- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nabízíme italskou loď, mírně oplutou, nikdy nebouranou..
jestli na te mape ta skala byla, nebo ne.
Pokud ta lod nebyla vybavena pristroji na sledovani dna, tak mohla v takove blizkosti od pobrezi narazit kdykoliv na cokoliv.. je uplna pitomost, ze tam plula. 100x to mozna proslo, ale tak dlouho se chodi se dzbanem pro vodu...
Jeste me fascinuje, ze po narazu udajne nahnali cestujici do kajut... zda se, ze lidi s pudem sebezachovy prezili narozdil od disciplinovanych Nemcu, kteri takovy nesmyslny prikaz poslechli a utopili se v zachrannych vestach.
nechápu co se furt řeší...
každý chce adroš tak ho má. čím by měli ohromoval?
podle správného: jeli jsme hezky, koupali jsme se hezky, jídlo bylo dobréééé...ale nuda...
dyť to tak chtěli-akurát se nechtěli koupat.
čest
plavební trasy, tak je asi vhodné prošetřit důkladněji co je k tomu vede.
Nemůže jít o nějaké pašeráctví ? Fakt je to pro cestující takový zážitek když se loď nějak víc přiblíží ke břehu a dělají tam nějaké neplánované okružní jízdy kolem ostrova ?
Pochopil bych to pokud by to bylo něco jako podnikový zájezd autobusem kde si mezi sebou řeknou kašlem na muzeum a zajedeme do vinného sklípku.
Ale takhle ve velkým bez toho že by o tom hlasovali pasažéři ?
na lodi se nehlasuje, tam neni demokracie. Kapitan muze kdykoliv zmenit trasu kdyz ma pro to vlastni duvody, aniz by je musel nekomu podrizenemu oduvodnovat. V nynejsi dobe se to ale dela tak, ze kdyz se musi zmenit trasa, kapitan se ozve na PA a vysvetli cestujicim co se deje. Vpodminkach cesty na lodi, ktere pasazer musi podepsat, je psano, ze kapitan a veleni lodi maji pravo zmenit trasu, vynechat pristavy atd.
Ovsem pokud se neco stane, kapitan bude muset oduvodnovat sva rozhodnuti nadrizenym, pripadne - jako zde- soudci.
pokud nekeca mapa na idnesu a podle namorni mapy projel pres utesy, ktere jsou jasne vyznacene v mape.
http://maps.google.cz/?ll=42.356395,10.930098&spn=0.004321,0.011061&t=h&z=17&vpsrc=6&brcurrent=5,0,1
od toho viditelneho ostruvku je ste 80 m do more hloubka max 10m s upozornenim, ze tam jsou skaly, koty ukazuji 5-10m. Ale je to tesne pred tim bodem, ktery je vyznacen na mape
Snaha vše hodit na kapitána. Ať mě nikdo netvrdí, že o tom ta společnost nevěděla. To je úplná blbost. Byl jsem před lety na jachtě v Chorvatsku a na moři nás zastavila pobřežní stráž kvůli kontrole. Jeden z nich se napojil laptopem na pultík a hned přesně věděl, kudy jsme od opuštění přístavu pluli. To tam dělají kvůli kontrole vstupu do národních parků a oblastí se zákazem vstupu. Když má toto zařízení každá 12m skořápka v Chorvatsku, tak to musí mít i taková obří ratejna, jakou je Concordia.
Mezi těmi kdo jí křtil byla Eva Herzigová: Lahev se nerozbila, to námořníci považují za neštěstí plus pátek 13. http://www.smh.com.au/travel/travel-incidents/cursed-concordia-born-bad-ended-up-worse-20120116-1q1w2.html
Co na to říkám? Tohle: Jo teď když to píšu a je 19 hodin 12 minut! 12 je koncovka roku. a 18.1. je, 18+1 = 19.
Pokud vezmu tu mapičku plavby za bernou minci, tak se kocábka měla potopit už 14.8.
Místo nárazu na skálu je v průsečíku obou tras.
a jak na to pán přišel ??? Už se někdy pán v Itálii potápěl ??? Je tam písečné dno a z něho rostou skalky třeba o velikosti RD a pak je zase 50m písečné dno a zase skalka- větší či menší. Pak stačí, aby ta loď plula středem a nestane se nic, nebo popluje o 5m vedle a hned má 70m díru.
byl Schettino při velení na lodi autoritářský a neústupný a nebylo s ním možné hovořit.
No, obecně se takhle asi kapitán lodi má chovat. On má odpovědnost. Kapitán lodi je na lodi na moři vždycky první po bohu a pak dlouho nic. On jediný. Od toho tam je.
Ovšem nesmí to být jedinci, kteří když lod překlopí pár desítek metrů od břehu a celkem o nic nejde zdrhnou na pevninu mezi prvnimi.