- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pět miliard je pakatel, když tam předtím stálo bolševický hnízdo za všechny prachy
V okolí do 200m je toho samého sice už tak nejméně 10-20 ks, ale proč nepřidat další.
Jeden velký problém v tomhle je. Doprava, to místo má velmi omezené možnost co se týče dopravy. Už teď když vidíte kolik aut je v okolních ulicích, tak si nedovedu představit, jak to tam bude vypadat pak.
Dopravovat se do centra města BEZ AUTA vám nějak vaše hlava asi nebere? Pak ale máte opravdu veliký problém.
těm architektům co tyhle obludnosti by měli sebrat diplom. Ono není výjimkou že když někoho vyhodí z plzeňských práv tak jediná šance už je jen architektura na čvut
a taky skoda te monumentalni architektury osmdesatek. RP bylo velkolepe, tohle je... nijake. nudne a tuctove.
Proč se dělají taková obludária a proč se to veřejnost dozvídá až v okamžiku, kdy se budovy již bourají?????????????
Komplex byl oblíbeným a hýčkaným děckem komunistického režimu. Protočily se tady pěkně velké "bolševické miliardy". Jel tady monopol na výrobu českých novin. Jelo zde účetnictví pro všechny ústřední komunistické podniky. V roce 1989 se zde rozjela nejmodernější tiskárna v republice.
Po sametu následoval nájezd Němců na český tisk a jeho privatizace, "rozkradení" a rozparcelování zisku do soukromých zahraničních rukou. První uteklo Rudé právo a udělalo se pro sebe, čímž si komunisti zachovali tvář a rozum. Pak už jela jen normální rozkrádačka pro Němce řízená hloupými českými bílými koňmi. Vláda hned krátce po 89. rozhodla o uvolnění pozemku, teď tedy pro Pentu. Z našich peněz dotovala náhradou výstavbu nové tiskárny v Malešicích. Aby nechyběly výrobní kapacity. O kolik šlo? Taky o 5 mld. nebo jen o 2 mld.? Němci si mezitím trh rozebrali.
Češi dík naivní vizi "Florentina" přišli mezitím o miliardové zakázky a především o "svobodu slova". Když se dostavily za státní peníze Malešice, stály zbytečně, nebylo tam už co tisknout. Trh byl neprůstřelně obsazen. Stejná situace, jako kdyby se Ruzyňské letiště na 3 roky zavřelo, že se maluje. Počítám, že za ten tunel si pár porevolučních vlád, podnikatelů a bílých koňů zabezpečilo rodiny na věčné časy.
Český nezávislý tisk skončil a nahradila ho Němci kontrolovaná a cenzurovaná média. Aneb, dík hloupému rozhodování českých vlád, místo přerodu od bolševiky cenzurovaného českého tisku ke svobodnému českému tisku, nastal pouze přerod z jedné cenzury do druhé. Nějaké to propouštění redaktorů a likvidace česky píšící inteligence se samozřejmě hodila do krámu "privatizační" horečky. Kdo asi potřeboval likvidaci veřejné kontroly?
Jednou bych chtěl všechny ty škody vidět vyčísleny, sečteny a podtrženy. Třeba by na Florentinu mohla být pamětní cedule "Zde skončila svoboda českého národa".
U budovy ze 70. let bych čekal, že je plná azbestu. Aby nebyly zamořeny všechny domy v okolí po dalších 20 let, mělo by bourání probíhat "bezprašně". Zatím se mi nezdá, že by si něčím takovým lámal stavitel - likvidátor - hlavu.
ne všechno, co se stavělo v 70. letech musí obsahovat nutně azbest. U velkých staveb je jeho výskyt převážně v betonu a většinu mmožných staveb najdete spíš na Moravě
Důvodem pro bourání údajně bylo, že "novostavba" nedodržela výškový limit v lokalitě a příliš přečnívala okolí. Navrhuje se teď nová budova, která přečnívá naprosto stejně. A dokonce to i stejně opticky řeší - změnou fasády na dvou přečnívajících patrech.
Ze situační fotky je vidět, že zůstávají jen budovy v ulici Na Poříčí. Likvidují se dvě vnitřní budovy a budova v ulici Na Florenci. Pokud to přinese veřejnou pasáž s obchody, no proč ne. Bude víc prostoru pro pohyb po městě.
Pozemky kolem Masarykova nádraží se prodávají. Skutečně je má Penta koupené na parčík? Čekal bych, že se vedle kolejí vejde ještě blok domů. Pak by prosklená fasáda Florentina nekralovala tak pěkně "volnému prostoru" nádraží, ale byla zastrčená. Lze se na ty plány Penty vůbec spolehnout?
Ostatně, nabízí se parkoviště, které by tady jinak chybělo. Tedy ne volné zelené prostory kolem Masarykova nádraží, jak předpisově maluje projektant, ale budou tady naskládány stovky aut. Účelové obrázky, jako vždy.
místě považuji za naprosto zbytečné, když vezmu, kolik obdobných barabizen už v centru je. Když už je nutné tu starou budovu zbourat, určitě by bylo lepší, kdyby tam byl zřizen nějaký park či něco takového. Kolik lidí tam projde a kolik lidí tam bude nakupovat?