Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České žáky trápí zlomky i gramatika, zjistily testy. Přesto nehloupnou

Žáci se horší v matematice i češtině, ukázaly srovnávací testy dnešních deváťáků s těmi, kteří tuto roli nesli před šesti lety. Test studijních předpokladů přitom ukázal, že děti nehloupnou. Zlepšení vědomostí zaznamenala společnost Scio, která srovnávací testy uskutečnila, pouze u angličtiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rcs-34

Deti nehloupnou

Na to abych se dovedel, ze obecne studijni predpoklady deti se nemeni snad nepotrebuji testy. Dokonce jsem presvedcen, ze obecne studijni predpoklady jsou v prumeru stejne u vsech deti celeh sveta, protoze maji vicemene stejnou DNA. Test ale prokazal, ze soucasne skolstvi stoji za starou backoru. Ale ucitelum to nevadi a radi by uplne zrusili klasifikaci, aby v budoucnu nebylo vubec mozne vysledky jejich snazeni hodnotit. Mimochodem, zajimalo by me, jak by u testu pro 9. tridu dopadli sami ucitele.

+1/0
1.2.2012 6:13

M.Insegnante

Re: Deti nehloupnou

hm zajímavá myšlenka, stejné DNA, hmm, ale systém na houby, ano asi ano, to dokazuje Vaše velmi povrchní a jednoduchá dedukce hodná právě maximálně žáka 9. třídy - abych to upřesnil - ne každá interpolace a extrapolace je na lineární bázi Vy chytráku :D

0/0
1.2.2012 8:15

Fai Rodis

Re: Deti nehloupnou

Stejna DNA...;-D;-D;-D

0/0
1.2.2012 16:53

pouyt

NEJEN" ceske zaky trapi zlomky a gramatika"

;-D

0/0
31.1.2012 23:39

Achille Volfoni

škola hrou ne?

Místo poctivého učení a vysvětlování látky se to hemží různými hrami,pexesy atd....Když porovnám dnešní školství s tím co bylo za nás...tak je to fakt hrůza.

+2/0
31.1.2012 18:08

DukatovyDuben

Re: škola hrou ne?

zas bych to tak nehrotil, za me muzu rict, ze "za nas" byla funkcni, pravdiva a poctiva tak akorat cestina(gramatika, nikoliv literatura),matematika, fyzika a chemie(mozna jsem neco vynechal). Tyto predmety slo politizovat...

0/0
31.1.2012 18:13

DukatovyDuben

Re: škola hrou ne?

politizovat velmi stezi...

0/0
31.1.2012 18:14

Fai Rodis

Re: škola hrou ne?

Takova biologie nebo zemepis tou politikou taky moc nenacuchly. A tim mame pokryte skoro cele osnovy.

0/0
31.1.2012 20:10

opportunity

Re: škola hrou ne?

;-D

0/0
31.1.2012 20:19

rcs-34

Re: škola hrou ne?

Tak trochu politizovat se bude vzdycky. Za komunistu jsem se museli povinne usmivat na rusaky, ted zase na teplouse. Skola je ale hlavne od toho, aby deti naucila zakladnimu vzdelani. Svetonazor detem predavaji rodice.

0/0
1.2.2012 6:17

Reinkarnace Obraceče Kalendáře_

..........

Ještě se nezrušily zvláštní školy ............. , v průměru potom začnou žáci skokově hloupnout

+2/0
31.1.2012 17:22

Jablkon

co je to za statistiku???

co je to "prumerny" zak? prumerny z testovaneho vzorku? nebo snad za "prumer" povazujeme jakousi virtualni a dlouhodobe konstantni normu?

kazdopadne, pokud se snizi pocet nadprumernych a zvysi pocet podprumernych, znamena to bud, ze se ti dobri jeste zlepsili, nebo ze ti spatni nejsou uz tak spatni, protoze kazdopadne k vyrovnani vetsiho poctu zapornych odchylek staci mensi mnozstvi kladnych - teda pokud jde o prumer aritmeticky. a je otazka, jestli je lepsi mit mene vylozene hloupych nebo vice jen trochu hloupych??

0/0
31.1.2012 17:21

eltanin

Re: co je to za statistiku???

To nám ukazuje, že kdo matematiku umí, ten je za blbce, kdo ji neumí, ten ji učí a kdo neumí ani učit, ten testuje výsledky učení. ;-)

0/0
31.1.2012 17:36

kvak.nořič VII

s gramatikou je na tom bidne hodne lidi

+1/0
31.1.2012 17:14

Modrý Zločas nečasný

Zrušit háčky čárky i/y , zlomkovou čáru a exponenty

výuku logaritmů přesunout na vysokou , krasopis na gymnázia;-D

0/0
31.1.2012 17:14

kaksikymmenta

Re: Zrušit háčky čárky i/y , zlomkovou čáru a exponenty

To byste si moc nepolepšil. Spousta textu by byla k nepochopení, navíc by vypadal dost blbě.

0/0
31.1.2012 19:57

jajapaja

Testovat, testovat, testovat....?

....anebo UČIT SE, UČIT SE, UČIT SE;-D!! Pane Dobeši, jak to vlastně bylo?

+1/0
31.1.2012 17:05

ještěněco

České žáky trápí zlomky i gramatika, zjistily testy.

A když to chce minnistr napravit, a že chce! A jeho kroky jsou správné, tak všichni ječí jak puberťáci a nebo jak chovanci ústavu pro slabomyslné!

+1/0
31.1.2012 16:57

killian

Re: České žáky trápí zlomky i gramatika, zjistily testy.

jak konkrétně to chce napravit? Že otestuje žáky a zjistí akorát stav? S ničím podstatným ještě nepřišel. Například se změnou osnov a podobně.

+1/0
31.1.2012 17:01

PrezdivkaJizExistuje

Re: České žáky trápí zlomky i gramatika, zjistily testy.

Zrejeme tim, ze utrati pres pul miliardy za analyzy, podklady a televizni spoty...

http://zpravy.idnes.cz/dat-stamiliony-za-spoty-je-neprijatelne-sepsul-brusel-dobesovy-plany-1ek-/domaci.aspx?c=A120130_100923_domaci_wlk

+1/0
31.1.2012 17:28

aaiv

Re: České žáky trápí zlomky i gramatika, zjistily testy.

Ten nedouk a fušer?? Poslední slušný ministr byl Adam.

0/0
31.1.2012 17:02

Tipeq

žáci na víceletých gymnáziích

Možná by byl dobré zjistit a pak v článku uvést, zda byli testováni i žáci víceletých gymnázií. Pokud se omezili pouze na devítky základních škol, je výsledek pochopitelný.

0/0
31.1.2012 16:53

josefbad

Re: žáci na víceletých gymnáziích

myslím, že se to dělá na všech typech škol ve třídách odpovídajícím devítkám.

0/0
31.1.2012 16:56

zajicek8

Re: žáci na víceletých gymnáziích

Jsou to testy, které probíhají ja v kvartách víceletých gymnázií tak v devátých ročnících ZŠ. Naštěstí už testuje SCIO, nikoliv CERMAT.

U CERMATu byly testy tak "obtížné", že u dcery ve třídě, mělo 17 žáků z 31 ve všech testovaných předmětech 100% otázek správně, ze zbytku byl nejhorší výsledek 85% otázek správně.

0/0
31.1.2012 18:57

2Mac7

matematika

není jen o mechanickém počítání, schopnost najít řešení je podstatná, matematika jde ruku v ruce s logickým uvažováním :-)

0/0
31.1.2012 16:52

aaiv

Jak je má škola přimět k učení?

Žák nesmí být přetěžován, má si ve škole hrát a doma nemá dělat úkoly. Norimberský trychtýř dosud vynalezen nebyl. Ony ty koláče opravdu nejsou bez práce. A proč by žák pracoval? Ví, že ho přijmou na SŠ všude, že ho nevyhodí, protože pro školu znamená peníze, a jsou i prapodivné VŠ, které vezmou i čtyřkaře.Tak co se divíme?

+3/0
31.1.2012 16:51

2Mac7

všeobecné znalosti

mají také na zoufalé úrovni, nejen matematika jim činí problémy. A čeština? Podívejte se na češtinu novinářů a politiků :-/

0/0
31.1.2012 16:44

alienated

Re: všeobecné znalosti

všeobecné znalosti na čím dal nižší úroni...to je v pořádku. Laťka je vystavena nesmyslně vysoko a jsou důležitější věci na světě. Ovšem to, že se neumí vyplnit prostor který díky nižším nárokům na všeobecný přehled vzniká, to je průser...

0/0
31.1.2012 16:48

killian

Re: všeobecné znalosti

tak u těch všeobecných znalostí to není nějak slavné ani u těch starých. Když neví ani kde jsou Paracelské ostrovy, tak nemají mandát nadávat mladým, že jsou hloupí

+1/0
31.1.2012 16:55

doktor_bota

Re: všeobecné znalosti

Ono je otázkou, kdo ze smrtelníků to potřebuje vědět, že ano. Za mnohem horší považuji skutečnost, že si značná část populace nedokáže spočítat slevu v obchodě, je-li dána procenty, nebo se domnívá, že rovná daň znamená, že každý odvádí stejnou sumu peněz. A to jde přitom o lidi, kteří - jak se zdá - dostali mnohem lepší vzdělání, než dnešní mládež.:-/

+1/0
31.1.2012 17:05

killian

Re: všeobecné znalosti

no o tom vzdělání je to celkem diskutabilní. Mnoho mladých dnes studuje i v cizině nebo jezdí na Erasmus, takže bych si dovolil říct, že vzdělání a všeobecný rozhled mají lepší než jejich rodiče.

+1/0
31.1.2012 17:15

killian

Re: všeobecné znalosti

jinak tu rovnou daň takto pochopili hlavně starší ročníky, které volily ČSSD. Od mladého jsem tento argument neslyšel. Většinou to byli lidé kolem 50. let a nedovolil bych si tento vzorek vztahovat na celou populaci padesátiletých, že jsou finančně negramotní

0/0
31.1.2012 17:16

eltanin

Re: všeobecné znalosti

S tou rovnou daní a mladší generací je ale zase potíž v tom, že mladší generace se na vše dívá jen lineárně, takže se jim líbí rovná daň, která je lineární, ale nějak už nevidí, že závislost mezi výší příjmů a životní úrovní lineární není. Tohle zas nedokáže pochopit mladá generace. ;-)

0/0
31.1.2012 20:41

hafusak2

Re: všeobecné znalosti

To je naprostý nesmysl. Protože pokud to chcete někam dotáhnout, tak se bez nich neobejdete. Příklad: Jste na obchodním jednání v zahraničí, součástí je recepce a najednou se Vás manželka zákazníka zeptá, z kterého jste města v ČR. Když jí odpovíte, tak řekne, že v tom městě žil a tvořil XYZ. A může se stát, že Vám to jméno nic neříká, nevíte jestli to byl spisovatel, malíř, hudební skladatel nebo architekt atd. o jeho díle už teprve nic. V celé společnosti jste najednou za hlupáka, primitiva, trapas jako hrom před celou společností a celý obchod, kvůli kterému jste tam jel přes půl světa a na němž závisí Vaše firma to také může úplně shodit a jste totálně nahraný, hostitelé se s Vámi zdvořile rozloučí, ale objednávku dostane někdo jiný.

+2/0
31.1.2012 17:11

2Mac7

Re: všeobecné znalosti

Souhlas, jak vidno zde, tak toto ovšem takřka nikomu nedochází :-).

0/0
31.1.2012 17:19

škovras

Re: všeobecné znalosti

Naprosto souhlasím. Všeobecný přehled je v takové chvíli mnohem důležitější než to, jestli máte na ruce Omegy.

0/0
31.1.2012 17:54

Ramireus

Re: všeobecné znalosti

Víte, možná budu za toho ignoranta a primitiva, ale myslíte si, že je v pořádku, že Vás lidí soudí podle toho jestli znáte nějakého vola, který společnosti dal trochu zábavy (kategorie spisovatel, malíř, skladatel i architekt-u architekta je to diskutabilní, ostatní jsou čistě pro pobavení)? Dle mně tyhle osůbky (příčí se mi říct osobnosti) mají příspěvek k naší společnosti velmi blízký nule. Boužel dokud bude společnost společnost takto vyzdvihovat baviče, asi budu ve společnosti za ignoranta.

0/0
31.1.2012 18:03

hafusak2

Re: všeobecné znalosti

To byste až divil, jakou pozornost tomu věnují třeba Britové a v bývalých britských koloniích. Vyžaduje se tam totiž nejen znalost v oboru, ale také patřičné chování na úrovni, způsob vyjadřování, jak se chováte u stolu, schopnost konverzace na jakékoliv téma atd. Burani nemají šanci. Asijské země jsou snad ještě horší, protože tam jsou na Vás přímo připraveni, jak Vás s milým úsměven ve tváři přivádět do úzkých. Při tom všem si musíte uvědomit, že na té zakázce visí Vaše místo a pokud ji nepřivezete, tak budete jako neschopný vyhozen a stejné místo jinde už nikdy nedostanete.

0/0
31.1.2012 18:26

Ramireus

Re: všeobecné znalosti

-chování na úrovní-ano plně souhlasím

-způsob vyjadřování-samozřejmě

-chování u stolu-plný souhlas

-schopnost konverzace na jakékoliv téma-ano samozřejmě

nemám nejmenších námitek, plně s vámi souhlasím ve všech bodech obžaloby. S čím nesouhlasím je vyzdvihování osůbek, které napsaly fiktivní příběh, namalovali obraz či složili noty dohromady. Ano byly dobří, ale příjde mi, že společnost si zakládá na lidech, kteří pro společnost udělali minimum, respektive baví společnost.

0/0
31.1.2012 22:42

aaiv

Re: všeobecné znalosti

Máte pravdu, jste za oba jmenované. "Bavič" je leda estrádní umělec.

0/0
31.1.2012 18:26

Ramireus

Re: všeobecné znalosti

Prosím vás tedy, jmenujte mi přínos Mozarta pro společnost?

Samozřejmě jsem obeznámen s jeho prací, ale příjde mi směšné, když jako první všeobecnou znalostí jaká je zde nadhozena je nějaký malíř či spisovatel. Co mi ten spisovatel dává tak hodnotného, že to je význačnější než práce mnoha jiných lidí?

Nebudu za ignoranta u stolu/při jednání, obecné znalosti mám. Budu za ignoranta a primitiva zde v diskuzi, protože se mi nelíbí jak se tito lidé vyzdvihují.

0/0
31.1.2012 22:46

jakadlec

jedinej úspěch porevolučního školství je,

že studijní předpoklady se nezměnily, tudíž jako národ nehloupnem.   Jen  v té škole holt ty studenty nic nenaučí, tragédie po několika reformách, po nekolikanásobném zdražení studia.

0/0
31.1.2012 16:34

zkopce

matematika je základ vzdělání

a dokud to "humanitní" část společnosti nepochopí, budeme stálev ... temných místech

protože nepochopí, že s příjmem 25.000,- nemůžou mít úvěry za 26.000,- měsíčně

0/0
31.1.2012 16:32

alienated

Re: matematika je základ vzdělání

O to přece nejde, ale to jak se matika učí je absurdní pro všechny co matiku nad úroveň prvního stupně nebudou v životě potřebovat...

0/0
31.1.2012 16:33

zkopce

Re: matematika je základ vzdělání

a co třeba RPSN úvěru, nebo % sazby ??

0/0
31.1.2012 16:35

alienated

Re: matematika je základ vzdělání

běžte do ulic a zeptejte se těch kteří prošli klasickým totalitním vzděláním, kolik z nich si dokáže úrokování a jiný aplikace posloupností spočítat...

Btw ...připouštím, že procenta ještě mají něco do sebe, ale je to z druhého stupně jedna z velmi mála věcí...

0/0
31.1.2012 16:38

zkopce

Re: matematika je základ vzdělání

třeba takový objem kvádru je důležitý..........

kyž ti přivezou uhlí a tvrdí, že je na korbě 10 metráků.............;-)

0/0
31.1.2012 16:40

Fai Rodis

Re: matematika je základ vzdělání

No, pocitam, ze s urokovanim si neporadi ani ti testovani mladosi, kdyz maji potize se zlomkama.

V devitce, bohajeho...8-o

0/0
31.1.2012 20:09

josefbad

Re: matematika je základ vzdělání

nejde jen o úvěr. Jde o to, že humanitní kecy nic nevytvoří.

0/0
31.1.2012 16:35

zkopce

Re: matematika je základ vzdělání

Do 5% celkové populace jsou užiteční,

když je ale 50% národa filozofů, politologů, sociologů, ekologů............... tak je průser

0/0
31.1.2012 16:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.