Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spisovatelka považuje církevní restituce za velezradu, obvinila Nečase

Spisovatelka Lenka Procházková se pustila do boje proti církevním restitucím. Ve středu kvůli nim podala trestní oznámení na premiéra Petra Nečase a ministry jeho vlády. Stát chce podle ní katolické církvi vracet majetek, který jí nepatřil. Právníci a historici však s jejím názorem nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Bartůněk

Viděl jsem HydePark s Procházkovou

Ta paní evidentně není duševně zdravá. Navrhuji ministru Pospíšilovi do příští novelizace příslušných zákonů, aby každý, kdo podává trestní oznámení, nebo žalobu, musel předložit lékařskou zprávu certifikovaného kolegia psychiatrů.

0/0
15.2.2012 10:51

hryhryhry

Re: příznačné pro církev katolickou

zavřít do blázince nepohodlné osoby, to zná každý totalitní režim;-D

0/0
17.2.2012 0:20

Martin Bartůněk

Re: příznačné pro církev katolickou

Stupidní reakce

0/0
17.2.2012 7:01

M AG 3C

Král Jiří z Poděbrad se obrací...

UPOZORNENÍ  pro lidi v malý CZ republice!

1.Co jsme nakradli /Klausovci / uhájime - nato nám netrěba rovní a slobodní lidi ,Vzdělaní lidi

3.Občané , republika, Ústava , jsou nám na hraní, historie velí diktát - viz antika , Řím 

4.EU nám s realizaci demokracie sociální vadí, velice vadí - proto nesouhlas s právnymi akty EU!

[>-]

0/0
10.2.2012 13:45

BMPO

Co na to rici?

Jak nabyl, tak pozbyl....Pokud nevyjdou lide do ulic, tak se s tim neda nic delat,.... zarazejci je, ze pravice, tak jednotne restituce cirkvim prosazuje

0/0
7.2.2012 20:05

Zdenda.S.

proč někdo potřebuje k víře v boha majetek?

A je to opět katolická církev, která to tak má. Nehledě na to, že o většinu majetku nepřišla kvůli komunistům, ale už za první republiky.

0/0
3.2.2012 18:37

Martin Bartůněk

Nemocná

Tuhle pani zbavte svéprávnosti. Je evidentně nemocná.

0/0
1.2.2012 15:22

hryhryhry

Re: Nemocná

prohlásit za čarodějnici a upálit, to už dnes jaksi nejde, že?;-D

0/0
17.2.2012 0:22

JaJaMilan

Článek Johovisté

V první větě se říká, že jedině Johovistům sebrali komunisti majetek.

0/0
21.1.2012 23:27

njuska

Katolická lobby

Proč se v článku neuvádí expertíza Právnické fakulty UK vypracovaná docenty V. Kindlem a V. Mikulem, která potvrzuje, že katolické církvi majetek nepatřil právě od dob josefínských reforem a že jej měla pouze v pronájmu, správě? Také někdejší vicepremiér JUDr. Pavel Rychetský v roce 1999 vydal stanovisko, že církev nemá na restituce právní nárok a že záleží pouze na vládě, zda jí dá majetek do užívání.Jistě, církvi nějaký menší majetek (především polnosti) zůstal. Velká část polností byla ale "znárodněna" a rozdělena mezi lid a zemědělce demokratické Československé republiky pozemkovou reformou z roku 1919.

+3/0
21.1.2012 22:48

modrozlodějskej fógl

No nyní koukám Nova C. na fim KAT,

Kde je názorně předvedeno, jak církev svatá katolická přišla k majetkům! Já bych jim vrátil majetek..........!RvŽe by se zastavili až ve Vatikánu!

+3/0
20.1.2012 23:47

Sumecek

Re: No nyní koukám Nova C. na fim KAT,

http://leccos.com/index.php/clanky/inkvizice !!

0/0
28.1.2012 7:21

Fibich

Kalouskův tunel

Odvážná žena, řekla nejen to co si všichni myslí, ale dokonce i to správně pojmenovala - trestný čin. Že je to krajně podezřelé, vyplývá i z toho, že se původní náhrada 380 miliard, kterou torpedoval poslanec Tlustý, z ničeho nic se scvrkla. Souhlasil bych i s tím, že se Katolické církvi vrátí to, co měla zapsáno v pozemkových knihách k 25. únoru 1948. Je toho ale žalostně málo, proto se nedělá soupis majetku. Do toho nelze počítat majetek řádů, jde o samostatné právní a majetkové subjekty. Právní posudek ze Západočeské univerzity je vzhledem k panu Kindlovi žert a druhý byl v podstatě od církve. Vláda z nás dělá blbce.

+8/0
20.1.2012 16:24

zberanek

Církevní tunel

Jsou zde i příspěvky, které vlastně doporučují vládní návrh církevních restitucí, i kdyby církev majetek nevlastnila. Dle těchto příspěvků by se o majetek církev starala lépe než stát. Stát majetek spravovat neumí, vždy se někde něco ztratí, to je pravda. Ale dávat někomu něco navíc, na co nemá žádné právo, je opravdu hloupost a nebo že by další tunel. Tentokrát tunel církevní.

0/0
20.1.2012 14:18

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: Církevní tunel

A ty ses nejakej tunelar, ze tomu tak rozumis, nebo jen takovej vobycejnej co papka seno a dela ia ia???Rv:-/:-P

+1/0
20.1.2012 14:48

venenum

Re: Církevní tunel

ano, tyto příspěvky jsou skandální a o lecčems vypovídají.

0/0
20.1.2012 15:17

S@t@n

K čertu s pámbíčkářema

Ave Satanas !

+1/0
20.1.2012 14:01

Orign

Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Je třeba se jí poklonit. Na druhou stranu se dá předpokládat, že jí budou kladeny velké překážky. Pokud jde o tunelování peněz a majetku, tak v této "demokratické" společnosti má život kohokoliv minimální cenu. Tomuto stavu se zde říká "právní stát".  Že je tomu skutečně tak potvrzuje řada donebe volajícíh kauz. Nikdy nikdo nebyl za ně odpovědný, nikdo nenese odpovědnost.

Církve se o majetek starat nebudou - bude stejně vyrabován několik jedinci, jako tady bylo vyrabováno doposud všechno.

+15/0
20.1.2012 10:26

R.Jan.

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Jako spisovatelka prostě řekla pravdu, dala to i k soudu, a do konce to musí dotáhnout jiní. Asi skončí u té pravdy. Je sice dobré ji znát, ale tím, že našim mocipánům bude jenom pro smích, zase jen vzroste jejich arogance a sklon k ignoranci nás ostatních.

+6/0
20.1.2012 10:36

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Nerekla pravdu, rekla jen to, co si mysli. Kdo rozhoduje o tom co je pravda ci nikoli? Vy? Ja? Ona?

+4/0
20.1.2012 11:06

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

jde-li o politiku, rozhoduje o pravdě ten, kdo je právě u moci. Bohužel.

0/0
20.1.2012 11:19

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Pravda je velice subjektivni pojem a v mnoha pripadech se muzeme setkat s paradoxy. Neda se proste zaskatulkovat. Ja za komunismu veril, ze nas osvobodili jen rusove ci jsem jako dite veril na jeziska a byla to pro mne naprosta a neoblomna pravda. Co je a bylo to tak vzdy je, ze vitez pise historii, podle ktere pak urcujeme s odstupem co bylo ci nebylo pravdive.

0/0
20.1.2012 11:26

R.Jan.

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Pravda je velice a naprosto objektivní pojem, a paradoxy k tomu patří. Historie vzniká a lháři ji přepisují v učebnicích, ale s tím co bylo ve skutečnosti nic nenadělají.

+4/0
20.1.2012 11:35

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Pro vetsinu lidi na teto planete je nepopiratelna pravda to, ze existuje nejaka vyssi bytost (buh). Pro mensi cast lidi tomu tak neni. Co je pravda?

0/0
20.1.2012 11:42

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

ani jedno nelze prokázat, tedy nelze určit, kdo má pravdu - z toho círve tyjí již dlouhá tisíciletí (ne jen ty dnešní)

0/0
20.1.2012 12:03

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Ale nekdo z nich pravdu mit z logiky veci musi. Prave proto tvrdim, ze pravda muze byt velice subjektivni. Pro jedny je nevyvratitelna pravda to, pro jine neco jineho.

0/0
20.1.2012 12:07

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

subjektivní může být jen výklad pravdy (také se tomu někdy říká překrucování) - objektivně existující skutečnosti a jevy buď jsou nebo nejsou (rohlík buď máte nebo nemáte) ;-)

0/0
20.1.2012 15:16

R.Jan.

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Pravda není to, že pro většinu lidí existuje bůh. Materialistům je to úplně jedno a pro věřící lidi je to často jenom symbol, takže je zajímá ta symbolika, ale o existenci vyšší bytosti ani neuvažují. A tak dál..

Církevní restituce a odpor proti nim je naprosto materiální záležitost a není potřeba ji zatemňovat náboženskými spory. Jde jen hodně o majetek a trochu o ovládání lidí plus do toho někdo dává svoje ego, sbírá zásluhy a buduje si kariéru.

+1/0
20.1.2012 12:14

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Mluvil jste nekdy napr. s nejakym muslimem? Nebo hinduistou, dzinistou, sikhem........... Ja ano a pro ne buh rozhodne existuje a neni to jen symbolika!!

0/0
20.1.2012 12:20

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

směšujete pravdu s vírou ;-)

0/0
20.1.2012 12:01

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Tyto dve veci se uz tisicileti prolinaji - viz napr. tzv. Dogmata - pro vericiho naprosto nepopiratelna pravda.

0/0
20.1.2012 12:12

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

tento názor může brát jako bernou minci právě jen věřící, nejlépe katolík

0/0
20.1.2012 15:19

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

No a na svete mame vice nez 4mld opravdu vericich lidi, pro nez dogmata plati.

0/0
20.1.2012 15:21

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

jo, jenom se to číslo musí vydělit cifrou nepatrně menší než 4 ;-D

0/0
20.1.2012 16:26

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Jasne, zkuste to rici napr. v Pakistanu, Indii, Iranu, sev. Africe............................... Nevim, jestli jenom mluvite od pocitace, ale ja tyto destinace navstivil a zil jsem tam s mistnimi lidmi a to, co si zde mnozi mysli, je na hony vzdaleno realite

0/0
20.1.2012 16:41

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Kolik z 1,181 mld katolíků, uznávajících papežská dogmata, tam žije ?

.

A proč tato dogmata uznávají ? Co nebo kdo je k tomu vede ? A proč je k tomu vede ?

0/0
20.1.2012 19:56

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

O katolicich jste mluvil jen Vy, nikoli ja. Dogma v obecnem smyslu neni jen katolicka zalezitost.

Proc je uznavajio? Je to jejich kultura a zpusob zivota. Co je k tomu vede? Sebeurceni, kultura..... Proc je to k tomu vede? Nevim, nejlepsi by bylo se jich zkusit zeptat.

0/0
20.1.2012 20:18

venenum

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

A proč mi neodpovíte Vy, když má i pro vás dogma tak velkou váhu, jak se zdá ?

Je jedno, kdo zmiňoval katolíky, jedná-li se o dialog

;-)

0/0
20.1.2012 22:12

avatar30

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

A jeee, dalsi vestec s kristalovou kouli, ktery vi, co ma ci nema pro mne vahu. Neodpovim Vam, ptz to nevim. ti lide tam tak ziji po staleti a ziji tam tak i dnes a nepochybuji o sve pravde, cili jsou dogmaticti. To, ze vy to vidite vasima ocima neznamena, ze je to, jak to vnimaji oni spatne nebo ze to je nepravda. S katolikama to jedno neni, kdyz narazite a ptate se na to, kolik jich zije na mnou zminovanych uzemich. Ja mluvil o jinych nabozenstvich, ktera maji sva dogmata.

0/0
20.1.2012 22:39

kassavaros

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

jen upřesnění - dogmata jsou nepopíratelnou pravdou pro katolíka, ne obecně pro věřícího, a i to je zjednodušení.

0/0
30.1.2012 13:52

denny2606

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

a mohla by říkat pravdu i jako nespisovatelka?;-D

0/0
20.1.2012 22:50

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

No ja bych tomu milemu, puvabnemu stvoreni radeji misto toho klaneni koupil nove koste, jen tak na to obycejne poletovani ve vsedni dny a na nedeli peknejsi chromovane.R^:-P

+2/0
20.1.2012 11:19

TorquemadaT

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

A já bych tě ty křesťanský lumpe rád viděl v aréně, alespoň by se ti splnilo být mučedníkem. Za naše vykácené posvátné háje byste zasložili spíše něco jiného.;-€

+1/0
20.1.2012 11:39

Tara.cz

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Ale to je roztomilé, vás bychme si měli nechat!

0/0
20.1.2012 12:24

celim

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Jo měli, ale v nějaké léčebně!:-/

+1/0
20.1.2012 12:36

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Bolsevickej hnupe.;-€Rv;-€

+1/0
20.1.2012 13:26

modrý pták

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Soudružka spisovatelka (?) se potřebuje nejspíš zviditelnit a jak se bude církev starat o svůj majetek je jen její věc. Člověk se až stydí, co tu máme za závistivou sebranku!!!!!!

+2/0
20.1.2012 13:37

Martin Bartůněk

Re: Paní spisovatelka je opravdu odvážná žena.

Nevím, zda je to paní spisovatelka, každopádně je chorá.

0/0
1.2.2012 15:24

D.Brux

Prosímvás,

ono to není úplně z deště pod okap, protože ty církve budou daleko lepší hospodář, než tento stát, neřkuli jeho kvazi samosprávy. Snad se stačí podívat kolem, jak se stát a obce starají o památky, hřbitovy, bývalý církevní majetek? Bývalé církevní polnosti? Vypadá to pořád, jak za bolševika.

Nebo máte furt pocit, že když to je státu, tak je to jako vaše, vás všech....Já bych se ve většině těch vesnic styděl bydlet. Kostely zamčené, vykradené, zruinované, a ty jejich jednoty vypocené v akcích zet už taky. No všichni se holt zavřou na zahrádce a jdou grilovat buřty a jednou za čtyři roky volí KSČM.

Někdo se musí postarat o nápravu spolkového života a přejmenované národní výbory na to rozhodně nemaj. Je k smíchu že stát který stojí na základě jedině Gottwaldova znárodnění se tu už dvacet let krtí o chátrající, církvím zabraný majetek. Nebo si myslíme že hlásit se k ideám Masarykovy republiky můžeme s kasičkou šlohnutou z kostela za zády.

+5/0
20.1.2012 10:09

venenum

Re: Prosímvás,

S bývalými církevními polnostmi se nesmí nakládat, do kostelů by stát investoval, byly-li by jeho. Státní hrady a zámky jsou dnes ve velmi dobrém stavu - doporučuji je navštěvovat a nežít s představami, že vypadají tak, jako před 20 lety, kdy bylo omšelé úplně všechno bez rozdílu. Naproti tomu kláštery, kterým se nepodařilo sehnat dostatek financí, po té, co je stát vydal, vypadají po 20 letech dosti zbědovaně (např. Teplá).

Gottwaldovi toho ke znárodňování zase tak moc nezbylo (dle Procházkové jen farní zahrady a pozemky podobné velikosti).

Dokud bude celá transakce neprůhledná, bude vždy budit podezření a emoce. Především církve by měly mít zájem, aby se vše objasnilo. Ovšem nestranně.

+2/0
20.1.2012 10:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.