Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ukradli vám vůz, vraťte dotaci, žádají úředníci rodinu nemocného hocha

Jak necitlivá mohou být pravidla pro zdravotně postižené, zjistila rodina Masnicových z Proboštova u Teplic. Jejich čtrnáctiletý syn ztrácí zrak, a tak Masnicovi dostali příspěvek 90 tisíc na auto, aby mohli jezdit za specialistou. Jenže vůz jim po pár dnech někdo ukradl a stát chce příspěvek zpět. Masnicovi tak nemají ani auto, ani peníze na jiné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

man7154

Zjevný nesmysl - měli by vyhrát u správního soudu

Při udělení dotace se povinně podepisuje závazek, že se prostředky budou využívat v souladu s účelem. To je u všech dotací. To však neznamená a neříká NIC o tom, co se bude dít, když se za prostředky řádně pořídí vybavení, a to pak někdo jiný zničí, nebo ukradne, nebo podlehne zkáze v bouři ... To jenom na ministerstvu o tom nikdo nic neví, ani tam není žádný právník, takže si přečetli tento závazek vložený do projektu, a USOUDILI, že ho budou vykládat k tíži obdarovaného. Ale to nelze. Dotace je dobrovolný dar ze strany státu, ale ne jen tak, nýbrž na podporu nějaké prospěšné politiky. Ta by byla asi nemožná, kdyby toto pravidlo skutečně platilo. Takže asi zákon nebude požadovat, aby platilo. A taky skutečně nepožaduje, a měli by na ministerstvu vyhodit všechny lidi, kteří s tím přišli do styku a nezarazili to, jednak pro nekompetenci, a pak takové hyeny snad nebudeme živit z veřejných prostředků!

0/0
16.2.2012 10:51

svatej

To si snad dělaj pr......!!!

Co tam sedí za neschopné parazity na tom ministerstvu? Za tohle bych je dal zavřít za provokaci vůči poctivým občanům!!!!

Takže, když mi třeba ukradnou firemmní vůz, půjdu ještě sedět že jsem tomu nezabránil???

0/0
18.1.2012 22:18

svatej

Re: To si snad dělaj pr......!!!

A policie se jim vysměje? Jako že v Teplicích zákon neplatí? Nějaká ze zákona vyloučená lokalita? To se mi snad zdá. Rv

0/0
18.1.2012 22:23

Beefeeter

Re: To si snad dělaj pr......!!!

Policie se vysměje? A co mají dělat? "Včera tu auto stálo, dneska už tady není". Jo, policajt ví, že do 8hodin od krádeže je už auto rozebraný na díly a odváží se po kouskách do Polska, čili jakou má možnost to vyšetřit? Je to smutný, ale policajt taky není superman...

0/0
20.1.2012 14:07

pavlik58

Roboti nebo lidé?

Nehodlám se zastávat úředníků, ale zákony a předpisy nelze napsat do detailu na všechny možné situace - to by měli naši  úředníci vědět .  Ovšem oni jsou pracující, a berou plat, řídí se nařízeními a jsou v pohodě - někteří. Lidské hledisko ? - to je co? - já pracuji, plním nařízení zákonů a předpisů, co mě chcete vyčítat?. Podívat se na konkrétní  situaci zoufalého člověka ze širšího hlediska, proč? Plním si své úkoly, plním normy, beru plat, co po mě ještě chcete? Ano co ještě chceme?  V

0/0
18.1.2012 10:04

jo, jo

nespravedlnost v CR

Vypada to jako kyby to kradla sama vlada, aby dostala prispevky zpet. hajzlove, prominte...

0/0
18.1.2012 8:14

VoCoGO?

Re: nespravedlnost v CR

Jasně, takže vláda může za to, že si nestihli pojistit auto proti krádeži?

0/0
18.1.2012 10:52

hasmen

Hmm,čórkaři mají velké rodiny...

"Ptali se, proč jsme si pořizovali auto, které se v

Teplicích nejvíc krade. Sedmimístné vozy se prý ztrácejí minimálně

jednou za týden," popisuje Masnicová.

0/0
18.1.2012 7:26

pepanescu

To je síla

Chce se mi zvracet.

+3/0
18.1.2012 1:52

obluda.xxxl

Tenhle stát je prostě hnůj, tedy pouze pro plebs,

"elita" národa si to umí užít i zde:-/

+1/0
17.1.2012 22:52

dragon1

Bohužel

peníze jsou zapotřebí pro odstupné pro k....y

+1/0
17.1.2012 21:56

totaknení

naposledy pro všechny, kteří melou něco o pojištění:

I kdyby měli pojištění pro případ krádeže, stejně by museli dotaci vrátit. Jde totiž o to, že auto už není určeno po krádeži pro dopravu zdravot. postiženého, a proto musí vrátit dotaci. s pojištěním to nemá nic společného.

+2/0
17.1.2012 21:06

opportunity

Re: naposledy pro všechny, kteří melou něco o pojištění:

S pojištěním to má společné to, že by měli prachy na vrácení dotace.

0/0
17.1.2012 22:31

cancour

Re: naposledy pro všechny, kteří melou něco o pojištění:

To nic nemění na tom, že ministerstvo nelogicky ztěžuje život lidem v už tak obtížné finanční a životní situaci. Buď musejí vrátit dotaci, nebo platit pojistku, kterou by u auta v této ceně platil málokdo. Ministerstvo má hlídat zneužívání dotací, ne komplikovat život lidem, kteří potřebují pomoc.

+1/0
18.1.2012 8:10

urceno ke smazani

a jestlipak podobny institut existuje treba u soc. davek?

ze kdyz urad zjisti ze prijemce davek je uz druhy den nahazel do automatu, tim padem je nemuze uzivat do konce mesice, tak automaticky vyhama jejich vraceni? asi tezko ze..

prijde mi ze tohle uz neni uredni blbost, ale uredni zlovule a sadismus - tehle stat si netroufa ani velke zlodeje, ani na male poulicni gaunery, tak si aspon vybiji bezmoc na lidech kteri tu pomoc opravdu potrebuji. A ty kteri pomoc nepotrebuji aspon sedre z kuze na danich.

A nez se tu rozjede flame kdo za to muze - vsichni politici. je uplne jedno modri cerveni oranzovi, vsechno jedna pakaz ktere by nejvice slusel dres pruhovany. pripadne dreveny penal.

+5/0
17.1.2012 20:58

kolda39

Místo rad a řečí co měli

by jste měli požádat o zveřejnění č.účtu a poslat jim každý aspoň pitomou tisícovku.

+1/0
17.1.2012 20:17

kecálek reloaded 2

Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

hned při koupi auta? Sám jsem měl auto na leasing a pojistka byla uzavřena automaticky s koupí vozu, teď kupuji auto nové a ještě před podpisem kupní smlouvy mám dohodnutu schůzku v pojišťovně.

+3/0
17.1.2012 20:02

urceno ke smazani

Re: Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

vas prispevek je na urovni " a proc ta zenska lezla vubec v noci do parku kdyz existovalo riziko ze ji znasilni? a proc si neporidila zbran kdyz ji nakonec prepad nasilnik ktery ji jeste zavrazdil? muze si za to sama".

0/0
17.1.2012 21:00

urceno ke smazani

Re: Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

ehm, mea culpa, omlouvam se, muj predchozi prispevek prosim ignorujte, patril jako reakce jinam. clovek mini, klavesnice meni...

0/0
17.1.2012 21:01

totaknení

Re: Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

proč by pojišťovali? I kdyby měli pojištění pro případ krádeže, stejně by museli dotaci vrátit. Jde totiž o to, že auto už není určeno po krádeži pro dopravu zdravot. postiženého, a proto musí vrátit dotaci. s pojištěním to nemá nic společného.

0/0
17.1.2012 21:04

danny47

Re: Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

Má... že by z plnění mohli koupit auto jiné....

0/0
17.1.2012 21:19

crook.crook

Re: Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

ALE PORAD JSOU V MINUSU  90 000 Boze ty budes jelito

0/0
17.1.2012 21:57

opportunity

Re: Moc nechápu důvod, proč neuzavřeli pojistku proti krádeži

Byli by v mínusu jenom do výše spoluúčasti.

0/0
17.1.2012 22:33

janzlatousty

Když je hloupá hlava, trpí celé tělo

Pokud si nebyli schopní auto pojistit, necítím  lítost.Zvlášť, když je  to otázka  několika desítek minut.

+1/0
17.1.2012 19:56

The Patriot

Trochu to jde zmirnit

http://en.wikipedia.org/wiki/Stargardt_disease

Barevne cocky, ktere odfiltruji 600 nm a kratsi svetelne vlny, Taky se doporucuje nosit slunecni bryle ve dne v noci, zmirnuje to pokrok ocni degenerace. No a samozrejme jako posledni a nejnovejsi metoda je transplantace kmenovych bunek. R^

0/0
17.1.2012 18:45

Gamehoror

Mě to spíš přijde jako karmický trest.

0/0
17.1.2012 18:15

Londynanka

Kdyz si koupim auto za cizi penize tak si ho musime pojistit

Ac je mi te rodiny lito, postup uradu je bohuzel spravny. Auto si meli pojistit jelikoz bylo za cizi penize a pravdepodobnost ze jim ho nekdo ukradne (i z ust policie) byla vysoka. Od toho pojisteni je.

0/0
17.1.2012 17:44

urceno ke smazani

Re: Kdyz si koupim auto za cizi penize tak si ho musime pojistit

vas prispevek je na urovni " a proc ta zenska lezla vubec v noci do parku kdyz existovalo riziko ze ji znasilni? a proc si neporidila zbran kdyz ji nakonec prepad nasilnik ktery ji jeste zavrazdil? muze si za to sama".

0/0
17.1.2012 21:00

opportunity

Re: Kdyz si koupim auto za cizi penize tak si ho musime pojistit

To je dost rozdíl. Auto mělo být pojištěné.

0/0
17.1.2012 22:34

VoCoGO?

Re: Kdyz si koupim auto za cizi penize tak si ho musime pojistit

Jasně, proto tam je ten institut prominutí odvodu dotace, aby se to posuzovalo jednotlivě. Nicméně systémové by bylo nějak rozlišit ty, co si to dají pojistit a ty, co nikoli. A první skupinu zvýhodnit.

0/0
18.1.2012 10:58

prazakm

Co takhle zažalovat stát?

A co třeba zažalovat stát? On je zřizovatelem Policie ČR, která má zajišťovat bezpečnost a pořádek. Policie evidentně nesplnila svou povinnost. Což kdyby je tedy zkusili zažalovat o náhradu škody, aby měli z čeho vrátit dotaci?

0/0
17.1.2012 17:30

Šimpy

Zarážející je i postup policie,

vybafnout na mě při ohlášení odcizení vozidla dotaz, proč si pořizuji auto, které se v Teplicích nejvíc krade, mi přijde vyloženě sprosté. Copak to jako budoucí majitel mohu vědět? Nebo jsem snad povinen si před koupí vozu zjistit ve statistikách, která značka a model v místě mého bydliště se nejvíc krade a tento si nekupovat, abych nepřidělával policii práci s hledáním? Jestliže mají 3 děti a auto kupovali s vědomím, že pár let si další nepořídí, pak je volba většího vozu logická. Co kdyby chlapec oslepl a vozili by s sebou např. i vodícího psa? Rodiče prostě mysleli dopředu, tak koupili rovnou větší vůz. A policie jim to ještě skoro vyčte, to se teda nevidí.

Jinak skandální je především samotný zákon, v tomto jsou bohužel úředníci nevinně, dodržují pouze literu naprosto nesmyslně koncipovaného zákona. Pan ministr by měl místo řešení vyjímek spíš řešit, jak tento zákon "zlidštit", protože do stejné situace se v minulosti již některé rodiny dostaly a Masnicovi jistě nejsou poslední.

+6/0
17.1.2012 16:44

velky bratr

Re: Zarážející je i postup policie,

Nojo, tak to fubguje kdyz se vzdate obcanskych svobod ve prospech policie. Stat tedy tvrdi, ze se vzdaavte jen povinnosti jejich vymahani, ale protoze ta je nedilnou soucasti takoveho prava, je policie primarne barierou mezi obcanem a pravem - nekdy prostupnejsi, jindy mene.

Obcane by se meli naucit obecne mnohem vic starat o sebe sami a zakony by jim to nemely ztrpcovat. Policie by mela pracovat na mordech a slozitych vecech, ale bezne problemy by mely byt diky trivialnimu zakonu jednoznacne a kazdemu zname. Soucasna legislativa CR neco takoveho pochopitelne neumoznuje.

0/0
17.1.2012 16:48

el_moscardon

Re: Zarážející je i postup policie,

Víte, žijeme v Čechách a mám pocit, že ten zákon takový být prostě musí, jinak by to akorát nahrávalo podvodničení. Lidi musejí mít nějakou zodpovědnost a ne jen natahovat ruku na stát. Když na něco dostanu dotaci a vím, že v případě odcizení jí budu muset vracet, musim se proti tomuto pojistit...A je pouze na mém uvážení, kolik dnů budu čekat, ale musím počítat s následky pochopitelně. Lidi si nějak odvykli starat se zodpovědně sami o sebe, ale jen čekají, že se stát bude starat místo nich... Je mi ordiny líto. Jako člověk bych jim to odpustil, ale naprosto pochopím pana ministra, když odmítne. Lidi se musí zase naučit zodpovědnosti, nějak se nám vytrácí :(

0/0
17.1.2012 16:53

velky bratr

Re: Zarážející je i postup policie,

Lidi maji zakazano se o sebe postarat, takze je logicke, ze ocekavaji pomoc aspon od toho statu, ktery jim kazdy mesic sebere vic nez pulku plodu prace.

0/0
17.1.2012 16:57

el_moscardon

Re: Zarážející je i postup policie,

Každá další generace - v tomto případ se dá za generaci považovat pomalu jedno volební období požaduje od státu víc a  víc a politici nabízejí víc a víc ve svých slibech, které plní či neplní... Většinou se plní ty dobré - "něco zadarmo". Ale to co plní a co rozdají si nikdo další nedovolí rušit, pač by šel rychle od válu. A tak se nám během pár generací výdaje ztrojnásobily, poněvadž každý něco slíbil, splnil a dal. A lidi to berou jako samozřejmost a zvykají si, že si stačí počkat, až někdo něco slíbí, zvolit ho a budu se mít líp...

0/0
17.1.2012 17:16

Toranoko

Re: Zarážející je i postup policie,

Jo, ono se trema detma, z toho jeden poloslepej, jde vsechno raz na raz :-( Taky nezaridite vsechno v jeden den, ne ?

Je tam jasne napsane, ze schuzku s pojistovnou meli sjednanou, takze to asi neni v tom, ze se nestarali - je to smula, nic vic. Ruce by podle me natahovali, pokud by o pojisteni vubec neuvazovali - a to je dost rozdil.

A reakce policie je fakt povzbuzujici, trochu normalni lidskosti by fakt neskodilo - ale ono uz to tak bude, ze nakonec tu cloveka servou, ze si vubec jeste neco dovoli koupit...

A kdyz chce byt nekdo zodpovedny, hned se mu srazi hrebinek, bo odbornici to prece vi lip - takovy clovek je totiz malo kontrolovatelny...

0/0
17.1.2012 18:07

free hummingbird

Proč se hned dává dotace

na auto mi není moc jasné, jsou snad i jiné možnosti, třeba proplácení cesty taxíkem pojišťovnou nebo placení soukromých přepravců, opět pojišťovnou. To je běžné v jiných zemích, stejně tak, jako proplácení benzínu pokud auto vlastní a pokud má rodina finanční problémy. Ale kupovat jim hned auto kvůli pár návštěvám odborníka ročně mi přijde docela jako plýtvání...

+1/0
17.1.2012 16:22

velky bratr

Re: Proč se hned dává dotace

Strucne: chtelo by to komercni zdravotnictvi, kde ma clovek pravo volby zda bude mit bezplatnou prohliku pri chripce ne nebo kvalitni peci pri necem vaznem. Clovek by mel mit pravo vybrat si jakoukoliv metodu leceni, kterou nejaka pojistovna uzna a proplati - tedy klidne i bylinkare nebo lecitele. Spektrum nabidky by bylo siroke a cilem svobodneho trhu je naplneni poptavky, zatimco cilem uredniku je naplneni kapsy farmafirem, ktere diriguji hodnoty vykonu a leciv.

0/0
17.1.2012 16:45

jural

Re: Proč se hned dává dotace

bylinkar, lecitel, jo? Mno, tak nez toto, tak radsi nechat zpusob placeni zdravotnictvi tak, jak je.

prominte, ale lidi jsou dost hloupi, aby nechapali, ze neni nic lepsiho nez zapadni medicina.

A aby na lidske hloupost vydelaval nejaky prizivnik, v dusledku jehoz chovani pribude inavlidu, kteri jsou placeni ze spolecnych penez, tak to je sila.

0/0
17.1.2012 18:04

Toranoko

Re: Proč se hned dává dotace

kolik myslis, ze stoji taxik z usti do Prahy ? ;-D

0/0
17.1.2012 18:08

wrah

Re: Proč se hned dává dotace

Plus při úrovni objednávání na lékařské výkony, jaká je.. Čekání tak dvě tři hodiny před nemocnicí.. 4 kč za minutu, plus 100 km tam a 100 zpátky.. V nejlepším případě tak 3500 za jednu návštěvu doktora. Příspěvek na auto pro rodinu je mnohem výhodnější.

0/0
17.1.2012 18:47

opportunity

Stargardtova nemoc

Jedná se o degenerativní onemocnění žluté skvrny (centrální části sítnice) u mladistvých. Jiný název je juvenilní makulární degenerace. Potíže spočívají ve ztrátě centrálního vidění, popřípadě ve světloplachosti. Toto onemocnění nevede naštěstí k úplnému oslepnutí. Zůstává vidění mimo centrální makulu. Léčba spočívá především v nácviku vidění mimo makulu. Nepříjemné, ale alespoň neoslepne úplně.

0/0
17.1.2012 15:58

totaknení

tady vůbec nejde o pojištění!!

I kdyby ho měli, museli by dotaci vracet. Jde o to, že po krádeži přestala dotace plnit původní účel a tím byla snazší cesta zdravotně postiženého. A tím je systém dotací postavený na hlavu!!

0/0
17.1.2012 15:43

k@relvesely

Re: tady vůbec nejde o pojištění!!

Ano. Systém dotací je postaven na hlavu. Proč má daňový poplatník přispívat někomu na auto, když dotuje veřejnou dopravu?  Z Teplic do Prahy jezdí celkem dost spojů. Zajímalo by mě, jak často k tomu specialistovi jezdí.....:-PRv

0/0
17.1.2012 15:48

Naked and petrified

Re: tady vůbec nejde o pojištění!!

protoze ten nekdo je postizeny, bez vlastniho zavineni ma veklmi ztizeny zivot s vyhlidkou jeste horsi, a podpora lidi v tezke socialni situaci je jednou z uloh naseno statu. Pokud je to jako tady pripad zdravotne podmineny a nezavineny, je to neoddiskutovatelne.

+4/0
17.1.2012 15:52

opportunity

Re: tady vůbec nejde o pojištění!!

Jestli by nevyšla levněji sanitka.

0/0
17.1.2012 15:54

Naked and petrified

Re: tady vůbec nejde o pojištění!!

To je jine tema, kdyby stat takovyto zdravotnicky prevoz zajistoval (tedy sanitka jen s ridicem, bez zdr. personalu), dosyt mozna by to moznost byla. To je ale jina vec.

0/0
17.1.2012 15:56

opportunity

Re: tady vůbec nejde o pojištění!!

Není to JINÁ věc, je to alternativní řešení téhož problému s dopravou. Nicméně není nemobilní.

0/0
17.1.2012 16:00

Prochivo

Re: tady vůbec nejde o pojištění!!

To si nejsu tak jistej, protože sanitky si účtují pojišťovně 20 - 25 kč/km. Když použiješ vlastní auto tak počítají 4,50/km. Navíc není nikde napsaný, že mají na ni nárok. Jed vlakem nebo autobusem je polemika by se muselo spočítat za jak dlouho by těch 90 000,- projezdili.

0/0
17.1.2012 17:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.