- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud tuto cenu prepoctu na dolary , tak je to jedna miliarda a to znamenana , ze za pronajem na 10 let za jeden Gripen zaplatime 75 milionu dolaru a to je cena za stroj jehoz vyzbroj je omezena na par raket a kdovi jakepak dalsi omezeni tam je . Gripen je krvave predrazen a nejspis za to muze korupce nebo hloupost uredniku?! Muzeme na to nadavat , muzeme se tomu divit , ale to je asi tak vsechno co s tim muzeme delat. Zajimave je , ze nakupni cena se pohybuje v dnesni dobe mezi 40 az 60 miliony. Indii v letosnim tendru na 126 stihacek Svedove nabidli cenu 48 mil $ za kus.
Sice hlavove, ale hrde na ceske letectvo
Vy jste taky hlavový...
Rozhodující bude výška příspěvku na volební kampaň ODS ;)
Zatímco na Slovensku vyšla modernizace 11ti Migů 29 na cca 2,2 miliardy slovenských korun (méně než 2 miliardy Kč), tak my jsme naše Migy vyměnili za polské vrtulníky (nepoužívané), za 20 miliard si na 10 let pronajali Gripeny a teď dáme dalších 20 miliard za prodloužení pronájmu. Je to sotva 20 x dražší řešení než to Slovenské, takže se to VYPLATÍ!!! ;) Určitě se v takových částkách lépe "odklání"...
Panebože proč vždycky největší blbic, co tomu nerozumí, mají nevětší tendenci tapetovat diskuze.
Korupce na Gipenech byla spojena zejm. s ČSSD (KATO Kavan). Slovensko se svých MIGů zbavuje (poté, co už několik let jsou prakticky uzeměné) , protože je jednak neuživý (jejich náklady na letovou hodinu jsou v násobcích nákladů na Gripen), za druhé jsou poruchové (z dodávek MiGů couvá Indie a Alžír), za třetí jsou svojí elektronikou daleko za horizontem. Nepočítá s nimi ani ruské letectvo.
mohli jsme jich mít 50 ve vlastnictví i s poplatinováním kovových částí
Raději je potáhnou hmoutou absorbující elmag. záření. Vyšlo by to o něco levněji a bojová hodnota by se o dost zvedla. Mohli bychom do těch letadel eventuelně dokoupit plnohodnotný NATO datalink a zaplatit pilotům certifikace na tankování za letu a A2G mise.
Rychle si domluvit nějakou malou domů.Co kdyby to už příště nešlo.Jako by jedna mizerná zkušenost nestačila.Letadla po kterých je nic,které nelétají když stoupne tlak,která špatně komunikují ze standartem NATO a která provází úplatkářská aféra jako hrom by už v soutěži neměla být a pronájem co nejdříve ukončit.Na tom našem plácku se bez stíhaček chvilku obejdeme a daňový poplatník ušetří.Sašo,radši se do toho nemontuj.Ještě jsi nevysvětlil Promopro a už zase kamsi strkáš prsty.
V čem je mizerná zkušenost?
Gripeny létají velice dobře, s NATO nekomunikují na 100%, protože se do nich nekoupil správný datalink (není problém ho dokoupit) a za korupci nemůže Gripen, ale ČSSD, zejm. díky soudruhu KATOvi (Kavan).
Podle Vás je tedy rozumné vyhodit desítky miliard, koupit letadla buď stejně drahá, jako nový Gripen, ale horší (F-16) a s většími náklady na provoz, event. letadla mnohem dražší (F-18, Eurofighter, Rafale...) s neporovnatelně dražšími náklady na provoz a znovu za obrovské peníze na ně pořizovat infrastrukturu a trénovat personál? Finální efekt: nárůst bojeschopnost: 0
Náklady: několik desítek z okna vyhozených miliard.
A domnívat se, že tentokrát by to zaručené bylo bez korupce může asi jen totální guma.
Podle sebe soudím tebe.
Jen rozhoduji na zaklade spatne ceny - ne ceny zakazky, ale vyse uplatku
Aha, na podzim krajské volby, pak parlamentní, koalice ztrácí procenta, no jo ona bude potřeba se zabezpečit v opozici a hlavně mít moc peněz na kampaň....
Soudruhu, korupční kauzy kolem Gripenů jsou spojeny s ČSSD, nikoliv s koalicí...