Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Největší tragédie civilní lodní dopravy. Titanic nebyl nejhorší

Sto let od potopení Titaniku svět sleduje další drama ztroskotané lodi. Costa Concordia se ale co do počtu obětí ani zdaleka neblíží nejhorším tragédiím civilní lodní dopravy. Tou největší v mírových časech novodobé historie bylo potopení trajektu Dona Paz v roce 1987 u Filipín. Zahynulo při ní přes 4 tisíce lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PiPiiiiiK

jeeeee

super obrázky. Přesně podle mého gusta :)

0/0
1.2.2012 12:34

cafe2

Wilhelm Gustolff

Mě taky hned napadnul, až potom jsem si uvědomil že dle článku se nejednalo o civilní loď. I tak tam mohla být zmínka.

0/0
30.1.2012 22:26

Neznám špinavé peníze

Vynechali jste Lusitanii

Asi naschvál, protože se už dlouho ví, že ji poslali naschvál do vod ovládaných Němci, přestože vyšlo v USA v tisku varování, aby lidé necestovali. Poslali ji tam v očekávání, že ji Němci potopí, tím dojde k obrovské vlně odporu v USA a to postačí, aby USA mohly vstoupit do války a ti, co to financují, nádherně zbohatli na úrocích.

0/0
25.1.2012 2:22

No3130

Re: Vynechali jste Lusitanii

já myslim, že se jedná o lodě, který se potopily v době míru a né byly potopeny za války nepřítelem. je to v článku.

0/0
27.1.2012 14:15

eQuido

Re: Vynechali jste Lusitanii

Všechno je konspirace. I to vynechání Lusitanie, Gustloffa a parníku Primátor Dittrich je konspirace. Tak mu prosím nekažte náladu.

Při čtení podobných příspěvků jako je úvodní v tomhle vlákně mě vždy napadne konec jednoho starého smutného vtipu: "... proč cyklisti?"

0/0
27.1.2012 16:08

Rodnok

Re: Vynechali jste Lusitanii

Lusitanii potopila německá ponorka u pobřeží Irska. Ta fráze "vody ovládané Němci" je z filmu Zeitgeist. Už ti tam chlapče neřekli, že stejnou cestou proplulo tisíce osobních lodí zcela bezpečně... Lusitanie měla smůlu.

Jinak ten plán se jim moc nepovedl, když USA vstoupily do 1. sv. války až 2 roky po tom, ne?

0/0
29.1.2012 18:52

xmann

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

S lodní dopravou to jde z kopce.8 z největších odních havárií za sto let se stalo v posledních 35 letech...

0/0
23.1.2012 11:56

moje mladá teta neužila světa

Tahle sice nebyla největší, ale je zajímavá

http://kulhankova.blog.idnes.cz/c/127669/Zkaza-lodi-Edmund-Fitzgerald.html

0/0
23.1.2012 4:47

Cizurator

Potápění lodí

Mechanika potápění velkých lodí mě vždycky fascinovala. Odstartoval to samozřejmě Titanic, který se potopil dost dramatickým způsobem, ale i každý další případ je trochu něším zajímavý. Počasí, konstrukce lodi, charakter a rozsah poškození, počet lidí na palubě, postup při evakuaci, poslední momenty - Je to takovej obor sám pro sebe... Concordia mě co do potápění trochu zklamala, neměla moc kam klesnout. NAŠTĚSTÍ

0/0
23.1.2012 1:23

překladatel do reality

Vážení, přestaňte se prosím hádat ohledně Gustloffa...

... zda to byla nebo nebyla civilní katastrofa, když loď byla plná civilistů - očividně se v tomto výčtu jedná o katastrofy nezpůsobené přímo ani nepřímo lidským úmyslem v rámci válečného úsilí.

0/0
23.1.2012 0:45

dmitrij.meiner

Není nad originalitu...

http://www.timesunion.com/news/slideshow/Worst-modern-maritime-disasters-36328.php

0/0
22.1.2012 19:55

StG08

"Primát" Titaniku

nespočívá v počtu obětí, ale ve skáze plavidla s největším výtlakem, luxusem a technologí osobní lodní dopravy té doby. Srovnáváte nesrovnatelné.

+1/0
22.1.2012 19:24

mobilis in mobili

Re:

A také se na Titaniku tenkrát plavila smetánka tehdejší doby a jedni z nejbohatších lidí (John Jacob Astor, Benjamin Guggenheim, Isidor Straus)

0/0
22.1.2012 20:20

Cizurator

Re:

A taky řada neobjasněných otázek. Ale zájem o ně úzce souvisel s významem plavby a osobnostmi na palubě.

0/0
23.1.2012 1:25

emis-cz

Písmo ve fotkách

Doporučil bych dát do fotek nějaké orámované písmo. Pokud se bílé písmo trefí na bílý nebo hodně světlý podklad, tak to opravdu nezvládnu přečíst.

0/0
22.1.2012 19:02

NewScream

Re: Písmo ve fotkách

Já nevím, ale já tam mám vždy černý lehce průhledný podklad pod bílým popiskem každé fotografie. Popisek jde i celý vypnout pokud chci vidět jen fotografii. Nevidím problém...

0/0
22.1.2012 19:05

NewScream

Re: Písmo ve fotkách

viz screen:

http://666kb.com/i/c0lyyvrbypakd47mw.jpg

0/0
22.1.2012 19:10

Lenoch netáhlo.

Archu Noemovu stavěli amatéři a vydržela.

Titanik stavěli profesionálové. Dejte na selský rozum!!!!

+1/0
22.1.2012 17:23

MayaMoya..

Re: Archu Noemovu stavěli amatéři a vydržela.

;-D

0/0
22.1.2012 17:54

Stoura

Re: Archu Noemovu stavěli amatéři a vydržela.

Nebo pište knihy ...

0/0
22.1.2012 17:59

NewScream

Re: Archu Noemovu stavěli amatéři a vydržela.

Stačí mít v batohu létající koberec, nebo umět kouzlit. Nevidím problém :-)

0/0
22.1.2012 18:56

Dangerous_Dave

Re: Archu Noemovu stavěli amatéři a vydržela.

konstrukcni navrh k Arse dodal Nejvyssi Konstrukter, tak to bude tim .... a jinak.... muhehe  :)

+5/0
22.1.2012 20:10

Posel z Liptákova V.

Nejsem konstruktér ani fyzik...

...ale nešlo by ty lodě konstruovat tak, aby se nepřevracely? Řekl bych, že mnohem víc lidí by mělo šanci na záchranu, kdyby loď šla pomalu ke dnu a nepřevrátila se...

0/0
22.1.2012 17:02

slapr

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

případně je zkonstruovat tak, aby se nepotápěly :-)

0/0
22.1.2012 17:03

Posel z Liptákova V.

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

To asi nejde, ale prostou změnou tvaru trupu by se převržení možná dalo zabránit..

0/0
22.1.2012 17:12

Admiral Kanaris

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Ano lodě by se mohli dělat tak, aby délka a šířka byly zhruba stejné, ale to má jaksi jednu vadu na kráse, je to celkově na prd při provozu to má velký odpor.

0/0
22.1.2012 18:42

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Jo, tohle už zkoušeli v rusku a byl to debakl.

0/0
22.1.2012 23:08

zorro_rojo

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Pokud je postavite jako katamaran, pripadne trimaran, tak to zas takovy problem neni.

Ovsem takova lod zabira o hodne vic prostoru a je prislusne drazsi.

0/0
23.1.2012 11:45

stefi_ul

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

no pro 4000 lidi s luxusnim zarizenim bych to chtel videt ;-)

tenhle je nejvetsi a je to pro par lidi...

http://www.lodninoviny.cz/hlavnistranka/zajimavosti/2708-nejvti-katamaran-na-svt

0/0
27.1.2012 15:19

pavel49

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Tak Titanic s nepřevrátil a nebejt toho že tam měli tak málo člunů tak by se nejspíš skoro všichni zachránili, protože se potápěl docela dlouho.

0/0
22.1.2012 19:39

mobilis in mobili

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

No to si nemyslím, ale určitě se mohlo zachránit o dost víc lidí.  Potopení trvalo asi 2 a půl hodiny, na palubě bylo přes dva tisíce lidí. Navíc byla velká zima, voda byla ledová. Určitě by se zachránilo víc lidí, pokud by na volání o pomoc zareagoval Californian a mluví se ještě o jedné lodi, která byla v té době poblíž a nezareagovala. Možná ruský parník Birma?

0/0
22.1.2012 20:41

pavel49

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Jako neříkám že by se zachránili všichni i kdyby tam byly čluny pro všechny, ale řekněme že by z 2200 tak 1800 až 2000 přežilo, protože 2 a půl hodiny je na evakuaci 2200 docela dost času a to kdyby reagovali lodě kolem, tak to by se zachránilo určitě víc lidí.

0/0
22.1.2012 21:48

mobilis in mobili

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

2 a půl hodiny moc času není. Jinak s těmi záchrannými čluny byl problém jinde. On jich sice byl nedostatek, ale i kdyby jich bylo víc, moc by to tehdy nepomohlo. Vždyť poslední spuštěné čluny byly nedlouho před potopením. Hlavní problém byl v tom, že posádka nebyla absolutně vycvičená k opuštění lodě v člunech. Vládl zmatek, což je tedy pochopitelné, některé čluny nebyly při spouštění plné. Teprve po potopení Titaniku se se začal dávat důraz na  vycvičení posádek pro takové situace

0/0
22.1.2012 22:15

Cizurator

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Zas takový zmatek to nebyl, podle výpovědí očitých svědků. Nejvyšší důstojníci měli věc organizačně celkem pod kontrolou. Více bych jim vytknul to, že některé čluny naplnili ani ne z poloviny. To byla spíš technická neznalost schopností nových jeřábů a možná trochu unáhlenost.

0/0
23.1.2012 1:29

Cizurator

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Měli na Birmě vůbec Marconiho přístroj?

0/0
23.1.2012 1:30

Pombocz

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Na konci druhé světové války chtěli spojenci postavit obrovskou letadlovou loď z ledu - ten se nepotopí. Byl to sice dost futuristický nápad, ale asi neproveditelný. nicméně postavit loď z něčeho nepotopitelného není tak špatný nápad

0/0
22.1.2012 19:35

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

No jo, ale zkus to vytápět..

0/0
22.1.2012 23:47

www.mises.cz

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Tak já si myslím, že těch nešťastných událostí je mnohem méně, než celkový počet potopených lodí. Většina jich podle mě šla ke dnu tak, že se nalodění lidé stačili v pořádku evakuovat.

0/0
22.1.2012 17:07

Posel z Liptákova V.

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

ano, ale když se podívám na ty nejhorší katastrofy, tak při nich téměř vždy došlo k převrácení lodi. Pokud se loď převrátí rychle, tak není moc velká šance kohokoli zachránit...

0/0
22.1.2012 17:11

NewScream

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Titanic se potápěl 3 hodiny. Ale bylo katastrofálně málo záchranných člunů, ledová voda a nejbližší lodě daleko, pak ještě snad špatně vysílaná poloh...

Čili v tom to nebude... Jde vždy o nějaké zanedbání něčeho, čož je přirozené, takové kolosy mají miliony možností jak něco opomenout, udělat špatně... Prostě lidi... Howg :o) ooo)

0/0
22.1.2012 18:54

Cizurator

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Nahlášená poloha správná, Californian byl relativně blízko, jen nereagoval...

0/0
23.1.2012 1:31

NewScream

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Ještě bych dodal. To je prostě statistika. Lodí se přepravují miliardy lidí, určitě mraky lodí co se potápěli byl zabezpečeny lépe, konstrukčně také vyrobeny lépe, tím pádem se většina lidí zachránila, a tak ty katastrofy nejsou v tomto článku :o)

0/0
22.1.2012 18:59

Mitchell

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Asi tak.

Výčet nejhorších leteckých katastrof by vyzněl podobně pesimisticky a přitom je letecká doprava statisticky nejbezpečnější.

0/0
22.1.2012 21:19

tajny agent

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

Tak pokud vim, mensi lodky se nechaji napustit nejakou penu a jsou nejen prevratitelne ale i nepotopitelne. Napustit to nejakym polystyrenem a ani dira tomu nic neudela... chtelo by to mensi motorek na zadi a nekolik motoru po stranach a ve predu zvedaci a je to ...

0/0
22.1.2012 21:12

Leninovo bytostné já

Re: Nejsem konstruktér ani fyzik...

tak velký vor? ;-D

0/0
23.1.2012 12:04

samuel05

dost slaby clanek

http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_schwersten_Katastrophen_der_Schifffahrt

0/0
22.1.2012 16:52

www.mises.cz

Re: dost slaby clanek

No ale iDnes uvedl, že měl na mysli jen civilní dopravu, nikoliv válečnou.

+1/0
22.1.2012 17:04

malej.draha

Hm...

Nějvětší tragédie je, že takový neštěstí živý plátky jako je tenhle na pěkně dlohou dobu. Výběr nejlepších titulků: "Němka pustila do záchranného člunu vozíčkáře a zmizela", "Maďarský hudebník se vracel do kajuty pro housle, v Concordii zemřel", "Musíte vzít aspoň moje děti, křičela Češka u záchranného člunu Concordie". Docela se divim, že při kliknutí na podobný články nezačne hrát Celine Dion. :-/

0/0
22.1.2012 16:30

malej.draha

Re: Hm...

(živí...sorry za hrubku)

0/0
22.1.2012 16:31

narmerr

Re: Hm...

jsi důkazem toho, že se špatná zpráva prodává lépe, než dobrá

0/0
22.1.2012 16:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.