Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přistěhovalci by měli skládat test z ruštiny, navrhl Putin

Ruský premiér Vladimir Putin, který se v březnu bude ucházet o návrat do křesla prezidenta, chce, aby přistěhovalci skládali test z ruštiny, ruské literatury a kultury. Na internetových stránkách své volební kampaně také žádá, aby pravomoci policie a úřadů, jež se zabývají migranty, posílily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Abwehr

Jazyk

Když žil v Česku musel sem naučit češtinu přitom ne měl problém domluvit anglicky, ale pro mne mluvit jazykem státu ve kterem žiješ je normali myslím je něco jako povaha a úcta k zemi ve které bydlíš .

0/0
24.1.2012 0:49

3Y6P

Rusové, kteří přijedou sem, se snaží mluvit česky

co nejvíc.

+2/0
23.1.2012 21:16

furtkecal@seznam.cz

Přistěhovalci by měli skládat test z češtiny.

:-P!!

0/0
23.1.2012 17:56

Dunja

Re: Přistěhovalci by měli skládat test z češtiny.

No snad se k povolení k trval.pobytu zkouška skládá, alespoň to vysí u nás v jazykovce na nástěnce a při žádosti o občanství také.

0/0
23.1.2012 18:44

Durika

rovnake pravidla pre vsetkych

povinny test rustiny pre pristahovalcov v kazdej krajine sveta

0/0
23.1.2012 17:50

3Y6P

v USA se taky musí dělat zkouška z angličtiny

takže v Rusku je to také pořádku

+1/0
23.1.2012 17:09

Sharpe

Re: v USA se taky musí dělat zkouška z angličtiny

:-) mela by.

0/0
23.1.2012 18:44

zionupa

Re: v USA se taky musí dělat zkouška z angličtiny

ale jenom , kdyz skladas test na obcanstvi , jinak se mluvi i na statnich uradech --spanelsky , polsky ,..... takze to take neni ono.

0/0
24.1.2012 14:32

totální deziluze po roce 1998

já jsem ještě MUSEL maturovat z ruštiny

a furt si něco pamatuju - tak to jsem perspektivní přistěhovalec - už si jdu balit čemodan ....

+2/0
23.1.2012 14:32

mobilis in mobili

Re: já jsem ještě MUSEL maturovat z ruštiny

Jo, to já taky. Ještě umím "chorocho" a "plocho" :-P

0/0
23.1.2012 20:07

3Alien.cz

Kolik Rusáků natrvalo uhnízděných ve Varech

umí asi česky? ;-D

0/0
23.1.2012 13:19

opportunity

Re: Kolik Rusáků natrvalo uhnízděných ve Varech

Kolik Amíků usídlených v Praze neumí česky?

0/0
23.1.2012 13:26

Dunja

Re: Kolik Rusáků natrvalo uhnízděných ve Varech

ale Američani přece umí všechno.;-D

0/0
23.1.2012 18:45

Sharpe

Re: Kolik Rusáků natrvalo uhnízděných ve Varech

Nemuze byt cesky vlastenec, kdyz nema rad Rusko

0/0
23.1.2012 18:47

zorro_rojo

Re: Kolik Rusáků natrvalo uhnízděných ve Varech

Mezi usidlenim (tedy chapu to jako pobyt, byt na delsi dobu) a imigraci (kdy se dotycni chteji stat obcany zeme do ktere se presunuli) je pomerne zasadni rozdil.

0/0
24.1.2012 12:35

zorro_rojo

Vsak to je naprosto v poradku.

Kdyz chce nekdo v nejake zemi zit, musi se umet domluvit. A mit aspon zakladni povedomi o kulture a historii zeme je take velice rozumny pozadavek.

+4/0
23.1.2012 11:39

žíznivej velbloud

Re: Vsak to je naprosto v poradku.

Souhlas R^

0/0
23.1.2012 11:41

Vladimír Škopek

Re: Vsak to je naprosto v poradku.

Já jenom nechápu, že to není naprosto automatické a že se to furt musí přetřásat a dělat z toho bůhvíco. Ale stejně, imigranty nezbaví islámu, takže problém nevymizí.

0/0
23.1.2012 12:24

Cens0r

Re: Vsak to je naprosto v poradku.

Islám je abrahamovské náboženství stejně jako křesťanství. Fanatici jsou stejní prevíti na obou stranách, naproti tomu existuje mnoho naprosto normálních muslimů. Nevím, proč byste je chtěl jejich víry zbavovat...svoboda vyznání je jedna ze základních svobod.

0/0
23.1.2012 12:27

Sharpe

Re: Vsak to je naprosto v poradku.

Lepe receno, tolerance vuci netolerantnim

0/0
23.1.2012 18:49

monte melkonian

Fajn, ale Čečensko, Dagestán, Ingušsko, atd.

bych obehnal ostnatým drátem a nedal jim ani rubl.

+2/0
23.1.2012 11:31

žíznivej velbloud

Re: Fajn, ale Čečensko, Dagestán, Ingušsko, atd.

To zdejší rusofilové jaksi nevidí .Radši by je tady prý vítali  8-o

0/0
23.1.2012 11:39

CorpusDortus

Re: Fajn, ale Čečensko, Dagestán, Ingušsko, atd.

no tak v tomto pripade budou rusofilove na opacne strane, nemyslite ? ;-)

0/0
23.1.2012 11:49

žíznivej velbloud

Re: Fajn, ale Čečensko, Dagestán, Ingušsko, atd.

Asi jo, beru zpět ;-)

0/0
23.1.2012 11:55

vejkyt

tak

to by mělo být samozřejmotí že když někdo chce žít v dané zemi tak musí umět jazyk a přizbůsobyt se tamní kultuře... jinak automatiky vrátit do země výroby!!;-D;-D

+3/0
23.1.2012 11:31

Cens0r

Re: tak

A ze který země jseš ty? Čeština ti zrovna moc nejde, tak kam tě vrátit?

+1/0
23.1.2012 12:03

vejkyt

Re: tak

chronký opraváře chyb v diskuzích kde si očividně nikdo velkou hlavu s chybami ve vlastnim textu nedělá nemůžu vystát, prosím starejte se o sebe a svoje příspěvky;-)

+1/0
23.1.2012 12:18

Cens0r

Re: tak

Nejsem chronický opravář chyb. Kdybyste jich v textu pár udělal, nic neřeknu, ale vaše komentáře jsou paskvilem prznícím češtinu ve velkém. A ani to by mi až tak nevadilo, ne do momentu, kdy chcete vynucovat znalost češtiny po ostatních. Zameťte si napřed před vlastním prahem...

+1/0
23.1.2012 12:23

vejkyt

Re: tak

cožeee??? co to melete? kdy jsem vynucoval znalost češtiny8-opsal sem at se staráte o sebe;-) nikdy jsem žádný jiný váš příspěvek nečet tak nevim jestli tam máte chyby ;-D;-D píšu na počítači do diskuze ajestli někde nasekám hromadu chyb je mi naprosto volný ;-D když se vám to nelíbí tak to nečtěte;-)

0/0
23.1.2012 12:31

Cens0r

Re: tak

"to by mělo být samozřejmotí že když někdo chce žít v dané zemi tak musí umět jazyk a přizbůsobyt se tamní kultuře."

Touto větou. Jinak, podku vám vadí, že vás někdo opravuje a kritizuje, tak to nečtěte:)

0/0
23.1.2012 12:40

vejkyt

Re: tak

asi nechápete rozíl mezi umět jazyk a psát neustále bez chyby;-) 

když někdo reaguje na můj příspvěk naprosto mimo téma jenom kvůli chybám tak reagovat budu vždy a stejně;-)

0/0
23.1.2012 12:44

Cens0r

Re: tak

Ne, vy nechápete mezi "umět jazyk" a "dorozumět se v rámci jazyka".

0/0
23.1.2012 12:49

vejkyt

Re: tak

;-D;-D;-Dtak to je rozdíl jak ....;-D běžte si napsat cvičně pár dikátů a rovnou i slohovku očividně jste tím posedlí;-D

0/0
23.1.2012 12:56

totální deziluze po roce 1998

Re: tak

to není o pár diktátech ...  tolik příšerných pravopisných chyb v češtině,co máš ty v každém příspěvku a přitom chceš jiné posílat do země výroby,tak to nemají ani zde žijící vietnamci ... ty bys měl sedět ještě v 2.třídě a pilně studovat ...

+2/0
23.1.2012 14:39

Antoninus

Re: tak

Promiňte ale probíráte tu totální kravinu, "umět jazyk" neznamená psát v rychlosti bez gramatických chyb. Podle toho že můžete v klidu s diskutérem probírat toto téma znamená že "umí jazyk" jinak by jste měly problémy s dorozuměním.

Takže prosím své připomínky totálně mimo téma řešte na diskusích o gramatice českého jazyka a ne zde!

0/0
23.1.2012 13:37

Vladimír Škopek

Re: tak

Být čech neznamená být promovaný lingvista. ;-)

0/0
23.1.2012 12:26

Cens0r

Re: tak

Ne, ale člověk, který vyžaduje znalost češtiny po ostatních, by ji měl sám ovládat...Alespoň na úrovni základní školy.

+1/0
23.1.2012 12:28

vejkyt

Re: tak

jediný kdo tu vyžaduje bezchybný text za všech okolností jste tu vi;-)a ktomu nejpíš ani nechápete psaný text;-D

0/0
23.1.2012 12:41

Cens0r

Re: tak

Váš psaný text je těžko rozluštit. Bohužel i přes úpornou snahu mi to dělá obtíže. Nicméně chyba není na mé straně... Tím tuto diskuzi končím.

0/0
23.1.2012 12:50

Antoninus

Re: tak

To je zajímavé mě porozumění jeho textu nečiní problémy.

Asi máme znalost Češtiny každý na jiné úrovni.;-D

+1/0
23.1.2012 13:40

Polička

Re: tak

Váš pravopis je vážně problém,  zkuste se zamyslat jestli "VY", nebo "VI"

0/0
23.1.2012 13:22

vejkyt

Re: tak

tak to je obří problém;-D ale mě to nějak vůbec netankuje;-);-D;-D

0/0
23.1.2012 13:36

Antoninus

Re: tak

Promiňte ale na takovéto diskusi mě zajímá spíše názor daného člověka a ne nějaké "vy/vi", pokud vám toto až tak vadí daný příspěvek nečtěte nebo se slušně zeptejte na důvod proč je v textu tolik chyb. Ne každý člověk se 100% znalostí českého jazyka  je schopen psát gramaticky 100% správný text a má to své důvody. Bohužel kritika gramatiky na těchto diskusích vypovídá spíše o omezenosti člověka který gramatiku kritizuje.

+1/0
23.1.2012 13:44

totální deziluze po roce 1998

Re: tak

8-o8-o

0/0
23.1.2012 14:54

Cens0r

Souhlasím

To by mě zajímalo, jestli sami Rusové znají svoji kulturu, historii a jazyk na takové úrovni, jako to budou vyžadovat po přistěhovalcích, protože při pročítání zdejších diskuzí mám dojem, že rodilí Češi mají s vlastním jazykem často více problémů, než přistěhovalci (pár jich znám, a přestože jejich dialekt prozradí, odkuď jsou, jejich písemný projev je vážně o poznání lepší, než u valné části zde diskutujících).

Jinak s takovým testem ale souhlasím. Když už nic jiného, alespoň se pozná snaha testovaného o začlenění se do společnosti.

0/0
23.1.2012 11:26

Pořízkovabašta

Re: Souhlasím

snažíme se přizpůsobit Romům ne? :-)

+1/0
23.1.2012 11:47

žíznivej velbloud

My slované

Se přeci domluvíme daleko snáš,tak že čechů by se to týkat nemělo :-P

0/0
23.1.2012 11:25

Cens0r

Re: My slované

Mělo by se to týkat všech. Domluva je jedna věc, známost historie a jejích kontextů druhá. Těžko bychom zde vítali Rusa, který by tvrdil, že nás v osmašedesátem osvobodili....

0/0
23.1.2012 11:28

žíznivej velbloud

Re: My slované

Ale bavime se o domluvě a ne o vítání snad .

0/0
23.1.2012 11:30

Cens0r

Re: My slované

Ne, bavíme se (protože článek o tom pojednává) o schopnosti cizinců začlenit se do společnosti, o soužití. A pokud přistěhovalec nezná kulturní a historické souvislosti, těžko k začlenění může dojít...

0/0
23.1.2012 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.