Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmrzlo už 300 Evropanů. Mráz nepoleví celý týden, Londýn ruší lety

Počet obětí mrazů v Evropě dosáhl podle agentury AFP zhruba tří stovek. Smutnou statistiku zvýšilo v neděli osmi mrtvými Polsko a devíti Ukrajina. Na západě Evropy komplikuje počasí dopravu, londýnské letiště Heathrow zrušilo stovky letů včetně spojů do Prahy. Teploty hluboko pod nulou se v Česku čekají celý týden.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr.hadrr

no jo no

je Únor,a k tomu snad zima a mráz patří ne?

0/0
7.2.2012 1:00

pavel.61.

dáváme nehorázné peníze na boj s globálním oteplováním

ačkoliv chlad zabije více lidí než teplo a stojí nás více jek teplo. Oteplovači však počítají ztráty jen teplem.

+2/0
6.2.2012 15:12

tomtop

Re: dáváme nehorázné peníze na boj s globálním oteplováním

globální oteplování není jen otázka tepla, ale tuším že spíš ovlivnění změny klimatu ... nebo se mýlím ? Nejsem tam chytrej jako václav a nevím všecko jako on...

0/0
6.2.2012 21:16

bez vysvětlení - smazán

Re: dáváme nehorázné peníze na boj s globálním oteplováním

No a jak to má člověk změnit ??? 8-o

Planeta se pravidelně ochlazuje a otepluje defakto každých 500 let. Kdo zavinil prudké ochlazení před cca 600 lety, kdy kompletně zamzlo třeba celé Gronsko, do té doby zeleninový ostrov seveřanů ????8-o

A nyní opět začíná roztávat v přesně stanovené periodě, jako před víc jak 1000 lety.

0/0
6.2.2012 22:23

galileo_galieovic2

média opět šílí

když v létě přijdou horka, je to pro média důvod k panice, když v zimě mrzne, média opět radostně sčítaji umrzlé  mrtvé. Jako hyeny....ale hlavně strašit, strašit, strašit

0/0
6.2.2012 12:02

Janhura

A co globální oteplovači?

Nějak nejsou slyšet, neumrzli taky?

0/0
6.2.2012 10:28

aljavX

Re: A co globální oteplovači?

nejsem globální oteplovač, ale to že v zimě občas mrzne není důkazem proti, ale a ni pro :-)

0/0
6.2.2012 10:49

aljavX

jsem byl překvapen,

že dnes je u nás 17 obětí mrazu, když v pátek jich bylo myslím 9. No, pak jsem uviděl, že do toho započítávají i ůmrti typu "při požáru chajdy". A je mě to jasné. Umřel u nás vůbec mrazem někdo ?! Klííííd, to je jen řečnická otázka.

0/0
6.2.2012 10:18

honza2007

ještě nežužláme vodku, jako v Rusku

Až ji budeme žvýkat, bude hůř. ;-D;-D

0/0
6.2.2012 9:32

editus

Jsem nějako mimo..

... patrně tato diskuze směřuje k jinému článku, protože se tu každý podivuje nad tím, že se článek podivuje nad tím, že je v zimě zima a tak si tak pročítám článek a nikde nevidím ve větě "lidi je to divné, je zima a vono jako mrzne, to není normální, čeče:-O".. Já tam tedy čtu, že v mrazech umrzlo tu několik bezďáků, tu několik dalších, tu se otrávili oxidem při topení, tu nestíhají odklízet sníh, tu nelétají letadla, tam mají hromady sněhu, taj vidím krásné fotky s mrazem uskladněnými auty, ale kurňa do periskopu drát, nikde nečtu podiv že je mráz a že je zima!

0/0
6.2.2012 8:43

cassul

Re: Jsem nějako mimo..

Celý článek je veden v jednostraném, katastrofickém tónu, v podstatě jde o souhrn neštěstí a komplikací způsobených mrazem. Nikde se tam neuvádí srovnání s jinými lety nebo něco podobně "umírněného".

Ano, popisuje to přirozený stav. Ale to budeme mít hrůzostrašné články o každém jiném přirozeném jevu, třeba o dešti nebo západu slunce?

0/0
6.2.2012 8:52

editus

Re: Jsem nějako mimo..

protože všichni víme, jak jsou někteří novináři (a titulkáři) šlehnutí a popisují běžné věci poněkud hrozivěji a všímaví čtenář i během čtení zjistíme, že to není až tak hrozivé a vezmeme článek s odstupem :-) Není tak těžké vyčíst z článku pouze to, co se skutečně stalo a vypustit ty podivuhodné projevy hrůzy... I když zrovna v tutom článku to tak katastroficky přehnané nevidím, je tam popsán skutečný stav co se stal, prostě pár situací co se v uplynulém čase stal...

0/0
6.2.2012 9:11

aljavX

Re: Jsem nějako mimo..

mě by nepřekvapilo, kdyby ten byl jen kopií článků z let minulých. ;-D

0/0
6.2.2012 10:19

cassul

Re: Jsem nějako mimo..

Nedávno jsem koukal na ČT24 na sestřih z filmových archivů na téma zima: Rok 1948 - ani nejstarší horalé nepamatují, že by v Krkonoších bylo tolik sněhu. Rok 1952 - i když napadlo sněhu, jako dosud nikdo nepamatuje, dělníci plní plán. Rok 1958 - přes nevídané množství sněhu zemědělci musí... Rok 1964 - děti na horách si pochvalují sněhovou nadílku, jakou nikdo nepamatuje atd atd atd až do roku 1990... K tomu často záběr stejné horské chaty stejně zasypané sněhem... ;-D

0/0
6.2.2012 10:48

tlamička tlachecí

tak pro pořádek ve statistice

A kolik za tu do zemřelo Afričanů hlady by na iDnes nevěděli?8-o8-o

0/0
6.2.2012 8:29

jamesdixon

Re: tak pro pořádek ve statistice

Jak to souvisí s mrazy? Můžete se tam vypravit reálně jim pomáhat,

+2/0
6.2.2012 8:46

Paul100

Re: tak pro pořádek ve statistice

Možná, že až bude na iDnes zveřejněn článek o chudobě v Africe, bude chtít znát předpověď počasí pro severní Evropu. ;-)

0/0
6.2.2012 9:40

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Smutna doba

Kdyz neni valka a presto umrznou stovky lidi, zatimco druzi se topi v prepychu:-P

0/0
6.2.2012 8:17

editus

Re: Smutna doba

v přepychu, nebo doma v teple u netu a v diskuzi na iDnes, že?

0/0
6.2.2012 8:44

kockazpassau

Re: Smutna doba

nejvíc jak se píše v článku na východě, v Rusku, Polsku, Česku, Maďarsku.. Já bydlím v Německu, pravda v menším městě, ale žádné bezdomovce tady nevidím. Já myslím, že za první republiky byly obecní pastoušky, chudobince. Dnes se řekne, že si za to můžou bezdomovci sami, tak dobře jim tak. To je teda společnost.RvRv

+1/0
6.2.2012 8:49

cassul

Re: Smutna doba

A nemůžou si za to sami? Alespoň z těch bezdomovců, co znám a vídám, je drtivá většina alkoholiků, kterým tento parazitický způsob života zjevně vyhovuje a zvolili si jej sami, nebo se absolutně nesnaží se jej změnit. Znám taky pár lidí, kteří se octli v kritické životní situaci, přišli o domov, o rodinu, o práci a o peníze, o doklady a bezdomovci se z nich nestali. Ano, nějak to proklepali na ubytovně nebo po známých, jedli suchý chleba a v noci tahali bedny ve skladu a podobně, ale když se snažili, za nějakou dobu si zase vybudovali jakousi solidní existenci...

+1/0
6.2.2012 8:58

jamesdixon

Re: Smutna doba

Tohle moc něšříkejte. Já jsem jinde napsal něco podobného a hned se do mě obuli příznivnci levice, že za to může Kalousek a pravicové vlády. Takže: Žádní alkoholici, ale oběti kapitalismu.

0/0
6.2.2012 9:04

kockazpassau

Re: Smutna doba

myslíš, že kdybys skončil pod mostem, že bys nezačal chlastat? Nakonec Kalousek taky chlastá a podle některých by měl být vlastně taky bezdomovec.

0/0
6.2.2012 9:21

kockazpassau

Re: Smutna doba

tak za socialismu nebo ve vyspělých zemích alkoholici neexistují? Existují všude, jen je vyspělá společnost prostě na ulici nenechá zmrznout, v tom je ten velký rozdíl.

0/0
6.2.2012 9:20

chruyeager

Re: Smutna doba

Řekl bych, že žiješ někde hezky v teplu a máš ve svém domově určité trochu místa pro to, abys tam alespoň na krátkou dobu největšího mrazu několik málo lidí bez domova uchýlil. Pokud tak neuděláš, nemáš nejmenší právo nějak moralizovat a obviňovat společnost!

0/0
6.2.2012 10:16

kockazpassau

Re: Smutna doba

hele nejsem obec, nejsem stát ani charita, platím daně a za ty moje daně by se obec nebo stát měli postarat a mám pocit, že tady v Německu se i starají. Vy v Čechách skoro žádné daně neplatíte, proto to tak vypadá.

0/0
6.2.2012 18:42

jamesdixon

Re: Smutna doba

To načisto vypadá, jako byste naznačoval, že na tom má vinu někdejší členství v táboře socialismu a míru.Tak to pozor!

0/0
6.2.2012 9:02

kockazpassau

Re: Smutna doba

asi to vypadá, že v těchto postkomunistických zemích ještě kapitalismus není tak vyspělý, jen si na to tyto země hrají

0/0
6.2.2012 9:18

aljavX

Re: Smutna doba

já občas do Německa jezdím, hlavně do Mnichova, a i tam mají bezdomovce !

0/0
6.2.2012 10:20

kockazpassau

Re: Smutna doba

ani v Mnichově jsem je nikde neviděla.

0/0
6.2.2012 18:40

honza2007

Re: Smutna doba

vem si pár bezďáků do postele. Můžeš jít příkladem. ;-D

0/0
6.2.2012 9:35

c.arol

U nás

to je snad docela normální, že v zimě mrzne. Ale ten zbytek Evropy, to už jsou extrémy, které nevznikly jen tak náhodou za jednu zimu. Takže tady neopěvujme Klause stylem: "Hurá, jednou ten náš slavný prezident měl pravdu. A my jsme prostě lepší než zbytek EU."

0/0
6.2.2012 7:57

tlamička tlachecí

Re: U nás

Já si myslím, že k Santa Klausovi mráz a zima patří a to napříč celou Evropou.;-D

0/0
6.2.2012 8:00

cassul

Re: U nás

Nikde v evropě to nejsou extrémy, všude tam sníh už mnohokrát byl a ještě mnohorát bude. V rádiu teď hlásili, že v římě je k dnešnímu datu nejnižší teplota od konce devadesátých let. Takže za dvanáct let - no, to je mi panečku extrém :-)

0/0
6.2.2012 8:02

jamesdixon

Re: U nás

Pro zbytek Evriopy je to taky docela normální. Tím Klausem asi myslíte jeho odmítání globálního oteplování. Ale paradoxně mu taky dáváte za pravdu. Ano, je normální, že se střídají období teplejší a chladnější. Tak to chodí po celou existenci Země.

0/0
6.2.2012 9:09

cassul

Mrzlo každou chvíli...

... akorát se o tom nepsalo. Teď novináři zjevně nemají zájem o důležitější věci, tak zkoumají banality. Nejsem tak starý, ale přesto pamatuju dvacítkové mrazy naprosto bežně každou zimu a žádnou vyjímkou nejsou ani třicítky. A kromě jedněch uhelných prázdnin se vždycky muselo víceméně normálně fungovat a nikdo to neřešil...

+3/0
6.2.2012 7:49

bloud-velbloud

Re: Mrzlo každou chvíli...

Jojo.-.každý rok jsme hráli jako děcka hokej na zamrzlé řece...a to už asi musel být mráz, když zamrzala řeka..t.akže si myslím že to je běžná věc...jenom je potřeba prostě produkovat články

0/0
6.2.2012 7:52

cassul

Re: Mrzlo každou chvíli...

Pozor - nezamrzání řek je způsobeno něčím trochu jiným, většina řek je dneska pod přehradami a odtud se vypouští spodní voda, která je teplejší, než od hladiny. Takže v řekách je obecně v zimě teplejší voda, než byla na přirozených tocích. Tudíž hned tak nezamrzne...

0/0
6.2.2012 8:05

bloud-velbloud

Re: Mrzlo každou chvíli...

No u nás pod přehradou není..ale je nad splavem..takže zamrzá...

0/0
6.2.2012 8:09

StG08

Vítejte v nekonečném ranním seriálu iDnes:

V noci mrzlo!

+1/0
6.2.2012 7:34

tlamička tlachecí

Re: Vítejte v nekonečném ranním seriálu iDnes:

V létě dle dlouhodobých předpovědí mrznout pravděpodobně nebude.;-D

0/0
6.2.2012 7:59

ducatofil

Evropa je v čele

boje proti globálnímu vyteplování, to je v těchto dnech velice důležité,solární elektrárny pracují na plný výkon. :-)

0/0
6.2.2012 7:05

bloud-velbloud

Re: Evropa je v čele

pokud to myslíš jako ironii...tak tě vyvedu z omylu..solární elektrárny právě v tomto období pracuje s největší efetivitou!

0/0
6.2.2012 7:47

cassul

Re: Evropa je v čele

Ano. Ale protože na ně dopadá výrazně méně energie a protože je kratší denní světlo, tak i s vyšší efektivitou dodávají v součtu méně energie, než v létě.

0/0
6.2.2012 7:59

bloud-velbloud

Re: Evropa je v čele

No tak dobu svitu opravdu neovlivníš

0/0
6.2.2012 8:05

cassul

Re: Evropa je v čele

Ano. Tudíž je nesmysl tvrdit, že fotovoltaiky jsou v zimě výhodně - ne, v součtu za den dají méně energie, než v létě. Ještě, že máme Temelín a kéž bude co nejdříve dostavěný...

0/0
6.2.2012 8:07

bloud-velbloud

Re: Evropa je v čele

to nepopírám a temelínem souhlasím. Taky mi solarní elektrárny moc nevoní... ale až postavím domek, fláknu si par panelu na střechu:)

0/0
6.2.2012 8:09

honza2007

Re: Evropa je v čele

Panel na střeše je Ok. Ale panel místo kedluben ne. ;-D

0/0
6.2.2012 9:34

chruyeager

Re: Evropa je v čele

Jo, tak od 8:00 do 16:30. Teda maximálně tak 9 hodin z 24 hodinového dne.

0/0
6.2.2012 10:18

Jini krai jini mrav

Velka zima

U mně je velka zima. 17 Deg C. Ne Minus ale plus.

0/0
6.2.2012 6:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.