Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D1 u Ostravy brzdila havárie šesti aut, bouralo se i jinde

Dálnici D1 nedaleko Ostravy od rána paralyzovala ve směru na Brno hromadná nehoda. Okolo půl osmé ráno se nedaleko obce Bravantice srazilo šest automobilů, tři lidé se zranili středně těžce. Silnice je zcela průjezdná od poledne. Před Prahou blokoval odpoledne dálnici převrácený kamion.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čulibrkbrk

Řidiči pochopte

to není dálnice,tomu tak říkají naši představení,aby se mohly platit takzvané dálniční známky.Takové houpačky jako na všech okreskách.

0/0
7.2.2012 14:48

picolo

Někteří silničáři jsou totiž polointeligenti

jezdím denně a to zejména v horských oblastech, např.dnes ráno jsem projel trasu Bruntál, Rýmařov,Šumperk Uničov, Olomouc a zpět, bylo cca -12 a zejména na Šumpersku to pěkně osolili, přitom každý ví,že sůl při této teplotě není účinná, pouze se sněhovým popraškem vytvoří hezkou klouzačku, a tak to asi bylo i na dálnicích,

0/0
7.2.2012 13:11

boyy

všiml jsem si jedné věci

pokaždé co se v médiích objeví nějaká větší nehoda tak lidi nadávají na silničáře ale co oni mají proboha společného s tím že někdo boural? Každý kdo normálně prošel autoškolou snad slyšel že rychlost auta se má přizpůsobit aktualnímu stavu vozovky a počasí takže pokud někdo jede na dálnici v tomto počasí jako prase tak at se nediví,takovým lidem ty řidičáky střihat na místě než někoho zabijou. Otázka druhá je kolik vlastně jeli protože smyk můžeš dostat v jakékoliv rychlosti akorát ty následky jsou rozdílné

+3/0
7.2.2012 12:37

lol

Pane doktore, vy jste se zase kochal

Bilbordama, halama a solárníma panelama uprostřed polí

0/0
7.2.2012 12:30

Orias

okurková sezona?

Vy už fakt nemáte o čem psát. Články na cestách se bourá, v zimě je zima, nebo politici kradou.... pořád dokola.

+1/0
7.2.2012 12:04

semelik

šak počkejte na léto - Dodržujte pitný režim, radí odborníci

Už se na to těším.

0/0
7.2.2012 12:31

David___Rockefeller

Mě vždycky fascinuje,

že lidi jsou děsně překvapený, když v zimě napadne sníh....

+1/0
7.2.2012 11:56

ivoš

Re: Mě vždycky fascinuje,

Hlavně řidiči se furt divěj, že když začne padat to bílý studený, tak to na silnici klouže. Ale oni jsou bez viny, může za to globální oteplení, silničáři, politici, komunistická minulost této země, ale řidiči ZÁSADNĚ NE!!!

+2/0
7.2.2012 12:02

Lvy

Re: Mě vždycky fascinuje,

Ono to může klouzat i když nic takového padat nebude a naopak může padat a vůbec to nemusí klouzat, takže lepší je myslet a vyzkoušet si realitu a podle toho se řídit a taky řídit. :-)

0/0
7.2.2012 12:22

fomik

Silničáři NEZASPALI

Není pravda, že silničáři zaspali - jel jsem tam chvíli před nehodou - cesta byla posolená, ale vzhledem k velmi nízkým teplotám to nebylo moc účinné. Navíc je to v zatáčce na promrzlém mostě! Po pravé straně jsou PHS, které způsobují točení větru a tudíž tvorbu sněhových jazyků. Já jsem tudy jel cca 80km/h. Předjížděla mě ale hovada, která jelo i víc jak 130 km/h. No a jeden z takových hovad asi dostal hodiny. Případně někdoo v zatáčce brzdil.

+2/0
7.2.2012 11:55

ivoš

Re: Silničáři NEZASPALI

Nesnaž se, za všechno přece můžou silničáři, to ti ještě nedošlo? Co si to dovoluješ, chtít po řidiči, aby jel opatrně??

0/0
7.2.2012 12:05

Lvy

Re: Silničáři NEZASPALI

No je evidentní, že když předjížděli ve 130km/h a zcela bez problémů, tak se to asi stalo za jiných podmínek. Na druhou stranu jet po dálnici 80km/h je velmi nebezpečné, takže klidně se to mohlo stát tak, že taky jel nějaký takový expert co neumí jezdit velmi pomalu a pak už stačí málo. Lidi uvědomte si, že pokud neumíte řídit, tak raději nejezděte, ohrožujete nejen sebe, ale i ostatní.

0/0
7.2.2012 12:21

RBrider

Re: Silničáři NEZASPALI

A z čeho usuzuješ, že umíš řídit právě ty?

Přece to nemůžeš posoudit ty sám ..... s takový přístupem je totiž potom profesionální řidič uplně každý, každý si o sobě myslí že dbře řídí :-P

0/0
7.2.2012 12:27

karamba64

Re: Silničáři NEZASPALI

tak nejak jsem si nevsim, ze by se Lvy v prispevku chvalil, jak je dobry ridic. A souhlasim s jeho prispevkem.

0/0
7.2.2012 12:29

RBrider

Re: Silničáři NEZASPALI

Jenže v 90 procentech právě ti co jezdí jak prasata, pro které nejsou předpisy nic, než jen pouhý žvást, se dívají na normální řidiče, kteří dodržují třeba předepsanou rychlost jako na ty, co právě řídit neumí !!

Člověk co má aspoň normální rozum moc dobře ví, že apel slovy "vy co neumíte řídít tak nesedejte za volant" je jen výplod sebestředného alibismu člověka, co o svých řidčských schopnostech vůbec nepochybje, a tudíž nemá žádný důvod takové plky někde postovat.

Takže i když své řidičské umnění nekomentoval, je zřejmé co si o svých dovednostech za volantem myslí, a že co se dodržování předpisů týče není žádný svatoušek ... :-)

0/0
7.2.2012 12:45

karamba64

Re: Silničáři NEZASPALI

ja to vidim trochu jinak, jezdim denne 60km do prace (jeden smer do Prahy) pravidelne ve stejnou hodinu. A pravidelne se setkavam s ridicem (ano, jedna se vzdy o toho sameho), ktery jede stale 70km/h, obec - neobec. Nejde to predjet. Takze on porusuje jednak rychlost v obci a jednak vsechny za sebou omezuje bezduvodne pomalou jizdou (ted nemluvim o soucasnych povetrnostnich podminkach, ale tak je to i v lete).

0/0
7.2.2012 12:57

RBrider

Re: Silničáři NEZASPALI

tady de spíš o ego žejo ...... potřeba někoho předjíždět, i když objektivně ušerřím asi 5minut

Ale taky mně někteří zdržovači štvou, ale na niko ho se nelepím atd .. nikoho neohrožuji

0/0
7.2.2012 14:07

Lvy

Re: Silničáři NEZASPALI

Usuzovat se dá ze všeho možného, podle mého názoru je základní faktor např. počet najetých km podělené zaviněnými DN a pak by se dalo jistě pokračovat dále nicméně to umí a neumí, to je často vidět na první pohled a i tito lidé, bohužel, mají řidičáky. Takže stejně jako ti co nedodržují předpisy, způsobují DN tak ale i ti co způsobují nebezpečné situace by na cestách neměli co dělat.

0/0
7.2.2012 12:32

0xf

Re: Silničáři NEZASPALI

to ze nekdo nedodrzuje predpisy neznamena ze ma dn

0/0
7.2.2012 12:39

karamba64

Re: Silničáři NEZASPALI

jj, s tim souhlas, ono nekdy prave to striktni dodrzovani predpisu vede prave k naprosto necekanym havariim, nedavno jsme byl svedkem lehke havarie, kdy ridic vjizdel do obce, pomerne vysokou rychlosti, v zavesu mel dalsiho, ktery si zrejme myslel, ze pojede rychleji. Ten prvni to nahle zahamtnul a zbrzil na povolenou rychlost a druhy mu samozrejme skoncil v kufru. A ted kdo je ten vinik....

0/0
7.2.2012 12:43

RBrider

Re: Silničáři NEZASPALI

To je snad jasné ne?? Buď ho mněl předjet ještě mimo obec, když mu o to tak šlo, nebo mněl zvěčit vzdálenost mezi vozidly, ještě když se blížilo snížení rychlosti před obcí...

Kdyby nejel jak prase a nehonil si ego že někdo jede rychle a nebo mne dokonce někde předjel a teď mu to za to natřu, neskončil by v kufru jinéo vozu 8-o:-P

0/0
7.2.2012 13:00

Lvy

Re: Silničáři NEZASPALI

Ano, místo spojky "a" jsem tam napsal čárku, takže to vyznělo jinak než jsem to myslel. Souhlasím s tím, že pokud někdo jede 150 po dálnici, kde není žádný provoz, tak se nic neděje, naopak pokud někdo pojede kolem školy, kde vidí pobíhat děcka víc jak 30 i když je tam třeba padesát, tak je to blázen. Někdo když má na semaforu zelenou, tak prostě jede a nedívá se, jiný se raději i tak dívá co kdyby náhodou, prostě já říkám, že takový atuobus nebo tirák má vždycky přednost a proto se raději dívám...

0/0
7.2.2012 13:08

bull001@seznam.cz

Re: Silničáři NEZASPALI

Tak takových mi pak při nehodě není líto. Vzpomínám, jak mě kdysi předjížděl podobný hrdina a po deseti minutách jsem ho dojel, když přerazil dva stromy, zabil spolujezdkyni (ty dlouhé, krví slepené blond vlasy byly snad všude) a sám sotva dýchal, když ho odváželi. Jó, podobných hrdinů jsou plné hřbitovy.

0/0
7.2.2012 12:32

Stanley68

Zastřešit a vytápět

celou délku dálnic - jednoduchy reseni a jeste se pri tom napakuje fura spratelenych firem ;-D

+1/0
7.2.2012 11:54

FANDA KNEDLÍK

Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Zcela zásadní je v této době dodržování bezpečné vzdálenosti. To je podle mého názoru nejčastější důvod nehody. Dnes a denně se mi na zadek lepí magoři, kteří mají asi reakční dobu 0,0001 sekundy a auto, co zabrzdí na fleku ve 130 km/h. Jinak si to neumím vysvětlil.   Zdravím jednoho takového výtečníka v modrém postarším Subaru, dnes ráno D5 mezi sjezdem Mýto a Rokycany,  já 120 km/h předjíždím kamion, on za mnou cca 2-3 metry ...dával mi tím asi najevo, že to, co bylo na dálnici, není sníh, ale moje bludné představy... Rv

+3/0
7.2.2012 11:51

fomik

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Přesně na tom mostě, o kterém je článek, mě zezadu tlačil náklaďák! Kdybych tam býval chytl smyk, je ve mně. Někteřým řidíčům fakt mozek nefunguje...

0/0
7.2.2012 11:58

RBrider

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Já jel dneska po rudné cca 120 ...... držel sem si odstup zhruba stejně rychle jedocího vozidla (jel sem v levém pruhu, v pravo bylo plno a ten předemnou jel souběžně s dalším v pravém) načež mne dojel velký fabiář HTP kombi a jel mi asi metr za zadkem .....

Protože sem nechtěl uhnout do prava a okamžitě brzdit na 70 aby mne pán škodadement mohl předjet, tak jsem počkal asi 400 metrů dokud to neumožnila situace.

Jenže pan škodadement se sým htp turbo mne chtěl předjet z prava ale hned zjistil že jeho htp turbo rs nedokáže pružně zrychlit a tedy mne předjet, tak se za mne zase zařadil a jel za mnou jeden metr.

Jakmile se naskytla bezpečná příležitost ak sem mu uhnul a on mne s troubením a gestikulací v kabině svého mnopostu předjel, načež ujel cca 100 metrů za zadek dalšího řidiče, a svůj manévr ala Kapitán Iglo ve své turboočipované fabii RS kombi HTP začal skoušet na dalšího řidiče ...

Takovéto pacienty potkávm každý den, jenže problém je ten že oni ohrozí hlavně ty ostatní !! demence

+1/0
7.2.2012 12:37

0xf

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

kam na to chodite ja tam jel dneska 2x a nic z toho se mi nestava...

0/0
7.2.2012 12:51

RBrider

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

ono to souvisí i se značku vozu, když jedu s Audi A8 4.2 (není moje občas řídím) tak taky nic takového nepozoruji

Ale moje osobní toyota v černé barvě je na některé řidiče doslova jako červený hadr

+1/0
7.2.2012 12:56

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

budte rad, ze tam nesedel Trpisovsky ;-D jojo, tydle schumacherove v Ho...no To Pojede, ty taky miluju ;-D

0/0
7.2.2012 12:52

RBrider

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Dodatek - už asi 4 roky nepřetržitě sleduji chování řidičů  v kombinaci z jakou značkou vozu jezdí ..

Zatím mé poznatky které jsou nashromážděny jak z okresek a městského provozu, tak z naší slavné D1 musím dojít k závěru

ŠKODA Auto - Tyto vozy řídí pacieti (pořád mají tendenci soupeřit z řidiči mnohem silnějších vozů)

VW - Tyto vozy řídí taky pacienti, není jich tolik jako pacienti co řídí škoda auto, ale často mezi sebou soupeří v provozu ala moje ochcávka je přece lepší než tvůj prassát

zbytek zastoupených značek nepřesáhlo 5 procent, a tudíž sem je do výsledku nezařadil

0/0
7.2.2012 12:54

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

tak to jsem zvedav na ty reakce ;-D;-D;-D, prej pacosi ;-D

tak jasne, vochavkari, co maj tedeycko, co tahne vocpodu a na hlinach, ty jsou jasny, myslim, ze to auto samo o sobe je diagnoza, u ostatnich nevim. Sam jsem se nekolikrat presvedcil, ze vochcavkar nema respekt pred zadnym vozem, napr se snazil za kazdou mi nalozit na D1 (Mercedes E320 benzin 165kW, 315nM), tak chvilku mne to nechalo klidny, pak jsem na to slapnul ;-D

+1/0
7.2.2012 13:02

RBrider

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

S tou diagnozou souhlasím,  Jeden zahraniční psychiatr ( jmenoval se asi zakuřmusklo nebo jak)

Prohlásil

"Dokud ty pekelné vozy co mají místo výfuku komín a jmenují se oktavia budou najíždět na normální řidiče, zatrhneme jejich provoz  vyhláškou o duševní spůsobilosti řidiče"

0/0
7.2.2012 14:12

yast

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Jestli to nesouvisi s tim, ze tu jezdi 80% skodovek ........ jinak 10 pitomcu ve fabiich je urcite mene nebezpecnych nez jeden dement v nejakem molochu, treba Q7, X6 a podobne ......

0/0
7.2.2012 13:45

RBrider

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

80 procent škodovek tu určitě nejezdí :P

0/0
7.2.2012 14:08

SocPredator

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Mám to taky tak, ale jen v obci. To už by asi musely padat trakaře, aby se na mě někdo nenalepil - jezdím i 60kou a stejně. Občas jich pár roztočím tím, že to zašlápnu - sice hned zase jedu, ale točej se, Nebaví mě suplovat autoškolu, ale lepší když dostane hodiny v 50 km/h, než když pak někoho zabije.

A teď do mě machři ;-)

0/0
7.2.2012 12:16

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

;-D, jj, taky to tak delam, staci jen tuknout na brzu, aby se rozsvitila svetla, hned se za mnou zacnou dit veci.

0/0
7.2.2012 12:31

0xf

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

hmm a co kdyz se nekdo nasere a roztreli vam schvalne zadek... vas pekac bude pak uz na dve veci protoze kazdy vi ze jakmile je auto bouchnute na zadek se to spatne rovna... nekdo kdo ma penez dost a je mu jedno bonus malus a navic... staci kdyz bude mit vic svedku jak vy a klidne to muze dopadnout nerozhodne nebo ve vas neprospech... jo a jeste jsou ti znami..

0/0
7.2.2012 12:37

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

a nejaka rada, jak odnaucit takove ridice, aby se Vam nelepili na zadek?

0/0
7.2.2012 12:38

0xf

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

to je asi tak jako kdybych ja protoze mam fas rikal ze cloveka jako vy bych mel ucit jak vubec drzet volant... je to spravny pristup? vy totiz nemate co koho vyucovat... pokud se vam to nelibi zvolte proste defenzivni pojeti tzn... uhnu do jineho pruhu pokud to jde... nebo ho necham at me predjede pokud to situace dovoluje a td... reseni vetsinou existuje... nebo pokud je ta moznost tak mu proste ujedte a mate po problemu... rozhodne nikoho nic neucte

0/0
7.2.2012 12:42

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

diky za pouceni ;-D

0/0
7.2.2012 12:44

bull001@seznam.cz

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

pokud má rozbitý čumák, je to na 99% jeho vina a těžko se dokazuje opak. Viděl jsem zvíře (pes, zajíc) jak běží k silnici, tak jsem přibrzdil. Zkus dokázat opak. A pojišťovna to zaplatí.Navíc se v mém případě vzadu napíchneš na rám a asi ti bude trochu stříkat chladič :-).

0/0
7.2.2012 12:41

0xf

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

kdyz uz jsme u toho ten ram mas asi pridelany k tuhym castem karoserie... takze kdyz ti do toho dam poradnou slupku tak sice prijdu mozna i o motor s prevodovkou protoze se mi to pohne ale ty z toho budes mit dozivotne banan... to je asi jak nekteri znalci rikaj to neva ja tam mam tazne... ;-) a ja jsem videl treba spatnou jizdu v pruzich staci abych te vzal z praveho boku... a nebo jsi me vybrzdoval coz mi potvrdi dalsi 4 svedci... a bude z tebe pirat :-P

0/0
7.2.2012 12:47

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

jezismarja, co porad resite ohnuty auto, nechapete, ze podstata tkvi v nevychovanosti nekterych ridicu? Tak co, auto damsesrotovat a koupim si jiny, jenze pokud se pri te havarii nekomu stane nejaky uraz? Jen proto, ze nektery d..il nevi, ze se ma dodrzovat bezpecna vzdalenost.

0/0
7.2.2012 12:49

0xf

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

stim souhlasim... nicmene puvodni mluva byla o tom jak nekoho vybrzdit az se bud roztoci a nebo vam taranuje zadek... ja jen ze tohle chovani je stejne dementni jako to ktere popisujete.. a jen jsem rikal ze s takovym chovanim muzete nekoho vyprovokovat ze do vas vleti naschval... protoze si za rohem koupi jine auto... coz dneska neni zadne umeni

0/0
7.2.2012 12:55

0xf

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

slusnej magor narazil uz jsi nekdy do neceho aspon v 40? slupka co... sice neobhajuju ty co neumi jezdit ale ale vas pristup zdase byt stejne blbej jako tech co nechapou jak funguje auto.

0/0
7.2.2012 12:32

karamba64

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

no dobra, ale pokud se nekdo nenauci dodrzovat bezpecny odstup, jak mu jinak dat najevo, ze se mi nema lepit na (|)? Az nekdy skutecne dojde na to, ze budu nucen prudce zabrzdi, bude se mi strachat v kufru.

0/0
7.2.2012 12:36

SocPredator

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Můžete zkusit samolepku: "Nelep se mi na pr... nejsem tvoje stará"

Jak funguje nevím, nesehnal sem ji, viděl jsem ji všehovšudy 2x, což je zoufale málo. Je to defenzivní forma sdělení toho, co jako řidič nemám rád. To by měla být u nás snad povinná výbava, její čitelnost byla cca 10 metrů, takže kdo to přečet, už byl na hranici toho, kdy by se měl postarat, aby to nepřečet

;-D

0/0
7.2.2012 14:40

SocPredator

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

Nenarazil, já dodržuji vždy bezpečnou vzdálenost, 2 sekundy apod. Navíc musíte rychlosti odečíst, jako blázen co to zahamstne nejsem, fakt ho v kufru mít nechci. Takže kdyby narazil, tak možná 5 km/h, to podle vzdálenosti (velikosti blba), posledně za mnou jel čistý 2 metry na sněhu, to neubrzdí skoro nikdo - skoro sem si ho chtěl vyfotit, to není normální člověk nebo opravdu nechápe co ty rychlosti dovedou.

Ano ten přístup je možná blbej, ale jak jsem řekl, lepší jeden poučenej, než mrtvej u prvního přechodu pro chodce.

0/0
7.2.2012 14:16

bull001@seznam.cz

Re: Zásadní je bezpečná vzdálenost!

známý má brzdovky na spínač. Když se někdo lepí, tak po něm brnkne. Ten za ním hamtne na brzdu a je klid. Má to výhodu, že sám nezpomalí, takž ten za ním do něj nemůže narazit. Dobrá věc na magory, kterých stále přibývá.

0/0
7.2.2012 12:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.