Diskuze

Vydávání léků po tabletách by stálo miliardy, zlobí se lékárníci

Nejnovější návrh ministra zdravotnictví Leoše Hegera vydávat léky v lékárně jen po tabletách vzbudil velký rozruch. Kritizují ho hlavně sami lékárníci, podle nichž by si vyžádal až miliardové náklady na pořízení strojů na rozpočítávání medikamentů nebo přípravu týdenních dávek léků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DS

VyMeTaky

16. 1. 2012 14:17
Už vidím před očima,

jak lékárník vydává augmentin po tabletách. Pro ty, co to neví - Augmentin je dost citlivý na vzdušnou vlhkost, světlo, a podobných léků je spousta. Nedovedu si představit, jak tohle chce Heger řešit.

Další věc je, že dneska lékárník je spíš prodavač, než aby léky dělal, a tam, kde jsem měl kdysi lék, jehož předpis jsem ráno hodil do lékárny a po obědě vyzvedl, dnes řeknou "Jé, to se musí připravit, tak vám dáme lísteček, a pozítří ráno to tu snad bude".

Třešinku na dort tomu dává výmysl nějakého trotla, který tak základní věci, jako je Glukoza 5% nebo fyziologický roztok prohlašuje za léčivo, takže když potřebuju roztok na oplach čoček nebo očí, tak mi už několikrát fyzák odmítli prodat s odvoláním na vyhlášku.

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita3

16. 1. 2012 14:33
Re: Už vidím před očima,

Vybral jste SPATNY priklad. Augmentin je ATB, to plato je davka. Odpocitavani lze provadet u jinych leku.

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita3

16. 1. 2012 14:05
To jsem velmi rad, ze i lekarnikum to vadi!

Takovy nesmysl jsem jeste nevidel. Domnivam se, ze to byla nejaka spatna prezentace umyslu.

0 0
možnosti
RK

Tara.cz

16. 1. 2012 14:16
Re: To jsem velmi rad, ze i lekarnikum to vadi!

Nezapomeňte, že lékárníci jsou obchodníci (nehledě k dodavatelům) a chtějí prodávat větší množství než je nezbytně nutné. Čili jsou tzv. "podjatí" :-) Byli by proti sobě, aby se hrnuli do menších prodejů a stříhání nůžkama navíc ;-)

0 0
možnosti
D

ditrinoroo

16. 1. 2012 12:52
Myslím, že by to mohlo fungovat

za předpokladu, že se celý system vyzkouší v provozu např. na území jednoho kraje a ty chyby a nedostatky vyplývající z naší nezkušenosti se odstraní.Ve Státech to údajně funguje bez problémů a nepodezírám Američany, proslulé racionalizací všech pracovních postupů (vynálezci pásové výroby např.), že by provozovali systém, který by nepřinášel výhody.

Samozřejmě, lékárníci by se nesměli chovat a jako prodavači pečiva nebo fusaklí. Zatím  jen sáhnou do přihrádky, někteří sem tam na něco velmi stručně upozorní, někteří ne, předají lék a převezmou peníze. Velmi pohodlné.

Příklad plýtvání: Lék, který mi byl předepsán jsem měl užívat 3x denně po 7 dní. Lék se prodává v balení po 50ti ks. Další užívání nebylo potřeba, zbylých 29 tabletek jsem odnesl do lékárny.

Kdyby se léky, které pacient nebere stále, vydávaly na příslušný počet dní + 2-3 tabletky jako rezerva,  ušetřilo by se.

Kromě toho by to pomohlo i životnímu protředí, mnoho nepotřebných léků končí v popelnicích nebo je spláchnuto do WC

1 0
možnosti
M

mamsrb

16. 1. 2012 13:54
Re: Myslím, že už to funguje

Kdysi jsem koupil kapky do nosu 75 ml za 30 kč teď dostanu 15 ml za stovku  a na jednu chřipku si musím koupit dvě balení. Podobné to je s mastmi na opary a afty, které se prodávají v množství menším než malé a jen cena je dostatečně vysoká;-D

0 0
možnosti
JS

D11

16. 1. 2012 12:08
souhlasím s ministrem

U nás na prodejně také neprodáváme jen celá balení různých šroubů, hřebíků apod. Co by s tisícovkou kusů dělal člověk, který chce jen připevnit nějaké poličky. Jééé. to bychom měli zisky a žádnou práci, prodávat to hezky po krabicích. Cejchované počítací váhy jsme si také museli pořídit za své. No a načatá krabice se jednodušše označuje křížkem.

0 0
možnosti
TK

mamlasos

16. 1. 2012 12:12
Re: souhlasím s ministrem

hezká demagogie, jdu si koupit paralen v balení po tisíci kusech...

0 0
možnosti
W

Wabo

16. 1. 2012 11:51
V tolika zemích to běžně funguje, ale naši lékárníci...

V tolika vyspělých zemích to takto funguje běžně, ale naši lékárníci by holt měli více práce a nižší zisky!

Neuvěřitelná hustota lékáren u nás musí každého upozornit na to, že nejde o ztrátový byznys.

1 0
možnosti
T

tigrakrajtovita3

16. 1. 2012 14:08
Re: V tolika zemích to běžně funguje, ale naši lékárníci...

Jde to pouze u nekterych leku! Nejde to u vsech leku, to si uvedomte!

0 0
možnosti
RK

Tara.cz

16. 1. 2012 11:48
Tak mě napadá

jako laika - prášky jsou stejně skoro vždycky v blistru. Nemohl by lékárník otevřít stávající krabičku a odstřihnout kousek blistru s požadovaným množstvím tablet? Tím by se nic nekontaminovalo, maximálně by se dělaly blistry perforované pro snažší dělení. Nebyl tohle smysl toho návrhu?

0 0
možnosti
TA

tajny agent

16. 1. 2012 11:49
Re: Tak mě napadá

To by musel zacit lekarnik pracovat ... a o to tady podle mne hlavne jde ... aby nebyl jako nejaka "socka" co maka ...

1 0
možnosti
PK

H0PE1@seznam.cz

16. 1. 2012 11:43
Proč se zlobí?

Vždyť by to byl hlavně jejich vejvar.

1 0
možnosti
TA

tajny agent

16. 1. 2012 11:38
Chtel bych videt stolni pocitadlo pro lekarnu

za 1 milion korun ... .

1 0
možnosti
TK

mamlasos

16. 1. 2012 11:43
Re: Chtel bych videt stolni pocitadlo pro lekarnu

kolik máš fejků ?

0 0
možnosti
JVJ

Jsem v Ječný

16. 1. 2012 11:11
A proč se rovnou nevrátit k dobám za "krále Klacka"?

Žádné tabletky. Vše v prášku. Ten nasypat do kornoutu z novinového papíru a dávkování po lžičkách :-P

0 0
možnosti
JK

tuan4

16. 1. 2012 11:14
Re: A proč se rovnou nevrátit k dobám za

.......zkusil jsem vygůglit ,krále Klacka' a nic!

Kdy vládnul?

0 0
možnosti
Z

Zuzi_K

16. 1. 2012 11:03
Co třeba, kdyby pacienti

chodili každý den do lékárny a tam si svou pravidelnou ranní, polední a večerní "dávku" sezobli a bylo by ;-)

0 0
možnosti
JG

anfrene

16. 1. 2012 11:06
Re: Co třeba, kdyby pacienti

lekarnice ti bude kapat kapky;-)

0 0
možnosti