítě nepřežije? Něco rodiče vyrazí z pojišťovny, něco třeba i z toho řidiče, že? Mě osobně je to, zda jsou ty vozíky povolené či nikoliv, tak nějak jedno. Stejně bych s tím nikdy na silnici nevyjel. Tak nějak mi připomíná jednu sousedku, která, když měla mimino, byla líná zajet k lesu, který byl cca 250 metrů od jejího domu, a raději s kočárkem jezdila po krajnici karlovarské silnice, která vedla kolem jejího domu.

+1/0
9.2.2012 3:20

František.Sokol

Re: Já bych to řekl takto:

To bys nesměl ani jezdit sám na kole po silnici, ani chodit nikam pěšky. Sedět doma a dávat bacha, aby na Tebe nespad lustr.

Děcka bys musel držet doma, nepouštět do školy a do obchodu chodit sám bez děcek, děcky držet pod petlicí, ale to by Tě pak zavřeli, jak nedávno ty manžele, kteří nepouštěli děcka ven ;-)

0/0
9.2.2012 6:49

dragon1

Re: Já bych to řekl takto:

Zkus si přečíst ještě jednou první větu v ní vystihuje podstatu příspěvku.

0/0
9.2.2012 7:07

dogi4

Re: Já bych to řekl takto:

Ale! Proč to?

0/0
9.2.2012 7:47

Gamehoror

mě by spíš zajímalo,

proč to teda dřív vůbec zakazovali, když najednou to zase jde.

Kdo se má v těch zákonech pak vyznat když je zákon fakt snad i na to jak si otevřít konzervu rybiček na svačinu.

0/0
8.2.2012 23:12

dogi4

Re: mě by spíš zajímalo,

Řeknu ti to jednoduše: Předchozí právní úprava s něčím takovým nepočítala, takže sice ty vozíky nikdo nezakázal, ale také nepovolil. Abys tomu rozuměl: Na pozemní komunikaci může jen to, co je v zákoně definováno. A tento vozík dosavadní definici neodpovídal. Toť vše.

0/0
9.2.2012 3:03

pablo_II

Re: mě by spíš zajímalo,

No ja teda nevim, ale pokud ma znalost zakonu saha, tak vzdy, ze co neni zakazano je povoleno. Neni-li tedy nejake vozidlo zakazano a nebo pro nej nesjou vymezeny podminky, za jakych smi byt pouzito, pak pro nej neplati zadne omezeni. Podle tve logiky pokud ti zakonemnepovoli dychat, tak rzhodne nesmis dychat a ses povinen se udusit.

0/0
15.2.2012 9:34

dogi4

Re: mě by spíš zajímalo,

Pro tvoji informaci k dosavadní právní úpravě vkládám výklad, který je poměrně pochopitelný. Snad.

http://www.ibesip.cz/Temata/Cykliste/Prakticke-informace

0/0
16.2.2012 5:28

MistrVápenky2

Přesně tohle jsem čekal!!!

Asi nějaká modrosoudružka tahá za kolem svýho modrýho smrada!!! Jasně jde o ohrožování dětských životů a jenom bl.b může vozit za sebou svý bezbranný děcko v nějakým pojízdným kočárku, který je dobrým terčem pro nárazníky aut!!! Nezbyde mě nic jiného, než si při jejich potkání klepat na čelo a pořádně ty bl.by protroubit!!!RvRvRv

+1/0
8.2.2012 21:30

vaclav13

Re: Přesně tohle jsem čekal!!!

Modrosoudružka jasně, západní evropa, kde jsme mimochodem tím naším zákazem byli za blbce, je celá z modrosoudružek. Pojízdný "kočárek" se solidním rámem z chromniklu anebo lehkých slitin hrozně vadí, kdežto vlečení na tyči, kde chudák děcko má kolem sebe jen vzduch, není přitom o moc výše než v tom vozíku a ještě se může kdykoliv sesypat pod auto, je podle všeho naprosto OK.

Ach jo, proč si pořád musíme myslet, že jsme chytřejší než ostatní a zkoušet nově řešit to, na co už jsou jinde dávno vyzkoušené metody. Jsme potom akorát za idioty.

+1/0
8.2.2012 21:44

dogi4

Re: Přesně tohle jsem čekal!!!

Nechápu, proč se rozčiluješ. Je přeci věcí každého rodiče, jak si své děti chce nechat utratit.

0/0
9.2.2012 3:07

Antonín, topič

Re: Přesně tohle jsem čekal!!!

Protože je hloupý, stejně jako ty. Vozíky nejsou terčem o nic více, než bicykl.

+1/0
9.2.2012 8:17

vpro2

Re: Přesně tohle jsem čekal!!!

nebo jakykoli jiny ucastnik silnicniho provozu :-/ ... jenze to nema cenu nekterym diskuterum vysvetlovat ... stacilo by si zjistit,, kolik zemrelo v lonskem roce deti ve voziku a kolik v osobnich automobilech v CR :-/ ... jo ale auta jsou prece bezpecna ;-D

0/0
9.2.2012 8:58

dogi4

Re: Přesně tohle jsem čekal!!!

A poměr?

0/0
10.2.2012 2:16

dogi4

Re: Přesně tohle jsem čekal!!!

To máš samozřejmě pravdu, ale článek je primárně o dětských vozících. Toho sis nevšiml?

0/0
10.2.2012 2:18

WIND OF CHANGE

Lobing prodejců???

Jako sorry, ale vozík tažený za jízdním kolem na silnici vážně nepatří ... vždyť to dítě je tam snadný terč a kdyby došlo k nějakému maléru a do vozíku zezadu narazilo auto, tak to dítě nemá žádnou šanci to přežít ... v plastové sedačce za cyklistou, či po staru za řidítky to dítě má přecijenom o dost větší šanci přežít náraz do kola.

0/0
8.2.2012 21:21

MistrVápenky2

Re: Lobing prodejců???

Souhlas.

0/0
8.2.2012 21:31

Antonín, topič

Re: Lobing prodejců???

Ano, souhlas. Souhlas podložený čím? Máslem v hlavě. Crashtesty prokázaly pravý opak: vozík je mnohem bezpečnější.

0/0
9.2.2012 8:13

vaclav13

Re: Lobing prodejců???

Jako sory, ale melete pitomosti. V sedačce na kole není riziko v samotném nárazu auta, ale spíše v možných následcích nekontrolovatelného prudkého pádu cyklisty po takové srážce. Sedačka tělo dítěte ani zdaleka plně nekryje a přílba na hlavě také nemusí zabránit všemu.

Naproti tomu vozík se po nárazu nezmačká, jak si nadávající české lamy myslí. Pevnost jeho rámu je totiž dost značná a tak povolí buďto závěs ke kolu a nebo je přes vozík odhozen samotný cyklista. Tak či onak má děcko přivázané pětibodovým pásem na sedačce uvnitř prostoru bozíku šance skončit sice potlučené, ale bez závažnější újmy.

A když už tak horujete proti vozíkům, co vlečení na tyči? ToVám nevadí? Tam není vůbec žádná ochrana a je to daleko větší hazard, ale tohle našim přitroublým zákonodárcům jaksi nevadilo.

+2/0
8.2.2012 21:38

MistrVápenky2

Re: Lobing prodejců???

Co ti říká selský rozum kloučku?

0/0
8.2.2012 22:08

vaclav13

Re: Lobing prodejců???

Co takhle nějaký argument by nebyl? A pokud jde o ten selský rozum, tak ten právě používám. Navíc jako technik strojař vím o pevnosti, dynamice a dalších souvisejících záležitostech přece jen trochu víc, nežli jsou běžná hospodská moudra, podle kterých se podle všeho řídili naši poslanci s tím zákazem.

0/0
8.2.2012 22:53

dogi4

Re: Lobing prodejců???

Ale poslanci nic nezakázali, to jste tím svým strojařským mozkem špatně pochopil. Přečtěte si právní úpravu dosavadní a to, co schválili poslanci.

0/0
10.2.2012 2:24

dogi4

Re: Lobing prodejců???

No, uvidíme, jakou má takový vozík pevnost, až ho smete rozjetý kamion...

0/0
9.2.2012 3:10

Johny_V

Re: Lobing prodejců???

rozjetému kamionu je jedno jestli smete cyklistu s vozíkem nebo cyklistu s dětskou cyklosedačkou.....v obou případech budou následky tragické pro toho cyklistu a jeho dítě.........normální řidič, když vidí kolo s přívěsem pro dítě, předjíždí opatrněji, než když vidí jen cyklistu, u kterého cyklosedačka není tak výrazně vidět.........

0/0
9.2.2012 7:27

dogi4

Re: Lobing prodejců???

No, seděl jste někdy v kabině kamionu?

0/0
9.2.2012 7:49

Antonín, topič

Re: Lobing prodejců???

Já jo. A?

0/0
9.2.2012 8:17

dogi4

Re: Lobing prodejců???

Ptal se tě někdo?

0/0
10.2.2012 2:20

vpro2

Re: Lobing prodejců???

;-D;-D;-D

0/0
9.2.2012 9:00

navsteva proti levicactvi

Posadit dite do tohoto zarizeni

za kolo a vyrazit s nim (tim) na verejnou komunikaci mezi automobily hranici s trestnim stihanim za zanedbani povinne pece.

0/0
8.2.2012 20:25

Darik H

Re: Posadit dite do tohoto zarizeni

R^

0/0
8.2.2012 20:28

MistrVápenky2

Re: Posadit dite do tohoto zarizeni

R^

0/0
8.2.2012 21:31

Honza13

Zákazy, zákazy, zákazy.

Na všechno musí být zákazy a povolení? Cožpak lidi nemaj mozek? Je zakázáno skákat po hlavě ze střechy? Ještě ne? Tak to honem zakažte, ať se nikomu nic nestane!

Už vidím cedulku na kraji lesa: POZOR les, vyhýbejte se stromům, nebezpečí pádu šišek, nebezpečí zakopnutí o vyčnívající kořeny, vstup na vlastní nebezpečí. A zákonodárci schválí vstup do lesa, ovšem pod podmínkou, že budete dodržovat odstup 1m od stromů a budete mít na hlavě přilbu. A v diskuzi tu bude, ó hrůza, nikdy bych do lesa nevstoupil, natož s dětmi!

+6/0
8.2.2012 20:04

dogi4

Re: Zákazy, zákazy, zákazy.

Ano, lidi skutečně nemají mozek. Alespoň velká většina lidí. Vezmi si, že v lesích běžně bývá upozornění, že je tam zákaz kouření a rozdělávání otevřeného ohně. A vidíš, přesto si tam lidé zapálí a i rozdělají oheň. A kolik lesních požárů je ročně založeno právě lidmi? A to tam to upozornění visí pomalu u každého vstupu do lesa! Pokud by lidi mozek měli, tak by takové upozornění být nemuselo. Koneckonců, nemusely by být ani třeba plné čáry, protože pokud by lidé měli mozek, tak by sami poznali, že právě v tomto místě je to tak nepřehledné, že tam předjíždět nebudu. A mohl bych pokračovat. Ono totiž je to tak, že všechny zákazy, příkazy atd. vycházejí z nějaké zkušenosti. Lidé vědí, že nemají vjíždět na železniční přejezd, když tam bliká červená. A stejně tam vjedou! Takže, ptám se, mají lidé mozek nebo nemají?

0/0
9.2.2012 3:32

Johny_V

Re: Zákazy, zákazy, zákazy.

mozek nemá jen určitá část lidí..........většina je normální a zákazy nepotřebuje. V civilizovaných zemích platí i nepsaná pravidla a někdy jsou dodržovány důsledněnji než psané zákony. V Čechách je sport porušovat i ty psané.......bohužel. Nemá cenu po každé špatné zkušenosti plodit další zákazy (něco jako po Nažidlech chtěli omezit maximálku u autobusů i když, tam stejně řidič nedodržel už tu stávající).......

0/0
9.2.2012 7:36

Antonín, topič

Re: Zákazy, zákazy, zákazy.

Ano, vy skutečně nemáte mozek. Jak jinak vysvětlit fakt, že vám zřejmě dělá potíž bezpečně předjet cyklistu.

0/0
9.2.2012 8:19

dogi4

Re: Zákazy, zákazy, zákazy.

A na to jste přišel svým mozkem, topiči?

0/0
10.2.2012 2:21

Darik H

Hmmmmm

Nez dite za kolem na voziku, to radeji v aute v autosedacce !!!!

0/0
8.2.2012 20:00

vpro2

Re: Hmmmmm

jj hlavne verte tomu, ze je to pro nej bezpecnejsi ;-D

0/0
8.2.2012 20:09

Darik H

Re: Hmmmmm

Tomu neverim - o tom jsem presvedcen.

Bohuzel prichazim do styku s dusledky nehod obou pripadu, a privesny vozik za kolo je opravdu chatrna atrapa zabezpeceni. Sve deti bych takto nikdy nevezl.

0/0
8.2.2012 20:17

dogi4

Re: Hmmmmm

Souhlas!

0/0
9.2.2012 3:22

Antonín, topič

Re: Hmmmmm

Jste lhář.:-)

0/0
9.2.2012 8:18

pablo_II

Re: Hmmmmm

Tak to by mne zajimalo kd jste prisel do kontaktu s dusledkem nehody voziku s autem? A podle toho co tvrdite zrejme dokonce opakovane. Vy jste snad hasic v nejake oblasti s nadmerny vysktem voziku? Ja mam obavu, ze lzete jak kdyz tiskne rude pravo. Pokud mi dokazet opak, apk se vam omluvi, ale prozatim vam neverim Ani slovo. Nikdo tu netvrdi, ze cklovozik je neznicitelny bezpecnostni ram, Ale pri srazce s kamionem je to dost jedno, jestli vozikl nebo sedacka. Pri srazce s autem si troufam tvrdit, ze uz tam bezpecnostni prinos na strane voziku byt muze pokud dotycneho nesejme auto v plne rychlosti. A pri beznem padu cyklisty, je vozik proste stokrat bezpecnejsi, protze zustane stan normalne na kolech, dite je pripoutane a i kdyby doslo k prevraceni voziku, tak zistane viset v pasech hlavou dolu, ale nic se mu nestane! jednou jsem jel kolem mista, kde spadl cyklista s ditetem v sedace (na cyklostezce), byla u toho rychla a dva rodice v slzach. Vic jsem ani videt nechtel.

0/0
15.2.2012 9:25

MistrVápenky2

Re: Hmmmmm

RvRvRv

0/0
8.2.2012 21:33

Honza13

Re: Hmmmmm

S autem se blbě jezdí po parku a po lesních cestách. A na 500m po vsi nebudu taky brát auto.

0/0
8.2.2012 20:10

sámvelkýmao

no

jj. zrovna dnes se jeden takovej pumpičkář válel v pangejtu a mával

pacičkama.....páč se hejbal, bylo jasný, že žije a tudíž jsem jel

dál.....

i toto se zde maže. úsudek, nechť si udělá každý sám.....

+3/0
8.2.2012 19:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.