Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jochová: rakovina je větší hrozba než virus HIV a také se o ní neučí

Místopředsedkyně Výboru na obranu rodičovských práv Jana Jochová-Trlicová mluví za konzervativní rodiče, kteří si nepřejí povinnou sexuální výchovu na školách. Tvrdí, že nejlépe poučí děti rodiče, kteří podle Jochové zvládnou informovat i o viru HIV. "Kolik času se věnuje rakovině? A ta je přece mnohem závažnější," míní Jochová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dan..

Nejsem znalec,

ale nejde o to, že rakovinou se nedá nakazit, na rozdíl od HIV?

+1/0
11.2.2012 23:52

Peťulák2

Ano, tak už tímto je jasná a neobjektivní.

Informace o zacházení s antikoncepcí či kondomem podle Jochové nejsou třeba, protože řešením je věrný vztah a sex bez kondomu.

0/0
11.2.2012 22:26

Allexx

Re: Ano, tak už tímto je jasná a neobjektivní.

Tahle věta mě taky dostala. Takže když se budou děti mít rádi třeba od 12,  tak v 15 můžou vlítnout na sex bez ochrany ... i když si budou věrní a vztah jim vydrží, tak asi dítě v 15 asi ještě chtít mít nebudou

...a sex až po svatbě už opravdu není obvyklý ani u věřících

0/0
12.2.2012 17:32

Vhelsing3

Stejne...v rodinach takovych rvounu...kde samotni rodicove

omezuji sve dite tim, ze s nim neprobiraji takovato temata...tak tam deti je.... jak o zivot...(samozrejme bez vedomi rodicu), protoze zakazaneho chleba nejvetsi krajic,ze....;-D;-D;-D;-D

+1/0
27.1.2012 18:06

Tomáš22

to je zase pitomost

Jak může srovnávat rakovinu a HIV? Proti přenosu HIV se dá docela dobře bojovat, stačí jen pořádná informační kampaň. O HIV, o pohlavním zneužíváním, o pohlavních nemocech se děti učit MUSÍ. Ti největší moralisté jsou vždycky ti největší úchylové a to jak zbrojí proti kampaním proti zneužívání dětí naznačuje, že si chrání asi něco jiného než morálku a tradiční rodinu. ;-)

+8/0
27.1.2012 17:58

pesimistka7

Re: to je zase pitomost

Tahle zřejmě může. Stejně osvíceně zní: "80% prostitutek má zkušenost s prasklým kondomem, uvádí učebnice od pana Weisse. Pro mě je to ukázka nespolehlivosti kondomu a navíc, i když to budete umět navléct perfektně ze školy v realitě pod vlivem např alkoholu vzrušení atd se vám stejně nemusí povést. A na to se připravit nedá. Není tedy lepší sex ve věrném vztahu bez kondomu? Pak se to nemusíte učit." Ta paní má "dost"....:-/

0/0
28.1.2012 8:39

nms

Re: to je zase pitomost

Ta paní preferuje právě ten věrný vztah tak co jí vyčítáte má ve všem pravdu. Kampaně by měli být na věrnost a ne střídání partnerů.Kampaň proti zneužívání dětí je taky zvrácená,pí.Šimůnková v parlamentu zdělila že každé 5té!!!!!!! dítě je u nás zneužívané,tak že pozor zde je asi každý 5tý pedofil. Prostě se poslancům zdělí že je zde problém pak se na problém udělá kampaň posléze se křivě odsoudí pár lidí (zpravidla otců) a předloží se jak nám to funguje to samé je i v tzv.,,domácím násilí". Ve srovnání HIV s rakovinou má taky pravdu proč se zde neučí děti jak se bránit vzniku rakoviny?

0/0
28.1.2012 9:30

iVčera.iDnes.iZítra

Re: to je zase pitomost

Ve Vašem příspěvku je hned několik omylů. Většina případů zneužití dětí není spáchána pedofily, nýbrž psychopaty - heterosexuály se sadistickými sklony, kteří nejsou schopni normálního vztahu s dospělou ženou, a pro které dítě představuje snadnou oběť. Něco si o tom přečtěte. Dále pokud je každé páté dítě zneužíváno, neznamená to, že každý pátý člověk je "pedofil" - leda že byste věřila, že platí rovnice jeden pachatel = jedna oběť. Neberete v úvahu, že jeden pachatel může mít na svědomí více obětí. 

S přednáškou o obraně proti vzniku rakoviny můžete začít třeba v Motole na odd. dětské onkologie. Věřím, že budete mít úspěch.

+3/0
28.1.2012 9:48

Lomonosov

Re: to je zase pitomost

Nemohu než souhlasit.

0/0
11.2.2012 23:11

A.C.Dupin

Re: to je zase pitomost

Ale oni se základy prevence rakoviny učí např. v chemii a v přírodopisu. Na ZŠ se tak všichni dozví, že existuje zákeřná a těžká nemoc, která se jmenuje rakovina. Všichni se naučí, že rakovinu způsobuje kouření. Obvykle se i naučí, že obezita, nevhodný jídelníček, nedostatek pohybu a alkohol poškozují zdraví, někde jim i toto dají do souvislosti s rakovinou. Tedy všechny potřebné informace mají, protože o většině ovlivnitelných rizikových faktorů vědí, že jsou rizikové.

+1/0
28.1.2012 11:57

Allexx

Re: to je zase pitomost

Taky preferuji věrný vztah, ale ten před nechtěným otěhotněním jaksi neuchrání.

0/0
12.2.2012 17:37

A.C.Dupin

Re: to je zase pitomost

Necítíte ten nepatrný rozdíl mezi "nemusí se povést" a "neumí"?;-D

+1/0
28.1.2012 11:53

Y.N

Jochová má pravdu

Dříve za komunistů o něčem jako je menstruace mluvila s dívkami učitelka, je to snad pochopitelné, učitel ví velké kulové co to je;-€. Těžko mi bude vykládat chlap o zavádění tampónu, poslala bych ho ihned někam, nebo o menstruačním krvácení. To jsou věcí holek a ne kluků! A pošlu někam klidně i chlapa gynekologa, ten to má taky jen naučené, já mu taky nebudu kecat do prostaty, protože ji nemám. Jenže v této zemi muži ví naprosto všechno jak v 19.století.

Sexuální osvěta ano, ale  to co ten učitel vymyslel je děs. Jako by v  ČR bylo vysoké % analfabetů mezi rodiči, přitom my jsme poměrně vzdělaná společnost už mnoho desítek let!

Vzpomínám si jak syn přišel ze školy a byl znechucen Mudr Uzlem, řekl že je rád že jsem mu vše vysvětlila. O dceři ani nemluvím.

0/0
27.1.2012 17:39

Vhelsing3

Re: Jochová má pravdu

Jestli to je vec holek a ne kluku, tak nam laskave dejte pres ten vas tyden pokoj a neotravujte nas s tim, ze vam je blbe.

kdyz si to teda takhle vy myslite.

0/0
27.1.2012 17:56

Vhelsing3

Re: Jochová má pravdu

A doktor Uzel...a tady pí.... Jochova...to se neda srovnavat....pan doktor Uzel je specialista ve svem oboru...Pí... Jochová je politicka...takze vesmes vi ...vite co...a beztak ma chlapa zavrenyho v supliku...na baterky...takovy jsou nejchytrejsi ;-)

+4/0
27.1.2012 17:57

honzahoff

Re: Jochová má pravdu

Asi takový odborník je to.

0/0
27.1.2012 18:09

honzahoff

Re: Jochová má pravdu

http://jakl.blog.idnes.cz/c/152140/Svet-stastnych-uzlu.html

0/0
27.1.2012 18:09

Tomáš22

Re: Jochová má pravdu

Tak zrovna Láďa Jakl je ten pravý ;-D.

0/0
27.1.2012 18:20

honzahoff

Re: Jochová má pravdu

Věřím mu spíše než Uzlovi !

0/0
27.1.2012 18:27

Tomáš22

Re: Jochová má pravdu

Tak co se týče lékařství, tak je pan Uzel přeci jenom trošku jiná kategorie.

+3/0
27.1.2012 18:42

Vhelsing3

Re: Jochová má pravdu

Jo a na zaver...moje zena ma gynekologa a nemuze si ho vynachvalit...rozumi sve praci vic nez kdejaka zenska....Treba jedna nejmenovana, ktera ji malem celou dokur....

+2/0
27.1.2012 18:00

fujojte

Re: Jochová má pravdu

většina žen preferuje mužského gynekologa. Nechtějí aby se jim tam vrtala nějaká ženská, je to podobné jako u mužů, doktorka nevadí, doktora nemusí :-)

0/0
11.2.2012 23:43

A.C.Dupin

Re: Jochová má pravdu

A že jsem tak zvědav, veterináře také pošlete někam, protože nemají ty nemoci kopyt, mestitidy, zlomeniny křídel, parazity v peří,... zažité na vlastní kůži?;-D

+4/0
28.1.2012 12:00

Ginny

Ukázka ze zmiňované příručky

Vymění si místa všechny ty, které už měly menstruaci

- Vymění si místa ti, kteří už někdy onanovali

- Vymění si místa ti, kteří někdy kouřili cigaretu

- Vymění si místa ti, kteří už někdy viděli porno (na internetu, v časopise, na DVD…)

0/0
27.1.2012 16:05

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Jde o hru zvanou KOMPOT, vymyšlenou a provozovanou panem Petrnouškem. Co tomu říkáte? Já bych to hrát nechtěla a ani by se mi nelíbilo, kdyby to měly dělat v rámci sexuální výchovy moje děti.

+2/0
27.1.2012 16:06

opportunity

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Hra je stupidní, ale zbytek příručky je celkem v normě.

+1/0
27.1.2012 16:46

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Mně přijde skoro celá ta Petrnouškova didaktická část stupidní. Zbytek příručky v normě.

0/0
27.1.2012 16:46

mystery

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Ano, tahle část je příšerná. Zbytek příručky jsou relevantní fakta.

0/0
27.1.2012 16:50

mystery

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

dovedete si představit, co budou dělat kluci, až je někdo bude nutit používat slovo vulva? Už slyším ty následné komentáře. ;-) Musím se zeptat zde přítomných dam, kolikrát ve svém životě použili tento výraz.

0/0
27.1.2012 16:54

mystery

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

sry "použily" samozřejmě.

0/0
27.1.2012 16:55

tvé horší já

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

to, že se ti to slovo nelíbí, ovšem neznamená, že je špatně. je to spisovné a správné označení toho orgánu. proč by se to neměly děti naučit. mě se třeba osobně děsně nelíbí slovo stehno, ale používám ho, protože je to termín přesně označující tuto část těla. už se tady někdo zmiňoval o tom, že teda nebudeme říkat noha, ale pacička?

+3/0
27.1.2012 17:05

Vhelsing3

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Tak holt kluci budou rikat stare, zastarale, stale pouzivane... kacena ci pipka ;-D;-D;-D

0/0
27.1.2012 17:59

Peťulák2

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Já bych to hlavně neposuzovala z pozice dospělého. Možná to dětem naprosto vyhovuje. Navíc když nechtějí, nemusí si místo měnit, tedy se k něčemu takovému přiznat. Na druhou stranu to podle mě může ty děti obrovsky sblížit. Prostě si začnou vidět až do žaludku, můžou se dozvědět i určité nepříjemné zážitky, začnou na sebe nahlížet ne jako na individuální machry, ale jako na křehké bytosti.

0/0
11.2.2012 22:33

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

pokud to je dobre chapu, pak je to jen doporuceni. celkem v te hre nevidim nic sileneho ale, budiz, kdyz vam to vadi ... me prijde hloupe vylit vanicku i s ditetem kvuli takove hlouposti, kterou navic pedagog nemusi v hodinach s detmi hrat. muze si vymyslet anonymni variantu s papirky nebo neco podobneho

+4/0
27.1.2012 16:14

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Je tam toho povíc, co by mi vadilo. Třeba hra o názvech pohlavních orgánů, nechci tapetovat, ale můžu. Jasně, nechci vylít vaničku s dítětem. Ani jsem nikdy netvrdila, že jsem proti sexuální výchově jako takové. Ale kritika oné příručky se mi zdá oprávněná.

0/0
27.1.2012 16:18

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Příručka:

http://img.ihned.cz/attachment.php/800/26759800/5BoLam3EnQqM0iU1A4h9kGH2pCJ7dIfb/sexvych_metodicka_prirucka.pdf

Doporučuju didaktickou část zpracovanou panem Petrnouškem. To je na mě dost silný kafe.

+1/0
27.1.2012 16:19

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

podivam - dik!

0/0
27.1.2012 16:20

mystery

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Citace:

Při menstruačním krvácení lze používat vložky nebo tampony. Stále jsou mezi námi lidé,

kteří tvrdí, že tampony škodí zdraví. Pravý opak je pravdou!

Tak nějak těm dívkám zapomínají říci, že velmi pravděpodobně při používání tamponu (většiny druhů) naruší panenskou blánu.

0/0
27.1.2012 16:24

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Tak panenskou blánu asi nepoškodí.

Ale s tím zdravotním dopadem bych si nebyla tak jistá. Syndrom toxického šoku je s tampony spojován, ne?

+1/0
27.1.2012 16:26

mystery

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Řešili jsme to s manželkou v létě kvůli dceři a odjezdu k moři. Konzultovali jsme se 3 gynekology, všichni možnost porušení panenské blány připustili jako velmi pravděpodobnou - ne při zavádění tamponu, ale při jeho vytahování.

0/0
27.1.2012 16:27

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Mám jinou zkušenost, ale možné to tedy je.

0/0
27.1.2012 16:30

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

v cem je problem? to se fakt cervenate kdyz se mate bavit o tomhle?8-o

0/0
27.1.2012 16:28

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

drsna? podobny veci jsme hrali na letnich taborech. decka se zasmejou a fertik ... tu didaktickou cast jsem prosel a prijde mi ok. uz to ze se dohodnou na slovniku, znamena ze se s nimi ucitel nehodla bavit obscene, ale ze bude vyzadovat aby pouzivali presne a neutralni vyrazy. proti slovum jako penis nebo vulva fakt nic nemuzu mit.fakt me na tom nic nepobourilo.

0/0
27.1.2012 16:26

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

no kdyz budou vedet jak se tomu poradne rika, tak to mi fakt neva ... stejne se podobnymi slovy castuji uz od skolky ;-) proti kritice nic nemam, taky jsem hodne kriticky.

0/0
27.1.2012 16:20

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Lidi jsou opravdu různí a mnohým, hlavně děvčatům, musí tyto aktivity vadit. Jsou to věci, které by se měly probírat opatrně, taktně, jenom mezi děvčaty a nějakou důvěryhodnou ženou. Představa, že takovéhle aktivity provádí s mou dcerou muž, se mi hnusí.

0/0
27.1.2012 16:22

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

ja vam fakt nerozumim. imho lepe kdyz se deti nauci pojmenovavat sve telo spravne a nepouzivat vulgarni vyrazy. pak kdyz to uvidi venku delat dva pejsky, tak pribehne iniciativni maminka co vysvetli ze se perou apod. hlouposti ;-)

0/0
27.1.2012 16:30

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

Ale no tak. Nepsala jsem nic o pejscích. Opravdu mi nedělalo a nedělá problém tohle svým dětem vysvětlit.

0/0
27.1.2012 16:37

mystery

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

A budeš říkat vulva, protože tak je to správně.:-/

0/0
27.1.2012 16:42

Ginny

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

To je ale fuj slovo, co?

Jinak, pan Petrnoušek se mohl zamyslet nad tím, že tahle slova typu pipinka mají v jazyce svůj význam. Jinak by asi nevznikla a nepoužívala se. A je naprosto v pořádku, že se ve vztahu rodičů k dětem používají.

0/0
27.1.2012 16:46

ignacius01

Re: Ukázka ze zmiňované příručky

paneboze a noha je taky fuj slovo, protoze se ji ma rikat pacicka?

+2/0
27.1.2012 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.