Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena má právo rodit doma a nemocnice jí musí pomoci, rozhodl soud

Rozsudek pražského městského soudu z poloviny ledna může zcela změnit praxi domácích porodů. Podle verdiktu má žena právo rodit doma s porodní asistentkou. Pokud ji nenajde mimo nemocnici, musí péči u domácího porodu zajistit zdravotnické zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dr.Petra

bez komentáře...

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/257910-aktivistka-bojujici-za-domaci-porody-pri-jednom-takovem-zemrela.html

+1/0
1.2.2012 19:45

marpech

Re: bez komentáře...

A to to ještě "dobře" dopadlo... Zemřel ten kdo si (možná) byl vědom rizik a ne to nevinné dítě... R^

0/0
2.2.2012 14:29

tigrakrajtovita3

Re: bez komentáře...

Jiste, dite "jenom" nema matku, ze? :-/

0/0
2.2.2012 14:58

Planetweb.cz

Re: bez komentáře...

To mate pravdu, dite si totiz rodice nevybira a tak melo tu smulu, ze matka rozumem nestala za moc a domysleni rizik ji bylo jaksi tezce u ritniho otvoru, o to vic ji tam bylo vlastni dite, ne ze by taticek, ktery svolil stal za neco vic. Po pravde, vymyslet tohle doma, tak mi asi prvni rozbije drzku muzsky a rodice mu radi pomuzou - a naprosto opravnene

0/0
4.2.2012 2:51

_Zuzka

A dítě?

A co právo dítěte na kvalitní péči? Že má matka právo rodit doma znamená, že její dítě ztrácí právo na kvalitní péči, pokud se něco zvrtne. Já bych nebyla takhle sobecká, abych myslela jenom na sebe - už jenom z lásky ke svému dítěti bych chtěla být tam, kde jsou připraveni na to, že se může něco špatného přihodit a jsou schopní zachránit, co se dá.

0/0
29.1.2012 14:01

log-out

Re: A dítě?

Vzhledem k tomu, že podle lékařských výzkumů z prestižních časopisů je při porodech doma stejná úmrtnost, jko v nemocnici, a menší výskyt komplikací (např. proto, že se nemusí matka v prostřed porodu přesouvat, má k dispozici PA, která má na starosti pouze ji atd...), tak je to IMHO trochu jinak, než tvrdíte.

0/0
30.1.2012 1:36

tigrakrajtovita3

Re: A dítě?

Opet v akci? Vy jste za to placen nebo jste blazen !!

+2/0
2.2.2012 14:34

log-out

Re: A dítě?

Já jsem samozřejmě blázen :-)

0/0
4.2.2012 2:19

Planetweb.cz

Re: A dítě?

Hm, mensi? Muzete dat odkazy - myslim odborne, kde je to potvrzeno? (Odbornym odkazem nemyslim, ty, kde nekdo bez lekarskeho vzdelani kvaka a neni jinak schopen dolozit kde je to odborne publikovano)

Rovnez by me zajimalo, jak tyto "damy", poznaji napriklad problem se srusty, kde selhava i lekarska technika, jake vsechny testy pred porodem delaji? Jak rychla auta maji, kdyz se dite pridusi - myslim poradne pridusi pupecni snurou? Tam kde je skryta srdecni vada a nevi se o ni to poznaji jak?

0/0
4.2.2012 2:59

Tinah

porodni asistentky

jak asi pritomni nepochopili, nejde v tomto ani tak o to, aby nemocnice zacaly vysilat sve por. asistentky k domacim porodum, ale aby se prestaly kriminalizovat porodni asistentky, ktere jsou schopne a ochotne pracovat v terenu. V soucasne dobe totiz existuje snaha o kriminalizaci techto por. asistentek a neudelovani licenci prave ze strany porodnic a lekaru - nechteji tim prichazet o body/penize. Takze jde zkratka o to, aby bylo toto umozneno, bylo mozne ziskat licenci a spolupraci s pojistovnou.

pro ty, co tak zurive napadaji rodicky, ze jim jde jen o vlastni pohodli - nechapete souvislosti. psychicka pohoda a pocit bezpeci je pro zdarny prubeh porodu klicova. mnohe komplikace, nepostupujici porody atd. jsou velmi casto zpusobeny tim, ze vyse uvedene chybi. takze zenam, ktere chteji klid a bezpeci jde prave o jejich dite.

kazdy by mel mit moznost volby a nebyt za to odsuzovan.

+3/0
27.1.2012 10:55

Planetweb.cz

Re: porodni asistentky

No, a jak to pomuze diteti te nejvetsi propagatorky domacich porodu, ktera prave na svou nejlepsi obhajobu teto demence u nej zemrela? To dite, melo volbu jakou? Vyvralo si podle vas matku? Jakou volbu melo okoli, ktere ji bude nahrazovat?

Ty vase "damy" ochotne... on je nikdo nekriminalizuje, jen rikame, at nesou spolu s matkou plnou odpovednost, financni, i pred soudem jako kazdy jiny obcan.

A deti do toho netahejte, o ty tu totiz nejde, ty jen ponesou nasledky. On totiz neni az tak velky problem porodit v porodnici, kde ma matka dite u sebe jak chce.

Svoboda volby je hezka vec, jeste bychom mohli dovolit vratnym, aby fakt kuchali slepaky na vratnici...

0/0
4.2.2012 3:05

Moby2Dick

Osobní příklad z praxe

Manželka měla ukázkové těhotenství.Žádné riziko nehrozilo,rodili jsme v porodnici na Obilném trhu v Brně.Měli jsme vlastní pokoj,perfektní asistentku.Nabídli nám libovolnou rodící polohu,prostě vše probíhalo ideálně.Najednou se prcek zasekl,ztratily se ozvy srdce.Perzonál začal šlapat jako švýcarské hodinky nejvyšší kvality.Než jsem se stihl vzpamatovat,tak provedli císařský řez a Malý Lukášek byl na světě.Celé to proběhlo tak do 5 min.Pak mi řekli,že měl 2x omotanou šňůru kolem krku.A vše se stihlo tak tak na poslední chvíli.Kdo z Vas je schopný se přesunout z domu na operační sál do minuty?Kdyby jsem rodili doma,tak by tu se mnou nebyl ani Lukášek ani manželka!!!Nastávající rodiče,chápu že chcete rodit v klidu.Věřte,že se dá najít dobrá porodnice,kde v klidu budete.Dobře si rozmyslete,jestli Vám troška toho klidu navíc stojí za to,aby jste se pak dívali na prázdnou postýlku.U nás vše dopadlo dobře,všichni jsme zdraví a šťastní.Vyberte si,jestli půjdete naproti smůle nebo štěstí.

+2/0
27.1.2012 9:17

Jiří Míka

Re: Osobní příklad z praxe

Slyšel jsem, že jsou typy alternativních porodů, kde se lépe volí vhodný okamžik k porodu resp. není snaha dítě dostat ven za každou cenu, a dokonce že se v určité fázi porodu čeká až již povylezlé dítě začne vylézat samo. Zamotaná šňůra kolem krku je údajně důsledkem, když se do porodu moc zasahuje, a nepočká až se dítě rozhodne vylézt samo. Totiž prý dítě běžně v děloze plave všelijak a pokud ho začneme najednou vyndavat ven, může mít zrovna v té chvíli tu šňůru kolem krku, což by jinak problém nebyl.

Doktor jistě odborně umí dobře řešit akutní problémy, ale možná nám uniká intuice ženy u porodu.

0/0
27.1.2012 12:52

_Zuzka

Re: Osobní příklad z praxe

Chcete říci, že v dobách bez nemocnic se žádné dítě na šňůře nepřidusilo?

0/0
29.1.2012 14:04

log-out

Re: Osobní příklad z praxe

Samozřejmě, že přidusilo, ale podle výzkůmů doma prokazatelně vzniká méně komplikací než v nemocnici. Takže se jich pravděpodobně nepřidusilo tolik.

0/0
30.1.2012 1:37

Dunja

Re: Osobní příklad z praxe

Ani po 3 porodech jsem si nevšimla, že by do porodu někdo zasahoval.  Já mám zkušenosti spíše, že se začli starat až, když bylo dítě skutečně na cestě a pak por. asistentky nestíhaly. Snad jen jednou vedl porod lékař.

Takže předpokládám, že zasahují pouze u komplikací, které se mohou dostavit v předporodní době.

Každopádně pokud chce žena rodit doma měla by mít právo i jistotu, že dole čeká sanitka s lékařem, tak jak to je jinde na Západě, aleasi by to mělo být považováno za nadstadard, tudíž zaplatit výjezd a čekání. To aby to bylo spravedlivé vůči těm,které jdou rodit do porodnic.

Např.v Dánsku běžně rodičky propouští druhý třetí den po porodu i s malým,zatímco u nás musí čekat žena na souhlas pediatra, a je pravda, že u mnohých dětí se až po 2-3 dnech se objevuje koj. žloutenka či další problémy.

0/0
1.2.2012 20:33

log-out

Re: Osobní příklad z praxe

- Takhle to nikde na západě není, žádná sanitka nikde nečeká, to si jen vymysleli čeští porodníci, aby nějak mohli vysvětlit, proč to v ČR nejde, když je to všude jinde normální.

- Ani v ČR nepotřebuje žena souhlas pediatra (akorát někteří doktoři to nevědí), ale už to rozhodoval soud a pokud dítě není v akutním ohrožení života, rozhoduje za něj matka.

0/0
4.2.2012 1:24

Chocoladekiss

Re: Osobní příklad z praxe

Poslední měsíc už dítě neplave, nemá na to v děloze místo...

0/0
2.2.2012 11:44

Planetweb.cz

Re: Osobní příklad z praxe

Uz davno se ptam, proc nektere mozky porodnich asistentek nejsou nalozeny jako rarity v lihu, rada bych videla mozek neceho, co je schopno rici, ze porod bude bezproblemovy, kdyz to vam neslibi zadny lekar. A jestli poznaji omotanou pupecni snuru - to jim ty antenky museji sahat metr pred hlavu, to proto aby byly schpne poznat to, co nejlepsi pristroje ne

0/0
4.2.2012 3:10

Smradlavej čmoud z komína

tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

a v případě odvratitelné poruchy žádný nárok na invalidní důchod

+1/0
27.1.2012 0:36

velky bratr

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Tak je to zakonem zarizeno, ale stat bojkotuje aplikaci. takze soud rozhodl o nahradnim plneni s vedomim, ze je daleko od idealu, ale tim nejlepsim, co lze nabidnout.

0/0
27.1.2012 1:37

tigrakrajtovita3

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Toto neni zadne reseni. Ani zakonem, ani nahradni. To rozmete kazdy pravnik. To musi byt opravdu osetreno zakonem, jinak stale plati, ze lekar lekar lekar, nikdo jiny :-/

+1/0
27.1.2012 6:16

log-out

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Vzhledem k tomu, že i v nemocnici v ČR porod vede porodní asistentka, což je osoba kvalifikovaná vést porod bez odborného dohledu, tak rozhodně žádné lékař, lékař, lékař už dávno neplatí.

-

A pokud bychom se podívali do zahraničí, tak např. v Německu lékař nesmí vést porod bez PA, ale PA bez lékaře ano....

0/0
30.1.2012 1:40

brekebrekke

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

vsak jo,co furt meles logoute. ti to napsal jasne. baba je na hekarne,doktor si to hlida. kdyz je to normalka, odrodi to baba, ale vzdycky porod ukonci doktor a jedine von pise zpravu. nepise ji ta baba. jenze ty baby delaj podrazy. nehadej se s doktorama,fakt ne.nemas na to paru

0/0
31.1.2012 14:56

Dunja

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Píše zprávu a zašívá, na to jste zapomněli a to i v případě bez nástřihu jen pro estetiku. Alespoň jsem to tak slyšela 3 kosmetické stehy.;-)

0/0
1.2.2012 20:38

tigrakrajtovita3

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Nastrih je lepsi, nez nekontrolovane trhani. 2-3 stehy ma vetsina rodicek a je to zcela v poradku.

0/0
2.2.2012 14:36

log-out

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Tak si zjistěte studie: nátrh se hojí lépe, než nástřih, většina nátrhů je první stupeň, nástřih je automaticky druhý stupeň.

Máte dosti zastaralé informace, todle se tvrdilo přeed třiceti lety, kdy měl doktor skoro povinnost provést nástřih, dnes se doporučuje nástřih pouze při indikaci a doporučený počet nástřihů se dle autora pohybuje mezi 10 až 15 (v o něco starší literatuře max 20) procenty.

0/0
4.2.2012 1:26

log-out

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

Ano, doktor si to možná hlídá, ale pokud bude průšvih a vy ho nezavoláte a necháte to "vyhnít", tak si to odsedíte  Vy (teda pravděpodobně dostanete podmínku). Lékař zodpovědnost přebírá teprve v okamžiku, kdy ho zavoláte a tím předáte rodičku do jeho péče.

To, že doktor většinou zašije a píše zprávu na tom, kdo má za porod odpovědnost nic nemění.

A to je v ČR, kde je to hodně prodoktorsky orientované (hlavně zvyklostmi, zákony zvyklostem až tak neodovídají, viz třeba tento rozsudek) - v takovém německu doktor samostatně bez PA "rodit" defakto nesmí, zatímco PA bez doktora ano.

0/0
4.2.2012 1:49

Lenka S.

Re: tak ať si to taky celý ZAPLATÍ ze svýho

V tom případě ale plné hrazení odvratitelných nemocí a poruch a žádný invalidní důchod  pro kuřáky, alkoholiky, obézní, feťáky, lidi s rizikovým zaměstnáním  a tak dále kteří také dobře znají rizika a přesto se vědomě, cíleně a dlouhodobě huntují.

0/0
27.1.2012 22:11

tigrakrajtovita3

Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

PA carodejnice, KROME TECH DVOU SLUSNYCH, zmanipuluji tenhotnou nadobu hormonu velmi snadno. Naslibuji ji bezbolestny (cha cha cha), rychly atd. porod pod jejim vedenim. DOKONCE SI DOVOLI MASIROVAT GRAVIDNI, coz je naprosty vrchol risku a drzosti ;-€. Vydesene, zejmena provorodicky, PA carodejnici skoci na vse. Kazda se boji. O nicem jinem to neni. PA carodejnice na to maji neuveritelnou primitivni levarnu : pomlouvaji mistni porodnici, lici, jake hruzy se tam pachaji na rodickach...casto ocernuji vlastniho zamestnavatele, byvaji tam zamestnane a vetsinu hruz pachaji hlavne ony samy. NENI NORMALNI, aby si nejaka 120 ti kilova matrona div nezalehla rodicku a lekare VYHANELA ze salu! To uz nesmeji, ale delaji jinou zrudnost: nechaji hekat matku i 40 hodin v hekarne a lekarum o ni VUBEC nereknou! Hekarna je jejich prostor, proto je velmi vhodne tam obcas vtrhnout a zachranit nekolik matek!!!!!

+2/0
26.1.2012 21:15

venenum

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

to víte - prachy a Ego ;-)

0/0
26.1.2012 22:18

velky bratr

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

No, me spise prijde, ze vetsina populace je totalne vydesena z PA, ackoliv k tomu ze statistik vubec neni duvod. Takze ted zustava otazkou, kdo je snadno manipulovatelnou nadobou hormonu...

0/0
27.1.2012 1:39

tigrakrajtovita3

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

JA k tomu tedy duvod mam !! Jsou to nebezpecne carodejnice, cest vyjimka,. Tem dvema vyjimkam se omlouvam ;-€

0/0
27.1.2012 2:37

Planetweb.cz

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

Ja je nepovazuji ani za carodejnice, ale pekne vyvedene kosoctverce v nadzivotni velikosti. Carodejnice, nebo spise ty, ktere takto byli oznacovany mely znalosti, vzhledem k dobe, kdy nebyly nemocnice, atd byly uzitecne.

Ja bych jim klidne povoleni provadet porody doma davala, ale at podepisi, ze za problemy ponesou napul odpovednost s matkou, nedovolit aby se v ramci profese, pro pripad problemu mohly pojistit a obe at nesou veskere naklady na reseni, presneji, pokud cokoliv nevyjde, zadne invalidni duchody, zadne dotace, zadne poplatky z kapes obcanu. Dobre by bylo, kdyby nesly odpovednost jak financni, tak pravni. Po prvnich zavrenych na roky, by se blbnout prestalo.

A jestli nejaka takova mudra tvrdila, ze pozna, ze porod bude bezproblemovy, kdyz to kolikrat neodhali ani pristroje a dalsi, pak se tesim, jak bude vypadat jeji vykuchany mozek nekde mezi raritami v muzeu, ty senzory si kazdy jiste rad prohledne...

0/0
27.1.2012 1:44

velky bratr

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

Jasne, bankam pojisteni naridime, aby mohly lepe fixlovat celou ekonomnikou a likvidovat celou stredni tridu an-blok. PA to zakazem aby se jeste vic baly? Co je to za absurditu? Kde jesvoboda, pravo volby a odpovednost za tuto volbu? V propadlisti dejin nejspis - no hlavne, ze mame tu demokraturu od Timura a jeho party.

+1/0
27.1.2012 1:49

tigrakrajtovita3

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

Vas prispevek je necitelny, nevim, kdo je Timurovec a nechapu, co tim chcete rict. :-/ Pravda je jedina: pokud by PA skutecne staly o zivnost, neco by pro to delaly ;-€ !! Dosud delaly jen to, ze rvaly a braly nezdanene obalky ZA NIC. Doma rodilo pet a pul matek a stejne pro ne nakonec jela rychla kvuli novorozenci! A v tu chvili nastoupily stare koleje. Za vse odpovida lekar, nikoliv PA! Kdyz uz si 1 dovolila vice, falsovala dokumenty a sla za to sedet. Tomu rikam uroven Rv

+1/0
27.1.2012 6:23

Planetweb.cz

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

Proc sem tahate banky? Kde jsem psala o bankach? Psala jsem o tom, ze je absurdita se vracet do stredoveku. O tom, jak si carodejnice hraji na neco vic, nez lekari a jeste maji tu drzost tvrdit, ze u nich je porod lepsi! Jak takova carodejnice pozna napriklad srusty po slepaku, ktere neodhali ani kolikrat ta nejvyspelejsi technika? To je pak hezke kecat o svobode volby, takovemu pridesenemu diteti s celozivotnimi nasledky svoboda volby rodicky opravdu pomuze, danovym poplatnikum nasledne take.

Jak jsem psala, pokud chteji takovou svobodu, at ji maji i s plnou odpovednosti - stane se neco? Pak kriminal a uhrady ze sveho. Ne pak po TV zebrat prispevky na "chudinku detatko" od jinych, ci dokonce statni pokladny. A nevyjimat ani matku, uz vubec ne carodejnici.

Stejne mi prijde, ze na takovy porod musi pristoupit pouze slaboduchy jedinec, ktery se vice boji o sebe, sve pohodlicko a nechce moc obetovat (ve sve slaboduchosti nevidi, ze muze obetovat temer vse).

0/0
4.2.2012 2:48

tigrakrajtovita3

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

Vyjimkam jsem se nejmene 8x omluvil. Moje zkusenost s PA v CR jsou na urovni "katastrofa" !! Bohuzel. Neumim si tyto osoby predstavit s vydesenou rodickou samotne!

0/0
27.1.2012 6:18

log-out

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

No a vidíš, a přesto snad ve všech nemocnicích porody vedou.. Jestli na Tvém postoji k PA nebude něco ve stylu: "všichni jsou blbý, jen já jsem letadlo..."?

Neber to prosím jako osobní útok ale jako zamyšlení nad známým faktem, že generalizující názor je většinou velmi špatný názor. Já kdybych soudil všechny doktory s prominutím podle Tvého vyjadřování....

0/0
30.1.2012 1:45

brekebrekke

Re: Rodicka se boji, TO JE PRIROZENE !!

jeeezisi logoute, ale on je letadlo! ;-) a on jim zachranuje kuzi, babiznam proradnym, kdyz neco zpackaj. on si muze dovolit diktovat, pze on je ten, kdo jediny na sale rozhoduje! je ti to jasny?!

+1/0
31.1.2012 14:53

singlemalt

Naše legislativa plánovaný porod vedený lékařem neumožňuje.

Je nesmírně obtížné sehnat všechna povolení k online demonstraci zákroku třeba na kongresu. Musí k tomu být zřízena virtuální ordinace, na kterou je vázáno povolení příslušného zdravotního rady, profesní pojistka atd. To je jedna stránka věci. Řešitelná pojízdným porodním sálem.:-) Druhá, ještě horší, nastává v momentu, kdy by měl službu konající porodník opustit nemocnici, protože ho volají k domácímu porodu. To neudělá NIKDY. A porodníků je málo, to předesílám pro ty, kteří budou zdvojovat služby... Navíc si myslím, že lékař na něco takového, jako je plánovaný improvizovaný porod nepřistoupí pro možná rizika, za která by nesl odpovědnost. Zbytečně se tu čílíte. :-)

+2/0
26.1.2012 20:47

singlemalt

Re: Naše legislativa plánovaný porod vedený lékařem neumožňuje.

...porod doma....

0/0
26.1.2012 21:00

tigrakrajtovita3

Re: Naše legislativa plánovaný porod vedený lékařem neumožňuje.

Vzdyt je ty carodejnice jenom poblazni :-/

+1/0
26.1.2012 21:07

tigrakrajtovita3

Kdyby ty baby alespon nelhaly!

;-€ ;-€ RvRv

+2/0
26.1.2012 20:45

tigrakrajtovita3

Malem jsem vyrostl, kdyz jsem slysel jednu

obstarozni PA rvat v hekarne na rodicku : "co tady, zenska rvete? Porod boli! To jste nevedela? Vy jste snad myslela, ze neboli? Neotravujte vecnym stezovanim, stejne lekare nezavolam!"...Do 4 minut byla ona rodicka na sale, jinak by bylo zle Rv . To byl jeden pripad z mnoha. PA jsou zle :-/

+2/0
26.1.2012 20:28

hamili

Re: Malem jsem vyrostl, kdyz jsem slysel jednu

;-D No to je typický případ v porodnici, doma by si to k rodičce těžko dovolila, že?

0/0
26.1.2012 20:39

tigrakrajtovita3

Re: Malem jsem vyrostl, kdyz jsem slysel jednu

Doma? Vite, ja vim jen o tech, ktere privezla RZS, nebot carodejnice to nezvladla a ihrozila matku i dite. Tyto rodicky casto licily neco, pod cim si predstavuji inkvizici, prominte !! ;-€

+2/0
26.1.2012 20:45

fichifi

Re: Malem jsem vyrostl, kdyz jsem slysel jednu

A to teda zas ne;-)

0/0
26.1.2012 20:48

tigrakrajtovita3

Re: Malem jsem vyrostl, kdyz jsem slysel jednu

VAM jsem se omluvil, vy jste vyjmuta zranku PA carodejnic. Prominte. Uz jsem vam to psal, ale necetla jste asi.

0/0
26.1.2012 21:06

Dunja

Re: Malem jsem vyrostl, kdyz jsem slysel jednu

k tomu já jsem ještě slyšela dodat, když jste to dělali tak to nebolelo, co. Myslím,že ta 19letá rodička musle být dost paf a to měla u sebe maminku, která v nemocnici pracovala .Ale možná to bylo tím,že byla Romka, nicméně z high vrstvy.

Mě si nikdy nic takového nestalo, ale pár ježibab i ježidoktorů jsem viděla. Možná, kdyby ženy rodily běžně více dětí, tak by z porodu nedělaly takové obstrukce. Dřív se rodilo i na poli a to teprve muselo být pohodlíčko a atmosféra. Nevím, jestli to vše moc nekomplikujeme. Prostě kdo, chce ať si rodí doma, zaplatí si vybavenou sanitku pro akutní případ. A pokud se něco stane, pak smrt vašeho dítěte a třeba skutečnost, že v porodnici ho mohly zachránit je ten největší trest, alespoň pro lidi se srdcem.:-/

0/0
1.2.2012 23:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.