Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Važte slova, vrací Nečas kritiku Schwarzenbergovi za „ne“ paktu

Pondělní "ne" premiéra Petra Nečase k dohodě o rozpočtové odpovědnosti Česko poškodí a je v rozporu se státními zájmy, řekl iDNES.cz ministr zahraničí Karel Schwarzenberg. Premiéra kritizuje i opoziční ČSSD. Nečas míní, že by měl jeho ministr vážit slova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gablonzer

Kníže Schwarzenberg je jeden z nemnoha členů vlády,

který ví co říká a nebojí se z důvodu falešné politické pseudokorektnosti pojmenovat pravdu. Myslím, že hlupáci co se mu smějí za jeho češtinu z 30tých letech mu pouze závidějí, že se nemusí bát mluvit pravdu, že se umí noblesně chovat, že umí několik cizích jazyků (kolikpak předchozích ministrů umělo něco kváknout bez tlumočníka?) a na svých statcích umí hospodařit. Pochopitelně, že partajní kašpárci Dobešové, Nečasové, Johnové či Bártové mu mohou pouze okopávat kotníky a v souvislosti s ním působí jako burani. Ministr, který si nebere servítky a pojmenovává pravdivě skutečnosti, se mi líbí - na rozdíl od Hradního kašpárka.

0/0
1.2.2012 20:43

marty2ban

Re: Kníže Schwarzenberg je jeden z nemnoha členů vlády,

zkus napsat něco svého......

0/0
3.2.2012 10:47

Pepe111111

Pan ministr zahranici se sakra snazi

dostal to snad prikazem od Bildesberg grou se kterou ma pravidelne kontakty http://www.youtube.com/watch?v=qe5-p7icaZ8

Co ma asi mimo CR slibeno ????

tadz si prectete co ho s touto skupino spojuje

http://www.google.cz/search?q=bilderberg+Schwarzenberg&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a

0/0
1.2.2012 14:12

Pepe111111

Re: Pan ministr zahranici se sakra snazi

http://www.youtube.com/watch?v=W1dnEyRUrvo&feature=related

0/0
1.2.2012 14:36

Jenda_73

Všechno je inak

Ano, ano přesně tak vypadá demokratické zřízení v EU. Prostě... kdo nejde s námi jde proti nám. Jestliže jakýkoli členský stát začne mít svůj názor, který je jiný než si EU předststavuje, je mu nejprve několikrát dávána šance, aby si to rozmyslel a později se mu hrozí různými sankcemi.... co je na tom demokratického? A pan Schwarzenberg lobuje za EU to je jasné, protože je členem skupiny Bilderberg, která potřebuje, aby byly státy spojeny v uniích, jenom tak se jim dá lépe vládnout. Ať žije Nový světový řád (neřád) ať bohatí jsou víc bohatí a mají větší a větší moc...a vy někteří jim tleskáte....probuďte se !!!!  http://www.youtube.com/watch?v=rOCwfsiskQQ&list=FL6YleVihMpR1jOAOEWQuqhQ&index=11&feature=plpp_video

0/0
1.2.2012 13:24

Flooper

The Times and BBC

Myslím si, že premiér Nečas udělal správnou věc. Pravda, až tak se v politice sice nevyznám, nicméně jsem se dneska hodinu brodil příspěvky na The Times and BBC a můžu s klidným vědomím říct, že většina lidí ( hlavně teda Britů, Američané se vyjadřují spíše k EU jako takové a Řecku ) souhlasí s postojem Británie a chválí Českou Republiku za stejný postoj. Přikládám pár příspěvků, které jsem si v rychlosti skopíroval.

+5/0
1.2.2012 10:46

Flooper

Re: The Times and BBC

1) It sounds like this is the third time in the last 100 years that Germany is trying to control the rest of Europe.

2) Czech Republic is one of Europe's success stories, pulling itself out

of the poverty of former Soviet rule, and now is one of the strongest

manufacturing bases in the EU.

0/0
1.2.2012 10:46

Flooper

Re: The Times and BBC

3) Basically the Czech Republic cannot agree with the fiscal compact because Vaclav Klaus is not ready to sign it. This is what they call "constitutional reasons" . But Euroscepticism has always been strong in the Czech Republic and I wonder why they joined the union in the first place. Switzerland is trading with the EU without any problems.

Hlavně první bod je podle mého názoru značně trefný R^

0/0
1.2.2012 10:47

VSG09

Re: The Times and BBC

Podobné názory samozřejmě převládají i v dikuzích v dalších zemích EU. Jenže v médiích samotných si maximálně přečteme co vypotil nějaký pisálek pro Le Figaro či Welt a ostatní to převeznou a takové názory pak komentují jako obecně rozšířený fakt.

0/0
1.2.2012 11:04

aquincum

Re: The Times and BBC

Já si zase myslím, že to správné nebylo. Jsme vyčleněni a nemáme možnost ovlivňovat to, co budem potřebovat. Určitě jsme si tím nepomohli, pokud chceme být součástí Západní Evropy (a to doufám, že stále chceme), musíme táhnout za jeden provaz. Krom toho, od EU jsme získali velké prostředky, nemůžeme jenom natahovat ruce. Vůbec se nebudu divit, že teď bude EU důsledněji kontrolovat čerpání peněz.

0/0
1.2.2012 12:15

Kuttlirz

Re: The Times and BBC

Být součástí přece neznamená nemít názor a souhlasit s každou pitomostí, kterou navrhnou ostatní. A kdo názor nemá, nemůže nic ovlivňovat. Takže tvá argumentace je jen kvadraturou kruhu.

0/0
1.2.2012 12:21

kasikv

Re: The Times and BBC

ano nepomohli, ale jak bychom si pomohli podpisem? Dokud nemáme Euro, tak do toho nemůžeme kecat, jen budeme přispívat, a až ho budeme mít, tak kdo bude poslouchat náš názor? Proč by měl někdo brát ohledy na ČR? Pokud se vzdáme v EU kontroly nad čímkoliv, můžeme se potom jen přidávat k nějaké frakci a případně vyjádřit svůj nesouhlas, který nic neznamená. Jsme moc malí na to, abychom mohli něco v EU ovlivnit, a protože v tom spolku se vždy ti mocnější dohodnou sami pouze s ohledem na své zájmy, je nesmysl dávat jim dobrovolně jakoukoliv rozhodovací pravomoc navíc.

0/0
1.2.2012 12:36

adidoska

Re: The Times and BBC

ano, něco nám dali, ale taky jsme museli něco dát... zajímalo by mě, jestli se to alespoň trošku rovná

0/0
1.2.2012 12:48

adidoska

Re: The Times and BBC

také souhlasím s Nečasem

0/0
1.2.2012 12:48

Josef II

Re: The Times and BBC

Germany is trying to control Europe !  Co je na tom divneho? Nebudes-li splacet hypoteku, tak banka si take zkontroluje tvuj barak, hlupaku !!

0/0
1.2.2012 19:23

miro.

kníže Karel :-)

[>-]

0/0
1.2.2012 10:23

Kuttlirz

Re: kníže Karel :-)

Omyl! Správně: EU

+1/0
1.2.2012 11:43

pohrobek

JUen tak dál a Řecku už ani korunu.

Stejně se nezachrání a je to jen oddalování problému. Navím, čím  déle to bude trvat, tím více nás to bude stát. Nevíc sami máme peněz málo a problému dost...!!

0/0
1.2.2012 10:17

Maloy.jakub

Koukám, že modrokabátníci dostali nové směrnice

Takže si to shrňme soudruzi straníci. Především si uvědomte, že pokud by nám snad EU chtělo kecat do fiskální politiky, soudruzi jako Drobil, Langer, Vondra, Klaus, Kocourek a mnoho jiných spolustraníků a soudruhů by už mohlo odklonit tak maximálně velké kulové. A o to soudruzi především šlo v odmítnutí kašpárka Nečasa a jeho pána loutek a otce tunelů na Hradě. Budeme si to připomínat často, ano?

+3/0
1.2.2012 10:16

VSG09

Re: Koukám, že modrokabátníci dostali nové směrnice

To jako, že například v takové Francii se "neodkloňuje"? Hospodaření bruselu taky stojí za to.

A nebuď trapnej s převáděním problematiky na trapné a umělé vnitropolitické spory alá ODS/ČSSD.

+4/0
1.2.2012 10:22

Vladimír Škopek

Re: Koukám, že modrokabátníci dostali nové směrnice

Chtěl bych mít vaší jistotu, že jinde je tráva zelenější.

0/0
1.2.2012 10:22

marty2ban

Re: Koukám, že modrokabátníci dostali nové směrnice

...já bych nechtěl žít život trouby co v 10.16 vypotí tak bezduchou hámotinu.

0/0
1.2.2012 11:13

Kuttlirz

Re: Koukám, že modrokabátníci dostali nové směrnice

Bolševik jako jsi ty nikdy nepochopí, že se dá žít bez směrnic a užívat vlastní rozum. Nechápali to marx-leninovci v Moskvě, nechápou to ani západní neomarxisté v Bruselu.

0/0
1.2.2012 11:41

kasikv

Re: Koukám, že modrokabátníci dostali nové směrnice

je naivní si myslet, že se to odkloňuje už v rozpočtu (něco jako kapitola "úplatky"). EU nebude kontrolovat každou účetní položku za kdejakou silnici, ozvučení nebo vojenské letadlo. Ti nebudou posuzovat výhodnost nebo nevýhodnost, jenom jestli sedí čísla tak, jak si oni naplánovali. A při nejhorším se to rozpustí do více položek....

0/0
1.2.2012 12:45

Kuttlirz

Skvělě řečeno, pane premiére!

Ministr zahraničí už dlouho dělá diplomacii jazykem vesnické tancovačky v Čimelicích. To se mohlo jevit jako roztomilé ve volební kampani, sympatické ve věci rakouských zelených "magorů", ale v diplomacii je to těžké faux pas. Navíc: ministr nemá co mluvit za sebe, nebo za finanční skupinu Bilderberg, ale má tlumočit názor vlády!

+2/0
1.2.2012 10:09

VSG09

Převzetí vlády na Řeckem

ad hoc je problematické, takže na převzetí vlády nad dalšími členskými státy potřebuje eurosvaz oficiálně posvěcenou bumážku. O ničem jiném to není. Pravidla eurozóny porušují od počátku všichni a porušovat nadále budou, protože prakticky je splnit při současném stavu zadlužení a ekonomik ani nelze. O to ale nejde že. Dokonce se taková nemožnost plnění pro naplnění skutečných cílů hodí.

Ne, opravdu nejsem zastáncem nějakých konspiračních teorií, ale tohle je do očí bijící. Vůbec nejde o ekonomická optaření, ale o mocenská.

+2/0
1.2.2012 10:07

Vhelsing3

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Tak jen clovek s inteligenci houpajici zidle uveri tomu,ze tahle dohoda najednou vsechno vrati do plusu a vsichni najednou budou strasne vydelavat a budou hodni, aby se platily dluhy.....

Navest Evropu na pokraj zhrouceni a pak prevzit moc a vladu je plan vymysleny tady 50 let a jmenuje se EU. Kdyz to neslo vojenskou silou, tak to pujde cestou zadluzovani a je videt,ze puvodni nacisticky plan funguje dobre.

Francouzi se opet ukazali jako pricmrndavaci a skacou jak nemci piskaji....

0/0
1.2.2012 10:11

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Vy opravdu věříte tomu, že ČR nalézající se napůl cesty mezi Německem a Ruskem, země bez surovinových zdrojů, země s počtem obyvatel jako Moskva, země bez vlastních bank, země zcela závislá na exportu- že taková země může mít opravdovou nezávislost? Nemůže, nikdy ji neměla a nikdy ji mít nebude. Teď jde o to, kdo bude v takové zemi "správcem". Bohužel, tak to je.

0/0
1.2.2012 10:18

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

To ovšem neznamená, že musíme opět "vyklidit pohraniční pevnosti" bez boje.

0/0
1.2.2012 10:24

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Ano, je třeba bojovat o co nejdůstojnější pozici. Což se ovšem neděje.

0/0
1.2.2012 10:27

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Pořád dokola. Níže jsem se tě jinými slovy v podstatě ptal, co je za důstojnou pozici přistoupit na pravidla organizace a přispívat do ní, když ta není ani ochotna akceptovat ani podmínku ČR moci se zůčastnit jednání takové organizace. Neodpověděl jsi...

0/0
1.2.2012 10:31

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Prosím, vysvětli co jsme vlastně chtěli vyjednat. Jaké byly naše cíle? Já je prostě nevím. A o tom, že asi nepodepíšem premiér mluvil už v prosinci, aniž by nějaký text dohody byl na stole. Já přeci netvrdím, že je nutné kývat na všechno, ale abych mohl něčeho dosáhnout, musím mít stanoveno čeho chci dosáhnout. To je to, co mi chybí - jasná strategie.

0/0
1.2.2012 10:38

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Tak zaprvé- trochu se vytáčíš, že? K odpovědi na položenou ortáku resp. obecnému vyjádření se k podstatě věci, tj. že nějaká organizace ani není ochotna akceptrovat naší účast na svých jednáních, přičemž chce naše připojení ke svým pravidlům, k tomu nepotřebuješ nic dalšího vysvětlit.

ČR je jedna z mála zemí EU, která dlouhodobě v zásadě plní Maastrichtská kritéria, přestože ani není členem eurozóny. Se samotnými nově nastavenými fiskálními pravidly, narodíl od většiny signatářů, kteří je nikdy nesplní, problém v zásadě nemá. Níže jsem psal, že vůbec nejde o ekonomická opatření, ale o mocenská. Využít hospodářské krize k posílení centrálního řízení eurozvazu pod taktovkou dua Německo-Francie ve fiskální, daňové oblati atd. Takže ten problém je v procesních pravidlech a možnosti ustanovaní nějaké podoby protektorátu nad vybranou zemí.  A to jen dokresluje, že eurosvaz nechce ani připustit další země EU k plnohodnotným jednáním, protože by to oslabilo jejich mocenskou pozici.

0/0
1.2.2012 10:55

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Jestli tedy dobře chápu, považuješ naše nepřipojení se k paktu za dobré z toho důvodu, že bychom nebyli připuštěni na 1 ze dvou (podle některých zdrojů ze tří) setkání. No, to je nepěkné. Že se jedná o mocenský boj je asi zcela zřejmé každému, nicméně to pořád nevysvětluje, proč se v tom mocenském boji nesnažíme prosazovat svoje zájmy. Všechny ostatní země -typu např. Polsko, Finsko atp. jsou v podobné situaci jako my, ale zřejmě došly k tomu, že je lepší udržet se alespoň v závěsu, než být zcela mimo. GB je zcela jiný případ a s námi ji nejde vůbec srovnávat. Takže, pokud jsme se tedy rozhodli se vůbec neúčastnit, pak by bylo na místě z EU vystoupit a udělat čelem vzad k Rusku. Prozatím naši vyjednavači nejen, že nic nevyjednali, ale ještě nás zcela odřízli a vyčlenili od zemí, které s paktem měly také problém, ale snaží se alespoň udržet si přehled a dobré oko.

0/0
1.2.2012 11:18

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Ano nesouhlasím z principu s tím, abychom se zavazovali k pravidlům spolku, který nás není ochoten akceptovat ani jako partnery k jednání. Jestli nám přislíbili účast na jednom ze dvou nebo z deseti jednání není podstatné. Ve skutečnosti ten ústní příslib zní, že alespoň jednou ročně nás na jeden sumit eurozóny (kterých může být v krizových časech třeba i deset do roka) pozvou. Například právě ono Polsko mělo stejnou podmínku a bohužel ustoupilo, ale to rovněž není argument pro to, aby ČR ustoupila rovněž.  Navíc si evidentně pleteš EU a eurozónu. ČR nejenže samozřejmě plní pravidla EU, ale dokonce plní i některá pravidla eurozóny narozdíl od samotných členských zemí EU.

0/0
1.2.2012 11:28

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

....narozdíl od samotných členských zemí eurozóny.

0/0
1.2.2012 11:31

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Kde jsem psal o nějakých pravidlem - proč myslíš, že si pletu EU a eurozónu. Nevím o čem mluvíš, bohužel.

0/0
1.2.2012 11:35

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Tak co měl znamenat ten výkřik o vystouprení z EU?....

0/0
1.2.2012 11:45

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

no, to mělo opravdu znamenat vystoupení z Evropské unie.

0/0
1.2.2012 11:46

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

A proč jako? Protože plníme pravidla EU, ke kterým jsme se zavázali a dokonce plníme i základní ekonomická pravidla eurozóny, narozdíl od většiny členských zemí eurozóny?

0/0
1.2.2012 11:49

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Navíc jak jsem již psal, ČR vůbec věcně ty "nová" pravidla nepotřebuje, úplně postačí naplňovat Maastrichtská kritéria, která jsou  něčem i přísnější. A už vůbec nepotřebuje procesní pravidla vynucování, dohledu a převzetí pravomocí nad fiskem od eurosvazu složeném z řady krachujících zemí.

Takže si spíše polož otázku, co nám to má přinést? Věcně z ekonomického hlediska nic resp. naopak ještě budeme muset platit na záchranu eurozóny, procesně to přinese maximálně protektorát. A přotim všem nás budou brát jako neplnohodnotného pratnera, který ani nesmí na jednání organizace. Neuvěřitelné, jak se toho někdo může zastávat... Jediným argumentem zastánců podpisu pak zůstává "argument" o izolaci. Co to je vůbec za argument? To zavání "argumenty" internacionály...

0/0
1.2.2012 11:40

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Já přeci vím, že ČR ta nová pravidla nepotřebuje, i když např. 0,5 % schodek nesplňuje (ale to nikdo). Jenže otázkou je, co nám přinese nepřipojení se. To je podle mne to rozhodující kritérium - které zřejmě převážilo u všech ostatních. J Až čas asi ukáže, jak moc jsme situaci podcenili nebo ne. A navíc způsob odmítnutí (nebo vlastně my jsme ještě tak uplně neodmítli ;-D, vždyť jak říkal premiér - čas je do března), ten je naprosto tristní.Ten mi vadí nejvíc.

0/0
1.2.2012 11:54

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Dokolečka dokokola.

 Souhlasíš, že věcně se k těm pravidlům připojovat nepotřebujeme, procesně akorát omezují suverenitu ČR a potencionálně mohou být velmi nebezpečná (to ti možná nevadí) a přístup eurozóny resp dua Sarkozy-Merkelová, že nás ani nechtějí připustit na jednání o dalším vývoji eurozóny, to je dle tebe tak trochu "nepěkné". A přesto pořád budeš argumentovat, že prostě skočit musíme, když skáčou i ostatní. Bezva...X

0/0
1.2.2012 12:02

aquincum

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Máte pravdu, ale je pořád lepší být součástí západní Evropy´, kde hlavní slovo bude mít pracovité a schopné Německo, než být součástí Ruska s jeho bordelem, leností  a kde člověk nemá žádnou hodnotu. Už jsme si to vyzkoušeli dostatečně.

0/0
1.2.2012 12:18

Kuttlirz

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Přesně tak, jde o protektorát nad Řeckem. Zda to bude více německý protektorát, nebo franko-německé kondominium je už detail. Důležité je, zda my chceme znovu být Protektorát Čechy a Morava, nebo ne.

0/0
1.2.2012 10:14

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

My si můžeme pouze vybrat zda -Rusko nebo Německo. Raději bych viděl ČR, jak se snaží dostat do pozice lídra středoevropských a východoevropských zemí (které jsou na tom podobně jako my) v paktu s mocnými. Ale ten nepokrytý strach premiéra z hněvu prezidenta a jeho vlivu dovnitř ODS, ten je k smíchu.

0/0
1.2.2012 10:34

Kuttlirz

Re: Převzetí vlády na Řeckem

To dilema je dnes nesmyslné, Německo už nepředstavuje vojenskou hrozbu a mezi námi a Ruskem je velká Ukrajina. Stačí lépe diverzifikovat obchod, nevyvážet všechno do Německa, ale také proniknout do Indie, Číny, Jižní Ameriky apod.

0/0
1.2.2012 11:50

mystery

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Myslím, že diverzifikace obchodu nemůže stačit. Trošku mi to přijde jako hádka o tom, zda může být fotovoltaika primárním zdrojem energie. Prostě nemůže, stejně tak, jako vzhledem ke geografické poloze nemohou být Čína, Jižní Amerika atd. primárními příjemci našeho vývozu. Navíc je třeba brát v potaz, jak velká část firem u nás je v rukou kapitálu ze zemí EU.

0/0
1.2.2012 11:59

VSG09

Re: Převzetí vlády na Řeckem

Co má proboha odmítnutí dohledu na fiskem od eurosvazu společného s obchodováním s Německem či s jakoukoliv jinou zemí EU? To jako, že na české výrobky za trest uvalí Merkelová clo? 8-o

+1/0
1.2.2012 12:09

VSG09

Takže si to shrneme

Eurosvaz nám v duchu nejlepších maiánských tradic vzkazuje: Přistupte na zpřísněná pravidla, které my sami i v dosavadní mírnější podobě programově a dlouhodobě porušujeme. Přistupte na pravidla, která většina signatářů nemůže nikdy splnit. Koukejte nám nasypat peníze, jinak jste neevropští, nesolidární a vůbec fuj. Přistupte na naše podmínky, ale rozhodovat o ničem samozřejmě nebude a na jednání vás pozveme pouze , když budeme chtít.

Prostě, držte hubu a krok nebo si to odskáčete, to my umíme. Rv;-€

+9/0
1.2.2012 9:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.