Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přiblížení k ostrovu bylo v plánu. Firma chtěla reklamu, řekl kapitán

Kapitán ztroskotané lodi Costa Concordia údajně vyšetřovatelům řekl, že plout blízko ostrova Giglio mu nařídila společnost Costa Crociere, které plavidlo patří. Chtěla tak dle něj zpropagovat výletní plavby. Záchranáři mezitím našli v útrobách vraku další dvě těla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Doldam

Kapitáne...

Když ti firma řekne, abys postřílel všechny pasažéry na palubě, tak to uděláš? Ty jsi kapitán, je to tvoje věc, ale pak se nediv následkům...:-/

0/0
26.1.2012 9:53

Thor Steinar

Re: Kapitáne...

Kdyby tobě šéf v práci řekl, postřílej všechny kolegy nebo máš padáka, tak to uděláš? Vsadim se, že jo, je to tvoje věc, ale pak se nediv následkům :-P

0/0
26.1.2012 10:09

beda venerabilis

Jako rekjlama účinné

Určitě si všichni všimli

0/0
24.1.2012 19:15

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

Kindrmenežment

všechno rychle, hned, zázraky do tří sekund;-)

0/0
23.1.2012 22:10

Mirais

Domníval jsem se, že havarovat s takovou lodí

snad ani není možné. Ta loď musí být přecpaná elektronikou a radary, takže by měla korigovat i blba za kormidlem.

+1/0
23.1.2012 15:19

bar.bu.do

Re: Domníval jsem se, že havarovat s takovou lodí

... tak nějak ...

... letadla mají zabezpečovací elektroniku taky, ale tam se ostře hraje o každý gram ...

... když bude mít lodní elektronika tunu navíc, nikdo si toho ani nevšimne ...

... kapitán asi varovné signály vypnul, ale zapisovače jistě jely dál ...

... věděl, že se na změnu trasy přijde, ale věděl i to, že mu to projde ...

0/0
24.1.2012 6:02

stopKSČM

Za to může špatná angličtina navigátora

ono se může zaměnit ,,of course" za ,,off course"

+5/0
23.1.2012 14:26

Rosinanta

Re: Za to může špatná angličtina navigátora

Pěkně. R^

0/0
23.1.2012 14:57

Stedry.Gott.Chladil.Drobny.Bobek

Re: Za to může špatná angličtina navigátora

http://30.media.tumblr.com/tumblr_ly86gyu06E1qz51ako1_400.jpg

0/0
23.1.2012 16:09

stopKSČM

Re: Za to může špatná angličtina navigátora

Takže špatná angličtina kapitána:-)

0/0
23.1.2012 17:28

mfric

Špatná reklama je taky reklama

+1/0
23.1.2012 14:06

Kahlan Amnell

Re: Špatná reklama je taky reklama

Tak tak. Jestli zlevní lístky, tak bych do toho šla. ;-D

0/0
23.1.2012 16:08

turista123

ITALIA

Jen pro ty co si myslí že tato zpráva není tak důležitá se hodně mýlí.Tak zaprvé jsou tam jestě lidé,co ještě mohou být na živu,za druhé hrozí ekologická katastrofa,která může ohrozit nejen italii,francii,španělsko....nezapomínejme,že tam je hodně tun paliva...další věc jen pro ty co kritizují,chtěla bych vidět některé z Vás kteří by tam měli někoho s rodiny a nedej bože dítě.Aktuálně jen pro informace...každý s pasažerů z lodě COSTA CONCORDIA dostane odškodnění ve výši 10 000 eur.... ale co to je pro ty co tam nechali život.Uvidíme co přečtou s černé skřínˇky...Já osobně si myslím,že házet vše na jednoho kapitána je směšné.Na lodi bylo víc jak 150 lidí z posádky...po procesu vyjde ven všechno... jen, aby palubní počítač či černá skřínˇka nebyla v osudnou doubu vyplá.Nechápu jednu věc... po prvních evakuacích lidí policie dávala jen příkazy,ale proč tam neposkytla i záchrané čluny,když viděli nebo neviděli, že jde o katastrofu.

+1/0
23.1.2012 13:45

Bratus

Re: ITALIA

černá skříňka je tm od toho, aby běžela pořád. i když všechny ostatní systémy vypnou... Zodpovědnost je vždy na kapitánovi. To je bez debat. od toho je jmenovaný kapitánem.

0/0
23.1.2012 13:55

JJJe

Re: ITALIA

Průser ale většinou není záležitostí jedince, ale více osob, i když je za to odpovědný, stejně jako pád letadla u Jaroslavle...

0/0
23.1.2012 21:05

Gábi

Re: ITALIA

Odpovědnost je výlučně na kapitánovi, bohužel jeho špatné rozhodnutí stálo mnoho životů.

Jak si představujete nástup do záchranných člůnu z vody, to ti lidi budou tých 11 - 15 pater /výška lodě i po naklonění/do nich skákat. 8-o

0/0
24.1.2012 18:44

killian

.....

Já si myslím, že ta společnost o tom musela minimálně vědět, jelikož se to už stalo v minulosti a lodě jsou sledovány ze satelitu. Pokud s tím tedy společnost nesouhlasila, tak existuje nějaký vytýkací dopis nebo něco podobného. Navíc pokud už ta společnost opravdu chtěla takovýmto způsobem provádět propagaci, tak těžko ji to mohl kapitán odmítnout. Je pravda, že na lodi je pánem on, ale jak z té lodě vystoupí, tak už pánem být přestane a asi neměl moc chuť si hledat další práci

+1/0
23.1.2012 12:56

angr

Re: .....

Vytýkací dopis a nasledující měsíc bez stavenek....  Tys to teda spravil, jak prase branku.

0/0
26.1.2012 1:28

username

ehm

tak zaprvé nevím, co by to bylo za propagaci u nějakého bezvýznamného ostrůvku, ze kterého nikdo s takovou lodí nejezdí a nepojede. A že by to byla propagace pro lidi uvnitř, jako že jedou okolo nějakého ostrůvku - i kdyby si toho náhodou všimli (jako že je to málo pravděpodobné), tak stejně jezdí kolem tuny ostrůvků, které jsou zajímavější než tenhle.

a zadruhé - jak vám řekne každý kdo složil kapitánské zkoušky - kapitán je šéf na lodi. Na ní nerozhoduje vlastník lodi, ale pouze a jedině kapitán, a ten prostě nesmí ohrozit lidi a loď. Tj. i kdyby mu takovou stupiditu vlastníci nařídili, tak on je nesmí poslechnout.

Jinak předpokládám, že nebude problém tuto věc ověřit u posádky a u dalších posádek jiných lodí, jakož i ze záznamů o jejich platbách (které bývají u takovýchto lodí archivovány několik let).

P.S.: jsem zvědav na vyzvednutí lodě nebo na její potopení (hned bych se tam jel pak potápět)

+3/0
23.1.2012 12:43

tor11

Re: ehm

souhlasim, jen bych dodal, ze verim tomu ze vedeni jakekoliv spolecnsoti je schopne vymyslet jakoukoliv stupiditu, neb vevedeni cim dal casteji sedi manazeri, kteri nemaji o realite paru..  Kapitan je pan na lodi a tech kdo mu mohou neco narizovat je opravdu malo...

0/0
23.1.2012 12:47

janní

Re: ehm

no já bych věřila na to že tam kvůli propagaci společnosti a jejich plaveb loď schválně jela..prachy jsou dneska pravidlo číslo jedna..druhá možnost jak už někdo zmínil dřív- je krize, je to drahý,jezdí míň lidí ,míň se vydělává je možný i pojistnej podvod.Možný je fakt dneska úplně všechno.A cena lidského života v kapitalismu 0.:-/uvidíme s čím to uzavřou

0/0
23.1.2012 14:13

jiafo

Re: ehm

Prosim Vas, Vy co pisete o pojistnem podvodu.To by ve vedeni spolecnosti Costa musela byt jedine parta chovancu z psychiatricke lecebny.A sice, vetsina pojistovacich spolecnosti dnes pri nahrade skody uplatnuje i amortizaci,tudiz za obdrzenou castku by spolecnost taktak pokryla naklady na vystavbu lodi nove, popr. naklady na umoreni uveru, ktery byl pouzit na vyrobu lodi stavajici. Potopeni lodi je ta nejhorsi reklama, jaka mohla spolecnost kdy potkat, budte si jisti, ze spolecnosti Costa, v radu procent, desitek procent klesnou trzby a pocty cestujicich, pricemz naklady na provoz lodi jsou pri male obsazenosti podobne jako u lodi obsazene.Dalsi veci budou stamiliony vyplacene pasezerum - nahrada skody na potopenych vecech, nahrada rodinam obeti a zejmena nahrada za neuskutecneni pozitetek diky zkazeni dovolene... v dalsi rade ji vznikne povinnost uhradit zachranne operace, uskutecnene na likvidaci vraku,pri uniku paliva.naroste pristi pojistne.vazne myslite ze by se jim to vyplatilo?

0/0
25.1.2012 20:14

Gábi

Re: ehm

Tak abych nepříšel o práci zabiju pár lidí a způsobím miliardové škody, nebo tak nějak mu to nařídila Costa.

V zimním období musí být na tom malém ostrůvku neskutečnej nátřesk turistů, kteří celé noci kempují jenom aby uviděli svítíci lod ;-D 

Tak ted je jich tam podstatně více.

0/0
24.1.2012 18:50

Jarouch777

Pravda bude zase nekde uprostred

Blbá frajeřinka  od kapitána, tiše tolerovaná Costou. Neb každá reklama dobrá. Budou to mit těžké právníci na obou stranach.

0/0
23.1.2012 12:41

captain cook

Re: Pravda bude zase nekde uprostred

v danem pripade reklama spis skodliva. Uz vidim jine lodni firmy operujici v oblasti, jak si mnou ruce v ocekavani zvyseneho zajmu o jejich zajezdy.

Po takove nehode vzdy urcita cast zakazniku odejde ke konkurenci. Podivej se za par mesicu, jestli zajezdy Costy nezlevnily. Pozitivni vliv ale bude i ten, ze si Costa a ostatni firmy cerstve posviti na dodrzovani bezpecnostnich predpisu.

---------

 Pred 14 mesici doslo k velkemu problemu s motory Rolls Royce Trent 900 na letadlech A380 Qantasu, Singapore Airlines a Lufthansy. Kdyz konecne prisli na zavadu a uvedli opravene A380 znovu do provozu, bylo najednou na spojich s A380 mene plno a napr. Qantas vyhlasoval zlevnene lety z Australie do Londyna. Bylo vyhodne si vybrat prave spoje s A380, protoze letadla byla zvlast ostre hlidana po strance udrzby, ale i kvuli mensi obsazenosti byl take pohodlnejsi let.

0/0
23.1.2012 13:11

Honza13

Sídliště

Já teda nevím, ale bydlím na sídlišti a když bych si představil 20 paneláků po 200 lidech, namačkaných na sebe a někam plujících, tak bych takhle strávit dovolenou nechtěl.

Já si radši připlatil a jel jsem malou lodí.

+3/0
23.1.2012 12:31

tor11

Re: Sídliště

to je relativni, mam kamarada ktery je na takoveto lidi fotografem..   lod je luxusni hotel na vode, ktery pluje od pristavu k pristavu, takze lide kteri o to maji zajem se si najdou samozrejmne i spoustu zabavy na pobrezi..  byl jsme nedavno v karibiku na st Marttenu a tyhle lode tam pristavaly i 3 za den a turistu se znich rojilo..  pres den na ostrove v noci na ceste..    ja bych take volil jinou dovolenou (treba za 20 tisic mesicni plavbu karibikem na replice klasickeho plnostezniku, to by se mi libilo vice) ale nadruhou stranu, je vylet takovou lodu jiste lepsi nez se tyden valet na jednom miste

+1/0
23.1.2012 12:50

Vašek2

Opravdu???

Byl jsem několikrát na moři s Costou. Za tu dobu loď proplouvala v různých vzdálenostech kolem nesčetného množství ostrovů a ostrůvků. Ani jednou jsem ovšem nezaregistroval žádnou "reklamu" riskantním přiblížením lodě k pobřeží. To prostě žádný kapitán neudělá. Mám pocit, že skutečná příčina této katastrofy zůstane zamlžena obdobně jako u trajektu Estonia. A tak budou 2 verze: jedna strohá, oficiální,  a druhá v nesčetných modifikacích jako produkt fabulace senzacechtivých pisálků...

P.S.: v neděli jsem se vrátil z plavby se společností MSC, v létě pojedu opět s Costou. Všude je to o profesionálním přístupu všech, od kapitána lodi po palubního stewarda. Kéž by se to slůvko profesionalita dalo napsat i o novinářích...

0/0
23.1.2012 12:01

tor11

Re: Opravdu???

kdyby se vsichni na svete chovali jako profesionalova, tak v podstate nedochazi z zadnym havariim, neby ty jsou v drtive vetsine pripadu zpusobeny prave lidskou chybou

+1/0
23.1.2012 12:21

JJJe

Re: Opravdu???

Kdyby mel byt palubni personal profesionalni, nebude to sebranka z celeho sveta, jenze v dnesni dobe se hledni na penize takovym zpusobem, ze to uz neni opravdu zdrave, v prvni rade prachy pak dlouho nic a pak to ostatni :-(

0/0
23.1.2012 21:12

LaHa1

Reklama nezná hranice...

a stojí čím dál víc peněz.

+1/0
23.1.2012 11:43

Henry Ford

No byl úspešný

Propagace se povedla opravdu ve velkém stylu a celosvětově.

+4/0
23.1.2012 11:33

AsistentprofParkinsona

Re: No byl úspešný

;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

0/0
23.1.2012 12:31

Tajemný muž

Odpovědnost

Pravda je,že kapitán je za loď odpovědný.Ale pokud dostal jasný příkaz od vedení,měl na výběr - buď přijít o práci (z nedostatečné loajality k zaměstnavateli - neuposlechnutí příkazu),nebo příkaz vykonat.Takových případů je i tady v ČR mraky (maso v hypermarketech,zdravotnictví, MHD,SŽDC,kamiony,...), kdy máte na výběr - buď porušíte zákon,nebo přijdete o práci.Vedení,které Vám tohle nařídilo,se od toho samozřejmě distancuje.

Pokud to měl opravdu nařízené,netrestal bych jeho,ale ty,kteří mu to nařídili.Protože takhle to může pokračovat do nekonečna.Vždycky se najde nějaký užitečný ***,který příkaz rád vykoná i za cenu porušení zákona.A jelikož je konkurence na trhu práce velká,nezbyde Vám,pokud navíc živíte rodinu,než riskovat a doufat,že se na nic nepřijde.

U kapitána - pokud nějaký kapitán získá pověst,že neposlouchá příkazy společnosti,pro kterou pracuje,jako kapitán zkončil.A to kompletně.Protože všechny společnosti občas tak nějak nedodrží zákon, např. z důvodu zisku.

+4/0
23.1.2012 11:20

Kicker

Re: Odpovědnost

To máte ale stejné v armádě. Vojáci NATO kolikrát poruší nějaké válečné konvence, zabijí toho, tamtoho atd. a vždy se to vztahuje pouze na ně, i když o tom nejspíš jejich nadřízený věděl. Pak se něco podobného stane u armády "nepřátelské" a tam za to vždy zásadně může nejvyšší velitel. A tahle firma asi nebude Ruská, ani Čínská, takže za to samozřejmě může "pouze" kapitán.

+1/0
23.1.2012 11:27

jupp

Re: Odpovědnost: principialne ano, ale ....

Management jediny je zodpovedny za personalni vyber, za dostatecne proskoleni personalu, za prosazeni discipiny a bezpecnostnich predpisu. Management zodpovida za kvalitu procesu a systemu, nikdo jiny.

Costa Concordia se nemusela tak blizko pobrezi producirovat, rozumny clovek v kapitanove pozici by si takove "doporuceni" zdokumentoval ci nechal dat pisemne, pisemne se ohradil, nepriblizil se tak blizko nebezpeci atd. To doufejme prokaze namorni soud. V kazdem pripade na CC dle pasazeru bezpecnostni system totalne selhal od hlavy, od vedeni lodi (nekolik zarnych vyjimek, kompetentnich dustojniku, ukazuje, ze by to slo i jinak). Posadka nebyla dostatecne vycvicena a jednala, na nizsich a nejnizsich stupnich) sice s velkou obetavosti a initiativou, ale zrejme chybela rutina a drill, o katastrofalne chybnem odhadu situace na kapitanskem mustku skoda mluvit / psat(.

0/0
23.1.2012 11:49

tor11

Re: Odpovědnost

mate jen polovicni pravdu.. kapitan lodi nese odpovednost za posadku a pasazeru a tato odpovednsot by mela byt vetsi nez jeho potreba si udrzet praconi misto...   Podivejte se na vysledek, lod je na dne, mrtvych je hromada o praci prijde stejne...   pokdu dostal prikaz, mel si ho zadokumentovat a pote ze zachvoat v souladu s platnym predpisem..

0/0
23.1.2012 12:26

JJJe

Re: Odpovědnost

Naprosto souhlasím s tímto názorem, do posledního puntíku. Ti co spoléhají na kontrolní mechanismy a podobné věci, tak je naivní, jak tu někteří píší, vždyť se podívejte na prsní implantáty, taky měly všechny certifikáty! K čemu certifikát, když se to udělá jen tak, aby byl, ale pak se všechno změní? Je to zase jenom o penězích a neodpovědnosti, zabedněnosti a mamonu chtivého vedení firem.

0/0
23.1.2012 21:18

bez vysvětlení - smazán

pro zaoceánského experta Captain Cook

;-D http://www.prace-na-lodi.cz/vyletni-lode-zaoceanske-lode/co-je-to-vlastne-vyletni-lod/

0/0
23.1.2012 11:17

captain cook

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

dekuji, ze me konecne za zaoceanskeho experta uznavas, protoze v zamori uz hodne dlouho ziji a neco o tech lodich vim z praxe.:-P

0/0
23.1.2012 11:19

bez vysvětlení - smazán

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

Fajn, a když už jsme si tak pěkně zanadávali, tak teď to pojjďme zkusit jako normální lidé. :-)

Mám za sebou několik plaveb ve Středozemním moři a několikrát jsem zažil plavbu těsně kolem pobřeží. Třeba plavba kolem Calanches je úplně jiná z 500m a z 300m. Nebo kolem Malorky, kdy se dá pomalu těch útesů dotknout. To je něco jiného, jak když se na ně člověk dívá dalekohledem.

To samé platí u pozorování mořského dna, protože třeba zrovna kolem Korsiky je hloubka třeba 90m od břehu 20m, ale 100m už je třeba 80m. A když ta loď pluje u této hranice, tak je to dno nádherně vidět, včetně hrany útesu, který je navíc rozlišen tmavou barvou hlubiny.  Je jasné, že ve tmě je to nepozorovatelné.

To je celé.

Pouze jsem si dovolil napsat svoji zkušenost a svůj pohled na věc.

0/0
23.1.2012 11:33

captain cook

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

mne na tvem puvodnim prispevku vytocilo, ze jsi mi napsal, ze az neco takoveho sam zkusim budu moci po navratu basnit. Pritom detaily, ktere jsi jmenovat jako duvod k basneni byly tak vsedni (rozsvicena auta, videt lidem do talire), ze mne to rozesmalo. Samozrejme, ze stara Blazkova z 5. patra by treba byla nadsena, ale pro nekoho jako ja, kdo vic cestuje, jsou auta na pobrezi proste nic moc, ve dne ci v noci. Proto jsem ti uvadel malebne priklady ze Stredomori, ktere opravdu stoji za videni.

Nedej se zmylit nejakym clankem o klasifikaci zamorskych a vyletnich lodi. V praxi je jejim zakladem certifikace lodi pro pojistovnu. Lod bez prislusne certifikace jedouci pres ocean vystavuje majitele velkym potizim v pripade nejake nehody a muze ho privest k bankrotu. U spolehlivych firem, k nimz patri Costa pod korporaci Carnival, staci posoudit certifikaci podle plavebniho radu. Lodi Costy z tridy Concordia pres oceany jezdi, tudiz odpovidaji zaoceanske certifikaci.

0/0
23.1.2012 12:41

depeyrac

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

to sice jezdi, ale porad je to Cruise ship , jak jste sám řekl stačí umět anglicky, jenomže to očividně moc nezvládáte a jenom se opakujete jak král jeliman...

0/0
23.1.2012 12:48

captain cook

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

nesnaz se mi prenaset o anglictine ani o lodich v praxi.;-Dnarazil bys na utes, plavciku.

Lod, ktera strukturalne nevyhovuje zaocenaske certifikaci neni zaoceanska lod. Na druhou stranu ta, ktera ma pozadovanou konstrukci a certifikaci, je v praxi skutecna zaoceanska lod at se jmenuje jakkoliv. Zaoceanske linky s "ocean liners" tradicniho typu byly zlikvidovany levnou a rychlou leteckou dopravou. Dnes si uz prakticky zadna firma nemuze financne dovolit mit vyhrazene klasicke liners, ktere delaji pravidelne non-stop cesty pres Atlantik za nejake 4 dny, protoze by zkrachovala. O tyto cesty proste neni zajem. Dnes podle lodnich radu trva cesta pres Atlantik obvykle 10 dni a je spojena s turistickymi zastavkami v pristavech, protoze to si cestujici verejnost vyzaduje. A ver mi, ze cestuijici verejnost kasle na nejake nazvy. Jenom se zajima, jestli je ta lod stavena na cestu pres ocean.

0/0
23.1.2012 13:32

bez vysvětlení - smazán

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

Možná se budeš divit, ale pohled v noci na pobřeží ostrova, kde na klikaté silnici jezdí auta, je celkem záživný. Třeba zrovna západní pobřeží Korsiky je celkem unikátní a když tam loď luje v noci, tak je to pěkná hra světel. To že to za něco stojí je fakt, že byla paluba plná lidí, většinou těch, co měli kajuty na opačné straně lodi.

A že člověk vidí lidem téměř do talíře byl samozřejmě příměr. Na druhou stranu třeba vilky na útesech na Malorce k tomu přímo lákají. Lodě od nich plují do 300m a je vážně vidět, co tam ti lidé dělají. Žádné závěsy, žádné žaluzie - nic. Svítí celej barák, včetně chodníčků k pobřeží. Několikrát jsem viděl, jak nám ti lidé mávají, nebo ukazují v ruce skleničku. Prostě pohoda.

Ze stejného důvodu tak mohla plout Concordia, ale taky nemusela.

0/0
23.1.2012 13:15

captain cook

Re: pro zaoceánského experta Captain Cook

pochybuji, jak jsem uz rekl, ze by tuhle "atrakci" vyhledavali pro pasazery uprostred lednoveho vecera, hned prvni vecer na palube. Nikdo z pasazeru (aspon media to neoznamila) nerikal, ze byli vyzvani aby se podivali ven na atrakci, ze lod popluje extra blizko ostrova. Naopak cisnikova sestra na ostrove vyzyvala pratele na Facebooku, aby se podivali na lod, ktera ten vecer popluje blizko.

 Nejlepsi pohled na klikate silnice zvane Corniches je z pobrezi Riviery, na pohori nad Nice a Monakem.

Pekny pohled z lodi primo do zahradky je pri plavbe z otevreneho more do a z laguny u ostrova Huahine ve Francouzske Polynezii. Je tam hned vedle navigacniho kanalu takovy maly privatni ostruvek s vilou a americkou vlajkou. Kdyz prijede lod, vylezou ven se sklenickou vina v ruce a mavaji.

0/0
23.1.2012 13:45

Mistr světa v truchlení

Spíš bych to viděl na hec

s kapitány ostatních výletních lodí kdo se přiblíží co nejblíž k pevnině, taková frajeřinka.

+1/0
23.1.2012 11:03

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Spíš bych to viděl na hec

V tom případě je jasný vítěz.

+1/0
23.1.2012 11:06

Leninovo bytostné já

Re: Spíš bych to viděl na hec

;-D

0/0
23.1.2012 11:44

halagajda

Re: Spíš bych to viděl na hec

;-D

0/0
23.1.2012 11:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.