Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané chtějí ukončit bojové operace v Afghánistánu už v roce 2013

Američané chtějí ukončit bojové operace v Afghánistánu už v roce 2013, tedy rok před plánovaným stažením. Prohlásil to šéf Pentagonu Leon Panetta, a prvně tak podrobněji načrtl plány Spojených států v neklidné asijské zemi. Vojáci se pak do roku 2014 místo bojů budou věnovat výcviku afghánských sil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lumir_B

Připomeňte mi, proč Bush zaútočil na Afganistán

Že Afganistan odmítl vydat Bin Ladina? Vždyť je to zcela běžné, že země nevydávají různé uprchlíky k potrestání v jiných zemích. To přece není důvod k válce. Navíc Bin Ladin neměl s WTC nic společného. Ani to nebyl žádný řídící šéf jakési centrálně řízené organizace. Za Al-Kaidu se označuje kdejaká partička, co má potřebu vést svatou válku. Ladin byl pouze ikonou odboje proti přítomnosti "bezvěrců"...ať to byli Rusové nebo Američané. A jestli to bylo pro Američany tak životně důležité ho dostat, měli to tenkrát udělat jako to udělal později Obama.

To neříkám až teď, říkal jsem to už tenkrát...a jsem rád, že alespoň Obama čte moje příspěvky...

0/0
3.2.2012 22:23

slon75

Re: Připomeňte mi, proč Bush zaútočil na Afganistán

Ano, připomenu. Protože Al-Kaidá vyhlásila džihád proti USA opakovaně už od začátku 90. let (první útok na WTC byl už v roce 1993).

A kdybyste si nebyl jist, tak Džihád znamená svatá VÁLKA.

0/0
3.2.2012 22:29

Lumir_B

Re: Připomeňte mi, proč Bush zaútočil na Afganistán

A jak to souvisí s útokem na Afganistan? Al-Kaida nemá státní příslušnost, je volné seskupení islámských extremistů. Jako centrálně řízená organizace je pouhý mýtus. Extremisté si většinou sami plánovali vlastní operace.

Že tam byly tábory teroristů? Tak ty jsou i v Pakistánu a kdoví, kde všude. Aktivity těchto extrémistů jsou však omezeny na vlastní území. Ty skutečné akce proti Západu byly plánovány a připravovány v Saudské Arábii nebo samotných USA.

Útok na Afganistan byl nesmysl...naprosto zbytečný. Ještě dokážu pochopit, že aby Amerika neztratila tvář, byl Bush ochoten obětovat životy tisíců Afgánců...ale nechápu, že mu toto gesto stálo i za životy vlastních lidí. Navíc celou situaci učinil akorát tak méně přehlednou a více nebezpečnou.

0/0
4.2.2012 0:28

Světlonoš_v03

takže USA prohrály v Iráku a teď už i v Afghánistánu

zemi si zpět převezme Taliban a celých těch několik let a statisíce mrtvých jsou úplně zbytečné. Hlavní darebáci za ta fiaska odpovědní - Rumsfeld, Cheney, Wolfowitz, Bush - už jsou někdy uklizení a radějí ani nevylézají. Americké impérium se drolí jako hliněný obr.

0/0
3.2.2012 9:56

waleyo

Re: takže USA prohrály v Iráku a teď už i v Afghánistánu

??? Mohl bys mi říct, kde v těch zemích voj. síly USA kapitulovaly nebo byly totálně zničeny?! No nic...

0/0
3.2.2012 11:14

chudy lekar

Re: takže USA prohrály v Iráku a teď už i v Afghánistánu

Nemyslim si to. USA v Afganistanu nic neprohraly! Vzdyt je tam cele NATO a plan samostatnosti Afgancu pokracuje. Proc by tam mely neco prohravat? Pokud by chtely vyslovne uzemi dobyt, vypadalo by to rozhodne jinak.

0/0
3.2.2012 13:35

seznamjaro -

Re: takže USA prohrály v Iráku a teď už i v Afghánistánu

;-D za chvilku se rozpadnou jako SSSR ;-D

0/0
3.2.2012 20:37

slon75

V Iráku vyhrály

V Iráku USA vyhrály na celé čáře a navzdory přání všech narudlíků ho dokázaly i zpacifikovat.

To, že se tam po jejich odchodu začaly islámské sekty mydlit mezi sebou opravdu nemá s prohranou válkou nic společného.

Situace v Afghanistánu je podobná, nemám důvod nevěřit, že to při dostatečné politické vůli generál Petraeus zvládne stejně jako v Iráku. Je tu pochopitelně otázka té polticiké vůle, která za amerického Paroubka Obamy značně poklesla.

0/0
3.2.2012 22:32

Antonín, topič

To už bude

nejméně sedmapadesáté konečné vítězství U.S. Army ;-D;-DR^

0/0
3.2.2012 9:50

Antonín, topič

ŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŽ?

Už? Fakt? Už zase? ;-D

0/0
3.2.2012 9:40

Černohorec,Ochrapaná PravdoLáska

Prosím zastánce afgínských žen at nekecají

a jedou si jednu ženu do Afganistánu koupit a pomohou jí tak od zlých talibánců

+1/0
3.2.2012 9:11

tigrakrajtovita3

USA opusti Afganistan a nastane armagedon

Rv Fanaticti dzihadiste je utyraji k smrti

+2/0
3.2.2012 5:27

nevím, neznám, nechápu

Re: USA opusti Afganistan a nastane armagedon

Evropa v bankrotu, USA v bankrotu a ty bys porad jen valcil za cinskej peniz ;-D Rv jenze tatka cinskej komous uz ti nepujci takze pujdes, treba i k Turkovi ;-D Rv

+1/0
3.2.2012 8:09

chudy lekar

Re: USA opusti Afganistan a nastane armagedon

;-) Ja se k nim i tak pridam dobrovolne, ty snad ne?

0/0
3.2.2012 13:37

Antonín, topič

Re: USA opusti Afganistan a nastane armagedon

Koho? USA?

0/0
3.2.2012 9:43

chudy lekar

Re: USA opusti Afganistan a nastane armagedon

Nemysli Afgance?

0/0
3.2.2012 13:36

Sharpe

no jo

Co vlastne ty obdivovatele Talibanu tak pritahuje ? Ze to ze se chovaji k zenam jako k dobytku a nesmeji chodit do skoly, nebo ze chlapi musi nosit povinne fousy ? Ja bych rek ze je nejvice pritahuje to, ze by smeli zmlatit zenskou a to legalne, to bude hlavni duvod, to je musi uplne sexualne vzrusit.

0/0
3.2.2012 4:05

seznamjaro -

Re: no jo

Ja bych rek ze je nejvice pritahuje to, ze by smeli zmlatit zenskou a to legalne, to bude hlavni duvod, to je musi uplne sexualne vzrusit. To je dost málo, zahrabat je do písku a kameovat , to je skoro na erekci

0/0
3.2.2012 5:03

vladimir428

Re: no jo

Tady jsi na veřejné diskuzi. Své sexuální fantazie si nech na doma pro Máňu. ;-DRv

+1/0
3.2.2012 5:20

Antonín, topič

Re: no jo

Pro Máňu? Toho doma řeže otec se svým přítelem.;-D

0/0
3.2.2012 9:43

Antonín, topič

----

Nemám důvod Taliban obdivovat a ani tak nečiní, ale když se vezme, že víc, než deset let úspěšně vzdorují NATO, tak asi nebudou úplně neschopní.

0/0
3.2.2012 9:42

slon75

Re: ----

Nojo, on Hitler taky nebyl tak úplně neschopný.

0/0
3.2.2012 22:34

Nenic mi me triangly

kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

zenska to ma v Afgn zapinkane s tim se budes muset zeleny muzicku smirit na hodne dlouho. Ty zoufale vykriky kolik deti studuje a kolik jich je divek asi odezni hned potom, co se amici ztahnou. Za Ruske okupace byly uspechy ve vzdelavani jeste vyraznejsi a slo to vsechno do kytek. Zase ale klesne vyroba opia. :-)

0/0
3.2.2012 2:07

greenalien

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Nevím, mně třeba příjdou docela zoufalé výkřiky typu "ale to je jenom protože tam teď jsou Američani!!!", když se celou dobu bavíme o tom, že tam jsou Američani, a jak to funguje ve vztahu k místním.

Mimochodem díky tomu že Rusové rozstříleli prezidenta na hadry a provedli invazi do Afghánistánu, umřel přes milion Afghánců a válka trvá doteď, oni jsou důvodem proč je v Afghánistánu ten bordel který tam je. Takže i když vím že jsi, Noli, urvaný z každého nesvobodného režimu co jen existuje, tak tohle jejich dobrodružství bych raději být tebou nezmiňoval, pohrobky Sovětů tím pouze ztrapňuješ.

0/0
3.2.2012 2:58

seznamjaro -

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Kde vládnou muslimci Rv tam válka trvá doteď

0/0
3.2.2012 3:23

Sharpe

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Nez tam prisli rusove a vechno rozstourali tak ta zeme jakz takz fungovala

0/0
3.2.2012 3:49

rigel

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

To kdyz tam vladla Lidova Demokraticka Strana,ktera krome jineho emancipovala zeny pro ktere tady ty a ten zeleny trpaslik casto ronite krokodyli slzy? Ta sama strana totiz pozadala sovety o pomoc proti islamskym rebelum. Www.michaelparenti.org/afghanistan%20story%20untold.html.

+1/0
3.2.2012 5:19

Antonín, topič

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Jo, tihle dva kašpárci nikdy nezklamou.;-D;-D;-D

0/0
3.2.2012 9:44

greenalien

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Antoníne, je vidět že jsi intelektuální protějšek, který nemá obdoby. Každý normální ňouma dokáže přihodit do diskuze jeden nebo dva rozšklebené smajlíky, ale tys to vzal ještě o kus dál. A to tě činí výjimečným.

0/0
3.2.2012 11:47

Antonín, topič

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Ano, každý normální ňouma dokáže přihodit jeden, nebo dva smajlíky. Ty ani jeden. Ty totiž nejsi normální.

0/0
5.2.2012 0:02

greenalien

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

A řekla si ta Lidová Demokratická Strana také o to, aby v souvislosti s invazí do Afghánistánu sověti provedli puč a rozstříleli na hadry prezidenta? Mám takový pocit, že ne. To je právě ten moment, kdy to všechno šlo do háje, ovšem jako zarytý komunista toto vydatně zamlčuješ. Představ si ten trapas, kdy jedni komunisti nezvládají vedení země a vytváří si občanskou válku, a druzí komunisti tu zemi do občanské války definitivně šoupnou. Jsem si jistý že jsou za tyhle dobré skutky Afghánci dodnes neuvěřitelně vděční.

0/0
3.2.2012 11:44

rigel

Re: kolik afgancu zeleni muzici uz potkali?

Rozstrileli presidenta, ktery nechal zavrazdit dva mesice predtim predchoziho presidenta? Jo, tam bylo "pohodlicko" pred sovietskou invazi jak pise pes Muki.:-P

0/0
3.2.2012 15:59

Nenic mi me triangly

vlada Karzaie je vlada o nicem

ten vladne akorat tak v Kabulu a to jeste jen v liche dny. To ze Karzai po odchodu amiku padne o tom zadna. Sice si snazi s vyjednavanim s Talibanem kryt zada, ale veri tomu nekdo, ze mu to vyjde? Ja teda bych za nej ruku do ohne nedal. S tim odchodem nevim nevim, ono ten opiovy business ten amikum vydalava vice nez jine afganske suroviny. ;-D

0/0
3.2.2012 1:59

Propána Butána

Timurovci jsou proti okupantům, bez rozdílu

Předpokládám tedy, že jim asi hodně leží v žaludku režim komunistického Vietnamu, který - ano, byla to hrozná agrese - porazil Rudé Khmery.

Obdobně dovozuji, že dodnes nespolkli vměšování polských vojsk do cizích záležitostí při druhém obléhání Vídně.

A taková britská pomoc Číňanům za WW2, na to tady vespolek nemáme slov.

0/0
2.2.2012 22:28

Kverulantt

Jak je to možný,..

.. že končí v roce 2013? Vždyť přeci Vondra říkal ...

8-o

0/0
2.2.2012 22:17

greenalien

Re: Jak je to možný,..

Však se tam také píše, že v roce 2013 končí bojové operace, a že Američané tam zůstanou v podpůrné roli i v roce 2014.

0/0
2.2.2012 22:20

KdysiBedlam

Zastanci Talibanu

Pro vsechny zastance tohoto extremniho hnuti bych pral, aby si aspon na rok vyzkouseli v Afganistanu roli zeny pod talibanem........Asi by potom zmenili nazor.:-)

+2/0
2.2.2012 19:19

tigrakrajtovita3

Re: Zastanci Talibanu

R^ Stacilo by je tam jenom vysadit. Bez ochrany po zuby ozbrojenych vojaku USA !!

+2/0
2.2.2012 20:13

Gamehoror

Re: Zastanci Talibanu

No hlavně že z Tebe tady články na Idnes udělali specialistu a znalce na poměry v Afganistanu :-)

0/0
2.2.2012 20:50

rigel

Re: Zastanci Talibanu

Mezi temi koho tam NATO zabije jsou take zeny. Tak je NATO "osvobozuje"?

+1/0
2.2.2012 21:11

greenalien

...

Rigele kdybys nebyl komunista, možná by sis všimnul že úmrtnost třeba rodících matek se dlouhodobě snižuje díky přístupu ke zdravotnické péči. Úmrtnost těchto žen se snížila za posledních deset let o jednu třetinu, a to v zemi, kde při porodu umírá každá desátá žena.

Proti spalničkám bylo v roce 2002 očkováno 35% dětí, dnes je to 72%.

V současnosti chodí do školy 5 000 000 dětí, z nichž 40% jsou dívky. Tyto dívky budou umět číst, psát a počítat, což by se nikdy nemohly naučit pod vládou Talibanu, pro který je žena akorát kus dobytka.

Takže ano, NATO osvobozuje a zachraňuje ženy.

+2/0
2.2.2012 21:18

rigel

Re: ...

Souhlasim s Ron Paulem, podle neho nemaji americani v Afghanistanu co delat. Ron Paula nenazvali komunistou snad ani na Fox News, tak si nech skatulkovani pro sebe. A podle me je NATO teroristicka organizace ktera pomohla k moci teroristickym gangum v Libyi.A vsimnul jsem si ze tady nikdy neoponujes tvym soukmenovcum kdyz zde ponizuji zeny. Jses pokrytec.

+1/0
2.2.2012 21:45

greenalien

Re: ...

1.  Nenázývám komunistou Rona Paula, ale tebe.

2. "Teroristické gangy v Libyii" ženy nijak neponižují. Ženy získaly společně s muži práva o kterých se jim pod Kaddáfím ani nesnilo. Ovšem jako správný komunista, který pochopil že nemůže vyhrát argumentaci, prostě házíš špínu okolo sebe a doufáš, že něco ulpí.

0/0
2.2.2012 22:10

rigel

Re: ...

Spravny komunismus je utopie, co to placas za nesmysly?

0/0
3.2.2012 1:16

vodnicivcechach2

Re: ...

a kdo stoji o rona paula? to jsou zase jenom predvolebni kecy. po volbach bude poslouchat jako kazdej;-)

0/0
3.2.2012 2:46

Sharpe

Re: ...

Vzdyt nema nadeji byt zvolenej, tak naco o tom mluvit ?

+1/0
3.2.2012 3:54

tigrakrajtovita3

Skutecne jste nezklamali !!

Rv Rv Opet se u takoveho clanku sesli komuniste, vzominajici na stare poradky :-/

+2/0
2.2.2012 18:47

Sharpe

Re: Skutecne jste nezklamali !!

Vsimni si jenoho, neustale omylaji, ze v Afganistanu nevydrzeli ani alexander, ani britove, ani rusove, ale soudruzi talibansti okupanti tam budou nakonec vladnout na vecne casy.

+2/0
2.2.2012 18:57

tigrakrajtovita3

Re: Skutecne jste nezklamali !!

;-D Vsimam si pane, ano. Budou tam velmi dlouho, mozna naveky ;-) ;-D;-D

+1/0
2.2.2012 18:59

ELAPHURUS

Re: Skutecne jste nezklamali !!

Lepší než mekdonaldi či ivanové....;-D

0/0
2.2.2012 20:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.