Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsme žádné ovce, protestovali lidé na Hradě kvůli protipirátské dohodě

Několik tisíc mladých lidí v centru metropole celé odpoledne demonstrovalo proti protipirátské dohodě ACTA. "Zima mi není, jsme tu proto, abychom zabránili parlamentu v přijetí ACTA," řekl místopředseda České pirátské strany Mikuláš Ferjenčík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slon75

Přejmenovat Pirátskou stranu

Kdyby se Pirátská strana přejmenovala na Evropské centrum pro rovný přístup k datům, tak nemusí působit v poloilegalitě, ale ještě na svou činnost dostane dotaci.

0/0
3.2.2012 22:57

bar.bu.do

Především nejde o protipirátskou dohodu ...

... jde o dohodu protiobčanskou ...

+3/0
3.2.2012 20:36

Kverulant

Asi to jediné, co mi na Pirátech vadí,

je název jejich strany. I když předpokládám, že jde o recesi a potřebu zviditelnění, přece myslím, že dosažení politického cíle ten název spíše škodí. Přistoupení na věcně nesprávnou "pirátí" terminologii, kterou na označení všech svobodných informatických aktivit používají odpůrci svobody, je už samo o sobě ústupkem, první prohrou zastánců svobody, a znevažuje jejich záslužné úsilí v očích širší veřejnosti. Lepší název strany mě však nenapadá.

   Takzvaní piráti by podle mého názoru měli jasně deklarovat a uvést ve všeobecnou známost, že nepopírají přirozená autorská práva, ale že bojují proti nadprávům skupin na tato práva napojených, jejichž rozhodujícím zájmem je maximalizace zisku, případně i posílení kontroly nad společností.

   (...)

0/0
3.2.2012 15:04

Kverulant

(2)

Protože smlouva ACTA není vyváženým kompromisem mezi požadavkem co nejsnadnějšího přístupu k vytvořeným, již jednou publikovaným dílům a požadavky držitelů práv k takovým dílům, kteří chtějí o přístupu k nim výlučně rozhodovat, je v tuto chvíli nejdůležitější zabránit ratifikaci smlouvy ACTA a požadovat vypracování úplně nové smlouvy, založené na demokratických principech a přijaté demokratickým postupem.

   Obě krajnosti, jak nerespektování autorských práv, tak uzavření kulturních výtvorů pod dusící příkrov soukromopodnikatelských zájmů, by měly na rozvoj naší civilizace zhoubný vliv.

   Díky všem za včerejší demonstraci.

+2/0
3.2.2012 15:05

Gamehoror

Re: (2)

Piráti je recesistický název ale i tak pirátské registrované strany najdeš v mnoha zemích.

Ale co je na tom špatně, naopak to vysthuje zaměření že jsou přes softvér a počítače a ne nějaký chránění broučků někde na louce kde si někdo jiný chce postavit silnici :-)

To zelení jsou pak stejně trapní jako piráti :-)

Pirátům fandim, chtějí svobodu slova, svobodný soft a svobodný život vůbec.

0/0
3.2.2012 15:50

jam123

Re: Asi to jediné, co mi na Pirátech vadí,

nemyslim si ze nazev pirati nebo piratska strana je spatny, nebo ze by stranu/hnuti poskozoval.

piratstvi bylo svobodne podnikani uz v dobach kdy takovy termin neexistoval. ano bylo spojeno s neprijatelnym chovanim - stejne jako ostatni svobodna povolani jako byla prostituce, zebrota, zlodejna a kejklirstvi, ale stale plati ze pirati byli predevsim svobodni a teprve na druhem, tretim a ctvrtem miste kradli, loupili a mordovali. a zdaleka ne vsichni pirati se uchylovali/uchyluji k temto praktikam. napriklad anglicka piratska radia zjiskavala prostredky od sponzoru za reklamu. takze pirati jsou vyrazem svobody. stejne jako mrzak je od slova mrzeti a neni to hanlivy vyraz pro telesne a/nebo dusevne poskozeneho jedince.

0/0
3.2.2012 16:08

Ivo Vašíček

Re: Asi to jediné, co mi na Pirátech vadí,

My jsme na název Piráti hrdí, vychází z násilného zásahu moci proti Pirate Bay a ze vzdoru. Staré struktury a propagandou zblblí lidé tvrdí, že kopírování je krádež, čímž urážejí internetovou komunitu, neboť Internet je kopírování. Piráti jsou v souladu se současnou technologickou realitou - na Internetu kopírovací monopol nefunguje a fungovat nemůže. Jeho vymáhání lze dosáhnout pouze omezením a v důsledku zrušením Internetu. Proto tu jsou pokusy o různé ACTA, SOPA, PIPA. Protože zastrašování pro vymáhání nesmyslu příliš nepomáhá. My nemůžeme prohrát. Společnost se musí přizpůsobit realitě. V historii tomu vždy nakonec tak bylo. Současná společnost je organizována v rozporu s technologickou realitou a proto je nemocná. Porucha není na straně Pirátů, ale těch kteří proti nám bojují. Cesta zpátky nikdy nevede k úspěchu.

+1/0
3.2.2012 20:18

Kverulant

Děkuji Vám za vysvětlení.

Hrdost vám rozhodně neberu, ale důležitý bude výsledek.

   Je pravdou, že díla antických a středověkých autorů se nám dochovala jen proto, že byla opisována a že to nikdo nepokládal za krádež. Je také pravdou, že pro uchování současných děl pro budoucnost je účelné, aby se jejich kopie vyskytovaly na co největším počtu úložišť rozptýlených po celém světě, a kopírování by se proto mělo spíše podporovat, než sankcionovat. Jen nevím, kdy se podaří o takových názorech přesvědčit politiky. Bude to za rok, za jednu generaci, za sto let?

0/0
4.2.2012 15:43

Oxley13

Re: Asi to jediné, co mi na Pirátech vadí,

Jedine spravne je, aby tedy producenti prestal prodavat muziku a flmy na nosicich a organizovali pouze koncerty a kino predstaveni. Pokud by presto neco uniklo do elektronickeho sveta, bylo by temer jasne odkud, pripadne pres koho.

Pokud chces videt nejaky 3d film, tak kopirovanim ten film krades. Nekdo ho vyrobil. A pokud ho nechces ukrast, jdi na nej do kina a pak si ho doma predved jako pantomimu a nahraj si to pro kamarady.

0/0
23.2.2012 8:20

Dr.hadrr

99%

z vás vůbec neví o co jde,,ale chytří jste až k blití. a za další pak nebrečte až vám bude kdejaký celník lustrovat notebook nebo mobil s fotkami vaší ženy nebo dětí,,,je mi z vás ZLE!!!;-€ do pekla s váma,,STOP ACTA!!!

0/0
3.2.2012 14:11

Slaine55

Upřímně?

Prodávám li vejce ze sousedovic slepice a ještě třeba za to neodvádím daně, nemůžu se divitm že mi někdo nakope zadek. ALE OPAKEM JE, KDYŽ SE MI NĚKDO BUDE NABOURÁVAT DO KOMPU, VE JMÉNU DOBRA - JAKO BYCH TO OD NĚKUD ZNAL...

0/0
3.2.2012 13:53

RenataZ

Proč na hradě

Proč Klaus? Podepsal to snad Schwarzenberg?

0/0
3.2.2012 12:39

panther12

Tak tohle už je moc!

Začínám zuřit!Tohle není demokracie ale SVINSTVO!Lidi vzpamatujte se,vyjďeme do ulic a začněme to řešit včas!To si necháme diktovat od pár zemí jako v Mnichově?Vstup do evropské unie nám nic nepřinesl ale vzal.My jsme Češi a ne nějací otroci!Máme svou hrdost a nechceme si diktovat do věcí od nějakých cvoků z EU.Jestli vláda ratifkuje ACTU uvidí čeho je schopen člověk kterému někdo šáhne na svobodu!!!!!!!!!

+1/0
3.2.2012 11:15

Gamehoror

Re: Tak tohle už je moc!

Jestli by se v dnešní době neměl hledat jiný způsob protestu. Do ulic se už evidentně nikomu nechce. Hromada lidí tomu nevěří že když budou chvíli na ulici hulákat nějaký hesla, že to něco změní.

Možná by dnes bylo víc znát kdyby se domluvili a začali jim posílat občanky na protest. nebo nedodat formuláře daní. Prostě přijít s jinou taktikou než hulákat na ulici.

0/0
3.2.2012 13:40

andy_warhol

Re: Tak tohle už je moc!

arabove uz pochopili, ze jen rvanim na ulici niceho nedosahnou, doufam ze u nas to tak daleko nedojde.

0/0
4.2.2012 0:09

Jaroslav Kučera

Tisková zpráva České pirátské strany

Navzdory mrazu demonstrovalo proti ACTA přes 3000 lidí. V sobotu pokračujeme v krajích!

http://www.pirati.cz/navzdory-mrazu-demonstrovalo-proti-acta-pres-3000-lidi-v-sobotu-pokracujeme-v-krajich

+3/0
3.2.2012 10:26

Andrej32

Skusime model megaupload v CR

1gb dat =1 1film, 1 gb dat =0.5 Czk, naklady 0Czk (mooc  hodnej)

Nejnastevovanejsi film CZ 800 000 lidi- dufam vsichni si to stahnou

Trzby 400 000 Czk - DPH - Dan s prijmu = "zisk" = 277 000 Czk. Realne po zapocteni nakladu mnohem min.

A ted jeste najst toho idiota co ten film natoci.

0/0
3.2.2012 10:05

andy_warhol

Re: Skusime model megaupload v CR

vy asi zapominate ze se taky pousti v kinech a v televizi.

0/0
4.2.2012 0:08

on8.

Podle me by melo byt zakazano

vychazet na ulici.

O kolik pak ubude vraz a loupeznych prepadeni.

0/0
3.2.2012 10:05

so01

A příště

Doufám, že se nedají zahanbit zloději, podvodníci a podobná verbeš!! Běžte rovněž protestovat!! To přece není žádná demokracie!! Proč vás mají nějaké zákony - chránící majitele, případně autory - omezovat!!

+1/0
3.2.2012 9:51

Cenzorcz

Re: A příště

A co vy, omezení, nepřemýšlející a vlastně hloupí (dvěmi slovy - podporovatelé ACTA), vy nevyrazíte do ulic? Stačí si od magistrátu pronajmout tlf. budku - tam se všichni vejdete.  :-P

+4/0
3.2.2012 10:02

so01

Re: A příště

Vy duchaplný a inteligentní jedinče, jste tak chytrý, že to až zaráží. Pravdou ale zůstává, že ta hrstka protestujících (cca 100 z celé republiky) je silný hlas lidu!! Vy byste potřebovali těch tlf. budek více to je pravda.

0/0
3.2.2012 11:38

Cenzorcz

Re: A příště

100 protestujících? Ne jsi hloupý, ty jsi přímo bl..

+1/0
3.2.2012 18:41

lee2

Re: A příště

Proč reagujete na něco, o čem nic nevíte ? ACTA není o zákazu stahování, ACTA je o buzeraci a šmírování lidí a to všech, bez rozdílu zda něco sdílejí, nebo stahují ...

+5/0
3.2.2012 10:02

Dr.hadrr

Re: A příště

přesně tak souhlasím s vámi,R^R^R^

0/0
3.2.2012 14:56

other_side

Re: A příště

Škoda že lidská hloupost a omezenost nejde zakázat :) , že?

+3/0
3.2.2012 10:12

so01

Re: A příště

No to buďte rád - nemohl byste se vyjadřovat :-)

0/0
3.2.2012 11:36

other_side

Re: A příště

No, to je vtipná reakce, zasmál jsem se :) .

+1/0
3.2.2012 11:38

so01

Re: A příště

A vo tom to je :-)

0/0
3.2.2012 11:39

other_side

Re: A příště

Když myslíte :)

0/0
3.2.2012 11:59

Andrej32

ACTA

Nejvetsi problem je videt i v diskusi

10% sa bavi o ACTA

90% trapi to jako uz nebudu moct stahovat?

0/0
3.2.2012 9:47

Cenzorcz

Re: ACTA

To jsou ti (90%), kteří podporují ACTA. Evidentně si myslí, že ACTA jsou o stahování filmů a písniček. :-/

+1/0
3.2.2012 10:00

war-n

q

myslím si, že lidem, kteří tráví život dennodenně na facebooku a uploadují kvanty osobních informací a fotografiií, přijde dohoda ACTA jen jako rutinní administrativa.....

0/0
3.2.2012 9:03

ricpic3

Vážená křišťálová lupo

nechápu tón vaší reportáže, kde se snažíte zlehčovat jak celý problém, a také nám vnutit pocit, že účastníci demonstrace jsou lehce mimo až nesvéprávní. Prostě taková divná cháska, že?

Přitom se jedná o velice závažný problém, kdy se nás politici snaží šmírovat na každém kroku a současně nás také okrádají jakési soukromé organizace typu OSA, které vzaly to právo bůhví kde, a které nikdy nezveřejnily jak s nakradenými penězi zacházejí. Mluvím o výpalném na jakoukoliv kopírovací techniku a materiál.

To je přece obrovský problém a vy jako novináři byste snad měli stát na straně pravdy. Novináři jsou hlídací psi demokracie - nebo to v případě iDnes neplatí??? Podotýkám, že nejsem žádný pirát a jemi 48 let.

+15/0
3.2.2012 8:56

other_side

Re: Vážená křišťálová lupo

Já mám z některých informačních serverů spíš pocit, že nemají snahu stát na straně demokracie, ale jsou to prostě obchodníci, nakupují to co se jim bude dobře prodávat, případně to mírně upraví, protože čtenost stránek s sebou nese i zisk z reklam na nich umístěných. A iDnes nezlobte se na mě, z vás mám ten pocit velmi silný.

+7/0
3.2.2012 9:04

Ric-pic

Re: Vážená křišťálová lupo

Naprosto souhlasím. R^

0/0
3.2.2012 9:09

bezdukatu

Re: Vážená křišťálová lupo

SouhlasR^

0/0
3.2.2012 9:25

on8.

Re: Vážená křišťálová lupo

nezapomente na zajmy objednavatelu reklamy

0/0
3.2.2012 10:03

other_side

Re: Vážená křišťálová lupo

Do reklamy nedělám, sice jsem dost kreativní, ale v klidu nechám reklamu jiným, ani na svém webu reklamu žádnou nemám, jsem tedy nezkažen :) v tomto směru. Takže zájmy objednavatelů nemám, ale asi si je dokážu domyslet.

0/0
3.2.2012 10:10

astma

Re: Vážená křišťálová lupo

R^

0/0
3.2.2012 9:25

on8.

Re: Vážená křišťálová lupo

Nejdřív tě budou ignorovat. Pak se ti budou smát. Pak proti tobě budou bojovat. Potom zvítězíš.

0/0
3.2.2012 10:01

other_side

Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

- někteří poslanci jsou překvapeni o čem ACTA vůbec je. To ve mě budí dojem, že vládou tak projde spousty paskvilů bez povšimnutí. Takže díky prostestujícím se o tom minimálně mluví, díky Vám.

- snad i z poloviny diskutujících mám pocit, že mládí neuznávají, už jen když protestující nazývají "děckama" nebo "huličema", nevím co na to říct......nevím. Představa, že ta polovina chodí k volbám, řídí firmy, pracuje v kolektivu mě trochu děsí.

- život mě naučil, že tací mladí jsou mnohdfy mnohem rozumnější a akčnější, než nějací morousové sedící s rukama v klíně. Ono prostě těch 50let komunismu se prostě někde projevit musí.

+11/0
3.2.2012 8:42

k o z a k 5 2

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

v jedné věci se zeptám a ty státy co tam komunismus nebyl ,tak se projevujou čím? Teda k otázce ACTA. I když s tebou částečně souhlasím;-)

0/0
3.2.2012 8:50

other_side

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

Když pozoruju dění v ostatních státech, tak celkově mám pocit, že mnohem víc najevo dávají svůj nesouhlas s něčím, generální stávky, stávky obecně, viz Španělsko vloni, Francie, nedávno myslím Belgie? , ale umí to i Poláci. (Jinak s Actou jsem z venku krom Polska a Slovenska žádný jiný ohlas nečetl, nesledoval jsem venkovní servery) U nás v létě proběhla stávka odborů, s poměrně malou účastí. Místní lidé si myslí, že když dají jednou za čas lístek do urny, že je to ok, ale jak vidno, ok to není.

0/0
3.2.2012 8:58

on8.

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

ale to jim tvrdil taticek V. Klaus, ze staci hodit listek do urny.

0/0
3.2.2012 10:08

other_side

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

No...u vidím schopné managery ve firmách, jak přijmou někoho nového (v tomto případě my přijmeme poslance a zastupitele) čekal od něho špičkové výsledky bez toho aniž by ho kontroloval (viz náš lístek do urny a padla).

0/0
3.2.2012 10:28

Ivo Vašíček

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

Např. Německo dohodu ACTA odmítlo podepsat.

0/0
3.2.2012 20:21

on8.

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

- bohuzel je to tak, poslanci hlasuji podle toho, co jim rekne stranicky vybor a vubec nepouzivaji hlavu - cest vyjimkam.

+1/0
3.2.2012 8:52

other_side

Re: Přiznám se, že mám z článku a diskuse hodně smíšené pocity

Ono je to obecně asi výsada části našeho národa. Pamatuju z marketů, že plno lidí nakupuje, ale v podstatě se nezajímá co je uvnitř. Jakoby nám to bylo jedno, co jíme, co volíme, kde žijeme.

0/0
3.2.2012 9:00

m.bizon

možná

je za tím,že v parlamentu nemají při projevech žádné duševní vlastnictví,ale zapomínají,že i to jejich prohlížení erotických stránek při zasedání bude monitorováno.

0/0
3.2.2012 8:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.