Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravce ukázal pohodlné autobusy a vyhrál soutěž. Pak nasadil dodávky

Lidé v Bílině se cítí podvedení Dopravním podnikem Chomutova a Jirkova, který vyhrál zakázku na zajištění veřejné dopravy ve městě a na linky nasadil dodávkové minibusy. Radnici totiž firma při prezentaci ukazovala velké pohodlné autobusy, které používá jinde. Dopravní podnik oponuje, že všechny podmínky města dodržel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ddtx

:))))

37 lidi se vejde i na V3S ;-D

0/0
10.2.2012 21:27

manumanu

Nevhodné minibusy

Minibusy bych využívala jen jako doplňkové v nevyužitých časech, kdy se jezdí málo, ale ráno, kdy se lidé potřebují dostat k lékaři, kde jsou objednané někdy i týdny dopředu a na čas a pak se ani nevejdou do minibusu, který přijede už plný na zastávku? Zdravý  a mladý člověk ani autobus nevyužívá, ale starší člověk je na něj odkázaný, jak pro nákupy tak k cestě k lékaři, kde to má daleko. Je pravda, že někteří si z něho dělají vyhlídkový spoj, kdy se projedou tam a zpět, ani nevystoupí, ale to je zase o výchově. Minibus je opravdu malý a těsný a když už , tak by měl jezdit po 1/2 hodinách nebo v kratších intervalech.!

0/0
10.2.2012 8:58

ajmi

Re: Nevhodné minibusy

Sama touto MHD nejezdím,ale vyslechla jsem již mnoho negativních názorů.Jedním z nich je i ten,že dodávky jsou označené pouze číslem bez názvu konečné stanice a dost lidí se musí ptát,kam  to vlastně jede.Dřívější autobusy byly v tomto směru bez problémů a navíc údajně ekologické.Zaráží mě jiná věc,proč se nepřikročilo k okamžité nápravě hned jak nevyhovující minibusy vyjely na silnici.Ale na to přijde každý Bíliňák!!!

0/0
10.2.2012 16:30

lu2222

To musí stačit

Vždyť Bílina je malá. Beztak tam určitě většina lidí chodí pěšky, jezdí na kole nebo autem. A že tam bude horší pohyb uvnitř? Tak se občas trochu víc zdržej na zastávce. Zato zase něco doženou po trase, protože standardní autobus často musí čekat než se někde protáhne.

+1/0
8.2.2012 12:49

Martin111

No

No narvat do tý dodávky 37 lidí - to musí bejt pěký maso;-D To taky klidně může bejt 3t živé váhy...

+1/0
8.2.2012 12:45

B-25

Re: No

Ono stačí dva tlustí, tři babky s nákupní taškou... o kočárcích nemluvě. A je rázem plno ;-D

+1/0
8.2.2012 12:56

p_n_3

Re: No

Asi to počítají na vrstvy

0/0
8.2.2012 16:17

kukvykuk..

Klasická

ukázka velké části českýh podnikatelů, podvádět jak jen se dá.

+10/0
8.2.2012 12:44

Raději anonymně

Re: Klasická

Mno, Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova patří oněm městům, o českých podnikatelích si zvolte pro svou agitku jiné téma ... pánž vlastnictví je v tomto případě kolektivní :-), či v duchu spíše levicové rétoriky :-)

+1/0
8.2.2012 15:39

Anihilován 100 x.

Re: Klasická

DP řídí ODS tak nechte levicovou retoriku spát

+2/0
8.2.2012 17:21

B-25

Ještě že..

jim neukázali fotky kloubových busů... ;-D;-D

0/0
8.2.2012 12:30

dunil_3

Jednoduché řešení

tyto autobusy cestující mohou zdevastovat a následně dopravce ještě rád dodá autobusy nové. Stačí nakoupit fixky, diamanty na sklo a zapalovače ....

0/0
8.2.2012 12:16

mj81

Re: Jednoduché řešení

Srandisto :-) To by lidi museli ten autobus nechat úplně celý shořet, všechno ostatní se dá opravit. A pokud ti to nedošlo, tak tyhle autobusy jsou placené z jízdného a z dotací od města, tedy z peněz nás všech. ;-O

0/0
8.2.2012 16:40

B-25

V Brně jezdí "kriplkáry"

Fiat MAVE Cibus - pro šest vozíčkářů nebo max 18 cestujících. Jezdí na linkách pro invalidy, je možno jimi cestovat i normálně. Potud v pořádku. Dopr. podnik měl představu, že tyto busy nasadí i na běžné linky, většinou o víkendech a na méně vytížených spojích. Výsledek? Totálně nacpané... tak to potichu zrušili. Dnes se ještě párkrát objeví-na běžné lince-ale už ne v té míře.

+1/0
8.2.2012 11:57

Antonín, topič

Re: V Brně jezdí

No, vony jsou hlavně trochen poruchový. Jinak když ho nasadíte na linku, kde vám jezdí skoro plná karosa, tak je samozřejmě přecpanej.

0/0
8.2.2012 12:36

B-25

Re: V Brně jezdí

Nebo na linku, kde jsou po cestě dvě romské ubytovny... linka 64 :-P

0/0
8.2.2012 12:54

p_n_3

Re: V Brně jezdí

Jestli v tom nebude ten zakopaný pes, proč to má poruchu :-D

0/0
8.2.2012 16:18

opportunity

Re: V Brně jezdí

To v Praze do invalidního nesmíš bez průkazu, tak se vozí 2 vozíčkáři a jeden doprovod...

+1/0
8.2.2012 17:35

Leinad

No a co?

Noviny taky dávaj k některým článkům irelevatní ilustrační fotky. ;-D

Byla smlouva porušena? Pokud má linka dostatečně dlouhý interval, nechce to vyřešit předprodejem dražších místenek (Kdo nemá a vejde se, může na stojáka)? :-P

0/0
8.2.2012 11:41

Rosomak

Ty dodávky jsou přetížené a nebezpečné

Pokud vozy mají pojmout 37 lidí, tak mi ukažte minibus Iveco, které to splňuje.

I když vezmu typ, který se na fotce vyskytuje, tak největší Daily Tourys 22/24 má definovaný počet 24 + 2 hostess' +Driver.

http://www.irisbus.com/en-us/PRODUCTS/Pages/DataSheet13.aspx

http://www.tezas.cz/minibusy-iveco

Takže ať dodají certifikovaný technický list, který daný počet lidí splňuje. 37 lidí přesahuje jednak přípustnou hmotnost, jednak jestli jsou počítáni jako stojící, tak přesahují přípustnost zátěž na nápravu. To není sranda, proto minibusy mají definované hmotnosti a volně stojící lidé to nesmí překročit. Ještě že se nestal průser.

+8/0
8.2.2012 11:40

hanspunk

Re: Ty dodávky jsou přetížené a nebezpečné

To bude spíš z kategorie Daily Way a ne Tourys, v kategorii way jsem i na Vámi uváděných odkazech našel 28 + 2 + 1 sedící a povolené zatížení náprav 2300kg vpředu/ 5000kg vzadu (Daily 65 Way, Daily Way 28).

0/0
8.2.2012 11:59

Rosomak

Re: Ty dodávky jsou přetížené a nebezpečné

Aha, tak špatně vybráno, díky. Pořád je to ale o sedm lidí více, tj. 600 kg. Když jsou stojící, mohou se přesunout a totálně tak rozhodit vozidlo, proto se tyto malé dodávkové autobusy dělají s pevnými sedadly.

tady vychází na jednoho člověka 235 kg, při 38 (37 + řidič) 192 kg - samozřejmě při započítání karoserie. A skutečnost, že jedna sedačka váží 43 kg se mi nezdá.

Proto říkám - ať ukáží technický list a osvědčení.

0/0
8.2.2012 16:29

Invandrare

Re: Ty dodávky jsou přetížené a nebezpečné

To máš marný. Při zadávání zakázky byl jeden z podstatných požadavků Národní knihovny, aby depozitáře nebyly v podzemí. Nesplnil to jediný návrh. Překvapivě vyhrál a proto okolo toho bylo tolik tahanic, mimo to, že to bylo hnusný. V ČR prostě veřejné zakázky neumíme. Kam se podíváš, tam je to špatně.

+1/0
8.2.2012 12:27

tuana

bohužel

se v Chomutově a Jirkově praktikují hnusný a podvraťácký praktiky a to nejen u Dopravního podniku...

+1/0
8.2.2012 11:32

černej oes

Re: bohužel

A v DP, chudáci, nenašli ani fotku mikrobusu. Škoda, že neměli po ruce snímek ponorky....

+2/0
8.2.2012 11:39

Buffalo007

Re: bohužel

Sranda je, že DPCHJ se stal dopravcem roku Ústeckého kraje. :-D

Ještě, že už s nimi jezdit nemusím a jezdím autem. MInulý rok, když jsem se vracel s DPCHJ z Prahy, tak na Evropský upadlo autobusu kolo. Z dispečinku poslali nový autobus a nám že pošlou ten co byl právě na Florenci a ten z Chomutova u nás byl rychleji - takže jsme mu zamávali a čekali dalších 20 minut - prostě bezva.

+1/0
8.2.2012 12:14

tuana

Re: bohužel

občas veledůležití páni v Chomutově a Jirkově oblbují lidi,jak je všechno transparentní....no,výběrovku na pronájem Kamenčáku jsem nestrávila dodnes...o jiných průs...ch raději už ani nebudu psát,bylo by mi zase nevolno

+1/0
8.2.2012 12:39

Raději anonymně

Re: bohužel

No co jste proti tomu udělala? Prd ...

+1/0
8.2.2012 15:42

ddtx

Re: bohužel

Kolik jste podala trestnich oznameni?

0/0
10.2.2012 21:31

Logic

Na tak male mesto..

..ty minibusy bohate staci, hadam ze 90% spoju neni plne obsazenych a pri cene jizdneho by meli byt radi ze nejezdi v Transitech z roku 91 :) Nicmene na druhou stranu, ten minibus na fotce u clanku rozhodne 37 lidi nepojme :-D ...takze chyba bude nekde tak napul a proto se na obou stranach rika ze je to v poradku :))

+3/0
8.2.2012 11:27

navsteva proti levicactvi

Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

at si plnou cenu zaplati ten, kdo s tim chce jezdit. A ten si take rozhodne zda takovy dopravni prostredek odpovida jeho pozadavkum. Bud tim pojede a nebo ne. A kdyz jich nepojede dost, tak holt bude muset dorpavce nasadit neco jineho nebo prijd ekonkurecne a vyfoukne mu to.

0/0
8.2.2012 11:11

ježo

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

A jak přesně by jste si to představoval?

0/0
8.2.2012 11:16

navsteva proti levicactvi

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

cemu jsi nerozumel na jednoduchem psanem textu?

0/0
8.2.2012 11:17

ježo

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

No právě že jednoduchém.Městská doprava přepraví ve městě dejme tomu 50 000 lidí denně.Jak pozná dopravce kdy,kam a čím chtějí jet.

0/0
8.2.2012 11:22

špekovatec

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Tak dopravce snad ví jak jsou které linky naplněné. Plus mínus

0/0
8.2.2012 11:23

ježo

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

To vědět bude,dokonce bude vědět vytíženost i v rámci denní doby.Zrovna tak ví,že se vytíženost linky mnění i během trasy.Takže tu máme dilema,jezdit větším vozidlem s tím že jede půlku trasy poloprázdné,nebo zkrátit linku jen na vytížené zastávky.

0/0
8.2.2012 11:41

špekovatec

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Je na něm aby obhájil velikost vozidla při příjmu dotací od města(kraje)

0/0
8.2.2012 11:51

ježo

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

O tom není řeč.To by měla být samozřejmost.Reagoval jsem původně na nápad nechat MHD jen na dopravci a cestujících.

0/0
8.2.2012 12:28

mj81

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Pokud necháš dopravu jen na dopravci a cestujících, pak to zkrachuje. Na MHD a vesnických linkách tvoří dotace asi 50 % nákladů a pokud by ty linky neměly být dotované, zdraží se jízdné asi na dvojnásobek. Pak už bude pro většinu lidí levnější a jednodušší jet autem, takže to dopravce může zabalit. A kam se na naše silnice vejdou všechna ta auta, nevím. Dělám ve firmě s 80 zaměstnanci, kdyby každý jel do práce autem, zablokujeme tím tři ulice kolem.

0/0
8.2.2012 16:44

smolicek123

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Tak jak to funguje temer po celem svete, zkuste vytahnout paty ze sve rodne vesnicky.

+1/0
8.2.2012 11:23

avatar30

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Mohl bych vedet, kde to takto funguje napr. v Evrope? Vsude je tak ci onak zavedena verejna doprava.

0/0
8.2.2012 11:26

Logic

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Ktera ma ale ovsem daleko mensi podporu nez ta nase. Na vesnicich treba v severnim nemecku jsou hrazeny statem ve meste nad 10000 lidi cca 2-3 spoje na mistni spravni obvod denne, zbytek hradi / a i vydelava mistni dopravce ve svem "podnikani" dle vytizenosti a poptavky linek a to samozrejme tak aby se mu to vyplatilo (takze to neni ani nic levneho oproti tem halirum co plati napr.  v Biline).

0/0
8.2.2012 11:31

avatar30

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

To ale nic nemeni na tom, ze verejna doprava tam existuje a bez ni je to temer nemyslitelne.

0/0
8.2.2012 11:40

smolicek123

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

V Evrope napr. v Rusku, Ukrajine, pobalti jsou jezdi dopravci tzv. marsrutky. Maji svoji trasu, po ktere jezdi, radi vezmou i zastavi mimo zastavku a nikdo je nedotuje.

0/0
8.2.2012 11:32

avatar30

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Dobre, spatne jsem se vyjadril, myslel jsem tim EU, nikoli Ukrajinu a i tam funguje i verejna doprava napr. v podobe trolejbusu

0/0
8.2.2012 11:39

honza2007

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

a kdy ty krávy krmí? ;-D;-D

0/0
8.2.2012 11:39

špekovatec

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Tak já bych to neukončoval ale města by měla vyžadovat efektivitu. A ptát se proč tam a tam jezdí to a to když tam jezdí určitý počet lidí. A dopravce si musí obhájit proč na trase a v čase kde jezdí 5 lidí jede bus pro 50. A podle toho mu musí být kráceny dotace

0/0
8.2.2012 11:17

warken

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

a nebo ty dotace zrusit uplne at plati vsichni trzni cenu...

0/0
8.2.2012 11:20

špekovatec

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

To nejde. Někde se to prostě tržně nevyplatí. Nemám problém s vyplácením dotací ale musí tam být určitá dávka efektivity a finančního tlaku.

0/0
8.2.2012 11:22

Roman37a

Re: Ukoncit financovani verejne dopravy z verejnych rozpoctu

Tohle jaksi nejde. Už dneska je jízda pro čtyři v autě lacinější než jízdenky pro všechny. Pokud nechceme města zahltit auty, musíme mít veřejnou dopravu.

0/0
8.2.2012 11:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.