Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U porodu stál jak paňáca, řekl soudce a chybujícímu lékaři dal podmínku

Obvodní soud pro Prahu 10 rozhodl, že lékař pražské vinohradské nemocnice chyboval. Daniel Brandejs v srpnu 2009 nezvládl komplikovaný porod. Dokončit ho za něj musela kolegyně. Dítě je po porodu ochrnuté, nevidí ani neslyší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macarát

Nesmyslně nastavený systém

Že tam nebyl nikdo s atestací, to není vina neatestovaného lékaře.

A silně pochybuji, že je povinností lékaře vlastnit řidičák a automobil.

0/0
28.1.2012 0:21

Světlonoš_v03

1.5 roku praxe, co chcete

Pár blbounů tady vždycky vykřikuje, že co by ti mladí doktoři po škole chtěli za peníze, prý nic neumí a nemají žádnou odpovědnost. Tak když nemají odpovědnost, tak jak je možné že sami slouží a že se dostanou k soudu? U nás je naprosto běžné, že mladý doktor po škole slouží zcela sám a bez zkušeností noční chirurgické služby. Když si chce přivolat pomoc, tak mu ještě ten co slouží nad ním vynadá, ať neotravuje. Pro mladé je jen jedno řešení - kdo uteče ten vyhraje.

+3/0
23.1.2012 21:54

m.bizon

Re: 1.5 roku praxe, co chcete

Jenom dodat,jsou i ordinace,které si majetný lékař pronajme,tyto nevolníky tam posílá,ti jsou nuceni za nízký plat odvést nějakou práci,ale chtěl bych vědět kolik na nich velký šéf naúčtuje pojišťovně.

0/0
24.1.2012 10:56

leonard 2

DĚKUJEME ODCHÁZÍME

:-/

0/0
23.1.2012 20:29

orinka3

české zdravotnictví

Máme v rodině vážně nemocného člověka, takže jsem v nemocnici hodně často. Vidím ty podmínky - pro zdravotníky i pro pacienty. Na jedné straně se těžce nemocní tísní v depkoidní úzké chodbě, zdravotníci dělají co můžou, jsou přes to všecko příjemní, ale je to zoufalé! Přála bych oběma stranám krásnou vzdušnou a světlou budovu, pro ty bolavé pacienty povzbudivé prostředí, pro zdravotníky taky...když vidím ministra zdravotnictví, otvírá se mi kudla v kapse za ty falešné kecy i reformy. Stejně tak i ostatní ve vládě. My dole platíme jak mourovatí ze svých 10 tisíc, nahoře si rozdělují měsíční odměny, jakoby se vůbec šetřit nemuselo. Kde to jsme, proboha?! A co máme dělat, aby se to změnilo?

+1/0
23.1.2012 17:50

danton33

Re: české zdravotnictví

No co asi mame delat. Zase volit lidumily, kteri se za svuj lid perou jak lvi. ODS a TOP09. To Ti neni jasne? :-P

0/0
24.1.2012 16:13

Černý lord

Nejsem lékař, ale mám na celou věc

tento názor.1.Chybou od počátku bylo to, že neměla v kartě uveden CS.Věk pacientky, její výška a váha dítěte.Vše důležité pro provedení CS. Pochybení ze strany praktického lékaře.

2.Mladý doktor bez atestace na sále- dost velká chyba nemocnice a primáře oddělení. 

3.Mladý doktor bez atestace- když budu počítat promoci v 27 letech a teď je mu 32- pak je doktorem 5 roků v době případu (loni). Nechci být jako všeználek,ale za ty roky už mohl mít nějaké zkušenosti a ne na sále stát jako dr.Cvach č.3. Kdyby něco dělal a to se nepovedlo, dá se to pochopit, ale nic nedělat a jen čekat co se bude dít - tak na to musí být talent. A vyjádření lekařky, že jsou i horší mladí doktoři (patřil tedy k lepším) - argument jak prase. Tak to radši budu chodit k šamanům - od těch alespoň vím, co mne čeká.

4.Doktor- aby by měl změnit profesi. I zde platí- mnoho povolaných, málo vyvolených. Ale on vyvolený není.

5.Pro rodiče dítěte-lepší kdyby zemřelo-kruté- ale jaký život jo to pro dítě a rodiče.

0/0
23.1.2012 17:37

mara+ěščřž

Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

nemocnici, ze nezajistila kvalifikovaneho doktora.Tak ho chudaka nelincujte!Vubec nevite,za jakych podminek mladi lekari pracuji a co musi snaset.Vy jste asi v praci nikdy nezavahali,kdyz jste zacinali.Nase spolecnost je zamerena proti doktorum a je nehorazne rozmazlena,kdyz se jim neco nelibi,hned podavaji zaloby,kdysi to nebylo mozne.Kazdy lekar je jednou nohou v kriminale hned od promoce.Lide si stezuji,ze cekaji dlouho,ze se doktor malo smeje nebo naopak hodne(to se opravdu stalo v nejmenovane FN).Nepochopi,ze doktor,ktery je rozmrzely muze byt uz 2dny ve sluzbe a mit velky spankovy deficit(zkuste 2noci nespat a uvidime jak moc budete mili).Vetsina z vas rekne,vybrali si to sami,je to jejich poslani.Ale uprimne,kdyby lekar prisel do obchodu a nemel na zaplaceni a rekl jsem lekar a prace je moje poslani,tak vas kazdy nakope do ... a muze se jit s tim vasim poslanim vycpat.I lekar je pouhy clovek,coz si tahle spolecnost neuvedomuje.Chce se mi z toho zvracet!

+12/0
23.1.2012 16:05

Tobinka2.0

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

je nehorazne rozmazlena,kdyz se jim neco nelibi,hned podavaji zaloby,kdysi to nebylo mozne...

promiňte, ale zákony snad platí pro všechny, ne? I pro lékaře.

+1/0
23.1.2012 16:15

wiedzmin

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

Milá dámo, pokud zákony platí pro každého, proč sloužím jako neatestovaný lékař sám a po službě zůstávám v nemocnici další pracovní den? Jsem chirurg v okresním špitále a na služeb je nás tak málo, že dva lidi do služby nepostavíme. A chtěla byste, aby Vás operoval člověk, co nespal 30 hodin? Já tak zcela normálně operuju. Zákony serou na naše pracovní podmínky. Až budou zákony platit pro všechny, i pro lékaře, až se bude dodržovat personální vyhlážka (mimochodem, v její novele například lékař ARO mohl doposud pečovat o 4 pacienty, nyní může pečovat o dvanáct!!! zásahem pera zákonodárců se schopnosti anesteziologa ztrojnásobily), potom tyto situace nastávat nebudou. Ale to Vás už asi nezajímá...

+16/0
23.1.2012 16:38

trn v patě PB

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

Trvejte na striktním dodržování ZP. Pokud to neděláte jste nezodpovědný člověk a vědomě riskujete životy pacientů.

0/0
23.1.2012 17:20

wiedzmin

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

Trvat na striktním dodržování ZP? V tom případě práci v ČR neseženu a do zahraničí jít nechci, jsem Čech a chci léčit Čechy. Mimochodem, neděkoval jsem a neodcházel, ale je to věcí mého osobního rozhodnutí, kolegům v zahraničí sem tam závidím... Systém má být nastaven tak, aby nebylo možné, co se děje, a já jej nenastavuji... ...samozřejmě naše vedení ví, jak vše v reálu probíhá, ale když přijde kontrola z pojišťovny, vše se na ředitelství papírově vyřeší...

+7/0
23.1.2012 17:24

orinka3

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

a tak co se vlastně změnilo? Jak si lékaři vylepšili své postavení akcí Děkujeme...? To je šílený, co tu píšete, to aby se člověk modlil o zachování zdraví a hlavně aby se nedostal do špitálu!

0/0
23.1.2012 17:36

trn v patě PB

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

tak nebrečte a podřiďte se, nikdo vás nenutí to dělat....

0/0
23.1.2012 17:38

ditrinoroo

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

Vašerady jsou skutečně kvalifikované - když už nechci napsat omezené. Rv

+1/0
23.1.2012 20:16

ditrinoroo

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

oprava: Vaše rady

0/0
23.1.2012 20:18

Světlonoš_v03

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

taky jsem to zažil. 2.5 roku na okresce na chirurgickém oboru, služby za 4 chirurgické obory současně. Pokud ten systém akceptuješ, tak se na něm sám podílíš. Prostě odmítni podepsat dodatečnou smlouvu o přesčasech nebo proti tomu bojuj. Já jsem zvolil zbabělejší variantu

0/0
23.1.2012 22:08

AlBunda

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

já to zažil taky,jako anesteziolog hned po škole,kdy jsem ,,hlídal,, x pacientů při a po těžkých operacích,přičemž jsem měl mít teoreticky na starosti jen jednoho a to ještě jsem měl být pod dozorem.

0/0
24.1.2012 0:00

zdarma

...

Ano, máte pravdu.

Píše se vyhláška :-)

0/0
23.1.2012 17:35

roedor

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

ale doktoři si za tenhle postoj můžou sami, když je nějaký pr*ser, tak se to snaží ututlat, případně se podrží navzájem, stále si jich o sobě spousta myslí, že mají patent na rozum a stále jich je příliš mnoho arogantních. Svoje povolání si vážně vybrali sami a v průběhu studia měli minimálně 6 let na rozmyšlenou, jestli to opravdu chtějí dělat. Navíc se pohybují ve sféře, kdy prostě pracují s lidmi (bez pacientů by se mohli jít klouzat) a to s lidmi v těžké životní situaci(nemoc), kdy ne každý si dokáže zachovat klidné jednání... A zadarmo to nedělají (výše platu už sporný být může).

0/0
23.1.2012 16:18

Černý lord

Re: Jednalo se o mladeho doktora,bez atestace!Vina je hlavne na

Ono udělat chybu z únavy je jednoduché, ale 2 hodiny spát ve stoje (jako paňáca) to už je těžké. To už únavou se neokecá.

0/0
23.1.2012 17:41

referentka

...rodila jsem poprvé v 39 letech,

než začnou  rýpalové rýpat - prostě otěhotnět dřív nešlo -matička příroda se vyřádila...nejsem taky veliká, z gravidity jsme měli obrovskou radost a zároveň strach z podobné tragédie, jaká se stala v článku...v 35 týdnu jsem paní dr. oznámila, že rodit nebudu, ať si dělá co chce ;-)...syn se narodil plánovaným císařem a dnes má deset let...možná rodiče taky mohli zažádat o císaře...ale to je coby kdyby jakby...je mi jich moc líto...

+1/0
23.1.2012 16:02

Tobinka2.0

Re: ...rodila jsem poprvé v 39 letech,

jak "zažádat"? k CS musíte mít indikaci, ne že řeknete doktorce "rodit nebudu, dělejte si co chcete". právě kvůli císařům na přání se pak nedostává na rodičky, které je skutečně potřebují:-P

paní nikdo CS nenabídl, i když měla několik indikací, nemocnice si asi operativní porody šetří pro ty, co si "zažádají"

0/0
23.1.2012 16:17

Peťulák2

Re: ...rodila jsem poprvé v 39 letech,

No na požádání by to být nemělo, ale být v 39 prvorodičkou, tak bych si klasickým porodem taky nebyla úplně jistá. Navíc v tomhle věku, jak jsem tak slyšela, ho prý i lékaři raději navrhují.

0/0
23.1.2012 17:58

referentka

Re: ...rodila jsem poprvé v 39 letech,

...chci jen říct, že v 40-ti letech by císař měl být při sebemenším problému indikován automaticky...a jestli to ošetřující lékař při  problémech - malá výška, malá paní, velké miminko - sám nenavrhl, asi bych si o to řekla...tak jak jsem si řekla vlastně u vlastního porodu....

0/0
23.1.2012 18:09

Tobinka2.0

Re: ...rodila jsem poprvé v 39 letech,

máte pravdu

0/0
24.1.2012 1:06

referentka

Re: ...rodila jsem poprvé v 39 letech,

tobinko, nepsala jsem to kvůli sobě, ale kvůli případu té nešťastné paní...prostě možná měla  taky "zažádat" a domluvit se dopředu...já jsem se domluvila se svojí ošetřující lékařkou, prodiskutovali jsme to, já jsem jí řekla své důvody, ona to odkývala a bylo to...možná, kdybych natrevila na jinou, nebylo by to tak "jednoduché" a možná jsem stála na "druhé straně  barikády nešťastná a soudící se"...toť vše....

0/0
23.1.2012 21:28

Tobinka2.0

Re: ...rodila jsem poprvé v 39 letech,

:-P rozumím vám, udělala jste dobře

 já mám v  ruce papír, že specialista doporučuje CS a špitál se cuká... prý víte kolik je rodiček, kolik to stojí, to, čím vás straší váš dokror se nestane atd.

být kulich, dávno mi to přiklepnou

0/0
24.1.2012 0:44

mamsrb

Přece by jste nechtěli aby se za 70 litrů měsíčně hýbal

nebo nedej bože i pracoval. Tak to dopadne, když pacoš zapomene dát 30 litrů předem.

0/0
23.1.2012 15:53

Peťulák2

Re: Přece by jste nechtěli aby se za 70 litrů měsíčně hýbal

Tenhle mít 70 fakt nebude, to je výkřik do tmy.

0/0
23.1.2012 17:59

Tobinka2.0

CS

A pak že se v česku rodičky "tlačí" do císařských řezů... Když máte indikaci, ale nejste kulich, musíte si často zákrok vyhádat (nebo zaplatit).

Tady byla matkou čtyřicetiletá prvorodička, 161 cm vysoká, dítě mělo víc než čtyři kila, žena prodělala už před tím samovolný potrat a gynekologickou operaci, ale ne, my si operační zákroky šetříme pro kulišandy, co je možná nepotřebují, ale znají se s primářem...

+1/0
23.1.2012 15:40

referentka

Re: CS

nebuď zlá...nevíš, jestli paní třeba nechtěla rodit přirozeně, když je to poprvé a v podstatě i naposled...nevíš jak to probíhalo, tak raději nesuď....:-/

+2/0
23.1.2012 16:03

Tobinka2.0

Re: CS

Nechtěla, možnost CS ji nenabídli. Uvedla to u soudu a píšou to i na Deníku :-P

I kdyby chtěla rodit přirozeně, od toho je tu lékař, který by jí vysvětlil všechna rizika.

0/0
23.1.2012 16:13

ap7554

Re: CS

A jak by mel asi ten mlady lekar CS provest, kdyz ho nikdy pred tim nedelal??? Proto se cekalo na toho druheho lekare, ktery nebyl k sehnani.

+7/0
23.1.2012 16:23

Tobinka2.0

Re: CS

Ehm...

Mluvím o tom, že měl být proveden PLÁNOVANÝ cisařský řez. Což ostatně řekl u soudu i znalec.

Předně tahle ženská nikdy neměla rodit normálně.

0/0
23.1.2012 16:32

referentka

Re: CS

tobinko, stopro souhlasím, určitě, já jsem si taky řekla...ale znáš to - "líná huba, hotové neštěstí" - paní možná měla strach si říct, byla vyděšená, věřila doktorům...prostě ať je to jak chceš, je to tragédie...a je mi té rodiny opravdu moc líto...:-/

0/0
23.1.2012 18:10

Generál Ugarte - vivido

A pokud takový soudce zku*** svou neschopností

život už příliš mnoha lidem ... strhnou mu na půl roku 10% z platu. :-)

+1/0
23.1.2012 15:39

lomihnát.

Rád bych poznamenal jen drobnost na okraj.

Soudci, co svoji práci vykonávají tak, že místo nich by líp soudila i míchačka na beton nebo hodiny s kukačkou, jsou tady taky.

Bohužel, doktoři jsou tak slabí, že když jim takovej soudce přijde pod ruku, místo aby mu zašili hubu, ještě ho vyléčej.

:-/

+2/0
23.1.2012 15:38

Udajna svoboda slova999

Tomu cloveku snad maji sebrat jeho diplom...

2 roky nemuze delat na gynde a porodnika? Kde toho soudce vzali? Z lidu??Rv

0/0
23.1.2012 15:15

orinka3

Re: Tomu cloveku snad maji sebrat jeho diplom...

myslím, že s jeho pověstí může lékařskou praxi pověsit na hřebíček. Ledaže by ho zaměstnali někde v laboratoři a byl pod kontrolou, ovšem i tam hrozí přehození vzorků. Rodičům toho mrzáčka by ovšem nepomohlo ani to, kdyby ho sťali pod gilotinou;-(, snad vysoudí takový finanční obnos, aby bylo na kvalitní bydlení i ošetřovatele. To dítě je trest rodičům na doživotí, a nezavinili vůbec nic -  jak nespravedlivé...

0/0
23.1.2012 15:29

šmudlíček

To je

výsměch,měl by dostat takovej flastr,a nikdy by neměl už dělat porodníka;-€

chudáci rodiče;-O;-O

0/0
23.1.2012 14:29

fichifi

Tak

to prostě je. A někdy doktora k porodu nemůžete sehnat vůbec. Ne proto, že se někde válí, ale proto, že dělá ultrazvuky, akutní příjem, výkon na sále... A tak přinejlepším nechá plnou čekárnu pacientek a letí k porodu. A dámy pak musí čekat a čekat, spekulujou, kdeže se pan doktor zašívá a následně pak píšou stížnosti na ředitelství a nadávají na diskuzích.

Doktorů je prostě málo.

+7/0
23.1.2012 14:28

lakub

Re: Tak

a protože je jich malo a nezastavej se, tak tenkhle dve hodiny nedelal nic. co ma vas komentar k poctu lekaru spolecneho s timto pripadem, prosim?

0/0
23.1.2012 14:52

fichifi

Re: Tak

No, co asi? Mluvím o kompetentních lékařích s atestací. Mladýmu má pořád někdo starší stát za zadkem , učit ho a jistit maléry. A tady evidentně někdo takový chyběl. A toho kluka v tom nechali dobře vykoupat.

+1/0
23.1.2012 14:57

orinka3

Re: Tak

no, ale ten snad nebyl nesvéprávný a mohl se včas rozhodnout a hledat pomoc, ne? Přece mu nenařídili, aby se nehnul z místa.

0/0
23.1.2012 15:30

zombice

Re: Tak

nechapu lidi co vedi prd (precetli si neco malo na kristalove cisty lupe) a hned melou kraviny... Seznamte se s tim pripadem poradne a pak rozdavejte rozumy, on tu pomoc hledal, na tom vymastenym soudci je maximalne tak posoudit jak moc aktivne.....

+1/0
23.1.2012 15:36

orinka3

Re: Tak

jistěže mám informace jen odtud a adekvátně tedy logicky reaguji pouze na ně.:-P

0/0
23.1.2012 15:50

Toranoko

Re: Tak

Jojo, tim spis by si konecne mohli uvedomit, ze za ne spoustu ukonu muzou pri bezproblemovem tehotenstvi udelat kvalifikovane PA, misto aby jim hazeli klacky pod nohy. Doktoru je malo, ale vo svuj job se tresou, az to hezky neni... ;-D

0/0
23.1.2012 15:05

fichifi

Re: Tak

Nemám pocit, že by mi jakýkoli porodník kdy házel klacky pod nohy. Nenacházím nic, co bych mohla dělat místo lékaře. O fyziologické průběhy se staráme samy.:-P

0/0
23.1.2012 15:09

250250

Re: Tak

Porodni asistentka bude vzdycky JEN sestra a tak to zustane!!!!

+7/0
23.1.2012 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.