- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každý kantor by byl rád, kdyby se vědomosti dostávaly do hlav žáčků co nejsnadněji. Pochybuju o tom, že by si s tím poradil jakýkoli stroj. Před nedávnou dobou se kdekdo zaklínal tím, že vše vyřeší počítače ve třídách. Nevyřešily. Negativně se projevily kalkulátory. Prostě všchny potřebné znalosti musí být v mozečcích dítek. Pokud tam zůstanou trvaleji, je to jen dobré. Pracnost, se kterou si vše dostáváme do hlav je stejná od středověku. Možná některý méně zdatný žák pochopí z tabletu a z pohyblivých obrázků lépe probíranou látku, ale žádný tablet mu nepomůže uchovat si ji v hlavě. Za důležitější považuji důraz na četbu. Na rychlost čtení, na rychlost vnímání textu a jiných informací, na zlepšování paměti, na boj s leností se učit.
a možná nějaké dítě bude ušetřeno skoliózy z tahání několikakilogramových tašek každý den sem a tam.
To smrdí tím, že někteří ředitelé dostaly od jablka nějaké ty švestičky z domácí zahrádky... Proč to není otevřené jakýmkoliv tabletům?
Asi nešlo o švestičky, ale o ony nešťastné dotace z EU, ze kterých se ani koruna nedostane na skutečné vzdělávání.
Pro zaryté odpůrce doporučuju přečíst: http://www.cesky-jazyk.cz/citanka/karel-capek/kniha-apokryfu-2.html
Krásný, vtipný fejeton. Dost mi to pomáhá udržet si zdravý nadhled a odstup.
Podíval jsem se do Knihy apokryfů. Čapek byl nadčasový, ale o tabletech ani o kalkulačkách se nezmiňoval. Co je moderní, nemusí být nutně lepší. Věříte, že téměř žádný dnešní student nespočítá maturitní příklad z matematiky, běžný před sto roky?
To bude nemocných dětí, když si už od útlého věku pouštějí do rukou záření.
Není proč, budou určitě hloupější, než jejich gramotní vrstevníci.
Je škoda, že běžná nakladatelství, která vydávají učebnice, je vůbec nenabízejí v PDF (ani za peníze), některá vůbec na můj dotaz nereagovala. Dcera si nafotí dvacet stran z každé učebnice do iPadu dopředu a do školy tak vůbec učebnice nenosí (s výjimkou těch psacích). Ušetří jí to denně tak tři kila váhy na tašce.
Není důležité, jak velké množství informací má v iPadu, ale kolik toho má v hlavě, a jak to dokáže užívat.
Je to taková hloupůstka. Vsadím se s kýmkoli, že to zhorší stupeň vědomostí. Je to stejné jako u kalkulačky, kterou děti užívají i při malé násobilce. Díky ní se dětem zpomalily mozky, žáci zlenivěli. Dělá jim problém řešení složitějších příkladů. Zjednodušením učení se vždy zhoršily znalosti
Hloupí žáci = hloupý lid = sen našich politických "elit".
"Z analýzy dosavadního fungování Vzdělání21 však vyplývá, že přínos technologií ve výuce je zatím sporný."
Nesporný je asi přínos peněz pro nakladatelství Fraus.
Předražené tablety zn. Apple,které nic neumí.Opravdu dobrá učební pomůcka.
Vážně nic neumí? iTunesU vám něco říká? iBooks vám něco říká? Nebo jen tak hloupě plácáte?
Jsem jednoznacne pro. Je na case postoupit od zpusobu vyuky zdedenem po mocnarstvi. A navic pri cene ucebnic se tablet zaplati za chvili, o vetsi flexibilite a nizsi fyzicke zatezi pro (zejmena mladsi) zaky nemluve. Chybou by byla akorat orientace na jednu platformu - obsah by mel byt nezavisly a otevreny.
Při stejné ceně jednoho tabletu a cca stovky papírových učebnic se tablety nejspíš nezaplatí nikdy...