Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli špatnému dopravnímu značení zbytečně zemře až 200 lidí ročně

Je to šokující zjištění policejních vyšetřovatelů. Podle nich by až dvě stě obětí nehod za rok mohlo přežít, kdyby na silnicích bylo v pořádku dopravní značení. Silničáři se hájí, že na potřebné úpravy nemají peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sprintujici.stonozka.4

Tak to bude chtít

nehořlavý pásek do značek

0/0
7.2.2012 13:37

Šerlok Homeless

Jednou jsem dokonce neriskoval respektovat omezení rychlosti

protože respektovat značku (30) se mi jevilo životu nebezpečné. Přenosná dopravní značka byla umístěna na rychlostní silnici  u Příbora, v táhlé pravotočivé zatáčce, v táhlém klesání, přičemž vpravo byl břeh terénního zářezu. Rychlost byla omezena z devadesátky rovnou na třicítku, kdo jel v pravém pruhu, viděl značku tak na 30 m a kamiony měly zákaz předjíždění, ježto levý pruh nesplňoval normy (příliš úzký) a uprostřed je tam řetěz.

Jestli mám na výběr respektovat omezení rychlosti a být mrtvý nebo zmrzačený, nebo je porušit a ve zdraví přežít, tak si vyberu to druhé.

0/0
5.2.2012 19:32

Pravda stojí dukáty

Jak prosté

V Rakousku na kraji obce 70, větší zástavba 50, centrum s křižovatkou 40, pak zas 50-70. Když vidím snížení rychlosti, vím, že to má důvod. Tady začne v poli 50 a důvod nejasný

0/0
5.2.2012 12:02

Šerlok Homeless

Re: Jak prosté

Tady se sníží z devadesátky rovnou na třicítku v klesání na nepřehledném místě, přičemž značku je vidět tak na 30 m.

0/0
5.2.2012 19:34

nepetr

Re: Jak prosté

Důvod vám může být ukradený, je tam 50? Je, tak máte jet 50. Proč proboha každý řeší důvody max. povolené rychlosti?Rv

0/0
5.2.2012 20:04

jose.vomacka

Re: Jak prosté

Ale kdepak. Proti zvůli státní moci je třeba se bránit, ne jen slepě poslouchat, co seshora přijde. Dokonce je tento princip zakotvený v našem právním řádu pomocí společenské nebezpečnosti tr. činu / přestupku.

A čistě filozoficky - pokud je, nebo alespoň v minulosti měl být, zákon kodifikací nepsaných pravidel správného a žádoucího chování jedince ve společnosti - zkráceně morálky - potom porušení evidentně ŠPATNÉHO zákona nebo důsledku, ke kterému takový zákon vede, je ŽÁDOUCÍ.

Lidé slepě poslouchající jakékoli zákony jsou ideálními poddanými a živnou půdou pro bujení dalších nesmyslných zákonů.

0/0
6.2.2012 16:50

joscer

Re: Jak prosté

A kolik takových míst s 50tkou v poli znáte, že to berete za bernou minci? Jo aha, vy jezdíte stále kolem té samé, tak se vám pak zdá, že je to častý jev.

0/0
6.2.2012 7:05

nepetr

Zrušít

značky Hlavni silnice, přednost v jízdě a bude klid. Všichni se budou řídit pravidle pravé ruky, ikdyž:-(  z vlastního archívu http://www.youtube.com/watch?v=oV7qgWbq7bo

Tak snad zavést na silnicích místo značek a světelných křižovatke závory jako jsou na železničních přejezdech;-D. Potom snad tupý český řidič nebude bourat;-D

0/0
4.2.2012 21:14

petr____22

Re: Zrušít

Uz vidim, jak ta kolona ritici se po hlavni zastavi jen proto, ze z vedlejsi chce najet stara rezata skodovka ;-D

0/0
5.2.2012 11:10

nepetr

Re: Zrušít

Pokud pojede kolona po hlvní která je označená dopravní značkou nemá důvod zastavovat a dávat přednost;-)

0/0
5.2.2012 20:05

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Re: Zrušít

No ale to ty navrhujes zrusit hlavni silnice...8-o

0/0
6.2.2012 8:35

nepetr

Re: Zrušít

ano pokud bude zrušená hlavní a pojede z prava třeba povoz tažený voly tak má přednost.

0/0
6.2.2012 12:13

Šerlok Homeless

Re: Zrušít

Viz křižovatku u Bezměrova. Je tam les značek upozorňující na snížení rychlosti, změnu přednosti, stopka a stejně se tam bourá. Kdo nerespektuje stopku, nebude respektovat ani pravidlo pravé ruku. Ostatně, že spousta "řidičů" o tomto pravidle nemá tucha, mám ověřeno z některých parkovišť u supermarketů - a tam jde většinou jen o plechy.

0/0
5.2.2012 19:37

nepetr

Re: Zrušít

jo jo přesně tak. Na parkovištích jako by parvidlo pravé ruky neplatilo. Jednou jsem měl tako incident kdy mi cca 40 letý řidič nedal přednost z prava a ještě jel v podzemních garážích cca 40 km/h na Edenu v Praze, mně upadla RZ i s rámečkem a on měl šlic přes celý bok. Začal vyskakovat že je na hlavní a má přednost ;-D.

0/0
5.2.2012 20:00

LiborAxel

Mno

a kolik značek,radarů a dalších vychytávek je postavených jen pro vybírání pokut?A proč jedna značka u silnice stojí jak jsem slyšel 40 tis.?Obyčejná značka třeba zákaz předjíždění.Kus plechu,hliníková trubka,barva,betonová kostka s držákem-max 3 tis.Včetně montáže.2 tis. pro mě a za zbývajících 35 tis.?Třeba svodidla do zatáčky,ale to by jsme nesměli být v ČR kde je vše co se týká silnic a dálnic prolezlé korupcí.

Ještě se vrátím k silnicím,bydlím na jižní moravě,sněhu tady napadlo tak 5 cm před měsícem na dva dny.Docela by mě zajímalo co udělají silničáři s posypovým materiálem co nakoupili.Předpokládám že když ho nespotřebovali tak ho podle systému Kocourkov někam vyvezou aby mohl kraj na další zimu dostat dotace....Ale to jenom tak na okraj..

0/0
3.2.2012 23:29

nepetr

Re: Mno

Mno. Když nebudou řidičii dávat policii neustále důvod udělit pokutu za rychlost nebude na co si stěžvat a bude klid ne? Jak jednoduché místo blbého kecání co?

0/0
4.2.2012 21:15

HrubesaMares

Re: Mno

naivko. Dalsi krok je obvykle jenom dalsi utazeni sroubu :-/

0/0
7.2.2012 12:40

nepetr

Re: Mno

? mám najeto cca 500tkm a nemám žádnou pokutu za rychlost.

0/0
7.2.2012 14:24

HrubesaMares

Re: Mno

to u Avie neni az takovy problem ;-)

0/0
7.2.2012 15:59

tmf

hmm

takže passaty, body, radary, přesun konec obce do pole, na to peníze jsou a výsledky nepřesvědčivé, snižující se počet mrtvých při nehodách spíše připisuji bezpečnějším autům. Přitom by stačilo možná to co stojí provoz těch passatů a je o 200 mrtvých méně. No bomba.

0/0
3.2.2012 20:50

joscer

Re: hmm

Nejvíc se mi líbí, jak se kolem dokola píše o značkách hranice obce v polích. To mi pak připadá, že je to u 9 obcí z 10. A přitom je to velmi sporadický jev a tak nevidím problém v tom místě zkrátka tu 50ku dodržet. Ať maj policajti vztek, že nic nevybrali.

A mezi námi. Passaty se zaplatily za dva roky. A ne vybíráním 5 metrů za značkou obce, ale především honěním grázlů s rychlými auty.

0/0
4.2.2012 10:04

nepetr

Re: hmm

Njelepší by bylo kdyby na silnici která spojuje dvě obce a není mezi něma vzdálenost větší jak 10 km platila 50 celou dobu;-). Je potřeba držet řidiče na uzdě co to jde!!

0/0
4.2.2012 21:18

kunta_kinte

To by chtelo tak ztrojnasobit pocet dopravnich znacek.

:-P

0/0
3.2.2012 17:06

tmf

Re: To by chtelo tak ztrojnasobit pocet dopravnich znacek.

další co má problém s pochopením psaného textu. Kde je tam napsáno, že je značek málo?

0/0
3.2.2012 20:51

malý červ

silničáři se hájí, že na opravy problematických míst nemají

peníze, tak mě napalo, proč v Brně firma Znakom, která má monopol na dopravní značení používá vozy BMW X6?

0/0
3.2.2012 17:01

Big-Dog

Re: silničáři se hájí, že na opravy problematických míst nemají

a to je státní firma?

0/0
3.2.2012 23:07

MikiInSpain

Pokuty

Pokutovat za spatne znaceni stejne, jako za spatne rizeni!!

+1/0
3.2.2012 16:27

malý červ

Re: Pokuty

pokutovat za všechno a svět kolem nás bude hezčí

0/0
3.2.2012 16:55

vozova.hradba

Málo značek? Naopak!

Značek je naopak příliš. Navíc se ty důležité ztrácí ve smetí různých reklam, nepotřebných cedulí a jiného smetí. Navíc značky začaly zejména obce zneužívat k represi (nesmyslné posouvání značek začátek a konec obce, omezení rychlosti apod.) a devalvují tak jejich skutečný význam. Sundejte zbytečné značky, zakažte smetí kolem silnice a bude to lepší.

+5/0
3.2.2012 14:55

tmf

Re: Málo značek? Naopak!

čtení 4, chápání 5. V článku není o tom, že je málo značek ani slovo, naopak je tam zmíněno,k že je značek mnoho a vzájemně si odporují.

0/0
3.2.2012 20:40

Antonín, topič

JOSCER

fascinuje mne, s jakou úporností se vám nedaří pochopit, že článek není o nehodách způsobených prasením řidičů, ale o nehodách jimž by se lepším značením dalo předejít.

0/0
3.2.2012 14:48

joscer

Re: JOSCER

Možná to bude v tom, že se věci vždy snažím vidět v širších souvislostech.

0/0
4.2.2012 10:05

Antonín, topič

Re: JOSCER

Zjevně se vám to nedaří, proč?

0/0
5.2.2012 14:41

joscer

Re: JOSCER

Velmi pochybuji o tom, že to zrovna vy dokážete posoudit.

0/0
6.2.2012 7:04

honza2007

NO TO JE TEDA OBJEV

To je opět na novou křišťálovou lupu. ;-D;-D

To se ví už léta a nikdo s tím nedělá nic. 8-o8-o;-O;-O

0/0
3.2.2012 12:31

SVN

Re: NO TO JE TEDA OBJEV

Dělá, vymýšlí se nová další zvěrstva. Z dvouproudových silnic se udělají jednoproudové v místě přechodů, a když se auta hezky stlačí na sebe, tak ten co pustí chodce ho přejede, protože do něj někdo vrazí. Vše se dělá pro to aby doprava nebyla plynulá, spotřebovalo se co nejvíc benzínu a nafty, stát vydělá, lidi jsou pořád zapřaženi, protože tráví spoustu času dopravou, takže nezlobí a musí si víc vydělat aby na ten benzín měli, což zvyšuje HDP.

+3/0
3.2.2012 12:49

m.bizon

Jasné

Znám také jednu křižovatku na okrese Žďár nad Sázavou,mezi obcemi Herálec a Svratka,je to klasická tvaru Y,Když k ní přijíždíte od Hlinska,tak je označena STOP,ale když zastavíte na této silnici tak se dostanete do mrtvého úhlu a v zrcátku vidíte pole a zrakem bok kabiny,takže musíte vůz natočit mimo vozovku,zastavit a teprve se rozjet,při tom když přijíždíte,máte rozhled na obě strany.Policisté častými kontrolami v tomto místě nachytají dost hříšníků "kteří neuvedou kola do klidu.Dříve se tomu říkala "pastička".

0/0
3.2.2012 11:14

Antonín, topič

Re: Jasné

Nevím, mně se zdá, že můžete stát zcela kolmo k hlavní. Pokud ne, tak si musíte najet. To je lehké.

0/0
3.2.2012 14:44

petr-87

Re: Jasné

Tak zastavte už tam, kde máte rozhled na obě strany.

§ 22, odst. 4 zákona 361/2000:

"Na příkaz dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled."

Z toho nevyplývá, že byste nutně musel zastavovat až na samé hranici křižovatky.

0/0
5.2.2012 12:31

FiS95

Tak co třeba přestat buzerovat občany bukařením,

zvyšovâním pokut a bodovým systémem a spravit tohle? Zakázali tmavá skla (údajně) proto, že za rok zemřou dva lidé a tohle je OK? Aha, já zapomnněl. Tímhle se nedají občané oškubat a naopak to bude něco stát.

+1/0
3.2.2012 11:09

petr____22

Re: Tak co třeba přestat buzerovat občany bukařením,

Jak chces obcany oskubat tim, ze si neporidi tmava skla ? Podle me tim usetri, ne ?

0/0
5.2.2012 11:13

kibl96

na jednem miste

kde jezdim, je 12!! znacek na asi 50m useku, v rychlosti 90km/h mate na rozklicovani vsech, kdyz pocitam, ze prvni rozeznate ze vzdalenosti asi 50m, tak 4s. a vedle toho jsou tam aj nekaje znacky ktere upozornuji na smer k ruznym firmam. fakt (_!_)

+1/0
3.2.2012 11:08

hhhaha

konečně!!!

stačí jet v Rakousku ... 70 ...aha,kvůli křižovatce ...tady: 50...30... vůbec není jasné proč...reklama, reklama, značka, reklama ....aha, tak to jsem nestihl...40 v obci...za 5 m křižovatka...nebezpečné místo o 10m dál..platí tam ta 40?..."práce na silnici" ještě dávno po jejím dokončení .... ;-€

+1/0
3.2.2012 11:07

SVN

Špatné značení?

Spíš by mě zajímalo, kolik mrtvých zaviní ti "dopravní inženýři", kteří vymýšlí značení a různé obrubníky, betonové bloky, hrby a podobné nesmysly uprostřed silnic. Občas mi to připadá jako vytváření co nejobtížnější trasy pro rallye. Mizející pruhy na rychlostní silnici bez jakéhokoliv označení, pruh, kterým musíte přijet ke křižovatce končící obrubníkem, neviditelné ostrůvky s ostrými obrubníky uprostřed silnice, betonové bloky v silnici se značkami umístěnými tak, že se za nimi chodec bezpečně schová a není vidět. Přetěžování schopností řidičů. Přijíždíte ke křižovatce, tam se před vámi objeví obrubník, přejíždíte z pruhu do pruhu dáváte přednost, zároveň je 5 m dál přechod a hned přednost zprava nebo kruhový objezd s několika proudy a to se do toho ještě motají tramvaje před kterými chodci uskakují přímo vám pod auto. Kdo je vinen v případě nehody? No přeci řidič!!

+5/0
3.2.2012 10:54

mr.cert

Re: Špatné značení?

Tak s tim se nedá než souhlasit, bohužl

0/0
3.2.2012 11:01

F.H.

Re: Špatné značení?

Jeden příklad za všechny: Když se otevíral provizorně obchvat kolem Plzně na D5, byla hotová jen polovina dálnice. Jezdilo se tedy jen ve dvou pruzích (jeden pro každý směr), a bylo zde povoleno předjíždění jako na normální silnici. Jenomže když zrovna jelo málo aut, tak ten, kdo jel celou dobu po dálnici, si najednou nemusel uvědomit, že provoz je obousměrný (druhá polovina dálnice byla již postavena, ale nebyla otevřena, takže opticky to vypadalo jako plnohodnotná dálnice). Když jsem tam jel poprvně, hned jsem si řekl "tady se brzy někdo zabije", a to nejsem dopravní expert. Stálo to 4 životy, než zakázali předjíždění a obousměrný provoz označili žlutou čarou a mobilními oddělovači pruhů. Do té doby měli policajti v TV plnou hubu řečí typu "mohou za to řidiči, protože nedodržují předpisy". Jak to že já (amatér) jsem to viděl na první pohled?

+4/0
3.2.2012 11:02

polkdja

Re: Špatné značení?

Něco podobného je u Písku. Tam je to ještě okořeněné šipkami svádějícími do jednoho pruhu (protisměru), které ovšem odporují svislému značení. Asi proto tam také visí cedule Úsek častýchdopravních nehod.

0/0
3.2.2012 11:08

joscer

Re: Špatné značení?

No ale 99,9999% amatérů řidičů tam prostě projelo živých. Kdyby to tak na tom obchvatu Plzně uděláno nebylo, tak by se zabili někde jinde. To by bylo jen otázkou času.

No Slovensku se úplně běžně otevírá dálnice v polovičním profilu. Normálně se tam může předjíždět a někde mají dokonce i povolenou stovku.

0/0
3.2.2012 11:42

Antonín, topič

Re: Špatné značení?

A taky se tam bourá. Víte, trochu jinak se na to díváte, když kvůli shnilosti úředníků utratit pár tisíc za pořádné značení ztratíte někoho blízkého.

0/0
3.2.2012 14:49

joscer

Re: Špatné značení?

Souhlas, ale jak píši jinde. Nehody, a daleko tragičtější se stávají na dobře značených úsecích. Proč řidiči předjíždějí na perfektně viditelné plné čáře nebo přes odbočovací pruhy (třeba k benzince)? proč ignorují dobře viditelné značky s povolenou rychlostí? Proč ignorují dobře viditelné značky Stůj, dej přednost? Proč projíždějí dobře viditelné semafory na červenou? Mám pokračovat?

0/0
4.2.2012 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.