Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Středočeská část dálnice D3 povede Posázavím, schválilo ministerstvo

Ministerstvo životního prostředí schválilo západní variantu středočeské části dálnice D3 do Českých Budějovic. Stavba se objevila mezi schválenými záměry v informačním systému EIA, čímž úřad uznal, že je z hlediska dopadů na životní prostředí přijatelná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gazda2

Pokud by přidali pruh k dálnici i k stávající silnici,

přišlo by to levněji a ekologické dopady by byly nižší. Právě proto budeme mít víc mizerných a drahých dálnic.

0/0
5.2.2012 11:41

azazzelo

Podle mě vyhrává hloupost

Nevést D3 přes Benešov mi přijde jako zločin. E55 pojede přetížená vesele dál. D3 končí u Jesenice. Co si tam s tím provozem asi počnou? Pro výjezd z centra Prahy je tato lokalita velmi nešikovná. Nabízí jen místní přetížené komunikace přes Libuš do Krče a přes Chodov. Velký okruh odnikud nikam je pro Pražany a Středočechy vcelku o ničem. Kolik z nich potřebuje realizovat cestu letiště - Budějovice nebo Říčany - Budějovice?

Takže bude třeba Vestecká spojka, co zničí Průhonice, a pokud si Praha 4 dupne, jako že to dělá, tak nový okruh přes Milíčov a Hostivař. Takže padne nejen zeleň v Posázaví, ale všechny významné zelené plochy na jižním okraji Prahy.

Patrně autoři západní varianty doufají, že se provoz D3 více odkloní přes Smíchov. No nevím. Nechtěl bych v Česku takové stavby osobně plánovat. Samý "pražský okruh" a zatím nikdo nepochopil, že se Středočeši a Pražané potřebují intenzivně přemísťovat do centra Prahy za prací a zase ven. Místo toho se plánují parčíky v Legerovce.

+1/0
4.2.2012 9:11

mpixel

Re: Podle mě vyhrává hloupost

Problém je v Pražácích. Pracovat v centru za dobré prachy a postavit si 10km ve volné přírodě dům. To udělají všichni a když je 10km od Prahy vše zastavíno. Tak se začnou rodinné domy budovat 20km od Prahy v zelené přírodě. A když se tam opět vše zastaví a zabetonuje, tak se jede 30km od Prahy atd. Stavební firmy řeknou že prodají dům blízko lesa....to se každému líbí. Když jsou domy prodané. Tak se kus toho lesa pokácí a jede druhá etapa. Atd. Třeba 40km od Prahy.

A denně dojíždět.

Proč se nestaví pracovní příležitosti na perifériích?

0/0
5.2.2012 20:03

Volejbalové kladivo

Re: Podle mě vyhrává hloupost

co to je za demagogii. Do centra Prahy nemá nikdo vůbec jezdit. Auto má odstavit na P+R a jet metrem. Až se dodělá okruh ,tak stejně zavedou v praze mýto.

0/0
6.2.2012 10:23

řehoř z řep

Nesmysl

nemáme ani na údržbu stávajících a chceme stavět nové? Proč?

Snad to bude trvat ještě pár desítek let, než s k tomu dostanou ... a nakonec se k tomu nedostanou, protože husákovy děti už budou ve věku, kdy potřeba pohodlí zvítězí nad touhou kroutit volantem.

Na druhou stranu dobře, že si mohou oddechnout tam, kde to už určitě nebude. Kupoval jsem teď domek a při vybírání lokality bylo hlavní kritérium, aby to nebylo moc blízko dálnice. A byla to docela fuška, protože těch variant bylo původně ve hře docela dost a ještě člověk nevěděl, zda se neobjeví další.

0/0
3.2.2012 21:34

Bukz

3x hurá Dálnici D3 - bez nadsázky

Dálnice D3 přes České Středohoří se nebude líbit jen pár chalupářům,ale kdo se nebyl podívat okolo Mirošovic, Senohrab, tak neuvěří kolik chalupářů se každý pátek a neděli hrne těmi obcemi. Já jsem bydlel 20let v Jílovém u Prahy, znám okolí velmi dobře, miluji okolní krajinu, přírodu, ale je bez diskuse, že dálnice v dnešní podobě není to so vidíte v jiných částech ČR. Pokud dálnice povede přes údolí Sázavy, tak ať se podívá na dálnici A1 v Rakousku.. dálnice vede přes nádherné Alpy, malebné vesničky.. A kde je znečištění ovzduší ? Je to v rychlosti, která je dovolená na dálnici. V kolonách okolo Prahy, dusíte okolní obce, zvyšujete si spotřebu plechového miláčka a navíc i svoje nervy, které jsou největším viníkem všech nehod.

+1/0
3.2.2012 21:29

mim7

bravo

Přes CHKO České středohoří je skoro hotovo, tak se teď vrhnout na Posázaví, Český ráj a nakonec to dorazit dálnicí přes České Švýcarsko a Prašnou bránu využít jako nadjezd.

+2/0
3.2.2012 18:20

mim7

Re: bravo

oprava - Pravčickou.

0/0
3.2.2012 18:21

slon75

Re: bravo

Podívejte se, např. v Jílovém u Prahy (městečko, u kterého má dálnice přetínat Sázavu) probíhalo místní referendum, zda lidé chtějí v blízkosti města dálnici. A k referendu se neuráčilo přijít ani 30% lidí, takže nemohlo být uznáno za platné.

Pokud jsou lidé líní zvednout zadek a říct "my tady dálnici nechceme" když seněkdo snaží doptat se na jejich názor, tak ať jim dálnice vede klidně přes zahradu.

0/0
3.2.2012 22:47

joannes

Jen ať se staví

Z panenské přírody stejně neplynou žádné zisky, je třeba dát prostor ekonomickému růstu a kamiónové přepravě. Nechceme tu žádné zpátečníky a eviromentalisty!!

0/0
3.2.2012 18:05

lynxxx

Re: Jen ať se staví

To jste mne rozesmál. Panenská příroda v posázaví? Je to zběsilá směsice chalup, boud a zanedbaných vesnic. Příroda tam je, ale ne panenská. Dálnice má šířku možná 60m, ulehčí provozu na pomalých nekvalitních silnicích, už aby ta dálnice stála.

0/0
3.2.2012 22:34

řehoř z řep

Re: Jen ať se staví

Dálnice poznamená daleko širší oblast než šedesát metrů. Ostatně klidně si zkuste teď na investici koupit nějakou nemovitost sto, dvě stě, tři sta, pět set ... metrů od nyní naplánované varianty. Tam to půjde pěkně dolů.

0/0
3.2.2012 23:15

pa4vel

Opět...

Opět vyhrála nejnákladnější varianta trasy aby si někdo mohl namastit kapsu a zničit část krásné přírody...Rv

+1/0
3.2.2012 17:20

S.P.Q.R.

trasa

Rozhodně jsem proti západní trase D3. Nelíbí se mi představa zničení krásné krajiny a dálnice poblíž NPP Medník. Raději bych viděl, jak už tu někdo psal prodloužení již stávající komunikace směr jižní čechy.

p.s: můj názor neberte jako názor ekoteroristy, ale jako názor místního chalupáře.

a myslím že by to chtělo petici proti navrhované trase

0/0
3.2.2012 17:01

Dixis

Re: trasa

Silný hlas.

0/0
3.2.2012 17:19

neverleft

vlozi se do toho Patrik

a nepostavite to nikdy;-D

0/0
3.2.2012 16:54

Eddy Merckx

Nejvíc mne trápí

že na Slovensku skáčou D a R ze země a unás dalších 8 až 10 let??? To je běs

0/0
3.2.2012 15:01

Posel z Liptákova VII.

Re: Nejvíc mne trápí

Na Slovensku dálnice skáčou díky Ficovi. U nás za Paroubka taky skákaly ;-)

0/0
3.2.2012 15:13

Mysel

Re: Nejvíc mne trápí

:o)))))))

Jeste chybi, abyste za vystavbu dalnic pochvalil Hitlera. Oba soudruzi by tak byli v adekvatni spolecnosti.

0/0
3.2.2012 16:52

MFD to hraje s náma

Jen klid

Při rychlosti výstavby komunikací u nás nebude dálnice stát dřív než za 20 až 30 let. Což znamená to samé co nikdy.

0/0
3.2.2012 14:48

levicak

muže mi někdo

vyvětlit proč neprodloužej strakonickou R silnici od Dubence do Písku a ČB? Kolem Prahy již je obchvat takže dostat se od Jesenice na Strakonickou je asi 4 minuty tunelem.8-o

0/0
3.2.2012 14:44

OrpheusF1

Re: muže mi někdo

nj, ale to nevyresi Tabor, Jindrichuv Hradec apod, tedy tu cast, kterou ma tahle silnice resit. navic kolem Tabora uz je poradny kus postaveny.

0/0
3.2.2012 14:50

Socialismus je forma zločinu

Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Už tak je krajina dost zdevastovaná plochami betonu a asfaltu. Copak to nikomu za ty roky nedošlo? Čím víc se staví nových silnic, tím rychleji roste poptávka po dalších. Zastaví se to jedině tehdy, až bude celá Zem kompletně pokrytá asfaltem v několika úrovních nad sebou nebo až bude každý z nás trávit 24 hodin denně v pojízdném plechovém vězení. Není snad ukázkovější příklad maření prostředků a hodnot než státem podporované budování masového automobilismu. Jediný, kdo z toho profituje, jsou vybraní politici a lobbistické skupiny. RvRv

+4/0
3.2.2012 14:38

Bubrak

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Vetsi blabol tam nemate? V CR je dalnicni sit silne zaostala, nemluve o kvalite, ale predevsim o kvantite. Auta budou jezdit i bez D3, jen mnohem nebezpecneji pro sebe a okoli a mnohem skodliveji pro obce co jsou na stavajici trase. Ta dalnice tam mela stat uz davno! Je to hlavni tah z Rakouska. Jestli vy potrebujete zit v papirovy chatrci, tak mate porad dost mista, kde si ji zbudovat. R^

+3/0
3.2.2012 14:54

Eddy Merckx

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Zpátky na stromy a hned. To je tedy nesmysl...

0/0
3.2.2012 15:00

KOLDAK

Konečně motivační pobídky stavbařských lobby

politikům nesou ovoce

0/0
3.2.2012 14:23

ErikM

doprčic

to vede přes tu nejhezčí a nejklidnější krajinu kam se dá z Prahy na kole vyrazit

+3/0
3.2.2012 14:18

Posel z Liptákova VII.

Re: doprčic

ano, do Prčic ;-)

0/0
3.2.2012 14:45

superkutil

Návrh z roku 1939

http://www.dalnice.com/historie/planovani/1942/praz_okruh_cs.htm

0/0
3.2.2012 14:13

superkutil

Re: Návrh z roku 1939

A stálé změny od té doby http://www.praha14jinak.cz/_d/alternativni-trasa-vychodni-casti-prazskeho-okruhu-4.jpg

0/0
3.2.2012 14:22

superkutil

Špatné koncepční řešení.

Na D3 začnou stejné problémy jako na D8 a na obchvatu Prahy. Přestože to lidé vědí, tak kupují levné pozemky a domy kolem budoucích dálnic a pak bojují za vedení dálnice jinudy nebo za vícenáklady v podobě protihlukových zdí. Ale právě kvůli těmto nevýhodám kupovali pozemky a domy se slevou. Osobně bych jim nevyhověl, protože na takové změny nemají nárok. A stát je bIbec, že už dávno v koridorech vyčleněných na stavbu dálnic a obchvatů nezačal dělat zemní práce a přípravy staveb. Moc se nechává provokatérům a spekulantům volnost.

+2/0
3.2.2012 14:07

měděný dráth

Re: Špatné koncepční řešení.

Ty, kutile závistivý, to, že má někdo pozemek pod budoucí dálnicí, ještě neznamená, že je spekulant, musíme se přeci všichni chovat tržně, ne? Kdybys měl kus takového pozemku a ne holou zadnici, takhle bys neblábolil.

+1/0
3.2.2012 14:12

superkutil

Re: Špatné koncepční řešení.

Ale tady nikdo nemluví o pozemcích pod dálnicí. Jasně byl dán územní plán a ti lidé, co kupovali pozemky podél budoucí dálnice na domky a domy dobře věděli, že budou mít dálnici pod okny. O tom hovořím, ne o majitelích pozemků kteří je vlastní 50 a více let. Ale to, že Havránková je spekulant a nebo bílý kůň, to mi nikdo nevyvrátí. Pokud bych měl pozemek v místě budoucí dálnice, tak bych chtěl za to náhradní pozemek. Ale když stát už rozprodal skoro všechny pozemky ve svém vlastnictví a chce zrušit pozemkový fond, tak to bude stále těžší.

+1/0
3.2.2012 14:26

řehoř z řep

Re: Špatné koncepční řešení.

Havránková restituovala. Tedy to byl rodiný majetek už někdy před šedesáti lety.

0/0
3.2.2012 23:17

měděný dráth

Už aby ta dálnice stála. Ale ještě musejí vykoupit ode mně

pozemky a to bude sakra drahý.

0/0
3.2.2012 14:04

superkutil

Re: Už aby ta dálnice stála. Ale ještě musejí vykoupit ode mně

Já jsem pro vyvlastnění ve státním zájmu. :-) Žádnou druhou Havránkovou tady nechceme.

0/0
3.2.2012 14:28

socanský jelito

Re: Už aby ta dálnice stála. Ale ještě musejí vykoupit ode mně

Hele, di si stavět bábovičky na svůj píseček

+1/0
3.2.2012 14:36

Podrazza

Kdo zajistí vlny?

A jaké bude vlnění vozovky? Bude kopírovat terén, příslušná stavební fa zajistí vlnění dle specielně vypracovaného projektu, či to bude dílem náhody?

0/0
3.2.2012 14:02

employee

To je zajímavé...

...tady už je to tak zakreslené hodně dlouho a přesto se o tom rozhodlo teď...

http://www.mapy.cz/#x=14.476613&y=49.904212&z=11&d=muni_3521_1&t=s;-)

0/0
3.2.2012 13:17

Řezník I.

Re: To je zajímavé...

Jaké překvapení, zvláště když už na okruhu Prahy se proto staví nájezd, že…   ;-D

0/0
3.2.2012 13:42

Posel z Liptákova VII.

Stát je blbec.

Podobnými rozhodnutími si zadělává na novou "D8" :-/

0/0
3.2.2012 13:14

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: Stát je blbec.

A jak asi má rozhodnout, když to je skutečně optimální trasa?

0/0
3.2.2012 13:32

Posel z Liptákova VII.

Re: Stát je blbec.

Z hlediska výhledu její realizace moc optimální není ;-)

0/0
3.2.2012 13:35

Řezník I.

Re: Stát je blbec.

nejvýhodnější pro ty, co to budou stavět. Vždyť jeden most za druhým a tunel za tunelem, nehledě na to, že až se to dokončí, tak Benešov citelně pocítí odliv nejen automobilů.  ;-D

0/0
3.2.2012 13:40

mfu

to je dobře

bydlím na začátku I/3 a tahle zpráva mě potěšila.R^ i když netvrdím, že je vyhráno. :-/

odpůrci trasy přes posázaví, by se měli jet podívat do senohrab nebo mirošovic, jakej je tam provoz a jak tím obce trpí. další rozšíření I/3 by bylo proti zdravému rozumu.!

+5/0
3.2.2012 12:50

Socialismus je forma zločinu

Re: to je dobře

Stavěním silnic utrpení neeliminujete, jen jej přesouváte. Rv

+2/0
3.2.2012 12:51

honza2007

Re: to je dobře

nebo odkloníme ( a tím pomůžeme lidem ) ?!

+1/0
3.2.2012 13:15

superkutil

Re: to je dobře

Pořád lepší jeden silný tah a ostatní odlehčené. Ve státech to pochopili už dávno a hodně to pomohlo. A to že se staví nad zemí místo pod zemí, to už je jiný problém. Praha potřebuje okruh a všechny dálnice zakončit na okruhu. Odlehčí se tím lidem v přilehlých obcích.

+2/0
3.2.2012 14:11

mpixel

Re: to je dobře

přesně tak. To ať si vyřeší pražáci, že musí bydlet 40km z centra v nějakých satelitech. A bojí seže budou do satelitů jezdit přes posázaví.

0/0
3.2.2012 12:53

superkutil

Re: to je dobře

Pražáci? Vždyť D3 je stavěná pro Taborské a Budějovičáky. Stačí se podívat na denní provoz kolem Benešova.

+1/0
3.2.2012 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.