Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Concordia se k útesům přiblížila i v srpnu, dokazují data ze satelitů

V případě ztroskotané lodi Costa Concordia se objevily nové závažné skutečnosti. Společnost zabývající se námořní dopravou Lloyd´s List Intelligence zveřejnila data, ze kterých vyplývá, že loď se už nejméně jednou v nebezpečné blízkosti útesů u ostrova Giglio plavila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PedroKV

AAA Lodě Praha

nabízíme italskou loď, mírně oplutou, nikdy nebouranou.. ;-D

0/0
19.1.2012 12:11

JavorMagor

ono to je celkem jedno...

jestli na te mape ta skala byla, nebo ne.

Pokud ta lod nebyla vybavena pristroji na sledovani dna, tak mohla v takove blizkosti od pobrezi narazit kdykoliv na cokoliv.. je uplna pitomost, ze tam plula. 100x to mozna proslo, ale tak dlouho se chodi se dzbanem pro vodu...

Jeste me fascinuje, ze po narazu udajne nahnali cestujici do kajut... zda se, ze lidi s pudem sebezachovy prezili narozdil od disciplinovanych Nemcu, kteri takovy nesmyslny prikaz poslechli a utopili se v zachrannych vestach.

+2/0
19.1.2012 10:07

poloprajz

včil loď

nechápu co se furt řeší...

každý chce adroš tak ho má. čím by  měli ohromoval?

podle správného: jeli jsme hezky, koupali jsme se hezky, jídlo bylo dobréééé...ale nuda...

dyť to tak chtěli-akurát se nechtěli koupat.

čest

0/0
18.1.2012 22:31

pražskej vidlák

Loď ... a neumí plavat.

:-P

0/0
18.1.2012 21:19

Gamehoror

Když je to opakovaně takový divný porušení

plavební trasy, tak je asi vhodné prošetřit důkladněji co je k tomu vede.

Nemůže jít o nějaké pašeráctví ? Fakt je to pro cestující takový zážitek když se loď nějak víc přiblíží ke břehu a dělají tam nějaké neplánované okružní jízdy kolem ostrova ?

Pochopil bych to pokud by to bylo něco jako podnikový zájezd autobusem kde si mezi sebou řeknou kašlem na muzeum a zajedeme do vinného sklípku.

Ale takhle ve velkým bez toho že by o tom hlasovali pasažéři ?

0/0
18.1.2012 21:05

captain cook

Re: Když je to opakovaně takový divný porušení

na lodi se nehlasuje, tam neni demokracie. Kapitan muze kdykoliv zmenit trasu kdyz ma pro to vlastni duvody, aniz by je musel nekomu podrizenemu oduvodnovat. V nynejsi dobe se to ale dela tak, ze kdyz se musi zmenit trasa, kapitan se ozve na PA a vysvetli cestujicim co se deje. Vpodminkach cesty na lodi, ktere pasazer musi podepsat, je psano, ze kapitan a veleni lodi maji pravo zmenit trasu, vynechat pristavy atd.

Ovsem pokud se neco stane, kapitan bude muset oduvodnovat sva rozhodnuti nadrizenym, pripadne - jako zde- soudci.

0/0
18.1.2012 22:02

jirka h111

namořní mapa

pokud nekeca mapa na idnesu a podle namorni mapy projel pres utesy, ktere jsou jasne vyznacene v mape.

http://maps.google.cz/?ll=42.356395,10.930098&spn=0.004321,0.011061&t=h&z=17&vpsrc=6&brcurrent=5,0,1

od toho viditelneho ostruvku je ste 80 m do more hloubka max 10m s upozornenim, ze tam jsou skaly, koty ukazuji 5-10m. Ale je to tesne pred tim bodem, ktery je vyznacen na mape

0/0
18.1.2012 19:36

bez vysvětlení - smazán

JE TO JASNÉ

Snaha vše hodit na kapitána. Ať mě nikdo netvrdí, že o tom ta společnost nevěděla. To je úplná blbost. Byl jsem před lety na jachtě v Chorvatsku a na moři nás zastavila pobřežní stráž kvůli kontrole. Jeden z nich se napojil laptopem na pultík a hned přesně věděl, kudy jsme od opuštění přístavu pluli. To tam dělají kvůli kontrole vstupu do národních parků a oblastí se zákazem vstupu. Když má toto zařízení každá 12m skořápka v Chorvatsku, tak to musí mít i taková obří ratejna, jakou je Concordia. ;-€

+2/0
18.1.2012 18:58

Pradelna

Co na to říkáte? Pátek 13. a špatný křest.

Mezi těmi kdo jí křtil byla Eva Herzigová: Lahev se nerozbila, to námořníci považují za neštěstí plus pátek 13. http://www.smh.com.au/travel/travel-incidents/cursed-concordia-born-bad-ended-up-worse-20120116-1q1w2.html

0/0
18.1.2012 18:44

pointless

Re: Co na to říkáte? Pátek 13. a špatný křest.

Co na to říkám? Tohle: ;-D Jo teď když to píšu a je 19 hodin 12 minut! 12 je koncovka roku. a 18.1. je, 18+1 = 19. 8-o

0/0
18.1.2012 19:12

villík

Trochu logiky:

Pokud vezmu tu mapičku plavby za bernou minci, tak se kocábka měla potopit už 14.8.

Místo nárazu na skálu je v průsečíku obou tras.:-P

0/0
18.1.2012 18:21

bez vysvětlení - smazán

Re: Trochu logiky:

a jak na to pán přišel ??? Už se někdy pán v Itálii potápěl ??? Je tam písečné dno a z něho rostou skalky třeba o velikosti RD a pak je zase 50m písečné dno a zase skalka- větší či menší. Pak stačí, aby ta loď plula středem a nestane se nic, nebo popluje o 5m vedle a hned má 70m díru. ;-)

0/0
18.1.2012 18:46

Rubik1

Re: Trochu logiky:

Prostě normální trasa pro takovou loď. ;-D

0/0
18.1.2012 19:01

bez vysvětlení - smazán

Re: Trochu logiky:

To samozřejmě ne a ani nic takového netvrdím. Jen se snažím říct, že tím místem ta loď klidně mohla plout, ale třeba o 5 - 10m bokem a tudíž se nic nestalo.

0/0
18.1.2012 19:19

Dr.Onufrakova

Fotky zo 14.8.2011

http://www.giglionews.it/2011081857734/news/isola-del-giglio/ringraziamenti-per-il-passaggio-di-qcosta-concordiaq.html

0/0
18.1.2012 19:13

papullus

Podle některých důstojníků z Concordie

byl Schettino při velení na lodi autoritářský a neústupný a nebylo s ním možné hovořit.

No, obecně se takhle asi kapitán lodi má chovat. On má odpovědnost. Kapitán lodi je na lodi na moři vždycky  první po bohu a pak dlouho nic. On jediný. Od toho tam je.

0/0
18.1.2012 17:51

Admiral Kanaris

Re: Podle některých důstojníků z Concordie

Ovšem nesmí to být jedinci, kteří když lod překlopí pár desítek metrů od břehu a celkem o nic nejde zdrhnou na pevninu mezi prvnimi.

0/0
18.1.2012 17:59

papullus

Re: Podle některých důstojníků z Concordie

vůbec jsi to nepochopil, nejde tohoto kapitána, jde o hloupého neschopného pisálka. To co napsal, je stoprocentní blábol proti jakýmkoliv regulím. Obeně kapitán na lodi je suverénem, který se nejen nebaví s ostatními o tom co a jak dělá, ale on se z principu s nikým nemůže o velitelskou pravomoc dělit. Kapitán je pán lodi. Jo, když něco zvorá, tak je to špatný ale prostě jenom podle toho, že se kapitán nebaví o svých rozhodnutích napsat takovou pitomost, to dokáže jenom český pisálek a pak holt někteří diskutující

0/0
18.1.2012 19:20

Dr.Onufrakova

Tu je korešpodencia medzi starostom a vtedajším kapitánom

o spomínanej návšteve 14.8.2011. Len mi nie je jasné, kto komu platil, vyzerá to na "dobrých rodákov".

Sergio Ortelli je stále starosta a dosť ho bolo vidno v reportážach o pomoci stroskotancom.

http://www.lastampa.it/_web/CMSTP/tmplRubriche/obliquamente/grubrica.asp?ID_blog=347&ID_articolo=47&ID_sezione=752

0/0
18.1.2012 17:51

Kolokol

Nebýt této havárie a diskuse pod články

tak by člověk ani netušil, kolik je u nás ostřílených mořských vlků a odborníků na námořní plavbu, kteří zbrázdili snad všechna světová moře.

+2/0
18.1.2012 16:22

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: Nebýt této havárie a diskuse pod články

K čemu je takovej příspěvek??

Ano, je tu pár lidí co o lodích něco vědí. Mi dejte příklad někoho, kdo se tady takhle projevuje...

0/0
18.1.2012 16:24

soc01

Re: Nebýt této havárie a diskuse pod články

Navic nase drahomilovana vlast disponuje i nezmernym poctem zkusenych pilotu (jak civilnich, tak vojenskych), kosmonautu, jadernych fyziku, odborniku na pravo, cestovatelu, dobrodruhu, potapecu, lovcu lvu atd...

Zajimave ovsem je, ze se vzdy urcita skupinka skladajici se z odborniku, kteri dohromady pokryji vsechny vedni obory, zaregistruje pod jedinym nickem, misto aby zde kazdy bojoval sam za sebe.

0/0
18.1.2012 16:27

Paul100

Re: Nebýt této havárie a diskuse pod články

Jakými myšlenkovými pochody jste dospěl k tomu, že je to diskuze "ostřílených mořských vlků a odborníků na námořní plavbu..." Já vidím pouze laickou diskuzi lidí, které událost zajímá, někteří o lodích ví málo, někteří víc. Ti, co vědí více, se většinou se svými znalostmi rádi podělí s těmi druhými. A pak se objeví nějaký Kolokol a začne tady rozvíjet svoje ničím nepřínosná "moudra" :-(

0/0
18.1.2012 17:01

PiPiiiiiK

víte co nechápu?

Proč když plula a měla mít ostrov po levé straně tak teď ho má na pravé. Všiml jsem si toho na novinkách hned první den co tam dali mapku trasy, ale nikde jsem se o tom nedočetl tak je to asi správně.

0/0
18.1.2012 16:14

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: víte co nechápu?

pac se pak otočila zapíchnutím přídě, někde na youtube je animace

0/0
18.1.2012 16:20

PiPiiiiiK

Re: víte co nechápu?

díky

0/0
18.1.2012 16:30

bar.bu.do

Re: víte co nechápu?

... to bylo kolem kotvy ...

0/0
18.1.2012 16:50

Muflik

A co takhle

Jak je napsani.. nic neni cernobile.. aby to nebylo nakonec tak, ze neoficialne vedeni firmy tyto manevry schvalilo s tim ze kvuli bezpecnosti to nebude nikde vedeno at je firma z obliga a bremeno duvery preslo na kapitana. Tento uz udelal vyslo to udelal to znovu a nevyslo to... Firma kontaktovala kapitana rekla podivejte do konce zivota se o vas postarame i o vasi rodinu na ucet mesice tucne odskodne, vy nereknete ze to bylo nami schvalene my to shodime na vas vy dostanete 3 roky s podminkou za neumyslne zabiti v nedbalosti a tim to zavrem.. nazdar bazar... Asi to tak nebylo ale nezni to vubec tak nerealne v te zaplave vsech moznych teorii co se vynorily v souvislosti s touto udalosti. Tohle budou vysetrovat tak rok a vysledek bude diematralne jiny nez co si tu tet ctem v tom blesku.

+1/0
18.1.2012 15:50

roman36d

Re: A co takhle

To je ale pěkná ptákovina. Za loď má zodpovědnost vždy kapitán. To platilo, platí a platit bude. Pokud by se nechal koupit za smrt tolika lidí, byla by to obrovská tragedie. Navíc hmotnou škodu nejspíš firma dostane od pojišťovny. Ztracenou důvěru klientů ovšem jen tak nezíská.

0/0
18.1.2012 15:56

Admiral Kanaris

Re: A co takhle

Neodstane, lod je pojištěna jen na 1/3 ceny

0/0
18.1.2012 15:57

Muflik

Re: A co takhle

Presne tak. nehlede na to ze ja nikde nesnimam kapitanovu vinu. Jen rikam ze je tu tolik teorii, ze to je k smichu. Tato zdaleka neni nerealna... staci aby mel clovek zaludek na to prijmout vinu a do konce zivota by si mohl uzivat a zkenit jmeno a zevnejsek neni takovy problem... jak rikam je to jen fabulace ale asi tak na stejne urovni jako zybtek toho co se tu pise

0/0
18.1.2012 16:00

Admiral Kanaris

Re: A co takhle

Prozradíte nám proč by majitel poslal svou lod 250m do mělkých pobřežních vod ostrova a nechal si jí rozpárat o útes, který je na mapě zanesen v hloubce 7,5m ?

0/0
18.1.2012 15:56

Muflik

Re: A co takhle

Prozradim protoze to uz vedome schvalila v minulosti a je to pekny efekt pro lidi jak na palube tak na poberi ;) Zni to tak nerealne? Zdaleka ne staci si vzpomenout co zavinilo ztroskotani Titanicu.

0/0
18.1.2012 15:58

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: A co takhle

který důvod myslíte u titanicu? bylo jich celkem dost

0/0
18.1.2012 15:59

Admiral Kanaris

Re: A co takhle

U Titaniku podcenili vliv bezvětrné noci na viditelnost plovoucích ledovců, s přihlédnutím k faktu, že v sazce byla Modrá stuha při první plavbě jeli na plný výkon a prostě tu plovoucí horu viděli pozdě.

Zde jde o náhodu. U CC nešlo o nahodu tam kudy plula prostě problout nemohla a  skála je na mapě.

Apropo efekt pro lidi, kolik lidí na palubě to v dané hodině oceniko ci si vůbec všimlo a domordcům to je také putna.

0/0
18.1.2012 16:10

roman36d

Re: A co takhle

Především Titanic byl ve své době výjimečný. Do té doby nikdo takové monstrum nesestrojil, ani neovládal. Neexistovaly počítačové modely, žádné přístroje...... mapy také nebyly dostatečné.

0/0
18.1.2012 16:15

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: A co takhle

A co Olympik? :-)

0/0
18.1.2012 16:18

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: A co takhle

u toho titanicu bych zmínil i konstrukci, mizerné kormidlo, obrovský poloměr otáčení,+ těch lisdkých selhání je tam moře.

Domorodce troubení podobných krámů spíš štve, zvlášť když tam jezdí pořád

0/0
18.1.2012 16:16

roman36d

Re: A co takhle

Stalo se to v lednu, i v Itálii je dost velká zima, navíc ve 22.00 hod. A nestalo se to u Říma kde panuje noční život, ale u ostrova s pár obyvateli kteří žijí spíš klasickým venkovským životem. Lidem na ostrově je nějaká loď ukradená, určitě ještě nikdy žádnou neviděli a lidé na palubě se spíš bavili.

0/0
18.1.2012 16:06

Paul100

Re: A co takhle

Další konspirační teorie na světě. :-)

0/0
18.1.2012 17:08

Admiral Kanaris

Námořní mapy křištál to neudělá , tak si pomůžeme sami

Bohužel na netu jsem našel jen 1:70000, ale mám i 1:10000 a to podstatne je vidět i na 70

http://www.1yachtua.com/nauticalcharts/nautical_charts_west/it04_3_giglio.asp

Pro ty co se zcela neorientuji, zajimá nás oblast přístavu na mapě označeno jako Giglio Porto (střední část pobřeží na pravé straně voda oznacena zakaz kotveni a rybolovu) Přesněji ostrůvek le Scole.Jsou u něj dvě tečky ta více v pravo je nejspíše utes o který soudruh ital (kapitánem to nazvat nemůžu) Concordii rozpáral. Na 10 mapě je udaj  skala v 7m což odpovídí místu kde rozpáral lod s ponorem 8,5m.

Pominuli fakt, že koridor pro vyjetí z přístavu pro tyto velké lodě vede úplně jinudy. Platí zásada, lod této velikosti nesmí za vnější modrou čáru nakreslenou kolem ostrova. CC byla 250m uvnitř tohoto pásma.

Finalně lod leží vedel výstuplu Punta Gabbianata na 70 neni označen,ale je to tak "bota" vedle napisu Pt.delLazzaretto.

+1/0
18.1.2012 15:47

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: Námořní mapy křištál to neudělá , tak si pomůžeme sami

http://www.boatdesign.net/forums/attachments/open-discussion/66036d1326654145-last-voyage-costa-concordia-cruise-ship-giglio-004.png

http://www.boatdesign.net/forums/attachments/open-discussion/66037d1326654187-last-voyage-costa-concordia-cruise-ship-giglio-005.png

0/0
18.1.2012 15:55

AnalProbe

Re: Námořní mapy křištál to neudělá , tak si pomůžeme sami

díky!

0/0
18.1.2012 16:12

Jerry7650

No já čekám

kdy konečně někdo ukáže záběry dna. To by snad neměl být takový problém, protože to bude v v hloubce dostupné s běžným vybavením a najít by to snad taky neměl být problém, protože to dno bude slušně rozryté.

Aspon se bude vědět, kde se ten moula s tím kolosem pohyboval.

0/0
18.1.2012 15:29

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: No já čekám

to by se mělo vědět už dávno... záznamy z plavby, tedy kurs, rychlost atd by k dispozici měly být, místo by nemělo být problém najít s odchylkou pár metrů.

0/0
18.1.2012 15:37

tor11

Re: No já čekám

vysetrovatele to uz jiste vedi, zvlast kdyz nasli cernou skrinku v lodi, kde bude k dispozici kontinualni zaznam o poleze lodi a zaznam o tom narazu...  no ze to nevi novinara, je asi zatim jenom dobre..

0/0
18.1.2012 15:46

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: No já čekám

máte pravdu.

Muzem to zde odhadnout z http://www.boatdesign.net/forums/attachments/open-discussion/66037d1326654187-last-voyage-costa-concordia-cruise-ship-giglio-005.png a http://www.boatdesign.net/forums/attachments/open-discussion/66036d1326654145-last-voyage-costa-concordia-cruise-ship-giglio-004.png

a z infa, že Concordia míjela Isole Le Scole z východu v malé vzdálenosti.

0/0
18.1.2012 15:53

F-18

.

http://www.youtube.com/watch?v=z6rUCTCa2SU

+1/0
18.1.2012 15:16

Jánošíkův dech

Se divim, ze takova draha lodicka nema kamery i dole, aby

kapitanek videl, kolem ceho se plavi a jak je k tomu blizko... kdyz maji parkovaciho asistenta auta, proc to nema lodicka za par miliard?

+1/0
18.1.2012 15:02

tor11

Re: Se divim, ze takova draha lodicka nema kamery i dole, aby

a kdo rika ze to ta lod nema ?

0/0
18.1.2012 15:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.