- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teď jsem já u kormidla, já Vám uká||žu,
nadělat z Vás povidla to já doká||žu.
Hoja hoj, kapitán,
jo ho ho za to||ho život dám.
Je dost tvrdý. Trest má být výchovný prostředek, ne msta. Stejně tak si myslím, že jak má každý povinné ručení na škodu způsobenou autem, tak zaměstnavatel by měl mít něco podobného pro svoje kapitány. Protože pokud by člověk měl opravdu nést 100% zodpovědnost za takový kolos a všechny životy na něm, tak na to není žádný plat dostatečně velký. Ti borci jsou jednou nohou v kriminálu za astronomické škody, které může způsobit celkem nevinně vypadající chyba.
Tak to má asi za padesát životů odkroucené. Ale možná, že ho pro dobré chování v polovině trestu propustí.
Co hápu a jsem pro - 10 let za způsobení nehody,8 let za každého zabitého. Sem to chápu. Co ale nechápu je 8 let za každého, kdo na lodi zůstal déle než on.To jako je nějaký zákon na to, že kapitán musí z lodi odejít až jako poslední? Nechci se ho zastávat, ale komu by prspělo,kdyby na lodi zůstal (na kapitánském můstu) a čekal, dokud se loď nepotopí. Chápu trest za to, kdyby někomu zasedl místo v záchranném člunu, ale tohle?
Jinak druhá věc, pokud pokud jednal na příkaz majitele společnosti (nebo manažera), měl by kapitán dostat jen tak 25% trestu a plný trest by měl dostat ten, kdo to nařídil. Pokud budeme trestat sluhy a ne pány, bude k těmto "nehodám" stále docházet. Když má kapitán na výběr:
1) poslechnout příkaz (najet k pobřeží, přetížit loď...) a mít práci
2) být z práce vyhozen (u nás na §52) za neloajalitu se zaměstnavatelem (něco podobného se stalo i u nás a potvrdil to soud, že tak to má být),
hádejte, co si vybere. Ryba smrdí od hlavy a trestat bychom měli hlavně tu hlavu.
Ta loď se v době, kdy ji kapitán opustil, už nepotápěla. Byla bezpečně "zakotvená" na mělčině u pobřeží. Těm lidem na palubě (kromě těch chudáků, kteří z nějakého důvodu uvázli v zaplavené části lodi) už nic nehrozilo a mohli na lodi počkat třeba týden ...
S dobrým advokátem to uhádá na 1600, možná i na 1400 let
sám jsem se parkrát na lodi převrátil, dokonce i nějakou díru udělal, ale vždycky jsem zůstal na lodi až do konce a snažil jsem se ji a všechny věci na palubě zachránit. Kolikrát jsem byl i dál od břehu.
... aby mohl kapitán trénovat v neckách a neztratil manévrovací grif. Navíc by navýšením plavebních hodin mohl být propuštěn jako admirál.
To asi nepomůže, až po 2 697 letech vyjde, bude už jiná elektronika, musel by dělat velké rekvalifikace a v tom věku myslím už nebude chtít.