Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé spílají výpravčím. Jsme figurky na šachovnici, říká jeden z nich

Hodinové čekání na další spoj není v Pardubickém kraji žádnou výjimkou. Cestující z Králík, kteří přestupují v Lichkově, o tom vědí své. "Nový systém je na žalobu za totální destrukci dopravního systému," tvrdí výpravčí Arnošt Juránek a lidé mu dávají za pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lampárna

Individuální doprava vítězí

Především prosím všechny obyčejné lidi (socky a pod.), aby si uvědomili, že Dopravní politiku státu a následné povinnosti jako kraje = dopravní obslužnost pro nás připravují, tvoří, objednávají a vlastní lidé využívající 100% vlastní/služební osobní auto a nikdy s námi nebudou denně dojíždět do práce, do škol, na úřady, k lékaři a na nákupy nějakou ponižující železnicí ani linkovým autobusem, takže tento systém nemůže nikdy fungovat. Nechtějte prosím po nich nemožné ... diletanti ! 

Navrhuji splnit sen všem politickým dopravním expertům :

Jjeden týden nejezdit žádnými hromadnými prostředky - prosím. Ať nás prosí, že se ve městech dusí, stojí v kolonách, ať se vrátíme do autobusů a vlaků, ale my(občané-voliči) budeme chtít od státu-krajů záruky fungujících systémů. Koordinaci - Regionální Dispečer /GPS pohyb vlak/bus/ mobil - řidič,výpravčí,strojvedoucí - pevné přestupní body označené přestupní spoje BUS/vlak v jízdním řádu. Prostě konečně pro lidi !

+3/0
30.1.2012 10:08

kaksikymmenta

Re: Individuální doprava vítězí

Já myslím, že pokud by nevyjel žádný prostředek hromadné dopravy, nikdo by to nevydržel ani den. To zase vy ostatní nás budete prosit, abychom vám vrátili veřejnou dopravu. Každý, kdo se organizací podílí na dopravě, totiž nejezdí služebním autem. Já ho třeba nemám, protože ho nepotřebuju.

0/0
30.1.2012 14:50

solimPC

Re: Individuální doprava vítězí

Skoro vám závidím umění žít bez auta. Já bych to přes všechny problémy, které s sebou vlastnictví a používání auta nese, nedokázal .

0/0
30.1.2012 15:40

Bery

Re: Individuální doprava vítězí

Ja bez auta taky ziju. Sluzebnim jedu jen kdyz opravdu musim. Ve meste to jde v pohode... horsi jsou male obce, kde se na verejnou dopravu kasle.

0/0
30.1.2012 16:38

sojkal

Re: Individuální doprava vítězí

Vždyť tam žádná proboha není. Jeden spoj tam, druhý zpět. Vrací se to do doby cca 1955. A to platí i o vlacích.

0/0
31.1.2012 13:47

turista-

Re: Individuální doprava vítězí

Tak kam nesáhla ruka "úspor, ať to stojí co to stojí", se ČD naštěstí ještě stále daří přěsvědčit objednatele objednat alespoň 2h takt i v sobotu a neděli.

+2/0
31.1.2012 15:40

kaksikymmenta

Re: Individuální doprava vítězí

Mně to přijde jako starost navíc. Ale chápu, že se bez něj někdo neobejde. Řidičák mám, ale jen z prestiže. Přesto si však nemyslím, že řídím jako začátečník. Bydlím totiž na vsi a když někam potřebuju, tak se auto hodí. Ale doma jsem naštěstí jen jeden víkend za měsíc a ježdění si užiju jinde.

0/0
30.1.2012 17:24

fontana0000

Cesta od nikud nikam, stejně jak pravicové

vládutí.Rv

0/0
30.1.2012 9:08

fontana0000

Re: Cesta od nikud nikam, stejně jak pravicové

vládnutí

0/0
30.1.2012 9:09

ScoutX

Re: Cesta od nikud nikam, stejně jak pravicové

No furt lepší než levicové, které vede od nikud, do míst kam slunce nesvítí a kde záda ztrácejí slušné jméno.

0/0
30.1.2012 9:16

mamsrb

Re: Cesta od nikud nikam.

Pravicový Jančura funguje na jedničku. Socialistický systém ukotvený hejtmany ČSSD na věčné časy funguje jak je v článku popsáno. ;-D A v ČD ideologii nehledejte vůbec. Tam to nefunguje ať je u vesla Gross nebo Topolánek.;-D

0/0
30.1.2012 11:44

turista-

Re: Cesta od nikud nikam.

Na jedničku? Takže když chci v pátek odpo z prahy do brna, přijdu k Jančurovi a jedu?

0/0
30.1.2012 15:00

p_n_3

Re: Cesta od nikud nikam.

Trubka si stěžuje, že v pátek odpoledne není místo, normální člověk si koupí jízdenku nebo místenku. Kolik je těch případů, kdy náhle najednou musím jet z Prahy do Brno v pátek v největší špičce a nevím o tom... skoro žádné.

0/0
31.1.2012 12:46

turista-

Re: Cesta od nikud nikam.

Třeba vím, že v pátek pojedu, ale ještě nevím ve kterou hodinu (ve středu ještě nemusím vědět, jako to bude vypadat v pátek odpoledne s prací). U Jančury, který nemá rezervy (protože dělá dopravu jako byznys, ne jako službu) si musím koupit místenku na konkrétní spoj předem.

U ČD přijdu a jedu. I ty jejich akční jízdenky (SporoTiket Česko) totiž platí na kterýkoliv vlak ten den. Ano, místenku si mohu přikoupit, v eShopu je často i zdarma. Ale nikdo mě nenutí jet spojem, na kerým mám místenku, můžu jet bez formalit i o hodinu později.

Této flexibility si cením více než instantního kafe zdarma.

+1/0
31.1.2012 15:38

Leinad

Re: Cesta od nikud nikam.

Dálková nedotovaná doprava (IC/EC) je věcí konkurence.

ČD vsází na nemístenkové přeplněné spoje, vagony kterými se nedá projít. RJ více věří povinným místenkám(mimochodem zatím se mi nestalo, že bych do vlaku RJ nenastoupil. I ve špičce zrovna bylo ve vlaku volné místo a steward mi jej prodal při nastupování. Zatímco u ČD je možné, že přijdu-li na nádraží minutu před odjezdem, není možné stihnout vystát frontu u pokladny a doběhnout vlak, a ani u povinně SC neprodávají jízdenky "u dveří". )

A stát do toho dotuje splašené couráky co se nevejdou na krátká nástupiště (R/Ex), takže jistota že mě nějaký vlak sveze existuje.

0/0
13.2.2012 20:39

kaksikymmenta

Vážení cestující...

...než se rozhodnete někomu nadávat, zapřemýšlejte, kdo za to asi může. Jsem velmi často svědkem několika slovních napadení a urážek zaměstnanců drah a dopravních podniků vůbec. Jenže řadový zaměstnanec, jak praví titulek, je skutečně jen šachová figurka, která jen udržuje systém. Výhybkář, signalista, výpravčí, průvodčí, řidič, strojvedoucí etc. nemají s tvorbou jízdních řádů nic společného. Když Vám nechutnají rohlíky, taky seřvete prodavačku, která Vám je prodala??? Musíte přímo ke zdroji. Napište na vedení dopravního podniku či společnosti a ostatní nechte být. Ti snad jen mohou sbírat Vaše podněty. Věnuji se dopravní technologii už desítky let, ale lidi jsou prostě nepoučitelní, a jsou schopní potrestat toho, kdo za to ani nemůže. Vedení DP a grafikonisti - to je Váš cíl. A jestli uvidím cestujícího, jak řve na nebohého výpravčího, dám tomu cestujícímu do zubů, aby si uvědomil, co dělá.

+7/0
30.1.2012 7:31

mamsrb

Re: Vážení cestující...

Každému soudnému člověku je jasné, že existuje pozice sestavovačů jízdních řádů a ti se navíc musí přizpůsobit požadavkům objednatele tj. hejtmanům. Pokud ovšem mrznete venku a čekáte hodinu na spoj a jediná místnost je zamknutá nedivte se, že jakmile výpravčí vyleze z kukaně dostane se k ní pár nelichotivých poznámek. U ČD je totiž zákazník až na posledním místě.

+1/0
30.1.2012 11:49

kuttna

Re: Vážení cestující...

Běžte to říkat mrznoucímu člověku, už hodinu vztekle koukajícímu na výpravčího ve vyhřáté kanceláři. Asi do těch zubů dotanete Vy, a pořádně.

0/0
30.1.2012 15:18

kaksikymmenta

Re: Vážení cestující...

Nechte si ty narážky, ničím jsem se neprovinil. A co když se stane, že stojíte na zastávce jen s přístřeškem desítky minut a nevíte, jestli ten autobus už jel, nebo se řidiči na cestě něco nestalo? Co uděláte???? Jak se zachováte??? Na nádraží Vám aspoň řeknou, že vlak má zpoždění. Na autobusové zastávce, pokud vím, takové zařízení není. Pokud Vámi popisovanou situaci uvidím, změním názor a budu jednat jinak. Do té doby si stojím za svým - cestující se v některých případech chovají jako verbež.

+1/0
30.1.2012 15:27

kuttna

Re: Vážení cestující...

Do zubů jste chtěl dávat Vy. Jen jsem upozornil, že by se vám mohlo dostat zasloužené reakce. (Ode mne nikoli, já jsem spíš pro biblické nastavování druhé tváře. Ale nejsou všichni jako já.)

0/0
30.1.2012 15:36

kaksikymmenta

Re: Vážení cestující...

No tak možná jsem to přehnal, myslel jsem to obrazně, já jsem zase pacifista. Jenže jsou v tom někteří zaměstnanci nevinně.

0/0
30.1.2012 15:49

p_n_3

Re: Vážení cestující...

No pokud se řadový personál neumí k cestujícím chovat a nezvládá svou mnohdy těžkou práci, tak mu klidně vynadám. K čemu mi je pokladní na kase ČD, když neumí nebo nechce poradit se správnou jízdenkou. Jinak samozřejmě za systémové chyby nemůžou, o tom žádná.

0/0
31.1.2012 12:48

Leinad

Re: Vážení cestující...

Vedení DP a grafikonista také pouze plní zakázku od kraje. Fakt, že by grafikonista mohl něčím šoupnout ještě neznamená, že má na to čas (31.8. starosta nadiktuje časovou polohu spoje - odjezd busu od školy)

Nadruhou stranu lidi placení za styk s okolím mají být na styk zvyklí - pokladní nesedí na pokladně proto, že by žádný cestující neuměl číst návod a koupit si jízdenku z automatu.

0/0
13.2.2012 20:46

Narkotrafikante

To ze vlak nenavazuje na dalsi spoj ...

..je klasicke zobrazeni nasi politicke sceny. V ni take nic nenavazuje na nic

0/0
30.1.2012 1:54

ScoutX

Re: To ze vlak nenavazuje na dalsi spoj ...

Aneb jak snadno i když nelogicky ze všeho udělat politické téma.

0/0
30.1.2012 9:18

1216226

Re: To ze vlak nenavazuje na dalsi spoj ...

Ano, za krajského organizátora dopravy můžou České dráhy... Ale pro si nekopnout, že ano odborníku...

0/0
30.1.2012 9:31

1216226

Re: To ze vlak nenavazuje na dalsi spoj ...

Sorry, to mělo byla reakce na příspěvek níž...

0/0
30.1.2012 9:34

Honzasito

K čemu je zde poradenská firma?

A k čemu je ta poradenská firma proboha? ČD zaměstnávají jen samé posunovače a  manažery a na zbytek musí mít poradenskou firmu? To je prostě jen vyvádění peněz z firmy do kapes spřízněných duší. Proč se dnes v této zemi nepohne nic bez miliardových rad a posudklů soukromých poradenských firem? Na co pak vlastně platíme vládu a státní podniky, když vlastně sami nic nezvládnou?

0/0
30.1.2012 1:15

Bery

Re: K čemu je zde poradenská firma?

To si najmul kraj... asi nema dost svych uredniku...

Podobne jako si ministerstva najimaji pravniky a pritom maji sve pravni oddeleni...

0/0
30.1.2012 10:57

turista-

Re: K čemu je zde poradenská firma?

Tohle je obecný problém.

Státní zaměstnanci mají tabulkové platy, tj. nízké. Takže státní instituce si prostě vetšinou nemůže najmout kvalitního právníka, finančního analytika, dopravního technologa, programátora, nikdo jim tam za ty prahcy nepůjde.

Řeší se to právě takovýmhle outsourcingem.

0/0
30.1.2012 12:33

kuttna

Re: K čemu je zde poradenská firma?

Proč používáte cizí slovo tam, kde máme krásný český ekvivalent - tunelování. (Omlouvám se, ale z vašich reakcí mám tak trochu dojem, že z toho tunelování taky něco máte.)

0/0
30.1.2012 15:22

turista-

Re: K čemu je zde poradenská firma?

Myslíte, že outsourcing je vždy tunelování?

Naše firma (soukromá) například outsourcuje úklid. Ta uklízečka, co jednou za dva dny přijde, není náš zaměstnanec - nevyplatilo by se nám to.

0/0
30.1.2012 17:21

kuttna

Re: K čemu je zde poradenská firma?

Měli jsme kdysi uklizečku na částečný úvazek. Teď máme "outsourcing" - uklízecí firmu (už druhou). Je to dražší, zato nekvalitnější a stížnosti se vyřizují přes vedení dvou firem (to máme dalšího zbytečného ředitele a sekretářku a jistě i účetní).

0/0
30.1.2012 21:27

Bery

Re: K čemu je zde poradenská firma?

Kdyz uz se tu nakousnul "outsourcing", tak u soukrome firmy proc ne, tam to muze mit smysl a je to navic ciste jejich vec. Jakmile je to vsak hrazeno z verejnych penez, tak by to melo byt rovnou trestne, protoze se skutecne vetsinou jedna o tunel. ;-O

0/0
31.1.2012 18:06

Bery

Re: K čemu je zde poradenská firma?

Jo, to je pravda a pokud jde o odborne sluzby, tak to beru... nejake IT dodavky a servisni zasahy jsem pro KU a UZSVM taky delal a uprimne receno, za jejich tabulkovy plat bych k nim delat fakt nesel. 

Nicmene prave pravni sluzby, poradenstvi, reklamni agentury atd... slouzi dost casto k prani uplatku pro politiky.

A pokud se vratim k tematu, tak co si budeme povidat... zrovna Oredo se fakt nepovedlo.

0/0
30.1.2012 16:35

Leinad

Re: K čemu je zde poradenská firma?

A nebylo by jednodušší změnit platové ohodnocení? ;-D

0/0
13.2.2012 20:49

ladamm

napravo stovky miliard nalevostovky miliard

já můžu bejt teoreticky stokrát miliardářem a vy tady řešíte pětiminutová zpoždění vlaků .... prosím vás koho to vůbec zajímá ... [>-]

0/0
29.1.2012 23:39

kuttna

Re: napravo stovky miliard nalevostovky miliard

Třeba toho, co stojí v mrazu na zastávce a není miliardářem?

Nebo toho, co sedí u klavesnice počítače a čeká, na co by zareagoval?

0/0
31.1.2012 13:42

papazian

Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

A dovoluje si tolik, kolik ji také dáme prostor. Braňme se demokraticky a především ve volbách volme hlavou, nikoli jen pravou rukou!

+1/0
29.1.2012 23:37

BMG

Re: Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

Místní vlaky objednávají levicové kraje.;-D

0/0
30.1.2012 0:08

turista-

Re: Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

Ovšem za rozpočet, který jim omezuje pravicový Kalousek.

0/0
30.1.2012 0:40

MiroTR

Re: Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

A víte, že se mu ani nedivím ?  Peníze, naspořené minulým vedením kraje na školství a dopravu byly vyhozeny na pofiderní 30 korunové "odpustky". :-/

0/0
30.1.2012 6:59

fontana0000

Re: Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

Ono by bylo lepší, kdyby ty odpustky vůbec nebyly.:-P

+1/0
30.1.2012 9:06

mamsrb

Re: Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

Neprovázanost spojů není vina Kalouska.

0/0
30.1.2012 11:51

Bery

Re: Pravicová vláda v Čechystánu nás chce zničit!

To neni... ten ma na triku vetsi lumparny. ;-D

0/0
31.1.2012 18:07

topič elektrárenský

Zájmem státu potažmo krajů

není, aby železnice fungovala. Na její provoz stát doplácí, zatímco když jedete autem platíte dálniční daň, spotřební daň a DPH. Jenže socialisté ve vedení krajů nemůžou toto přiznat na rovinu, oni jsou tu přece pro "obyčejné lidi", tak to řeší nepřímo tak, že lidi od cestování veřejnou dopravou odrazují jak to jen jde. Destrukce návaznosti spojů je jeden ze způsobů, jak toho dosáhnout.

0/0
29.1.2012 22:51

islandan

Re: Zájmem státu potažmo krajů

Přesně. A to, že dostává na frak ekologie, že se zabije na špatně udržovaných silnicích spousta lidí, že se lidi nedostanou nikam včas - koho to zajímá. Mafiáni mají vývar a ostatní je bezpředmětné.

0/0
29.1.2012 23:06

papazian

Re: Zájmem státu potažmo krajů

Kraje jsou v tom dost nevinně. Na vině je stát a jeho chybná politika v dopravní obslužnosti. Hodil to na kraje, nedal jim skoro žádné peníze a dělejte pak zázraky! Železnice se na západ od nás obnovuje, u nás se vše dělá, aby zkrachovala, tak jako obecně veřejná doprava. Však mnohé o tom ví v pohraničí, kde často mají lepší spojení do sousední země jak k nám do vnitrozemí. Ani bych se nedivil, kdyby někteří v pohraničí chtěli se odpojit ze země Tady je Klausovo a raději se připojili ke svému sousedovi.

+2/0
29.1.2012 23:40

turista-

Re: Zájmem státu potažmo krajů

Ano, stát hodil na kraje odpovědnost za regionální dopravu. Ale peněz jim na to dal málo a ještě vyhrožuje, že jim dá ještě míň (viz kauza v závěru loňského roku).

Přitom chyba je už v tom přihlouplém principu, že kraje fasují peníze od státu - kraje by naopak měly vybírat vlastní krajské daně a určovat jejich výši. Tak je tomu v Německu a to dělá z krajských politiků skutečné politiky, ne jen kašpárky, čekající na peníze od Kalouska.

0/0
29.1.2012 23:57

slatin

Jedete z Prahy do Mělníka přes Všetaty

a přípoje většinou nečekají ani 5 minut...Tak jsem změnil směr....

0/0
29.1.2012 22:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.