Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stáhněte reformu, čas na debaty vypršel, oznámili akademici Dobešovi

Ministr školství Josef Dobeš diskutoval s předsedy akademických senátů o chystané reformě vysokých škol. Debata ale skončila po půl hodině krachem. Akademici žádají stažení reforem, jiná možnost podle nich není. Před ministerstvem je podpořili studenti, akademikům přinesli růže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Safian

Maturita

Pry Dobeš připravuje placenou povinnou maturitu z Čínštiny od r. 2015.

+1/0
23.1.2012 18:35

certik_bertik

no

kdyby se ze systému VŠ dostali ven ti paraziti, kterých je tam požehnaně, co ten systém jenom tunelují peněz by tam bylo habaděj. Myslím že tahle reforma není špatná, jen je zbytečná. Na každou VŠ by stačilo aby tam přišel jeden inteligentní člověk a hned bude mít jasno kde jsou ty shnilý jabka

0/0
23.1.2012 17:08

apocalyptor

Re: no

No tak na tech skolach je 95% parazitu, co nemaji byt jen jediny clanek v impaktu. Pokud je tam nekdo inteligentni, tak se musi maskovat jako trouba, aby nahodou nevycnival z rady. ;-D;-D;-D

0/0
23.1.2012 17:10

certik_bertik

Re: no

tenhle zprasený impact nic o kvalitě nevypovídá, je to jen zlaté tele, je spousta skutečných odborníků na VŠ, kteří nemají žádný článek s impactem, na druhou stranu se tam poflakuje fůra těch co tam jenom honí bodíky, hrají si na velká kápa, píšou projekty a zakládají centra a takovéhle zhůvěřilosti, pak stejně neučí studenty a když tak je to spíš postrach ani nevyvíjejí žádnou relevantní vědeckou činnost, tyhle kdyby všechny vyházeli, tak nemusí být reforma

0/0
23.1.2012 17:17

apocalyptor

Re: no

No tech impaktovanych casopisu jsou tisice, takze se nejedna o nic exkluzivniho. Profesionalni akademik by mel v techto casopisech publikovat uz jenom z duvodu, ze se ten clanek automaticky zpristupni na vsech svetovych univerzitach. V oborech jako je lekarstvi to ani jinak nejde. I prihloupla ekonomie ma v ceskych podminkach hned 4 casopisy s impaktem, takze kdyz nekdo nevyplodi ani clanek do podprumerneho tuzemskeho periodika, tak nema na univerzite co delat. :-P

0/0
23.1.2012 17:21

certik_bertik

Re: no

mne nezajímá jestli se nějaký člověk zabývá tím že 20 let recykluje jeden dva články pořád dokola a říká tomu publikační činnost v impactovaných časopisech. Mě bude zajímat. Jestli ten člověk dobře učí studenty. Pokud ne jestli je aspoň dobrý odborník (skutečný) co je schopen nějakého poradenství pro firmy. Cokoliv jiného je zbytné

0/0
23.1.2012 17:28

apocalyptor

Re: no

Je vcelku dobre znamo, ze nejlepsi vedci jsou zaroven nejlepsimi uciteli. Ja chapu, ze v ceskych podminkach malokdo publikuje v nejlepsich casopisech ve svem oboru, spis jsou to brepty v lokalnich periodikach.

0/0
23.1.2012 17:30

certik_bertik

Re: no

nemusí být vědec, takových je opravdu hodně málo co si takhle může říkat, bude stačit když bude kvalitní odborník na svůj obor. Je to pořádně zprasený přístup, když se neposuzuje kolik toho ten člověk opravdu udělal a vyřešil, ale jediné měřítko je kolik toho opublikoval. to pak stačí když má pět doktorandů, kterým šlape na krk a nutí je do neustálého publikování a bodíky se jen hrnou

0/0
23.1.2012 17:33

Alca666

Re: no

Souhlasím ale ten člověk musí mít zároveň určité pedagogické schopnosti. Bohužel ne každý, kdo je dobrý v oboru, v něm může dobře také vyučovat :-/

0/0
23.1.2012 17:42

certik_bertik

Re: no

ať nevyučuje, pokud mu to nejde a mám na to lidi. Pokud bude skutečně schopný odborník, ať dělá externí zakázky, expertízy školení. Pokud bude toho schopen je vítán. ale ne ten co jen píše projekty a výzkumná centra, konference a publikace pro publikace, ale tváří se přezaměstnaně. Tihle stojí systém nejvíc peněz

0/0
23.1.2012 18:13

Alca666

Re: no

Tak by mě jen zajímalo, jaké externí zakázky a expertýzy školení může dělat třeba jaderný fyzik :D Ve vědě jsou prostě publikace nutné a v základním výzkumu už vůbec ;)

0/0
23.1.2012 20:19

certik_bertik

Re: no

kolik lidí z ČR dělá ten skutečně základní výzkum. těch bude tak sotva 20-30

0/0
23.1.2012 21:14

Alca666

Re: no

Tak to máte hodně zkreslené představy, 20 - 30 lidí sou tak dva týmy a těch týmů je docela dost......Ano, ne všichni dělají výzkum na špičkové úrovni ale i těch, kteří ho na takové úrovni dělají, je rozhodně více než 20 - 30 :)

0/0
24.1.2012 0:00

certik_bertik

Re: no

ano výzkumných týmů a center je v ČR požehnaně, ale s výsledky je to nezřídka horší, ale pro mě je dobrý odborník z praxe stejně cenný jako vědec se spoustou publikací v impaktovaných časopisech

0/0
24.1.2012 8:58

Alca666

Re: no

No tohle bych opravdu netrvdila.....Vědec potřebuje na svou vědeckou práci čas. Pedagog potřebuje čas na přípravu přednášek/cvičení. Dohromady to jde potom dost těžko......Znám jednoho skvělého vědce, který současně i učí ale učí až an doktorském studiu jeden předmět, tj. dvě hodiny týdně a ještě ne každý týden v semestru........Ono by asi nebylo úplně ok, kdyby vyučující na bakalářském programu byli pořád pryč na konferencích/zahraničních experimentech etc. jako bývají právě ti nejlepší vědci......

0/0
23.1.2012 17:40

nasibe

Konečně inteligenci a studentům došlo, oč běží

Když se reformy dotýkaly jen těch dole, bylo jim to u zadele, ale když jde i o ně, tak se probírají.

+2/0
23.1.2012 16:59

Joseph Hallenbeck

Školnému NE!

Mě fascinuje, jak tady každý mluví o penězích, které stát investuje do vzdělání a už nikdy neuvidí. VŠ lidé odvádí z platu srážky stejně, jako ti s maturitou, nebo výučním listem, a to kolikrát nesrovnatelně vyšší...

Tak mě tak napadá, a co studenti středních škol? Tam stát taky investuje peníze co nikdy neuvidí, taky budou platit školné? Maturita (zejména ta nová!!!!!) přeci taky "zaručuje" vyšší odbornost a platové ohodnocení oproti základnímu vzdělání... 

Kdepak, já nemám problém ze svého platu přispět na studium těch, co studují po mně. Jeden můj kamarád, který pochází ze sociálně slabé rodiny, by v "Dobešově systému" nevystudoval VŠ. Pobíral soc. stiepnium od školy a ještě lítal po nocích po brigádách, aby měl peníze na základní potřeby. Matka samoživitelka (výučená pekařka) a dvě mladší sestry (ZŠ a SŠ)...

Kdepak, s reformou v této podobě nesouhlasím!!

+3/0
23.1.2012 16:31

apocalyptor

Re: Školnému NE!

A to ma jako danovy poplatnik sponzorovat desitky tisic studentu politologie a jinych svindl oboru??? ;-D

0/0
23.1.2012 16:33

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

Například, jako daňový poplatník sponzorujete na zdravotním i ty méně šikovné spoluobčany, kteří vzhledem k nešikovnosti vycucávaj na zdravotním ze státu peníze, zatímco Vy nebo já, zdravotní nedojíme, protože jsme opatrní.... Jediné spravedlivé řešení by bylo, kdyby si každý všechno plati sám, a žádné daně by nebyly. Každý by měl jen na to, na co by si vydělal...

Ale zpět, ne neměl, pokud jejich úroveň zaostává, jejich pracovní uplatnění je mizivé atd. Stát by měl přerozdělovat dotace na studium zejména dle úrovně vzdělání absolventů, uplatnění studentů, úrovně výzkumu na VŠ atd... Prostě, upřednostit obory, po kterých je poptávka, obory kde je vysoká úroveň vzdělání a také vyoká úspěšnost absolventů při zapojení se do pracovního procesu, ale zároveň se postarat o to, aby obory, které nejsou na výsluní (nemyslím ze strany studentů, ale zejména ze strany poptávky na pracovním trhu) v nějaké "regulované" formě přežily. Za pár let se situace můe zěnit.

+2/0
23.1.2012 16:52

apocalyptor

Re: Školnému NE!

Ja nekritizuji prerozdelovani. Ja jenom kritizuji fakt, ze ceske vysoke skolstvi = hodne penez za malo muziky. Napriklad bych byl pro to zaplatit studium na nejlepsich svetovych skolach, coz by statni rozpocet prislo levneji, nez vystudovat ekonomii nekde v Karvine nebo politologii nekde v Uherskem Hradisti.

0/0
23.1.2012 17:01

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

No tak v tomto s vámi souhlasím, zregulovat počet VŠ škol dle úrovně absolventů, je jedním z možných směrů jak zreformovat školství.

0/0
23.1.2012 17:05

apocalyptor

Re: Školnému NE!

No a tomu se ty skoly zuby nehty brani. Protoze drtiva vetsina z nich si na vysokou skolu jenom hraje. Mysli si, ze nejake schuzovani v akademickych senatech z nich dela akademiky, pritom vetsina profesoru nema byt jen jediny vedecky clanek. Ta samoregulace vedla k tak velkemu rozkladu, ze resit to jinak nez nejakym radikalnim rezem ani nejde.

0/0
23.1.2012 17:08

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

Já se obávám, že tady žádná"samoregulace" nebyla, a to zeména proto, že škola byla placena "za hlavu", nikoliv za kvalitu odvedené práce. Pak je jasné, že školství bude devalvovat.

"Humanitní" obory prostě potáhnou vždy, a těmto školám se bude dařit bezohledu na kvalitu, naopak techniky, či lékařské (veterinární, nebo humánní), budou mít problém zafinancovat provoz a výzkum a chtíc nechtíc budou muset jít s kvalitou dolů, aby se udržely. A bohužel mohu říci z vlastní zkušenosti, že tak to už pár let probíhá!!

0/0
23.1.2012 17:20

certik_bertik

Re: Školnému NE!

no ono to i na těch prestižních školách kolikrát vypadá dneska taky všelijak a i ten hypotetický politolog z Uherského Hradiště nakonec bude umět to samé, akorát že nebude mít ten "hvězdný" diplom

0/0
23.1.2012 17:06

apocalyptor

Re: Školnému NE!

No mate pravdu, ze politolog z Uherskeho Hradiste vyjde nastejno jako politolog z VSE. Nicmene na politologa z Humboldt University nebude mit ani jeden z nich. :-P

0/0
23.1.2012 17:11

certik_bertik

Re: Školnému NE!

a co ten politolog z Humboldt Univerzity bude umět navíc?

0/0
23.1.2012 17:18

apocalyptor

Re: Školnému NE!

Treba se domluvit nemecky a anglicky. Kdyz nic jineho. ;-D;-D;-D

0/0
23.1.2012 17:22

certik_bertik

Re: Školnému NE!

a k čemu?

0/0
23.1.2012 17:25

apocalyptor

Re: Školnému NE!

No treba aby si precetl odbornou literaturu ve svem oboru. Anglickych zdroju je o nekolik radu vice nez tech plku v cestine. :-P:-P

0/0
23.1.2012 17:32

certik_bertik

Re: Školnému NE!

jak v čem

0/0
23.1.2012 17:36

crook.crook

Re: Školnému NE!

Mate aspon maturu, ze pouzivate porad ten nejdebilnejsi argument??? Tak at se omezi pocet skol, at se jedna o poctu studentu, ci narocnosti studia. Jestli si myslite, ze zrovna u politologie, kde je hlavne znami ci tatinek s plnou kesenou omezi pocet studentu jen proto, ze bude skolne, tak to prosim vas zabalte, prvni vystudujte i treba pitomou politologii a dojdete pokecat znova. Jestli si myslite, ze vyberem penez se neco zmeni, tak ani nestudujte a modlete se, at je porad dost mladych lidi, co budou studovat i narocne obory. Cim vice drahe to bude, tim mene lidi si vybere narocnejsi obory, protoze se to neoplati jak v narocnosti studia, tak v delce, tak nakonec i na vyplate. A malo studentu si muze jen tak dat dva roky pauzu a calovat za nic, i kdyz vy hlaskam o studiu budete verit dal.

0/0
23.1.2012 16:53

apocalyptor

Re: Školnému NE!

Az se naucite ceskou gramatiku tak muzeme diskutovat. ;-D

0/0
23.1.2012 16:59

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

Vy mě asi nechápete, já mluvím o dotaci od státu, se školným nesouhlasím! Mimochodem mám vzdělání technického charakteru v přírodních vědách, nyní pokračuji v PhD, při zaměstnání.

0/0
23.1.2012 17:02

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

Pardon, spletl jsem se. Nereagoval jste na me.

0/0
23.1.2012 17:03

killian

Re: Školnému NE!

tak hlavní je, že je pro ně uplatnění ne? Co je Vám do toho co kdo studuje? Když ho neživíte na podpoře, tak Vám to může být šumák

+1/0
23.1.2012 16:55

apocalyptor

Re: Školnému NE!

Ale ja jako danovy poplatnik sponzoruji jeho studium, uz to stoji hodne penez. Proc by mel danovy poplatnik sponzorovat spoustu tech svindl oboru, ktere se v poslednich 10 letech tak rozmohly??? Na druhou stranu nejsem proti sponzorovat opravdu kvalitni studium, at jiz v ceskych podminkach nebo rovnou na nejlepsich skolach v zahranici. Vetsinu tech humanitnich oboru vyucuji byvali marxiste, tam o kvalite neni zadna rec. :-P

0/0
23.1.2012 17:03

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

Tak to je právě ten problém. Jste si jistý, že lidi jdou studovat na VŠ dle uplatnění na trhu práce a nikoliv proto, aby hlavně měli nějaký titul s minimální snahou?

Je spousta lidí, kteří něco vystudovali a nyní pracují úplně v jiném oboru. Jejich studium však stálo peníze, a místo toho ty peníze mohli jít do jiného, "perspektivnějšího" oboru...

0/0
23.1.2012 17:11

Joseph Hallenbeck

Re: Školnému NE!

Průser není ve školném, ale v tom jak jsou peníze mezi školy přerozdělovány a jak s nimy školy nakládají!! Ale není se čemu divit, můj děda (budiž mu země lehká), vždy říkal: "Ryba smrdí od hlavy!" a pokud je bordel na ministerstvu, bude bordel i na podřízených institucích (VŠ)...

0/0
23.1.2012 16:34

BezPrace.info

Budoucí STUDENTI! Běžte studovat / pracovat do ciziny!

Uvědomte si, že v ČR bude na MŠMT stále sedět nějaká politická figurka (tahle je teda vůbec nejhorší) a že se ve školství vůbec nic nezlepší! PRCHEJTE, dokud to jde, do ciziny! Najděte si dobrou školu kdekoliv na západ od našich hranic, ideálně si tam sežeňte i prospěchové stipendium, při škole si hned najděte nějakou dobrou firmu, která vám pomůže se školným a následně vás zaměstná!

-

Je to to nejlepší co pro sebe a svůj život můžete udělat! V ČR ten Kocourkov může podporovat jen naprostý naiva! Nechte celou ČR dělníkům a rolníkům, zapšklým komunistům a naivním socanům a prchejte! 8-o

+2/0
23.1.2012 16:30

apocalyptor

Re: Budoucí STUDENTI! Běžte studovat / pracovat do ciziny!

Jako alternativa se nabizi vystudovat zdarma nejaky jeste nerozvraceny obor a do zahranici utect az nasledne. Jako to dela kazdorocne 500 lekaru. ;-D;-D;-D

+1/0
23.1.2012 16:32

BezPrace.info

Re: Budoucí STUDENTI! Běžte studovat / pracovat do ciziny!

R^

0/0
23.1.2012 16:39

Maiandra

K zamyšlení

Naprosto typické reakce. Jistý uživatel, který tu neustále implikuje, že humanitní obory jsou nepotřebné, svým jazykem jen potvrzuje nutnost existence bohemistů. Mimo jiné.

Co se týče toho, že „studenti si zvolili“? Nebuďte směšní. Copak jsou studenti většina voličů? Aha, nejsou. A když jsme tak u toho, kde mladí lidé přejímají politické názory? U rodičů. (Taky můžem říct - máte, co jste si vychovali.) Ale obětní beránek se hledá snadno.

Ostatně, přestaňte házet všechny na jednu hromadu: ne KAŽDÝ student volil strany tvořící současnou vládu. Já třeba ne, protože volit stranu spícího rak. knížete a pana Kalouska může dle mého jen člověk neznalý, obdařený selektivní pamětí, nebo prostě blbý. A většina mých známých (studentů) zastává týž názor - tak si ty kecy o studentech nechte.

Nové maturity=fraška, testy na zákl. školách nikdo nechce, VŠ reformu taky ne... ale Dobeše to nezajímá.

Tohle není čas pro žabomyší mezigenerační války, ale čas, abychom se té pakáže zbavili - společně.

0/0
23.1.2012 16:21

apocalyptor

Re: K zamyšlení

Jak jste prisel na to, ze zavedeni nejakych obecnych standardu typu statni maturita, nikdo nepodporuje?

0/0
23.1.2012 16:26

Davidzyx

Re: K zamyšlení

Ano, maturity jsou fraška, protože jsou příliš měkké. Jinak nemáš pravdu v ničem. Počínaje tím, že když si myslíš něco ty a pár tvých přátel, tak to je "všichni".

.

A absolventů humanitních oborů je zapotřebí tolik, kolik jich najde zaměstnání. V oboru. Dělat s univerzitním vzděláním z FF, FHS (atd.) na přepážce v bance (či pokladníka v supermarketu) bych do toho nepočítal.

+1/0
23.1.2012 16:27

kecálek reloaded 1

Re: K zamyšlení

No vidím, že jednoho učitele ČJ (byť ne třeba bohemistu) potřebujete i Vy...

0/0
23.1.2012 16:36

honza.f

Rektor MU

Vcelku rozumné názory prezentuje nový rektor Masarykovy univerzity. Viz: http://www.online.muni.cz/udalosti/2666-odpoved-rektora-na-vyzvu-k-zahajeni-diskuze-o-reforme-vysokych-skol-na-pude-mu

0/0
23.1.2012 16:19

apocalyptor

Re: Rektor MU

S tim by se dalo souhlasit. V podstate radu tech zmen podporuji, zejmena vytvareni vlastnich docentu a profesoru a institucionalni akreditaci. Legitimne se ohrazuje proti soucasne praxi, kdy Masarykovu Univerzitu kadruji ruzni akademicti politruci jak pri udelovani habilitaci, tak v Akreditacni komisi. Bravo, konecne racionalni pristup. :-P

0/0
23.1.2012 16:25

yyyjj

Bůchví jak se jmenuje a čeho FŠEHO on to ministr je co jedn

ou s/asi/stent/kou/a/stent/potřeboval/smočil©Já.

Takhle to dopadá, když vězeňský dozorce Katolícistický©JáPravicovýExtrémista©Já, dále jen KPE©Já se dostane k moci.....

Očekávejme, že kvůli směšným 10% desetiprocentům instituciovaných křesťanistů©Já sečtených v Česku (je třeba ještě odečíst Moravany, Slováky, Ukrajince, Poláky, Rusáky, Romy - jsou to dobří katolícisti©Já a dalších u nás sečtených cizinců, abychom dostali počet instituciovaných křesťanistických©Já Čechů) a podpapežem©Já v Česku DD se začne povinnnnnně vyučovat katolícismus©Já na FŠECH školách a toto zvrácené učení rychle nahradí sexuální výchovu a výuku evoluce a kulatá Země obíhající kolem Slunce bude zákonem zakázaná,...   Doplňte sami další katolícistské©Já nesmysly....

0/0
23.1.2012 16:10

apocalyptor

Rektor Hampl v rozhovoru pro aktualne.cz

"Já tomu nevěřil před pár lety, ale čínské univerzity se

za pár let v hodnoceních posunou výrazně dopředu. Ono to funguje." ;-D;-D;-D

0/0
23.1.2012 15:56

pyjonýr z tup 009 - 4

Re: Rektor Hampl v rozhovoru pro aktualne.cz

;-D;-D;-D;-D;-D;-DBobeš,už se nechej vystřídat.

+2/0
23.1.2012 16:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.