Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Severní obchvat Prahy má tři varianty, dohadují se o ně město, kraj a obce

Na obchvat Prahy mezi D1 a severem Prahy jsou tři návrhy. Jeden těsně kolem metropole, druhý na úrovni Brandýsa a třetí by měl vést až ke Kralupům. Jedenáct starostů nyní apeluje na ministerstvo dopravy, aby původní návrh, který počítá se silnicí co nejblíže Praze, přehodnotilo a trasu posunulo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radka.seznam

Rozhodně ne přes Bohnice...

Volila bych střední cestu.... V Bohnicích zůstal kousek přírody a obchvat by ji zničil... :-/

Ať se auta vyhnou Praze, udělejte jim rychlostní silníci nad Prahou.

0/0
10.2.2012 11:29

Ehrenberger

Pane Charvát pište prosím objektivně a nezaujatě

Po přečtení vašeho článku jsem se ptal kdo si u vás "koupil" tento článek. Je zřejmé, že informace vámi v něm zveřejněné nabádají k tomu, současnou "jižní" trasu nahradit nějakou "severnější". Uvádíte názor zástupců obcí, které mají v katastrálních mapách zakreslenou "jižní" trasu obchvatu, že stavbu zde nechtějí. Neptáte se ale na názor jiných obcí, které v katastrálních mapách zakreslenou žádnou trasu obchvatu nemají a kudy mohla "servernější" varianta vést. Zdá se vám to vyvážené a korektní zpravodajství? Máte pocit, že tito obyvatelé ze severnějí položených obcí s tím budou souhlasit?

+1/0
7.2.2012 15:29

villík

Hmmm. Jakpak to udělali naši sovětští přátelé u Moskvy?

Asi tam neměli Zelené!

http://maps.google.cz/maps?q=moskva+mapa&oe=utf-8&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x46b54afc73d4b0c9:0x3d44d6cc5757cf4c,Moskva,+Rusko&gl=cz&ei=RuowT9y1Acbn-gaxrO3tBQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CCoQ8gEwAA

0/0
7.2.2012 10:13

eQuido

Re: Hmmm. Jakpak to udělali naši sovětští přátelé u Moskvy?

Ale naopak - tam někdo použil hlavu. Když si to trochy zvětšíte, tak krásně uvidíte vnitřní okruh okolo centra, vnější okruh okolo širšího centra a obchvat okolo města. Město se následně rozrostlo od vnějšího okruhu až k tomu obchvatu - jsou u něj průmyslové zóny (něco jako výjezd po D1 za Prahou).

0/0
7.2.2012 12:14

azazzelo

Jsem pro starou variantu, i když

Stará varianta řeší propojení D1 a Černého mostu, čímž uleví Štěrboholům a zácpám na Praze 10 a Praze 9, řeší obchvat Uhříněvsi, resp. uleví výpadovce na Říčany. Nová varianta by naopak řešila obchvaty Říčan, Úval atd. S tím, že si Praha 10 a 9 musí se zácpami z jejich aut poradit jinak.

Dokončuje se prodloužení R10 od MB na Prosek a spojení s D8 a Blankou. Tím vznikne "obchvat" přes Prosek a Hradčany. Jen stará varianta přes Vinoř má šanci odklonit dopravu z centra. Tady odpůrci diktují Proseku, Letné, Smíchovu, že je lepší ochránit Jenštejn. Docela síla. Rv;-)

+3/0
7.2.2012 5:52

Wabo

Re: Jsem pro starou variantu, i když

Myslím, že ta "regionální" je slušný kompromis. Jen aby už to bylo, propána, bylo! Předloni bylo pozdě, doslova.

+1/0
7.2.2012 9:49

Pan Slamacek

Re: Jsem pro starou variantu, i když

stara varianta je dle meho zcela nevhodna a to uz jen proto, ze by se v useku jednoho kilometru sesli ctyri vyznamne cesty. tim bych cekal, se uplne ucpe cerny most. regionalni cesta mi proto pripada zcela vyhovujici

+1/0
7.2.2012 10:14

Radka.seznam

Re: Jsem pro starou variantu, i když

Starou variantu ani náhodou... :-(:-/ Poslední zbytky přírody na severu Prahy by padly na oběť tohoto obchvatu. Pro mě jednoznačně střední trasa...R^

0/0
10.2.2012 11:41

Jablkon

ODS si permanentne plete kozy a vozy

Odvedeni dopravy z centra Prahy skutecne neni neco, co by mel resit dalnicni obchvat mesta. Na to je preci Blanka - aspon to donedavna prazska ODS tvrdila.

Ani spojeni Dejvic s Bohnicemi prozmenu neni neco, co by mel dalnicni obchvat resit. Ten ma vest daleko za mestem a starat se o to, aby lidi, kteri o to nestoji, mesto "ani nevideli".

Cpat na jeden most jak dopravu mistni, tak tranzitni, je totalni pitomost. To uz jsme ostatne videli na druhem konci mesta, kde navic existuji moznosti, jak se pretizene tepne vyhnout...

+2/0
6.2.2012 21:42

azazzelo

Re: ODS si permanentne plete kozy a vozy

Je vnitřní a vnější okruh. Pokud ten vnější bude moc daleko, bude přetížen logicky ten vnitřní (Blanka, Dejvice, Prosek) a samozřejmě současná Magistrála přes Muzeum.

+2/0
7.2.2012 5:55

Mysel

Re: ODS si permanentne plete kozy a vozy

On predrecnik se soustredi na politicky boj, nikoli na vecnou stranku technickeho problemu...

0/0
7.2.2012 10:59

Jablkon

Re: ODS si permanentne plete kozy a vozy

a pokud bude ten vnejsi moc blizko, ci dokonce ve meste se spoustou najezdu, bude logicky pretizen on.

a co treba postavit k tomu vsemu jeste most mezi Bohnicemi/Trojou a Suchdolem/Podbabou? to je podle me spravne reseni.

pokud by se vnejsi obchvat skutecne postavil mestem a poslali se na nej autobusy MHD, nahrne se na nej cele Severni Mesto a Praha 6 a dopadnem stejne jak na Barrandaku.

nerikam, ze dalnicni obchvat nemuze slouzit vnitromestske doprave, ale jen pro jizdy na delsi vzdalenost - napr. z Dablic na letiste - a rozhodne ne pro MHD

0/0
7.2.2012 22:16

Dr. Fe (4)

Re: ODS si permanentne plete kozy a vozy

Nevím proč by měl být nějáký problém v mísení tranzitní a místní dopravy ? ! Problém je to pokud chybí vnější okruh a všechno vede po vnitřním (jako to bylo na Barrandově). Ale pokud stojí vnitřní i vnější okruh, tak není problém pokud bude po vnějším okruhu i část místní dopravy.

0/0
7.2.2012 14:53

smvoj

nejsou chechtáky...jedině že by je natiskli

takže nic, utratí se stamiliony za projekty a skutek utek.

0/0
6.2.2012 18:35

danny47

Ad: Mapa.....

Proč na tý mapě chybí jedna "nepodstatná" drobnost - tj. dálnice D8... ? ? ?

0/0
6.2.2012 17:30

Jablkon

Re: Ad: Mapa.....

tu preci po dostavbe severni casti okruhu zrusi a odkloni to pres Slany :-P

0/0
6.2.2012 21:44

danny47

Severní obchvat...

mezi dálnicí D1 a SEVEREM Prahy 8-o 8-o 8-o   Nějak se mi popletly světové strany...

0/0
6.2.2012 17:28

nahoda

jak dlouho???????,

Kolik ty tři varianty a tlachání která je lepší se zaplatilo to nikdo neřekne!!!!!!!

0/0
6.2.2012 17:01

neverleft

ale ale

tak pani nebude mit kam chodit na prochazky, hm to je argument. Bydlite v praze, pokud chcete venkov tak se odstehujte do jiznich cech. ;-€Ta trasa byla naplanovana jiz v dobe, nez si chytraci zacali levne kupovat parcely na jiz schvalenem uzemnim planu. Proto to bylo tak levny!hlupaci. ted chcete, aby si kvuli Vam vsichni sedli na zadel a jezdili pres krkonose? Nikdy, ja vam dam ze vetsina verejnosti je proti. Proti, ale takovym experimentum, aby se prazsky okruh resil na ukor cizich. ta doba je uz nastesti pryc prazsti novousedlici.;-)

+3/0
6.2.2012 16:49

szalas

poučení z Líbeznic

měli by se poučit z Líbeznic. Tam je čerstvý obchvat, ale dopravní kolapsy to nevyřešilo, protože obchvat je moc velká zajížďka a tak většina aut jezdí stále "po staré."Rv

0/0
6.2.2012 15:14

JUDr. Lawyer

Re: poučení z Líbeznic

Líbeznice by měli zklidnit dopravu, provést opatření znevýhodňující průjezd obcí. Že lidi jsou sobci a místo aby jeli o 2 km delší trasou po obchvatu po obchvatu a dál tak smrdí přímo v Líbeznicích je pěkná sviňárna.

0/0
7.2.2012 9:02

bopucpuc

obchvat

He Neratovice,takže já když budu chtít jet ze Suchdola třeba do Ďáblic a budu chtít ulevit pražské dopravě, tak obkroužim celý sever středočeského kraje, v Neratovicích si dám bezpečnostní přestávku a mám to na půl dnea třetinu nádrže!!! Nas..t, jedu čmoudit přes Prahu.

0/0
6.2.2012 15:00

eQuido

Re: obchvat

1) ten okruh má být tranzitní - tj. pro ty, co nechtějí zajíždět do Prahy a potřebují jí jen objet.

2) Ten nápad přes Neratovice si vytáhl Drath odněkud z kolene...

+4/0
6.2.2012 15:25

Wabo

Re: obchvat

Vloni na jaře, v létě a na podzim vám cesta ze Suchdola do Ďáblic, o které on píše, zabrala ve všední dny hodinu, ale i více než dvě! Přitom je to vzdušnou čarou kilometr nebo dva a množství aut jezdících podobnou trasou se s hustou sítí satelitů na severozápad od Suchdola i na sever od Severního Města zmnohonásobilo.

0/0
7.2.2012 9:53

eQuido

Re: obchvat

Každý dopravní inženýr vám řekne, že ty silnice musí být 3. Vnitřní okruh, vnější okruh a obchvat pro tranzit. Vnitřní okruh objíždí centrum. Ten již je - prochází Holešovicemi a přes Letnou. Vnější okruh objíždí okraj města - ten by měl zcela logicky spojovat Suchdol a Kobylisy. A pak by měl být obchvat pro tranzitní dopravu, který by měl město úplně minout.

To, o črm se tu bavíme, je ten 3. okruh - tedy tranzitní obchvat. Je chybou mnohých, že si ho zaměňují s druhým okruhem (jak činíte i vy) a je zhovadilostí jiných, že tuto záměnu prosazují (sloučením 2. a 3. okruhu na jednu komunikaci).

0/0
7.2.2012 12:09

Mysel

Re: obchvat

Drathova varianta je hodne stupidni i na pomery bezne produkce tohoto pachatele.

0/0
7.2.2012 11:00

kybernetik

Re: obchvat

Bohužel nevíte o čem mluvíte. Současně s obchvatem mimo Prahu se má postavit most ze Sedlce do Bohnic, který navíc umožní i hromadnou dopravu, která je variantou přes Suchdol zcela ignorována. A navíc za podstatně méně peněz!!!

0/0
7.2.2012 14:02

ondra-pro

kasparkov

kdyz to posunou z mesta dal, tak uz to nebude obchvat a dopraze v Pze to vubec nepomuze... Co je tohle za uvahy nechapu...Rv[>-]

0/0
6.2.2012 14:42

heroforseason

Re: kasparkov

Odpověď a nápověda tobě a ostatním: podívejte se jak hranice Prahy vypadaly v roce 2000 a jak vypadají teď. A pak se zkuste zamyslet nad tím, jak budou vypadat za deset let, nebo dvacet. Pokud je nejbližsí obchvat už teď v podstatě v Praze, tak v době dostavění už bude znova u jejich hranic, a za 20 let bude Prahu znova protínat. Neargumentujte nesmysly jako "kdo si koupil pozemek když věděl, že se tam možná bude někdy stavět". To není o jednotlivcích co si někde něco hloupě koupili, to je normální urbanistický proces, že město roste, expanduje a spojuje se s dalšími a dalšími obcemi ve svém okolí, přičemž ty mezery co tam do té chvíle byly pak zaplňují nové domy a ulice. Pokud ten obchvat neplánuje nýmand bez vzdělání v oboru, tak by tuhle základní věc měl vědět a přemýšlet na 50 let dopředu.

0/0
7.2.2012 10:47

SocPredator

Re: kasparkov

A plánuje to na spalovací motory? Nikdo neví, co bude za 50 let. Kdybych to měl porovnat s expanzí motorismu s rokem 1960, tak vyjde, že už nebude stačit žádnej obchvat, a jsou to vyhozené peníze. Podle mě by se měly udělat cyklokoridory a chodníky, protože to bude budoucnost dopravy. A nakonec jedině dobře, obezita je taky problém. 

 :-P

0/0
7.2.2012 12:56

kybernetik

Re: kasparkov

Kasparkovi na vysvětlenou - obchvat je co má "obchvátit", tedy objet kolem, nikoli skrz. Kdysi to byl plán obchvatu, mezitím Praha vyrostla a tak je to jako když se zařezává guma malých trnýrek - pěkně nepříjemné.:-)

+1/0
7.2.2012 14:06

mimi28

obchvaty

No červená trasa už dnes obchvat vlastně není, je to tah Prahou.  Střední trasa vede chráněným územím... a posledními hezkými místy okolo Prahy proto taky ten řev.... Navíc ta nejseverněší varianta vede nejméně obydlenými částmi...

+4/0
6.2.2012 14:05

wenous

Re: obchvaty

Stredni trasa vede chranenymi uzemimi kde. Mase jim vyhybat prave proto aby byla levnejsi. Me pripada pomerne zajimava. Pro cloveka co pojede od Usti nebo od Hradce na Plzen, tak to bude vzdy kratsi. Okruh bude fungovat jako skutecne tranzitni. Navic podle me se Praha brzy rozsiri az k tomu okruhu mozna ne na severu ale na vychode urcite.

+1/0
6.2.2012 14:15

mimi28

Re: obchvaty

Jižní- Lysolaje, Roztocký Háj, Tiché údolí

Střední varianta přírodní park Dolní Povltaví..... ..

0/0
6.2.2012 15:08

kyk

Re: obchvaty

Je to tah Prahou díky připojení středočeských obcí k Praze.

Pokud bychom to brali tímto způsobem, tak za deset let bude MČ Praha-Líbeznice, za 20 let MČ Klecany a MČ Roztoky.

To už rovnou můžou udělat z okresek D101, D331 a  D16

0/0
6.2.2012 15:13

Wabo

Re: obchvaty

Dobře, tak měl napsat "je to tah souvisle hustě osídleným územím". Čili žádný obchvat.

0/0
7.2.2012 9:55

eQuido

Re: obchvaty

Ta červená trasa vede chráněným územím (Draháň). Ta fialová se chráněným územím vyhýbá. A ta tyrkysová je Rathův projekt, který nikdo nepochopil...

+2/0
6.2.2012 15:26

Wabo

Re: obchvaty

R^

0/0
7.2.2012 9:55

Wabo

Re: obchvaty

Rathova varianta = mnohonásobný nárůst veřejných zakázek organizovaných Rathovými podřízenými.

+1/0
7.2.2012 10:01

pethal

Ja bych to neresil

Az se vsichni rozumni domluvi, nastoupi ekoteroriste a zdrzi to.

Rovensky se jiz urcite chysta. V Plzni obchvat zdrzel o 15 let, pry kvuli

kopci, o kterem nikdy nikdo neslysel. Od te doby se hodne naucil, takze

to tipuji na 20 let. Ale nezoufejte, mozna jim Praha nasype do koryta

kolik budou pozadovat. Pak je samozrejme jedno, ktera to bude varianta.

+5/0
6.2.2012 13:40

Golden Eagle

Re: Ja bych to neresil

Když se někdo hodně naučí, tak minimálně dvojnásobek. ;-)

0/0
6.2.2012 14:11

Ploki72

Tranzit vs vnitroměstká doprava

Co to máme za ministra, který ani neví, že tento obchvat se staví především pro tranzitní dopravu? To znamená především pro ty, kteří OKOLO Prahy pouze projíždí! Vnitroměstkou dopravu má řešit Městský okruh a radiály od vnějšího.

Pánové na Magistrátu, resp. betonové lobby, jižní variantu severní části okruhu hlavně z důvodu, že je zde velké množství dlouhých mostů a tunelů (největší např. skrz Suchdol, 90m nad Vltavou, Draháňské údolí). A hlavně z této části se pak stane nová Jižní spojka, jak jsme ji znali do té doby, než se otevřela jižní část Okruhu - vnitroměstská doprava + kamiony na jedné komunikaci.

+1/0
6.2.2012 13:33

Wabo

Re: Tranzit vs vnitroměstká doprava

Buď nežijete v Praze, anebo často nejezdíte po trasách napříč Prahou. Už dnes je jasné, že dokončení Blanky situaci nezlepší, jen kalamitní místa přenese jinam, a sice do míst, kde každodenní kolapsy jsou už i dnes, bez proudu aut z Blanky.

+1/0
7.2.2012 9:59

burcak vypity

D8

A co takhle konečně dokončit D8 soudruzi z ŘSD? Tu stavíte už 40 let. ;-€

0/0
6.2.2012 13:23

Golden Eagle

Re: D8

Věčná škoda, není nad to se pěkně rozjet a náhle se zabrzdit v koloně z který každý 4. auto nabourá na mikrookruhu do panelových zátarasů. Adrenalin zadarmo! ;-)

0/0
6.2.2012 13:30

PiPiiiiiK

Re: D8

Omyl....zadarmo to nebude. Tenhle rok nám ta atrakce podražila

0/0
6.2.2012 13:46

Golden Eagle

Re: D8

Ale viditelně přímý vliv na rodinný rozpočet to nemá, nezahrnuji vliv zvýšené daňové zátěže. Prostě na tom místě se adrenalinové mýto ještě nevybírá. I když.... kruciš to je nápad. 8-o ;-D

0/0
6.2.2012 14:08

danny47

Re: D8

Obrať se na své kolegy ekoaktývisty.... !!

0/0
6.2.2012 17:31

Golden Eagle

A nechcete ten okruh protáhnout třeba

až za mladou Boleslav? By se jim to tam taky hodilo. Zase někoho napadlo 1 trasou obsloužit klikatě 10 okresů jako to dopadlo s metrem v Praze, kdy se do spádové nemocnice pro JZ Prahy - Motol budou jako lidi prý tlačit metrem klikatou trasou od SV a na Déčko néso už love a zároveň se v Dejvicích tak šponovali proti rychlodráze na letiště spojené se železnicí se zastávkami a protihlukem, že tam teď nebudou mít zastávku, omezený protihluk a jakožto normální trasu to rozšíří na 2 koleje a máte prd, k tomu klikatý metro na prd s extra novým autobusákem MHD. ;-D ;-D 

Kouknu na mapu, jedu od Slanýho na Hradec a jako přes Neratovice. ;-D

+6/0
6.2.2012 13:15

eQuido

Re: A nechcete ten okruh protáhnout třeba

Ježiši kriste - mlč! Nebo to Rath uslyší a začne to prosazovat stejně jako tu Neratovickou variantu.

+2/0
6.2.2012 13:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.