Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze budou tramvajové zastávky na znamení, plánuje Ropid

Cestující v pražských tramvajích si budou muset zvyknout na novinku - zastávky na znamení. Ropid totiž uvažuje, že v některých málo využívaných zastávkách by lidé museli dát znamení řidiči, aby jim zastavil. Ropid tím chce ušetřit čas a elektrickou energii. První zastávka zřejmě začne fungovat už v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jablkon

Navíc tu jezdí novější typy tramvají...

...u kterých by to nezpůsobilo žádné technické potíže

Mam tomu rozumet tak, ze starsi typy nedokazou bez zastavky ujet vic nez 600 metru? ;-D

0/0
6.2.2012 21:50

Jablkon

Cesko objevuje svet

Ve "vyspelem svete", ke kteremu porad tak vzhlizime, takovehle veci funguji zcela bezne: tramvajove zastavky na znameni, prodej jizdenek na vlak takrka vylucne z automatu, zastavky do oblouku atd.

To jen v Cesku tomu neustale brani negramotnost, nezvyk, neochota postarat se sam o sebe, odborari, vyhlasky a kdo vi co jeste

0/0
6.2.2012 21:48

kaksikymmenta

Zájem?

Pořád si tady stěžujete, proč to tady není stejné jako například v Německu, a teď, když se mají zavést zastávky na znamení pro tramvajovou dopravu, které mimochodem svůj jistý smysl mají a fungují bezproblémově, zase ječíte. Německo je, co se týká technologie a organizace dopravy, velkým průkopníkem - veškeré materiály o lepším provozování dopravy vycházejí v němčině. Německo mám docela projeté, pouliční dráha například v Berlíně má všechny zastávky na znamení a ti lidé nejsou líní si zmáčknout tlačítko nebo mávnout ploutví na zastávce.

0/0
28.1.2012 18:59

Jablkon

Re: Zájem?

kdyz maji ty tramvaje tlacitka metr nad zemi, tak to problem neni.

ve vidlakove odkud pochazim jsou vsechny zastavky MHD na znameni odjakziva, jenze kdyz mi bylo asi 10, byvala tlacitka jen na strope a tam jsem proste nedosahl...

0/0
6.2.2012 21:52

kaksikymmenta

Re: Zájem?

Ano, takové vozy pamatuju i já, ale už jich přece není tolik. Rekonstrukcemi se odstraňuje i tento nedostatek.

0/0
6.2.2012 22:13

Mihulebus

Tramvaj na znamení

Osobně si myslím: "Ať jde celý ROPID k šípku". Pražskou dopravu má řídit magistrát. K tomu má odbor dopravy. Proč je tady mezičlánek ROPID? Aby bývalí radní měli taky svoji trafiku, jakou mají bývalí poslanci a proto jsou nynější senátoři. Víte někdo, kolik spolkne ROPID měsíčně peněz? Rv;-€

0/0
26.1.2012 22:53

Králík z klobouku

Re: Tramvaj na znamení

On i dopravní podnik je mezičlánek. Proč dopravu neprovozuje přímo město? Možná má smysl, že pro specializované činnosti si město vytváří podniky a příspěvkové organizace. A dost možná, že zrovna provozování dopravy by klidně zvládl kdokoliv jiný a není třeba, aby na to mělo město vlastní podnik. Ve Stockholmu provozuje Veolia i metro, a funguje to. Městský dopravní podnik je jen semeništěm korupce.

0/0
28.1.2012 13:19

Králík z klobouku

Re: Tramvaj na znamení

Ani nevím o tom, že by kdy v ROPIDu pracoval nějaký bývalý radní. To jsou vaše fantazie, nebo víte něco, co my ne?

+1/0
28.1.2012 13:21

antimultivitamin

Super

Takže teď už nebudou tramvaje jezdit podle řádu vůbec.

0/0
25.1.2012 18:13

Králík z klobouku

Re: Super

Jízdní řád je založen na statistice. Pokaždé nastupuje a vystupuje jiný počet lidí, pokaždé na jiném místě se může nachomýtnout vozíčkář, pokaždé tramvaj natrefí jinou fázi semaforu... ale pokud je zastávka, kde v určité části dne zpravidla nikdo nenastupuje ani nevystupuje, tak není nic fatálního, co by rozhodilo jízdní řád, když tam občas někomu na znamení zastaví.

0/0
28.1.2012 13:32

pegaska

Re: Super

Je zajímavé, že v Brně je spousta zastávek na znamení a místní "šaliny" na čas zvládají jezdit.

0/0
29.1.2012 11:54

Leinad

Re: Super

Proč? ;-D Napřed jezdit nebudou - když se projede zastávka, tak se na další zastávce bude čekat na čas pravidelného odjezdu. Naopak, zvýší se šance na snížení zpoždění (pokud zpožděná tram nezastaví).

0/0
7.2.2012 17:25

roby

to bylo už před válkou. Opravdu novinka!

Cestující v pražských tramvajích si budou muset zvyknout na novinku - zastávky na znamení.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/v-praze-budou-tramvajove-zastavky-na-znameni-planuje-ropid-p43-/domaci.aspx?c=A120123_1720553_praha-zpravy_ab

0/0
25.1.2012 11:23

Králík z klobouku

Re: to bylo už před válkou. Opravdu novinka!

Díky žes nám tam dal odkaz na článek, ke kterému se zde diskutuje. Jinak bychom ho asi nenašli ;-D

0/0
28.1.2012 13:33

Alowen

Re: to bylo už před válkou. Opravdu novinka!

Tohle je fíčurka (krasne slovo ;-D) idnes diskuse.... když citujete něco z článku, okopíruje se i odkaz na ten článek.....

0/0
2.2.2012 10:51

Deka de Ntni

Re: to bylo už před válkou. Opravdu novinka!

a uz te napadlo smazat to z toho prispevku? Ono to totiz jde, ale ovce jsou line pohnout rozumem a dvakrat kliknout...

0/0
6.2.2012 15:16

_Xeon_

::

Cestujúci, ktorí nemienia použiť prichádzajúci tram, by mali povinne zavrtieť hlavou a vodič by mohol prípadne nerušene pokračovať. ;-D

+2/0
25.1.2012 9:13

Králík z klobouku

Re: ::

To je diskriminace Bulharů!

0/0
28.1.2012 13:34

nezavislypolitologamater

Tak mi tak nějak napadlo

zda by nebylo od věci v rámci úspor také zavřít tok peněz z Dopravního podniku do společnosti Ropid ...

+3/0
25.1.2012 8:30

pan.Boblig

Re: Tak mi tak nějak napadlo

Tok peněz z DP do ROPIDu? a na to jste přišel jak?

0/0
25.1.2012 8:33

Králík z klobouku

Re: Tak mi tak nějak napadlo

On si DPP objednává nějaké služby u ROPIDu? Myslel jsem, že je to naopak.

0/0
28.1.2012 13:23

Králík z klobouku

Re: Tak mi tak nějak napadlo

A ROPID není společnost, ale příspěvková organizace.

0/0
28.1.2012 13:24

nestačímsedivit

Systém zastávek na znamení

například funguje v Lisabonu. Když jsem to navrhoval DPMB bylo to to odmítnuto. Je to výhodné z mnoha důvodů a navíc na jedné zastávce nezastavují více než dvě linky. Lidé nemusí běhat mezi spoji jako slepice po dvorku. Prostě všechny zastávky, ne jen některé, jsou na znamení a cestující se dokonce v autobusové a trolejbusové dopravě prezentují při vstupu (jen předními dveřmi) průkazkou, nebo si kupují jízdenku. Je s podivem, jak snadno to cestující a lisabonští řidiči zvládají a jak to nestíhají řidiči DPMB. Podobnou věc jsem viděl v Nottinghamu na cestě autobusem z letiště. Jízdenky jsou podle vzdálenosti, řidiči při jejich výdeji slušní, nastupuje se zásadně předem, zdraví se a řidič si dovolí uprostřed cesty zkontrolovat platnost jízdenek. Nikomu to nevadí, všichni to respektují a je to levnější než revizoři.

0/0
25.1.2012 8:04

MirekK1

Re: Systém zastávek na znamení

A to tam taky nastupuje najednou do autobusu třeba 40 lidí??? Potěš koště...

0/0
25.1.2012 8:35

kaksikymmenta

Re: Systém zastávek na znamení

To je sice pěkné, ale tady jde o co nejrychlejší výměnu cestujících na zastávce - rychlý výstup a rychlý nástup. Jakožto dopravní technolog toto opatření zásadně odmítám. Toto by nemělo existovat v městské hromadné dopravě, ale jen v linkových autobusech. Mnohem více se mi líbí MHD v Berlíně, tedy konkrétněji tramvajová doprava, kde jsou také všechny zastávky na znamení.

0/0
29.1.2012 10:57

Alowen

Re: Systém zastávek na znamení

Takhle přesně to funguje i v Edinburgu.

Tam také funguje to, že pokud v zastávce stojí autobus a přijede další, tak počká, až ten předtím odjede a pak popojede na začátek zastávky. Tohle mi vadí, že v Praze u tramvají ani u autobusů nefunguje, nemám zájem ani čas ani chuť dobíhat tramvaj, ui když stojím v zastávce

0/0
2.2.2012 10:54

Leinad

Re: Systém zastávek na znamení

V Praze je taky povinnost stavit u zastávkového sloupu. Talže když tram otevře dveře před zastávkou, tak pak popojede do zastávky. :-P

Už si psal ROPIDu, když tomu tak nebylo?

0/0
7.2.2012 17:30

vozova.hradba

Proti

Stejně tak jak jsou zastávky na znamení u autobusů dobrý nápad (a mohly by být klidně všechny, kdyby v autobusech fungovalo správně hlášení o zastávkách), jsou zastávky na znamení u tramvají špatný nápad, a to zejména z hlediska bezpečnosti silničního provozu. Doteď platilo, že každá tramvaj (i služební jízdy) v každé zastávce zastaví a ostatní řidiči s tím počítají - pokud se budou tramvaje chovat nepředvidatelně, bude to jen na škodu. Nic se tím neušetří - ani čas (tramvaj musí mít rezervu, aby splnila jízdní řád v případě, že bude muset zastavovat), ani energie (máme přece ty hyper-super-ultra-mega výborné rekuperace, nebo ne?).

Jsem proti.

0/0
24.1.2012 23:35

nestačímsedivit

Re: Proti

Tramvaj při průjezdu zastávkou bez STOP prostě zazvoní, a podle tebe autobusy nemají rezervy na splnění jízdního řádu? Hledejme argumenty pro, a ne proti, jak je dobrým zvykem v české kotlině!

+1/0
25.1.2012 8:07

azazzelo

Re: Souhlas

Byl jsem očitým svědkem, když tramvaj v zastávce nezastavila (nově zrušená zastávka) a řidič nabral mamku s kočárkem, která prostě do kolejí vlezla a počítala s tím, že tramvaj zastavuje. Přitom ten kočárek viděl řidič na 50 metrů, ale neobtěžoval se ani přibrzdit. Dopadlo to dobře. Kočárek se jen povalil a dítě se kutálelo v protisměru mezi kolejemi. Nabral mamku, kterou to odhodilo. Ta to přežila se šokem.

Jde teda o ostatní řidiče i o chodce, kteří nebudou tušit, zda mohou na přechod nebo ne. Osobně bych raději viděl pražskou dopravu s návaznostmi a ne to věčné ujíždění přicházejícím cestujícím do zastávky. Miluji, když řidič vidí, že přichází na zastávku 20 lidí, ale on jim musí "předpisově" ujet. A to v tramvajích existuje "rovnání jízdního řádu". Třeba 9 zastaví v určené zastávce a čeká třeba 2 minuty, než pokračuje. A řidič stejně pak lidem ujíždí a zavírá jim dveře před nosem, tak je to jen komedie o ničem.

0/0
26.1.2012 0:19

Králík z klobouku

Re: Souhlas

Tak samozřejmě pokud tramvaják ví, že je o 2 minuty napřed, tak se nesmí na křižovatce nacpat před tramvaje, které napřed nejsou. Jsou-li tramvajáci při smyslech, dokážou se domluvit, a při taktovém jízdním řádu mohou využít i zkušeností. Jinak mají všechny tramvaje ve stejné době a stejném úseku shodnou jízdní dobu dle JŘ. Řidič, který nabere mamku na přechodu, je samozřejmě magor - ten by byl schopný se do ní rozjet, i kdyby v zastávce předtím stál.

0/0
28.1.2012 13:30

Leinad

Re: Souhlas

Víte určitě, že je magir? Co když mu vběhla do brzdné dráhy, zatímco on právem očekával, že má přednost?

Mimochodem, povalený kočárek a "v pohodě matka v šoku" mi připomíná "tlačení kočárku před sebou kam nevidím, nastrčování kočárku do jízdního pruhu" a to je na můj vkus daleko větší magořina.

0/0
7.2.2012 17:35

HonziH

Re: Souhlas

Hlavně by mamina s kočárem měla vědět, že má tramvaj přednost...

0/0
1.2.2012 15:05

arogancemoci14

Nápad to je dobrý.

Obtížnější to budou mít snad jen ti slabozrací, ale to se zřejmě vyřeší omezením průjezdní rychlosti.

0/0
24.1.2012 19:38

MFD to hraje s náma

Re: Nápad to je dobrý.

Problém to být může například u nevidomých...

0/0
24.1.2012 20:12

arogancemoci14

Re: Nápad to je dobrý.

Jistě, ale jak slepec poznává číslo spoje dnes?

0/0
24.1.2012 20:14

MFD to hraje s náma

Re: Nápad to je dobrý.

Pochopitelně se zeptá. Jde o to, že tramvaj bude muset zastavit zbytečně.

I když je fakt, že statisticky je zřejmě počet nevidomých odjíždějícíh ze zastávky ČSAD Smíchov do centra takřka zanedbatelný. :-)

0/0
24.1.2012 20:20

arogancemoci14

Re: Nápad to je dobrý.

Zřejmě jsem hloupý, ale stále nedokážu pochopit, proč by se nemohl zeptat i v novém systému.

0/0
24.1.2012 20:42

MFD to hraje s náma

Re: Nápad to je dobrý.

Nevím, to je spousta možností... Může být na zastávce zrovna sám nebo nemusí slyšet tramvaj přijíždět, nebo než někoho osloví a ten člověk zareaguje, tramvaj zastávkou projede... Takových situací mě napadá zrovna docela dost..

0/0
24.1.2012 21:00

tx999

Re: Nápad to je dobrý.

Tak da se predpokladat, ze to bude fungovat stejne jako u autobusu, tj. cestujici stojici na zastavce = ridic musi automaticky zastavit. Zevnitr vozu pak musi dat cestujici znameni.

0/0
24.1.2012 21:08

arogancemoci16

Re: Nápad to je dobrý.

Znovu opakuji. U zastávky na znamení autobus zastavuje pouze na znamení. Může tam stál třeba 58 lidí, pokud aspoň jeden nemávne, tak autobus klidně může jet dál.

0/0
24.1.2012 21:57

mahony3307

Re: Nápad to je dobrý.

Tak to se pleteš! Já v Praze s busem jezdim a na lince 192 kterou jezdim nejčastěji je zastávek na znamení většina.Stačí když v prostoru zastávky je jedinej člověk a musim tam zastavit.Samozřejmě bezdomovce kterej tam sedí na lavičce už čtvrtý kolo a svačí tak ignoruju ;-)

+2/0
24.1.2012 22:09

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: Nápad to je dobrý.

Slyším to prvně, ale můžeš mít pravdu. Já raději vždy mávám.

0/0
24.1.2012 22:21

kunta_kinte - padly u Krupky

Re: Nápad to je dobrý.

Toto v Praze neplati. Ridic je povinen zastavit v zastavce, kdyz tam nekdo ceka, mavani neni potreba.

0/0
24.1.2012 22:17

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: Nápad to je dobrý.

Možná máš pravdu, ale nevím. Zast. na zn. mám před domem.

0/0
24.1.2012 22:19

kunta_kinte - padly u Krupky

Re: Nápad to je dobrý.

Jsem si tim naprosto jist. Zastavku na znameni jsem mel pred barakem taky.

A tady primo od zdroje

http://www.dpp.cz/zastavky-na-znameni-od-3-ledna-2011/

0/0
24.1.2012 22:24

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: Nápad to je dobrý.

Máš pravdu, ale jak je uvedeno, je to čerstvá ;-) novinka.

Zastávky na znamení od 3. ledna 2011 "... je nově zrušena povinnost dávat znamení při nástupu (na zastávce),"

0/0
24.1.2012 22:36

Leinad

Re: Nápad to je dobrý.

Vono se s tím blblo už dřív, třeba svého času sme měli povinnost zastavit vždy když někdo je na nástupišti(ale cestující stejně měli povinnost mávat.)...

0/0
24.1.2012 22:47

kunta_kinte - padly u Krupky

Re: Nápad to je dobrý.

No, vic jak rok mi neprijde jako cerstva novinka. navic, na dotcenych zastvkach byl i instruktazni obrazovy material. :-)

+1/0
24.1.2012 23:04

arogancemoci14

Re: Nápad to je dobrý.

Je pouze a výhradně tvá věc co tobě přijde jako čerstvá novinka.;-D

0/0
25.1.2012 1:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.