Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Budínce umírali sudetští Němci, potvrdily analýzy DNA

V hromadném hrobě na louce Budínka u Dobronína na Jihlavsku, kde předloni kriminalisté našli nejméně třináct mrtvol, byli skutečně němečtí starousedlíci, kteří zemřeli po konci druhé světové války. Odborníkům se podařilo identifikovat například ostatky statkáře Franze Reznika. Vyšetřování údajného masakru německých obyvatel tak spěje ke konci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

axel125

NAVRHUJI UVEST u Kazdeho

NAVRHUJI UVEST u Kazdeho prispevku, vek prispivajiciho!!!

0/0
27.1.2012 11:27

hňup

Re: NAVRHUJI UVEST u Kazdeho

a jak ho budeš kontrolovat ?

0/0
27.1.2012 21:00

2Mac7

Re: NAVRHUJI UVEST u Kazdeho

proč?

0/0
27.1.2012 21:02

axel125

Re: NAVRHUJI UVEST u Kazdeho

Kontrolovat se to neda, ale zajimave jaky pohled na udalost maji mladsi rocniky a starsi, ne?

0/0
28.1.2012 17:10

azazzelo

Češi jsou špatným svědomím Evropy

Když tak vidím debatu, co širší pohled? Historie nadělala z Čechů nevzdělané sedláky a vesničany uprostřed Evropy. Češi ale mohli stovky let těžit se symbiózy s Němci a vést se na německé vzdělanosti. "Na oplátku" bránili sjednocení Německa a vzniku národnostně čisté Německé říše. Do německých měst se Češi stěhovali až za průmyslové revoluce a osvojili si chování obsaď, ukradni, vybydli a dál záviď bohatým. Což se nelíbilo českým Němcům. Dík "české otázce" se povedlo rozvrtat stabilitu Rakouska a přivodit jeho rozpad. Nejprve Čechy podporované národnostní rozbroje nahnali svět do 1. sv. války s miliony mrtvých. Což přineslo vznik Československa, které skončilo odporem českých Němců proti takovému státu a vznikem 2. sv. války s miliony mrtvých. Následovala likvidace českých Němců a vznik husitské ČSSR. Ta skončila odporem Slováků proti takovému státu. Národnostní rozbroje ale běží vesele dál, namířené proti českým Romům. Problémem současného Česka je, že Češi již nemají komu co ukrást.

+2/0
27.1.2012 6:54

azazzelo

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Čechů žije na planetě něco kolem 20 mil. Největší české město je Chicago. Český stát si může zaznamenat do kroniky, že jeho existence v moderní době stála svět řádově stovky milionů obětí. Zatím Češi neprokazují, že by taková oběť byla smysluplná a Česko se za pár let opět, již poněkolikáté, rozloží pod tlakem národnostních nepokojů a občanské války. Národní povahou Čechů je flegmatismus k vlastnímu osudu a osudu svého státu. Čech se vždy řídí pravidlem, bližší košile než kabát, resp. pokud jde o osobní prospěch. Pokud jde o osobní odpovědnost umí každý Čech "o kabátech" vykládat nekonečné únavné bajky... ;-D[>-]

0/0
27.1.2012 7:12

karelka k

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

8-o8-o trošku mimo, co? Kontroluj se, čtou to lidi, co si o tobě teď můžou myslet? Tě pustili z klecového lůžka?

0/0
27.1.2012 10:45

Draggo

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

a zanedbali mu medikaci. to je to setreni na lecich, tady to mame! :-P

0/0
27.1.2012 10:51

azazzelo

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

To jsem opsal z příručky našeho primáře. Praktikuje léčbu "nácků nácky". ;-)

0/0
28.1.2012 7:04

axel125

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Vzdyt CESI NEJSOU ani SLOVANE nybrzto R^poslovansteni  Nemci a podobne.!!

0/0
27.1.2012 11:15

karelka k

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Další!8-o .ůl!

0/0
27.1.2012 12:09

Sladek

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Je to smutne, ale zhruba je to tak.  Z ceskeho kralovstvi a moravskeho markrabstvi se stal tento unifikovany exemplar Kocourkova.  Nemyslim, ze toto deni je nakonec i  zvratitelne na spravnou kolej. :-/

0/0
28.1.2012 0:39

azazzelo

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Buďme optimisty, třeba naše předsednictví EU bylo nadějné, nebýt husitů a Paroubka, tak jsme byli jedničky. My si prostě obsadíme zase nějaké to Společenství národů a budeme jiným radit jak to mají dělat. Na tom uděláme prosperitu Česka. Národ Komenského. Kdo neumí, učí. ;-D

0/0
28.1.2012 7:09

hňup

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

nějak nechápu, proč tenhle tvůj urážlivej příspěvek, podněcující nenávist mezi národy, nějakej moderátor diskuze nevymaže, zlato !

0/0
27.1.2012 21:02

A:-)

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

To nahoře mi připomíná bláboly jednoho malíře pokojů o ŽidechRv

0/0
27.1.2012 22:38

azazzelo

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Ano, pánové, souhlasím. Také to považuji (považoval jsem) za hanobení, nactiutrhání a výlevy nácků. Poskládal jsem názory pánů Krystlíka a Hedvíčka, možná i Šinágla. Jsem jejich velký fanda - a pošklebovatel. Základní myšlenka: Češi mají zcela vybájenou historii, zčásti komunisty, která neodpovídá skutečnosti. Když se podíváme na fakta, dostáváme trochu realističtější pohled na přítomnost a současnost Čechů a jejich kořeny. Uvedení pánové milují české Němce. Posselt se ale od nich distancuje, že jde o bandu českých šašků, kteří nectí smysl a chování SdL, navíc mu Češi ukradli (jak je jejich přirozeností) výsostné znaky Landsmanšaftu. Z takovéto iniciativy vyrůstá sudetoněmecké krajanské sdružení v Česku, kam se může přihlásit naprosto každý nácek. ;-)

Aneb, když Dobronín, tak si říkám, poznej svého "nepřítele" - oponenta. Jinak tato debata nemá grády. Je směšné, že se o českých Němcích rafají Češi s Čechy a nikdo neví pořádně o čem.

http://www.sudetsti-nemci.cz/

0/0
28.1.2012 7:25

azazzelo

Re: Češi jsou špatným svědomím Evropy

Až skončí legenda Jára Cimrman, bude zde nový fenomén, SdL v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Zvykejte si. ;-D[>-]

0/0
28.1.2012 7:31

dobesova94

Irena Sendlerová

Omlouvám se, ale můj příspěvek se netýká tohoto článku pouze 2. světové války. Chtěla bych upozornit na Irenu Sendlerovou, která zachránila životy 2500 židovských dětí. Je velmi významná, ale moc se o ní neví. Chtěla bych na tuto ženu upozornit, a proto využívám různých zdělovacích prostředků. Přidejte se prosím i do skupiny na FB. http://www.facebook.com/#!/pages/Irena-Sendlerov%C3%A1/145408795571570

Děkuji :-)

0/0
26.1.2012 21:21

karelka k

Budete-li hledat pořádný hrob,

Mareši a Laško, tak doporučuju Polsko, tam je v jednom hrobě pohřbeno 860000 lidí.

+1/0
26.1.2012 19:16

karelka k

Jaký němci?

Reznicek a další mrtvý s českým příjmením byli češi, které zabil rakušan se synem po válce! Kam to vede ta Herma s těmi snaživými hochy z Jihlavy, f čele s tím Marešem? Zase jen rozbroje, co na to Mici Gřegořová z Bavorska?8-o

Při pohledu na dalšího snažifce s lebkou v ruce, mě napadlo, že by se měl jmenovat buď Hrobník, nebo Hamlet, oba byli taky u hrobu nejmenovaného šaška. Anebo obojí.;-)

+2/0
26.1.2012 19:12

van de velwideeck

Vždy si to odnesú nevinní...

...nevieme nič o tom, či bol starý Reznik aktívny v SdP. Vzhľadom k veku určite nebol narukovaný....

Dosť možné, že je to obeť kolektívnej viny. Schytal to možno len preto, lebo bol sudeťák.:-/

0/0
26.1.2012 19:01

axel125

Germanizace

Branili jste se germanizaci ktera byla prirozenym vyvojem ve stredni evrope.

Ubranite se islamizaci ?EU

0/0
26.1.2012 18:51

karelka k

Re: Germanizace

vyblej se doma dojč.Rv

+1/0
26.1.2012 19:49

axel125

Re: Germanizace

tomu nerozumym!

0/0
27.1.2012 11:16

ELAPHURUS

Staly by se veškeré prasečiny,

kdyby Němec nerozpoutal válku ? To je podstatné.....!!

+2/0
26.1.2012 17:02

NATTER

Re: Staly by se veškeré prasečiny,

KDYBY FRANCOUZ (spojenec - dodržel slovo) a Anglán, řekli zavčas TYTY Tý. Nic se nemuselo stát

0/0
26.1.2012 17:32

van de velwideeck

Re: Staly by se veškeré prasečiny,

Pekní spojenci...veď v podstate nič neurobili ani po napadnutí Poľska...keď sa už fuhrer na nič nehral a odhodil masku.Rv

0/0
26.1.2012 19:03

Sladek

Re: Staly by se veškeré prasečiny,

A kdyby Wilson s Masarykem nerozbili po 1. svetove Rakousko byl by take klid.

0/0
28.1.2012 0:31

krllo

Kdo seje vítr, sklízí bouři.

Němci z II.světové války vyvázli velmi lacino. Dodnes nám dluží reparace.

+2/0
26.1.2012 16:28

axel125

Re: Kdo seje vítr, sklízí bouři.

Nevim co myslis? Otazka reparaci se mela dojednat v mirove smlouve, ktera nebyla nikdy uzavrena! Tak zbyva se doptat Jiriho Dienstbiera (+) starsiho JAK TO DOJEDNAL SE SVYM pritelem Genscherem!

0/0
27.1.2012 11:08

Generál Ugarte - vivido

Inu,

naše diskuse je jako obvykle zajímavá, ale nezbyde nám zřejmě jako obvykle než se shodnout na tom, že se neshodneme.

0/0
26.1.2012 16:05

nibor

Re: Inu,

Já jsem na ní strávil dost času už od rána, (díky bohu, že jsem momentálně v rekonvalescenci, takže (samo)živitelských povinností moc nebylo), také mám dost. Zas někdy příště, jdu na Teorii velkého třesku:-)

0/0
26.1.2012 16:14

Generál Ugarte - vivido

Re: Inu,

Mějte se a užijte si to.

Já jdu pracovat. :-(

0/0
26.1.2012 16:18

rebereb

No a v koncentrácích zase Židi,

na frontě Rusové, Amíci, Francouzi, Poláci... a tak dále - všichni, co bojovali proti těmto Němcům. Sklidili, co zaseli. A o "schopnostech" těch sudetských si stačí pouze přečíst historii II. svět. války....

+5/0
26.1.2012 16:03

čuk2gek

mno, tahle jadrná

slovenskočeština mně připomíná styt toho pana co vlastní čs. potravinový průůůmysl...

a druhak, Jihlava byla uvnitř českého území, tak nevím, jak by ty hranice vypadaly

0/0
26.1.2012 15:31

Generál Ugarte - vivido

nibor

Mě by docela zajímalo, kde jste byl na tom, že pro vznik ČSR byla většina obyvatel českých zemí. :-)

0/0
26.1.2012 15:05

nibor

Re: nibor

Kde jsem na tom byl? Snad napomůže prostý fakt, že jinak by ČSR nevznikla, dále programy stran a jejich výsledky v nejbližších volbách. Tam někde jsem na tom byl, příbližně.

0/0
26.1.2012 15:08

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

Upřímně řečeno - nesmysl.

ČSR byla od začátku podnikem úzké elity, žádná masová podpora pro její vznik neexistovala, ostatek lidí se pouze vezl.

Program kandidujících stran už musel brát a bral existenci ČSR jako fakt, takže tudy opět cesta nepovede.

A když tedy měla ČSR takovou obrovskou podporu, proč se nekonal plebiscit mezi jejími budoucími obyvateli? :-)

+1/0
26.1.2012 15:12

hafusak2

Re: nibor

Takže všichni ti jásající obyvatelé Prahy na filmových záběrech z 28.10.1918 ve skutečnosti nikdy neexistovali? Za R-U neexistovaly žádné české politické strany? Legionáři bojovali jen pro srandu králíkům? Pane Bože, do čeho všeho jsi tu duši dal....Rv

+2/0
26.1.2012 15:20

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

He? A kolik těch "jásajících obyvatel" bylo? Nebo máte na mysli ten dav lůzy, který zničil Mariánský sloup?

Za R-U české strany samozřejmě existovaly a kupodivu všechny deklarovaly věrnost císaři a vlasti, takže nevím, kam má tato námitka vést.

Ano, legionáři bojovali. Část z nich dokonce skutečně dobrovolně za vznik samostatného českého státu. Ale vyvozovat z toho ráčíte co?

+1/0
26.1.2012 15:26

nibor

Re: nibor

O tom, že Češi - a tím pádem i jejich politické strany - souhlasili s R-U skoro až do posledka, kdy se ukázalo, že to opravdu nejde - není sporu. Pak ovšem změnili názor.

0/0
26.1.2012 15:30

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

To je ovšem pouze Váš názor. Republikáni byli díky vítězství Dohody na koni, takže nesouhlasícím nezbylo než mlčet.

Jistě, nemalá část politiků, kteří ještě za války podepisovali deklarace loyality, pak neměla problém zapojit se do politického života ČSR, to z nich ale rozhodně nedělá zapálené republikány a z chudáků občanů už vůbec ne.

0/0
26.1.2012 15:34

nibor

Re: nibor

A proč by museli mlčet? Ba dokonce přímo jásat nad vznikem ČSR?

0/0
26.1.2012 15:39

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

No protože ta podpora byla masivní! Milionové manifestace pracujících s kokardami se scházely každý den, provolávaly smrt Habsburkům a ať žije Masaryk. Takhle nějak to podle Vás bylo, ne?

+1/0
26.1.2012 15:41

nibor

Re: nibor

Ne tak, jak to schválně přehnaně líčíte, ale spontální oslavy a radost byly.

0/0
26.1.2012 15:44

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

Ano, u někoho určitě. Otázkou je, jak velké procento lidí to bylo, žeáno...

+1/0
26.1.2012 15:47

nibor

Re: nibor

Opět by jsme se vraceli na začátek. Praktivcky jednotná svědectví a kroniky, výsledky poválečných voleb... vco by přesvědčilo?

0/0
26.1.2012 15:51

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

Domníval jsem se, že volební argument jsem Vám už níže vyvrátil, škoda...

Svědectví závisí především na osobě svědka, že? :-)

Kroniky jsou už djeme tomu pádnější argument, i když jistě ne všespásný. Bohužel ty kroniky zůstávají z Vaší strany zcela anonymní a ani se nesnažíte tvrdit, že by snad demonstrovaly 80% nebo 90% podporu republice mezi Čechy, takže já nevím, no.

+1/0
26.1.2012 15:54

nibor

Re: nibor

To jste opravdu nevyvrátil. Německé strany akceptovaly ČSR, až když byla pevně vyjádřea a ustanovena vůle většiny zbylého obyvatelstva ji etablovat + již vzpomínaný, poněkd děsivý pohled za hranice, na různé ty spartekovce, freikorpsy a hyperinflaci.

A když se kupodivu všechna svědectví shodují, tak bych to za jistou indikaci přece jen považoval.

0/0
26.1.2012 15:59

Generál Ugarte - vivido

Re: nibor

No nevyvrátil. Po Vás sklouzává každý můj argument a po mně každý Váš. :-)

Taková vůle prostě a jednoduše nikdy vyjádřena nebyla, o tom nemá smysl diskutovat, neboť se tak mohlo stát pouze v referendu.

Spartakovci a Freikorpsy řádili v Německu už v letech 1918/19 a to ještě Němci chtěli využít práva na sebeurčení.

OK, tak mi předvěďte nějaká konkrétní svědectví, nejlépe tolik, aby měla nějakou statistickou váhu.

Mimochodem, tak mě napadá, Vy tu snad naznačujete, že čeští Němci chtěli k Německu? 8-o

0/0
26.1.2012 16:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.