Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola šla ke dnu už dávno, říká student, který na potíže práv ukázal

Dalo se to čekat - těmito slovy komentuje bývalý student plzeňských práv Martin Marek skutečnost, že ministerská komise navrhla odebrat fakultě akreditaci pro magisterské studium a vlastně tak vykopala škole hrob. Právě Marek před třemi roky jako jeden z prvních upozornil na praktiky s rychlostudenty a plagiátorstvím na plzeňské škole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pět v českých na stole

Pospíšil z ODS školu vytáhl z nejhoršího,

Jako krizový manažer odvedl svou práci. Jenže akademický senát si vynutil návrat do bahna. Akreditační komise není zvědavá na nějakou čerstvě postavenou potěmkinovu vesnici, ale zhodnotila výsledky samostatné činnosti za uplynulé dva roky. A asi se jí zvednul žaludek.

0/0
5.2.2012 23:24

pečlivý čtenář

Re: Pospíšil z ODS školu vytáhl z nejhoršího,

Ale prdlajs. Dvořáková se jen mstí za to, že Kindl v Ústavu Státu a Práva šel proti ní a její komisi s argumenty, že má neomezenou moc a akreditační komise postupuje netransparentně. Což dokázala právě i nyní, kdy právní fakulta v Olomouci má ještě méně kmenových profesorů než v Plzni, tedy dle kritérií té pizdy (to jest, aby už nikde jinde neučili), ale očividně tam to nevadí. Tak mu ukázala, kdo je tady šéf. Nejprve rozpoutala Plzeňskou aféru (jak kdyby Karlova univerzita nepoužívala stejný systém přijímaček (netransparentní testy), ovšem s tím rozdílem, že neměla placenou přípravku v Karlových Varech, ale přímo v Praze) a jako by snad bylo zakázáno studovat za 2 měsíce (koukněte do VŠ zákona, vystudovat můžete i za den, pokud splníte podmínky školy a až na těch 5 študáků, je splnili všechny ty rychlokvašky) a jako by snad jen studenti FPR měli podřadné diplomky (pár desítek diplomek z různých oborů jna různých VŠ sem viděl a je to tedy síla, poslední dobou). A nakonec odebrala akr.

+2/0
6.2.2012 13:10

GenLogin

Re: Pospíšil z ODS školu vytáhl z nejhoršího,

8-o8-o8-o

;-D;-D;-D

slušnej matrošR^

0/0
6.2.2012 19:27

MUDr

Re: Pospíšil z ODS školu vytáhl z nejhoršího,

Presne tak. Na kazdou skolu by se mohla hodit podobna afera. Ty lidi co tam studovali treba jen rok, predtim studovali roky v Praze a jen si dodelavali zkousky, co v Praze nedali. Hlavne statnice, ktery byly tenkrat v Praze extremne tezky hodne lidi nedavalo a sli do Plzne, kde ne, ze by byly lehky, ale jednodussi v tom, ze kdyz ste nedali jeden predmet, tak ste opakovali jen ten predmet a ne cely statnice znova, coz je samozrejme totalni buzerace, ktera uz dnes na UK taky neni. Olomouc ma mene docentu i profesoru nez Plzen a ma doktorsky program na 7 let. Plzni nechteji uznat ani magistersky na dele nez do rijna. Neprijde vam to divne? Kdyz personalni obsazeni fakulty je fakticky jediny argument, ktery AK predlozila + to ze akademici nepublikuji, coz je dalsi lehce dohledatelna lez. Dnes je v Plzni NAPROSTO transparentni prijimaci rizeni, ktere ma na starosti spolecnost SCIO, ktera ho dela i pro UK a vsichni jsou pod bedlivou kontrolou, tudiz je to aktualne nejmene zkorumpovana VS.

0/0
8.2.2012 3:35

pečlivý čtenář

Re: Pospíšil z ODS školu vytáhl z nejhoršího,

Jo přesně tak. K dnešnímu dni byla FPR v Plzni jedna z nejčistčích. Ale o to zde vůbec nešlo. Prostě na Kindla už pizdička nemůže, tak alespoň ublíží fakultě a tisícím studentům a čtvrtému největšímu městu. Typická bolševička.

Praze to vůbec nevadí. Právní Fakulta UK už si brousí zuby, jak Upevní svůj Český monopol, získá tisíce studentů a nejspíše i velmi ceněnou budovu v Plzni levně (pochybuji, že by souhlasili s provozem FPR v budovách ZČU).

0/0
8.2.2012 6:17

sanysa

NERUŠTE FPR ZČU

Nejprv se zeptám bývalého studenta Marka, zda on na škole dostudoval, když jí tak kritizuje? Protože jestli dostudoval, tak nemá právo ji kritizovat a posílat ke dnu, protože titul má odtamtud, ať se nad sebou zamyslí! Myslím si,že se na FPR vztahy zlepšily, fpr splnila vše, co chtěla AK, má nového děkana,JUDr. Pauly je tím nejlepším děkanem, kterého si škola mohla vůbec přát! Proč i přesto všechno chce AK za každou cenu FPR zničit?! Z mého pohledu jsou zatím peníze, nebo zájmy někoho "silného" z venčí. Proč se JUDr. Pospíšil vzdal děkanství a odkázal ho "nemocnému" Růžičkovi, kdyby chtěl FPR zachraňovat, jak říkal, tak by z ní neodcházel a byl by děkanem stále, ne?! Jak je možné, že AK si může rozhodnout jak chce? Paní Dvořáková studovala POLITOLOGII, tak jak může vědět, že na FPR nejsou věrohodní učitelé? Je snad právničkou?každý má mít stejnou šanci, tak od prváků až po pátý ročník by měli mít možnost dostudovat na FPR! Drž se Právnická fakulto v Plzni!

+3/0
4.2.2012 16:19

brekekesalami

Re: NERUŠTE FPR ZČU

Ne, Marek nedostudoval.

0/0
4.2.2012 16:46

pečlivý čtenář

Re: NERUŠTE FPR ZČU

Je to msta. Kindl a spol. šli onehdá Dvořákové po krku právě proto, že měla silně neprůhledné metody. Osobně si myslím, že ta megera z toho má byznys, protože spousta škol (zejména soukromých) může projít jedině tak, že zaplatila. Páč to jinak není možné (ty nemívají ani jednoho kmenového docenta a mají možnosti udělovat magisterské tituly a způsob studia je hodně pofidérní).

0/0
6.2.2012 13:14

GenLogin

Re: NERUŠTE FPR ZČU

Muzete nejak specifikovat ty "silne nepruhledne metody"? Spocivaly tyto silne nepruhledne metody v napojeni na organizovany zlocin, tak jak to delali Kindl se Zachariasem a dalsimi vyucujicimi na FPR? Zminuje se o techto silne nepruhlednych metodach zprava BIS, tak jako se zminuje o metodach Kindla, Zachariase a dalsich vyucujicich na FPR? Diky za odpoved.

0/0
6.2.2012 19:30

qoknu

pročpak

se nedávno ztratil děkan Růžička a po znovunalezení se vzdal funkce? Ta fakulta pěkně zapáchá.:-(

0/0
4.2.2012 14:30

brekekesalami

No

Nedělám si iluze o tom, že jinde bordely nejsou...jen to ještě neprasklo.

0/0
4.2.2012 14:15

Bývalý volič ČSSD

Vidím pod sebou spoustu plivanců na Dvořákovou.

která ovšem odvedla dobrou práci - ta ostudná fakulta měla zmizet už dávno. Už tehdy, když její akademický senát odmítl pokračovat v reformních krocích započatých Pospíšilem. Krám, zaplevelující společnost falešnými diplomy. Chcípající kobyla nejvíc kope.

+7/0
4.2.2012 10:03

jeen

A dál?

Co třeba teď zas uveřejnit "studijní úspěchy" Upřímného Standy na pražské PrF ? 

Nebo aspoň jeho minimalizovanou, opsanou diplomku!!;-D[>-]

+4/0
4.2.2012 9:38

vpro2

Re: A dál?

+ dalsi problematicke kauzy z jinych VS ... a ze jich uz par bylo ;-D

0/0
4.2.2012 10:39

eQuido

Čtu diskusi a nechápu

Tak si tak čtu příspěvky od studentů PRF a žasnu. Čekal bych rozhořčení nad stavem fakulty. Nad neschopností bývalého vedení sehnat kvalitní vyučující. Nad těmi, kdo "zařídili" titul nejprodejnější fakulty v zemi. Nad těmi, kdo to svou pasivitou dovolili. A místo toho se tu vztekáte nad člověkem, který na nepravosti upozornil.

+8/0
4.2.2012 0:28

Carlos01

Re: Čtu diskusi a nechápu

To je jejich zvrácenost, také není divu, že ta škola plevelila společnost titulovanými gauenery. Samozřejmě, že je to drzost nejvyššího kalibru prstem ukazovat na nevinné.

+5/0
4.2.2012 2:35

ZamrzlejPubertak

Re: Čtu diskusi a nechápu

Souhlas. Také mě to překvapilo. Připadá mě to šílené.

+2/0
4.2.2012 9:07

daxman

Co ten pan MAREK v§bec dělá?

Už delší dobu mi vrtá hlavou co ten pan Marek vlastně dělá. Nedodělal jednu vysokou školu. Vyjadřuje se  k Domu Hrůzy u Radbůzy atd. apod... Z čeho je živ???? Platí někde nájem apod???

+1/0
3.2.2012 22:38

Sarka G Weatherwax

Co je Vam proboha

do toho co pan Marek vlastne dela? Copak vlastne delate Vy - onehda Vas pry nekdo videl s nejakymi podezrelymi individui, kdovi jaky mate motiv k ad hominem utokum! (jak ze se to rika o te nejlepsi obrane?:-P)

+3/0
4.2.2012 3:37

antimultivitamin

Re: Co je Vam proboha

No, dostat prostor v iDnes, to se nepovede jen tak nějakému neúspěšnému studentovi...

0/0
4.2.2012 12:35

pethal

Re: Co ten pan MAREK v§bec dělá?

ekoterorismus (napr. na Sumave) hodne vynasi. Prace pro podporu utlacovane mensiny je take velice vynosny bussines. Profesionalni ekologicky prudic - tam se da hodne ziskat. Lídr kandidátky zelenych do parlamentu v roce 2010. Ten uz bude financne za vodou.

0/0
4.2.2012 13:36

dohled na kocka

No studenti,

fotku máte. R^

0/0
3.2.2012 20:21

thomassinno

O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

že soudružka "profesorka" Dvořáková , bývalá členka KSČ a její nomenklaturní kádr KSČ vede akreditační komisi.

Není za jejími kroky třeba to, že ji v Plzni třeba v minulosti nepustili ke "korýtku", jako vedoucí katedry ?

+6/0
3.2.2012 19:23

Laney

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

Souhlasím s Vaším názorem, s. D. jsem dnes poslouchala v "Interview" na ČR24 a zvedal se mi kufr, co ta ženská naláme za blbiny, aby byl "její názor" ten nejsprávější. Přitom zcela nepochopitelně, a podle mně to je právě důvod celé kauzy dle hesla "vrtěti psem", peče velmi těsně s bývalým reformním děkanem fakulty, a spoustou dalších figurek, které jí (proč?) jdou na ruku a ona jim. 

Sice se ohání, že řízení akreditační komise není správním řízením, ale AK je orgánem veřejné moci a jako takový může vyžadovat, nechat dokládat a posuzovat jen to, co je explicitně zákonem požadováno či povoleno a ne si "domýšlet" další důvody typu "všechno jste sice splnili, ale stejně .... vy jste Plzeň, tak to určitě nestačí".

Jakpakto, že soukromé vysoké školy, které vyskakují za každým rohem, akreditační podmínky splňují a tímpádem její studenti získávají Mgr. a jiné vzdělání uznávané státem. Profesoři, docenti, kteří vyvíjejí vědeckou a publikační činnost se zcela jistě na tyto školy jen hrnou.

+6/0
3.2.2012 21:43

thomassinno

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

Velmi výstižné, erudovaný popis situaceR^R^R^

0/0
3.2.2012 22:11

eQuido

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

A to prosím kde?

Příspěvek od Laney obsahuje (po větách) názor - domněnku - konstatování - otázku - domněnku. Popis tam fakt nevidím.

+2/0
4.2.2012 0:31

jxd

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

Akreditační komise má, jestli se nemýlím, 21 členů - akademiků. Dvacet jedna akademiků se tedy rozhodlo, že si Plzeň akreditaci nezaslouží - ale vám se zvedl kufr z jejich předsedkyně a tudíž jsou to všechno hlupáci nebo v lepším případě lumpové, že?

Jenže pro mne z toho vyplývá, že takové označení sedí spíše na vás...;-€

+1/0
4.2.2012 12:34

pečlivý čtenář

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

Tak to teda pozor. Akademik je člen ÚAV ČR a je to na rozdíl od té sběře na vysokých školách či v akreditační komisi pan VĚDEC. V akreditační komisi sedí 4 akademici a mimo jiné v této kauze hlasovali proti odebrání akreditace. To jen abychom si ujasnili pojmy. A teď k meritu věci. Akreditační komise je v podstatě neodvolatelný moloch, kdy na plný úvazek to řídí jen jediný člověk a to právě předsedkyně. Zbylí vocasové jsou plně vytíženi svými byznysy a tak to dělají jako dodateččný byznys (většinou prosazují svoje koně). Na základním principu ruka ruku myje je pak všechny, až na akademiky, Dvořáková ovládá. Protože všichni mají zájmy u svých škol a tak se podrží. Akademici sice dávají komisi punc nezávislosti na Vysokých školách, ale když jsou tam 4 z 21 tak je jasné, že nemají faktickou moc. Tu třímá právě Dvořáková, jako zákulisní hráčka, která na to má čas. Netransparentnost akreditační komise se měla řešit už dávno. Ve skutečnosti ji nepotřebujeme, potřebujeme jasně psaná pravidla.

0/0
6.2.2012 13:30

jxd

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

Dík za obsáhlé vysvětlení. A původnímu přispěvateli se omlouvám, napadl jsem ho z nevědomosti a tím hlupákem jsem zde já.

0/0
6.2.2012 13:40

Carlos01

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

Takovou prasečinu může říci jen chudák napojený na přerozdělování titulů na fakultě. ;-)

+4/0
4.2.2012 2:33

vpro2

Re: O Plzni už se namluvilo moc, ale proč je všem jedno,

... nebo nekdo, kdo pouziva vlastni mozek ;-)

+1/0
4.2.2012 10:40

Josef Novák z Prahy

Když si člověk uvědomí,

že pak vo něm u soudu rozhoduje nějakej protekční pacholek z Plzně nebo vod jinud (slušní student promine), tak je mu ouzko. A co teprvá, je-li takovej úspěšným čekatelem na exekuční úřad. S těmi politiky je to taky docela legrace. Ministr, studuje, kdo z pedagogů si na něm smlsne. A ruku na srdce, kdo studoval dálkově, vi, že to louskal i na šichtě. A ty báchorky vo náročnosti skloubení práce se študiem, ať si nechá každej pro sebe. Je to, myslím, křišťálový, že to křišťálovější bejt nemůže!!

+2/0
3.2.2012 18:51

Josef Novák z Prahy

Re: Když si člověk uvědomí,

Slušný študent, voml. se za překlep

0/0
3.2.2012 18:52

Laney

Re: Když si člověk uvědomí,

Vážený pane, také studuji při práci, na obou stranách mám hodně naloženo, ale nesekám jedno pro druhé. Prosím neházet do jedno pytle.

+1/0
3.2.2012 21:45

Urb - Uničtoženie vraga

Měla jsem se lépe učit. Teď kdybych rozhodovala

třeba v Brně, koho z Plzně nechat u sebe dostudovat, tak by si holoubci museli brát půjčku, že nějaké školné by jim připadalo, jako drobné v kapse, když jdou do bufíku na dršťkovou polévku.

0/0
3.2.2012 18:05

Bývalý volič ČSSD

Re: Měla jsem se lépe učit. Teď kdybych rozhodovala

Copak, kšefty za maringotkou nejdou? Mrzne, co?

+1/0
3.2.2012 18:47

piprd

Re: Měla jsem se lépe učit. Teď kdybych rozhodovala

LOL 1:0 pro Byvaleho volice CSSD :D Asi jste se mela opravdu lepe ucit :D

0/0
4.2.2012 2:17

Carrissa

Mě překvapuje

vstřícnost Právnické fakulty UK. Zatím se děkan vyjadřuje ve smyslu, že by sice byly problémy s administrativou, ale plzeňské studenty by nabrali... Vždyť tím přeci znehodnotí "prestiž" vzdělání svých studentů, o něž by jim mělo jít především. A jako vítěz ze všeho vyjde Brno, na jehož absolventy se nebude pohlížet s podezřením, jestli to náhodou nejsou bývalí plzeňáci.

+1/0
3.2.2012 17:18

Cocotus_________Interruptus

Re: Mě překvapuje

Slušná část vyučujících z PF UK měla v Plzni nějaký ten úvazek. Vždyť to je po dálnici za rohem.

0/0
3.2.2012 17:56

Mirek1944

Re: Mě překvapuje

šéf katedry teorie práva? kdo?

0/0
3.2.2012 18:02

Carrissa

Re: Mě překvapuje

No to, že tam učí, ještě moc neznamená. Tady jde totiž především o způsob a náročnost zkoušek a zkoušejícími jsou většinou "domovští" učitelé. Nejsem si vědoma toho, že by u nás zkoušel učitel, který má třeba jen 1 seminář týdně. Na katedře jich je zapsáno 15, ale zkouší 4.

0/0
3.2.2012 19:54

Rolin

Re: Mě překvapuje

Vzhledem k tomu, že v Plzni na právech učila a i nadále učí řada profesorů a docentů z pražské PF (např. současný děkan PF UK prof. Gerloch !!), tak nevidím logiku v tom, že by si znehodnotili "prestiž" vzdělání svých studentů tím, že "převezmou" stovky studentů, které učili. Nevěřím  v teorii o spiknutí, spíš věřím v buranství českého národa, který bude ze škodolibosti stokrát opakovat nepravdu o tom, že Gross vystudoval práva v Plzni a že se práva dají vystudovat za dva měsíce, za půl roku nebo za tři. Nedají. Za takto krátkou dobu získáte titul jedině podvodem. A pokud má být zavřena plzeňská fakulta pro to, že tam cca 20 lidí z 5000 nestudovalo, ale získalo titul podvodným způsobem, nechť se zavřou i jiné instituce, jejichž studenti nebo zaměstnanci podváděli. Btw., řada z těch, co vystudovali plzeňská práva, už na pražské právnické fakultě studuje - v postgraduálním studiu.

+4/0
3.2.2012 18:24

Carrissa

Re: Mě překvapuje

Ten vtip je v tom, že drtivá většina lidí, která se poctivě dostane do Prahy i do Plzně, si vybere Prahu a na Plzeň zbývají ti, které Praha nechce, a ti, kteří se tam dostanou ze známosti. Viz zprávu o letošních přijímačkách, kdy poslední přijatý měl percentil 32 a to je součet dvou testů. Když jdete do Prahy a máte za každý 90, tzn. 180, tak se strachujete jsetli vám to stačí... Gross myslím studoval v Praze a je s podivem, že jeho titul nikdo neřeší, určitě není čistý. Váš poměr 20:5000, je imho číslo hodně podhodnocený. V Plzni jsou i v nynějších nižších ročnících lidé, kteří se tam dostali "nestandartním způsobem".

+1/0
3.2.2012 19:49

kvedlal

Re: Mě překvapuje

Jinými slovy i na PF UK se dostali lidé nestandardním způsobem. Jenže se o nich nemluví, neboť se to Pražákům nehodí do krámu. O Grossovi se ví. Kdo jsou další? 8-o

0/0
4.2.2012 8:56

Laney

Re: Mě překvapuje

Také hodně z těch, kteří, jak se zde traduje, vystudovali za pár měsíců, tak to tak rychle nezvládli pro genialitu či podvod, ale právě proto, že přešli na FPR z jiné fakulty a do doby studia se jim v systému započítal "jen" ten rozdíl, který absolvovali v Plzni. Tedy velmi klamavé číslo, ale senzace z toho je hned.

0/0
3.2.2012 21:49

pečlivý čtenář

Re: Mě překvapuje

Práva jdou vystudovat za den. Nesmíte si plést studium a naučení se. Naučit se práva trvá dlouho. Při opravdu intenzivní formě (8 hodin denně) a průměrné IQ (100) cca 6 měsíců. Pokud, je ale podmínkou složit například 20 zkoušek, pak v podstatě nevidím potíž v tom, abych je dal za den, pakliže budu mít předtím samozřejmě výše uvedenou přípravu. Abych to uvedl do reality, studoval jsem v Plzni Fakultu Elektrotechnickou a můj rekord jsou 4 zkoušky a 3 zápočty v jediný den. Problematika nebyla to umět, protože já se neučím nazpaměť s cílem to ihned zapomenout, ale sesynchronizovat si ty zkoušky a zápočty tak, aby se mi to nekrylo. Výsledky byly uspokojivé (1213+3xzapočteno) a jednalo se o předměty technické i taxonomické.

Jen pro zajímavost, to co se zde označuje za "nestandardní" je v USA běžné, jen díky tomu tam 16ti letí géniové mohou mít doktoráty. U nás nemožné. U nich je to za prokázání znalostí, ne za docházku.

0/0
6.2.2012 13:43

Carlos01

Víte, jak to dopadne?

Dobeš ještě před tím, než ho vlastní strana vymění, tak odstraní z akreditační komise profesorku Dvořákovou a práva v Plzni budou dál plevelit společnost titulovanými gaunery.

+4/0
3.2.2012 17:13

Mirek1944

Re: Víte, jak to dopadne?

to si ale bude muset Bobeš Pospíšil....

0/0
3.2.2012 18:01

akaša

Ta škola

Napáchala tolik zla, že nelze jinak-Benda!!

+2/0
3.2.2012 16:54

kvedlal

Re: Ta škola

Zatímco práva v Praze a Brně jak lilie bílá čisté jsou... Rozdíl mezi Plzní a zbylými je ten, že v Plzni se podvádělo nejvíc a rozmázlo se to v médiích. O menším počtu podvodů na zbylých PF se tak může taktně pomlčet...

0/0
4.2.2012 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.