Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mráz láme koleje, v údolí Divoké Orlice chyběly desetiny k -30 °C

Mrazy sílí a pomalu se blíží k hranici třiceti stupňů pod nulou. Zatím nejblíže jí byly v Orlickém Záhoří, kde vodohospodáři naměřili minus 29,4 stupně Celsia. Mrazy působí problémy v dopravě. Železničáři postupně opravují řadu míst, kde se objevily lomy kolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nina Krásná

Můžeme se snadno zahřát

pohledem na seznam.cz, kde mají krásnou animaci NASA, jak se svět od roku 1880 otepluje a jak nám hrozí upečení. Bohužel nám všědci nějak nechtějí prozradit, jak ta NASA v roce 1880  měřila teploty uprostřed Afriky nebo v Arktidě ;-D jsou to holt vědci koumáci ;-D

0/0
1.2.2012 12:04

sparťanský virtuos

Re: Můžeme se snadno zahřát

;-D;-D;-D Teď si doufám děláš srandu?

0/0
1.2.2012 12:19

Nina Krásná

Re: Můžeme se snadno zahřát

voni si z nás dělají srandu. Ale proč se nezasmát, jsou i horší zprávy ;-D

0/0
1.2.2012 12:28

Bundas

Re: Můžeme se snadno zahřát

teplota v Africe před 100 lety se dá zjistit nepřímou metodou podle počtu vykopanách koster ledních medvědů v Kalaharské poušti

0/0
1.2.2012 12:45

Josef Kobylka

Za mého mládí, byly mezi kolejnicemi častěji

dilatační spáry, které se o něco zvětšily a proto tolik nepraskaly, jako dnešní dlouhé svařované úseky.

0/0
1.2.2012 11:19

Titan.no1

Re: Za mého mládí, byly mezi kolejnicemi častěji

Ty svařované úseky vyžaduje nová technologie a rovněž cestující. Dnes se nejezdí parní mašinkou 40 km/h a cestující nechtějí mít vymlácené zuby pokaždé, když se napijou...

0/0
1.2.2012 11:41

jenda3

Re: Ono to bude spíš kvalitou ocele

rakouské železnice mají svařované koleje už nejméně 40 let, co si pamatuji, ale nikdy jsem neslyšel, že by jim praskaly. za chvilku už nebudeme umět vyrobit ani kvalitní lopaty

0/0
1.2.2012 17:02

136N

Re: Ono to bude spíš kvalitou ocele

Ono jde o to že BK ( bezstyková kolej ) mívala v rčitých délkách tzv . dilatační zařízení které nechal nařízením některý koumák ze SŽDC odstranit .Tudíš v podstatě je kolej nekonečná včetně svařovaných vyhýbek . Tlaky v létě se kumulují v kolejnicích a vzimě zase stahy které se projeví lomy kolejnic . Nevyřeší to názor o zhutnění a zaštěrkování kolejového lože včetně bezvadného dotažení upevňovadel .;-)

0/0
1.2.2012 18:04

Titan.no1

Re: Ono to bude spíš kvalitou ocele

Kumulace, lomy ;-D

Ocel je prostě tepelně roztažná, v létě se roztahuje a koleje se vlní, v zimě se zkracuje a praská (v žádném případě se neláme).

V ČR jsou samozřejmě problémy bezstykové koleje neřešitelné, ovšem celý svět není ČR...

0/0
1.2.2012 18:39

Stareye

Re: Za mého mládí, byly mezi kolejnicemi častěji

No co, tak praskne kolejnice a máš tam tu svoji požadovanou spáru. ;-D

0/0
1.2.2012 11:54

rotacni.hyperboloid

Re: Za mého mládí, byly mezi kolejnicemi častěji

Sice tomu příliš nerozumím, ale nejsou ty spáry spíš na horké počasí, když se koleje roztahují?

0/0
1.2.2012 12:05

Stareye

Re: Za mého mládí, byly mezi kolejnicemi častěji

To taky :-) Ale v zimě se zase mohu roztáhnout (ty spáry), právě aby kolejnice nepraskaly, když se smrští.

0/0
1.2.2012 12:19

rotacni.hyperboloid

Re: Za mého mládí, byly mezi kolejnicemi častěji

Nojo, to je logické:)

0/0
1.2.2012 12:43

Vendelín Nademlejnský mladčí 13

Extrém, kalamita, chaos

to za komunistů nebylo ;-D

0/0
1.2.2012 11:12

Kluuk

Re: Extrém, kalamita, chaos

To byl permanentní chaos :-(

+3/0
1.2.2012 11:13

Klekih-petra

Re: Extrém, kalamita, chaos

;-D

0/0
1.2.2012 11:14

Kluuk

Každý je nárámně překvapený

že v zimě mrzne... 8-o

+1/0
1.2.2012 11:04

mario_fcb

Slogan ČD

Auta stojí a vlaky jedou.:-/

Klamavá reklama ČD ;-D

By to měli ted změnit na "Auta stojí a vlaky taky":-P

0/0
1.2.2012 10:48

Tajemný muž

Re: Slogan ČD

Ne, ten slogan je zcela pravdivý, jen tam chybí nějaké informace. Celé by to mělo být asi takhle:

Auta stojí (už dávno doma v garáži),

vlaky (pořá ještě) jednou... ;-D:-P

0/0
1.2.2012 10:56

sparťanský virtuos

Re: Slogan ČD

http://www.novinky.cz/krimi/257822-ridic-prebihal-d1-kamion-ho-zabil-dalnice-pred-brnem-stala.html

0/0
1.2.2012 11:04

Bundas

nechápu tu mediální masáž

v každejch správách a počasí, že tam tam venku sibérie jako .... nechte auto doma, prší, sneží, je teplo, je zima, je počasí = vlaky nejedou... ješzě jsem nezažil počasí, že bych musel nechat auto doma :-)

0/0
1.2.2012 10:41

Marold3

Nebylo by přesnější "mráz trhá" ...

... místo "láme"? (jen tak ):-)

0/0
1.2.2012 10:39

littlemoon

Re: Nebylo by přesnější

Nejpřesnější by bylo napsat že kolejnice lámou vlaky co po nich jezdí.Házet to na mráz není fér.;-D;-)

0/0
1.2.2012 10:49

georghios

koukám,že i klábosnice mrzne....

meteorlogové v Adršpacu naměřili mnus......;-DR^

0/0
1.2.2012 10:16

Klekih-petra

Re: koukám,že i klábosnice mrzne....

za to spíše může rum, kterým se při této mrazivé reportáži zahřívali..;-)

0/0
1.2.2012 10:23

kaksikymmenta

Fotka

To je fotka tak akorát pro "zelpage.cz". :-)

0/0
1.2.2012 10:11

MIR80

Vlaky stoji, auta jedou...

:-P

+2/0
1.2.2012 10:09

kaksikymmenta

Re: Vlaky stoji, auta jedou...

Jo, to určitě..., až do první nehody... ;-D;-D;-D

+3/0
1.2.2012 10:11

Tar-Mára

vlak z Milovic na Masarycku

Rano nas nechali kvuli spadle troleji stat pred Masaryckou v Elefantu s vypnutym topenim....puvodni odhad byl 20 minut, po 3/4 hodine jsem to nevydrzel, otevrel dvere a odesel na Invalidovnu na metro....aktualni spozdeni vlaku 9404 nelze dohledat, nevite nekdo, jestli ho odtahli do Libne, nebo tam ty chudaky lidi nechali v te zime sedet??

0/0
1.2.2012 10:06

ddtx

Re: vlak z Milovic na Masarycku

Cesky drahy jsou banda neschopnych a nezodpovednych tunelaru, jakto ze jim ted praskaji koleje kde maji dilatacni spary, jak jim muzou padat troleje?, kde jsou napinaky? Procse o to nikdoi nestara, to se radeji propusti 50 udrzbaru aby jeden manager mel na odmeny a to je dusledek

+1/0
1.2.2012 10:33

Mlokman

Re: vlak z Milovic na Masarycku

Dilatační sprára v tomto případě toho moc nevyřeší. Praskají vlivem nárazu plošky na kole (vzniklé přechdozím nevhodným bržděním) na hranu kolejnice...

0/0
1.2.2012 10:36

Bundas

Re: vlak z Milovic na Masarycku

tuším, že rychlobrzda se ve vlaku smí používat jen vyjímečně a poté by měla kola projít revizí a kadý vůz by měl mít prostismykový regulátor, takže by normálně nemělo k probrždění docházet, ale u vozů pamatujících založení ČSD je to asi normál

0/0
1.2.2012 10:45

jural

Re: vlak z Milovic na Masarycku

CD zadne koleje nepraskaji. Oni zadne koleje ani nemaji. Nebo urcite ne tratove koleje.

0/0
1.2.2012 10:58

kladnyhrdina

koleje, bába tě poleje

Nepraskají koleje, ale kolejnice. Vlaky jezdí po sousední poleji, která opět sestává ze dvou ocelových kolejnic. K lomům kolejnic dochází občas všude na světě a po celý rok. Za silných mrazů častěji, protože

a) kolejnice se smršťují a jsou namáhány na tah (v létě na tlak, tak spíše vybočují),

b) materiál je ve velkých mrazech křehčí.

Optimistický závěr: většina modernějších zabezpečovacích zařízení (bohužel nejsou všude) lom kolejnice odhalí tím, že se kolejový obvod samovolně obsadí. A skutečných vykolejení vlivem lomu kolejnice je asi 10000x méně, než nehod aut na náledí. Takže naštěstí je to jen o zpoždění. :-)

+7/0
1.2.2012 10:02

Kane v1.2

Re: koleje, bába tě poleje

ježiš další odborník. Neni to jedno? každej pochopí, že praskla kolejnice, protože výraz "praskají koleje" je vžitej. Proč to nedokážete vy chytráci pochopit a neustále tu někdo z vás neustále musí psát,že na iDnes nemají pravdu. Porovnal bych to s tim,že píšou v zimě o tom,že je zima. Viz. články od neděle...

+1/0
1.2.2012 10:05

Mražená spermie

Re: koleje, bába tě poleje

já myslel že popraskaly zdi vysokoškolské ubytovny. Úplně mě ten titulek zmátnul. :-(

+3/0
1.2.2012 10:07

brezinka1

Re: koleje, bába tě poleje

;-D

0/0
1.2.2012 13:10

Klekih-petra

Re: koleje, bába tě poleje

Kane nemáš pravdu.Mne to zajímá a Kladnýhrdina mne rozšířil obzory...:-)

0/0
1.2.2012 10:08

master19

Re: koleje, bába tě poleje

Jeho jen popuzují smysluplné příspěvky, protože jim nerozumí... ;-)

0/0
1.2.2012 10:11

kladnyhrdina

Re: koleje, bába tě poleje

Kane, když tak to nečti. Taky mne to mohlo napadnout dřív a napsat rovnou, že koho to nezajímá, tak to nemá číst. Stalo se. Sorry:-)

0/0
1.2.2012 10:38

p555

Re: koleje, bába tě poleje

je potreba se vyjadrovat presne... a ne si domyslet a vymyslet...

+1/0
1.2.2012 12:15

Muf007

Jizerka -20? haha

max. v hodnotě přízemní teploty. Jinak dneska šla Jizerka na max. -13 st. To jen tak na okraj. Těch -20 si ale dal třeba Liberec v některých částech města.

0/0
1.2.2012 10:02

Big-M

Re: Jizerka -20? haha

myslíš, že budou chtít nějakou tepelnou dotaci?:-)

0/0
1.2.2012 10:05

Klekih-petra

Re: Jizerka -20? haha

Neumanová jim to vyběhá...;-)

+2/0
1.2.2012 10:09

Big-M

Re: Jizerka -20? haha

;-DR^

0/0
1.2.2012 10:37

Kane v1.2

nedá mi to se nezeptat redaktorů

NO A CO JAKO?

0/0
1.2.2012 10:00

master19

Re: nedá mi to se nezeptat redaktorů

Proč to čteš, když tě to nezajímá?

+2/0
1.2.2012 10:05

Závist chudého

Prosím...

Nešlapte nám v blátě, děláte šlápoty!

Nejezděte nám tady, děláte nám koleje!

A což teprve kolejnice, co?

:-)

0/0
1.2.2012 9:57

wildchild

Kdepak - údolí Divoké Orlice...

... to je drsné místo. Ale krásné ;-)

0/0
1.2.2012 9:56

nibor

Re: Kdepak - údolí Divoké Orlice...

Specielně to Orlické Záhoří a dál po proudu, hraniční to údolí mezi Čechami a Kladskem, hory a hluboké lesy všude okolo až k Zemské Bráně...V

0/0
1.2.2012 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.