Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České nebe budou dál hlídat stíhačky. Ve hře je další pronájem gripenů

Vláda chce mít nadzvukové stíhací letectvo i po roce 2015, ale za stávající ekonomické situace nepovažuje podle premiéra Petra Nečase za vhodnou variantu výběrového řízen, které by otázku stíhaček řešilo definitivně. Ve hře je tak možné prodloužení pronájmu současných strojů Jas-39 Gripen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Udajna svoboda slova999

Krast, krast, krast..

To je duvod soucasne vladni koalice. Stihacky jsou zbytecne a pokud ano, klidne se muze udelat nejaka aliance s PL a Slovakama. Absolutne nevidim smysl v porizovani stihacek do statu, ktery lezi skoro uprostred EU a zadne nebezpeci mu ocividne nehrozi, kdyz odectu propagandu o Iranu...RvEU

0/0
2.2.2012 13:03

spv0020

Gripeny jsme zaplatili v drahém nájemném,

a pořád nejsou naše, divné.

Další provoz Gripenů jen kdyby nám je dali za babku.

Pouze 4 stíhačky pro hlídkování v době míru, zbytek rakety, stojí méně a nic to nežere. Použitelné jako obrana proti balistickým hlavicím.

Na hlídání Dukovan a Temelína před dopravním letadlem stačí 4× L-159, těch máme plné sklady.

Kupovat 20 nadzvukových stíhaček je podivný omyl, ale PromoPro Vondrovi to asi uspokojuje ideologické potřeby.

+2/0
2.2.2012 12:54

spv0020

Za smrdutý pronájem jsme zaplatili víc než za koupi F-16

které bysme teď měli ve vlastnictví.

A nemuseli marnit další peníze na další pronájmy, kdy pořád nemáme nic, jen vydáváme prachy.

Navíc F-16 jsou víceúčelové, mohou nosit další výzbroj, zatímco Gripeny jsou pouze stíhací.

Další provoz Gripenů jen kdyby nám je dali za babku.

Společenství přímé volby: www.spolpv.org

+8/0
2.2.2012 12:58

m.bizon

možná

V dnešní době jsou tyto stroje již historií,dnes vybavení a rychlost moderních strojů jsou vyjadřovány ve více M,také výzbroj je jiná.Radil  je dobře uschovat,muzea je v budoucnu odkoupí,viz letouny 2 svět.války a starší.Vůbec k čemu máme armádu,vždy jsme osvobozovali naší zem za pomocí velkých zemí a patřičně za velký peníz kupovali od nich výzbroj.Dodnes jsou tyto skutečnosti utajeny.

0/0
2.2.2012 9:39

bitkar

ekonomicky hledisko

doufam, ze je napadne vyjednat aspon splatky nez zase pronajem. To by se vyplatilo ponekud vic. S najmem jsou to ztraceny penize. Chce to neco jako leasing, koupit to na splatky apod. Klidne ty neviditelny modernizovany F15, pokud budou levny. Ale at je to nase a neplatime zas x set mega ci miliardy za pronajem.

0/0
2.2.2012 8:07

jfb

Re: ekonomicky hledisko

Ovšem v tom pronájmu máš full service - náklady na výcvik, náhradní díly, servis a dokonce i palivo na poměrně slušný počet letových hodin. Na Gripeny platíme jen mzdy pilotů a munici, případně palivo na více hodin, jinak je to vše pokryto pronájmem

0/0
2.2.2012 9:18

mpixel

Modelový případ:

Německá letadla překročila hranice v 23:05 a letí rychlosti 1400km/h vybombardovat vojenskou základnu u Prahy.

23:05:30 Německá letadla jsou zachycená radary.  23:06:00 Byl uvědoměn pilot. Německá letadla se již nacházejí nad Chomutovem  23:06:30 Pilot u své posádkay přerušuje svojí potřebu  23:07 Pilot naskakuje na motorku. Německé stíhačky jsou již nad městem Louny 23:08 Pilot dorazil do hangáru. Německé stíhačky jsou již nad městem Slaný 23:09 Pilot se převlekl do přetlakové kombinézy. Nepřátelské Stíhačky jsou již nad základnou, ale minuly cíl. hurá. Zátím ale druhá letka překročila naše území. 23:10 Pilot spěchá k svému stroji. Další německá letadla opět nad Chomutovem 23:11 Pilot sedí v letadle Grippen a startuje. Německá letadla znovu nad Litvínovem.

23:12 Pilot nabírá rychlost na půl machu. Německá letadla jsou nad Slaným 23:12:30" Pilot nabírá výšku a rychlost se blíži k 1Machu. Německé letadlo ale vypálilo střelu AMRAAM. Tentokrát se trefilo

0/0
2.2.2012 1:27

mpixel

Re: Modelový případ:

takže z toho vyplývá že vlastnit nadzvukové letouny je dvojitá hloupost !!

+2/0
2.2.2012 1:29

bitkar

Re: Modelový případ:

to je ale pekna blbost.... samozrejme se drzi hotovostni jednotky. 24h denne je vycleneno nekolik letadel na ochranu a okamzity start. Po spusteni alarmu je letadlo ve vzduchu do 5min. pripaven k boji. Taky snad nebudem bojovat proti nemecku ne, kdyz jsme s nima v NATO.

0/0
2.2.2012 8:03

Bratus

Re: Modelový případ:

Jestli letí z Chomutova do Loun 90 sekund, tak nemají nadzvuková letadla :-). Leda by si na Triangelu zkoušeli ještě přistávací manévry. Jenže tam už dráhu zrušili.. No nic. z toho příspěvku je stejně patrné, že o letectví nemáte moc dobré znalosti. Na druhou stranu mě to pobavilo :o)

0/0
2.2.2012 9:02

mpixel

Opravdu nevím na co stíhačky ?

Dnes nejlepší protiletadlové střely dokáží jakoukoliv stíhačku sestřelit i na vzdálenost větší než 100 km.

0/0
2.2.2012 1:22

pražskej vidlák

Re: Opravdu nevím na co stíhačky ?

Jenže to se vyrábí v Rusku ... a o tom to je.

0/0
2.2.2012 6:02

bitkar

Re: Opravdu nevím na co stíhačky ?

dnesni protiradarove strely dokazou znicit protiletadlovy system na vzdalenosti vetsi nez 100m :D

0/0
2.2.2012 8:04

jfb

Re: Opravdu nevím na co stíhačky ?

Perfektní, tak sestřelíme ročně několik desítek zablouděných dopraváků i lidma ročně, místo abychom se na ně podívali a nezeptali, co se děje, napřed než vypálíme...

0/0
2.2.2012 9:20

tabak

Co čmeláky?

Pro naši armádu by postačovalo zmodernizovat čmeláky. Tí co chtejí hlásat "demokracií" po celém světě a vraždit nevinné lidi ať si dají vlastní techniku a nemusíme být poskoci.

0/0
2.2.2012 1:20

diskuter987

Jednou tak a podruhé jinak

"Zkušenost z bojového nasazení gripeny nemají. Na druhé straně je to nyní nejnovější stíhačka na trhu," řekl před osmi lety Hospodářským novinám tehdejší stínový ministr obrany ODS Petr Nečas.

0/0
1.2.2012 22:30

pražskej vidlák

Gripen do každé domácnosti!!!

Těm na pracáku L-159!!!

+1/0
1.2.2012 22:14

harier

Rozum do hrsti

Jedině pokračování s Gripeny nám může zachovat nadzvukové letectvo bez zbytečných více nákladů na školení, infrastrukturu a fungující logistiku. Snad konečně rozum zvítězí. Každá jiná varianta je neefektivní riskantní podnik.

+1/0
1.2.2012 21:09

Mitchell

Re: Rozum do hrsti

Bohužel máš pravdu. Jen doufám, že to bude formou odprodeje za zbytkovou cenu koruna za kus.

0/0
1.2.2012 21:46

fenri

Pokud to klapne

a pokud se mírně zvýší počet Gripenů a budou-li modernizovány či alespoň doplněny na výbavu, kterou výrobce nabízí (zejm. NATO datalink), tak je to dobrá zpráva pro ČR. A pokud se to podaří udělat průhledně a za adekvátní peníze (v což moc nevěřím), byla by to výborná zpráva.

Protiletadlovou obranu de facto nemáme, do roku 2015 budou její poslední zbytky ještě více utlumeny a Gripen je zdaleka nejlevnější a přitom efektivní řešení naší protivzdušné obrany.

Má solidní potenciál už nyní, velké modernizační možnosti (Gripan NG atd.). Je levný při nákupu a zejména je levný při provozu. Máme na ně vybavení, vyškolené piloty i pozemní personál. Stíhačka chudého muže, která umí být nebezpečná mnohem dražším hračkám.

0/0
1.2.2012 21:08

TDW

Švýcarsko

JAS-39 si nyní koupilo i Švýcarsko a to by si mohlo dovolit z fleku F-35. IMHO je Gripen nejlepší stíhačkou pro mrňavé státečky, málo žere, má snadnou údržbu a odstartuje i ze silnice. Nepotřebuje x-podpůrných prostředků jako třeba F-16. Kupovat dvoumotorák jako jsou Hornety, EUfighter,Eagle nebo Rafale nemá cenu, stejně jako ruské mašiny, které samozřejmě nejsou kompatibilní s NATO výzbrojí a systémy. Nu a na F-35 prostě nemáme a brát místo ní Falcona ? To je blbos. Prostě Gripen je nejlepší řešení a jestli vymyslí naši pání politici nějakou jinou variantu tak fakt už nevím...

+7/0
1.2.2012 21:05

Ardan

Re: Švýcarsko

Byl jsi rychlejší. Samozřejmě souhlas.R^

0/0
1.2.2012 21:08

derik

Re: Švýcarsko

Skutecnost je vsak jina. Nebylo je mozne nasadit v bojovych akcich v Libyji. I kdyz to spojenci potrebovali a zadali o pomoc.

0/0
1.2.2012 22:20

diskuter987

Re: Švýcarsko

Skutečnost je taková, že v Libyi bylo nasazeno 8 švédských gripenů. To, proč tam nebyl naše je o něčem jiném.

0/0
1.2.2012 22:28

derik

Re: Švýcarsko

Svedske gripeny tam letaly jen k pozorovani. Svedsko neni clenem NATO, je neutralni stat, a zadnych bojovych akci se nemelo zucastnit a take se nezucastnilo.

0/0
2.2.2012 0:09

jfb

Re: Švýcarsko

Spojenci naše Gripeny určitě nepotřebovali, byli by tam k prdu. Navíc účastnit se toho zločinu by byla ostuda české historie

+4/0
1.2.2012 22:38

derik

Oni si snad delaji legraci

Britanii se dohodla s firmou a dostala penize. I kdyz nebyla poskozena a BAE mela zakazku. Cesko, ktere bylo poskozeno drazzi zakazkou a korumpovanim, tak nedostalo nic. A i kdyz se nic nevysetri a firma nespolupracuje, tak se to cele jeste zopakuje?

0/0
1.2.2012 20:52

fenri

Re: Oni si snad delaji legraci

A co byste navrhoval?

Koupit starší a horší letadla?

Koupit dražší letadla a znovu pro ně vybudovat komplet infrastrukturu a vycvičit piloty?

Navzdory korupci byl pro ČR Gripen tou nejlepší volbou a je jí i nadále (bude-li modernizován, resp. bude-li dokoupeno potřebné vybavení).

Souhlas, že jsme je mohli mít levněji, nemuseli je mít v osekané verzi a naši piloti mohli mít více letových hodin... ale to není chyba Gripenu. A vyhodit pár desitek miliard z okna, jen abychom "potrestali" výrobce Gripenu za to, že přistoupil na naše balkánsko-ukrajinské moresy...?

+5/0
1.2.2012 20:58

ssgringo

Re: Oni si snad delaji legraci

otázkou je spíš na co potřebujem stíhačky. nebudu si kupovat autobus když mám jet na nákup a do demonstrantů se z letadel nestřílí :-)

0/0
3.2.2012 12:10

jfb

Re: Oni si snad delaji legraci

Ten podplacený obchod se neuskutečnil!

0/0
1.2.2012 21:01

ditrinoroo

Re: Oni si snad delaji legraci

A kde jsou premiérova slova, že gripeny nebudou mít šanci, pokud nedostaneme všechny údaje, které Britanie a Švédsko mají o korupci při pořizování gripenů. Samozřejmě jsme žádné informace nedostali.

Klíčové je pro nás ekonomické hledisko - řekl Vondra! To je opravdu ten pravý.

My snad už fakt musíme připadat ostatním zemím jako kašpaři.Rv

0/0
1.2.2012 21:06

diskuter987

Re: Oni si snad delaji legraci

Materiály o korupci byly předány jak z Anglie, tak například i ze Švýcarska. Otázkou spíš je, co se s nimi dělo potom u nás.

+1/0
1.2.2012 22:37

ddtx

Vondra

dostal misto krimu za ukol pripravit dalsi tunel, to snad ne

+2/0
1.2.2012 20:41

znovu bych trikolóry neroznášel

Re: Vondra

Ne, že bych chctěl Vondru obhajot, ale podmínka na Grippeny je jasná ... tak uvidíme. Jo a taky jsem mluvil s pilotem Grippenu ... a naprostá spokojenost!

0/0
1.2.2012 20:50

fenri

Re: Vondra

Souhlas až na jedno:

PROBOHA JE TO GRIPEN! Ne Grippen!

Kde se to vzalo?

To letadlo není německá chřipka, je to švédský gryf.

0/0
1.2.2012 20:59

znovu bych trikolóry neroznášel

Re: Vondra

Jasný!!! "p" jako power ... jedno "p" jeden motor, dvě "p" dva motory. Už si to budu pamatovat.

0/0
1.2.2012 22:11

Padouch.hr

Aero Vodochody

Nač kupovat zahraniční stroje když můžeme zaplatit Aeru Vodochody vývoj vlastního nadzvukového bojového letounu páte generace?

0/0
1.2.2012 20:28

Keni

Re: Aero Vodochody

No, protoze jsem nikdy nic nadzvukoveho nevyvinuli , tak asi ne. Vyvoj je cena asi 100ks, takze se nabidnete, ze to zaplatite.

0/0
1.2.2012 20:32

ddtx

Re: Aero Vodochody

Vzhledem k tomu ze jiz neni co chranit tak potreba armady je diskutabilni, jedine abychom mohli posilat zoldaky do ciziny delat americky poradek, ale jako prilezitost k odklaneni je idealni

+1/0
1.2.2012 20:43

Marco - psano s ce

Re: Aero Vodochody

Není co bránit? Ty nemáš byt, auto a holku (po zkušenostech z osvobození naší vlasti dodávám ještě "hodinky")?

0/0
1.2.2012 20:52

Duke._.Nukem

Re: Aero Vodochody

ty blahoto je dobry napad na baleni...kvuli tobe lasko jsem zaridil koupi gripenu,at te muzu branit..;-D

+1/0
1.2.2012 22:26

jfb

Re: Aero Vodochody

Protože by to byla nejvěší ekonomická šílenost celé historie českého národa?

+1/0
1.2.2012 21:03

Ardan

Re: Aero Vodochody

Předpokládám že to je myšleno ironicky, protože jinak se to nedá ani komentovat.

+1/0
1.2.2012 21:11

Padouch.hr

Může Gripen nést jaderné zbraně?

?

0/0
1.2.2012 20:23

tyraelid

Re: Může Gripen nést jaderné zbraně?

Ne.

0/0
1.2.2012 20:28

Padouch.hr

Re: Může Gripen nést jaderné zbraně?

škoda.. tak to bude muset AČR koupit jiný nosič jaderných bomb

0/0
1.2.2012 20:31

Marco - psano s ce

Re: Může Gripen nést jaderné zbraně?

Není třeba. máme CASA. Použijeme je jako kombinaci V-1 a kamikaze.

0/0
1.2.2012 20:35

tyraelid

Re: Může Gripen nést jaderné zbraně?

Nebo vladni special.

0/0
1.2.2012 20:39

fenri

Re: Může Gripen nést jaderné zbraně?

Proč by nemohl? Je to v podstatě záležitost SW a tréningu.

0/0
1.2.2012 21:09

mmmm1

se bojím víc toho, že chcípnu z

nedměrného placení daní než na následky vojenského konfliktu u nás...;-D

+5/0
1.2.2012 20:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.