Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyně měla pohotovost, kontrolky v letadle z New Yorku hlásily problém

Na pražském letišti v sobotu nouzově přistál Boeing 767 společnosti Delta Air Lines. Přístroje hlásily posádce technickou závadu. Mimořádná situace zastavila kolem desáté hodiny dopolední na deset minut provoz letiště, ale obešla se bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

Vot amerikánskaja těchnika.

;-DR^

0/0
15.1.2012 22:51

KdysiBedlam

Re: Vot amerikánskaja těchnika.

Tak neni nad to se zasmat svemu prihlouplemu prispevku.R^

+3/0
16.1.2012 2:54

jenda3

Re: Vot amerikánskaja těchnika.

Možná to byla reakce na ještě přihlouplejší příspěvek k pádu ruské kosmické lodi;-D;-D;-D

+1/0
16.1.2012 9:18

Si0 po 4. zákazu

Re: Vot amerikánskaja těchnika.

Přesně.R^

0/0
16.1.2012 9:22

Muflik

Nervozita?

Me by spis lehce znervoznoval fakt kdybych do tohoto letadla nasedal po tom servisnim zasahu na cestu do NY :D Ne ze bych se letani bal, ale jsem si jisty ze bych uplne klidny tentokrat nebyl :)

0/0
15.1.2012 22:04

Lovec VeVerek

Nakonec se zjistilo

že na pilota nemrkala kontrolka ale letuška ;-DRv

+1/0
15.1.2012 21:49

LTHK,Lovec TopHyen Kalúskovitých

Re: Nakonec se zjistilo

VVVVVVVVVV

0/0
17.1.2012 2:27

Linde CZ

V palubnim manulalu by melo byt jasne napsano

...pokud kontrolka signalizuje zavadu, zkuste do ni nejdriv cvrnknout!

+1/0
15.1.2012 20:35

Praotec

Ten

Boeing z cervenymi svetylkami Vas  potrapil na diskusi co.;-DV[>-]

0/0
15.1.2012 19:58

ivoš

Taxem se dočetl,

že skutečně byla indikována porucha přistávacích klapek. Proto přistával se zasunutými.

0/0
15.1.2012 19:15

qsilence

Re: Taxem se dočetl,

Nejsou žádné přistávací klapky. Maximálně tak vztlakové. Ony se totiž používají například i při startu ;-) Což by trochu komplikovalo tvoje názvosloví....

0/0
16.1.2012 9:07

Duen969

Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

???

0/0
15.1.2012 19:04

ivoš

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

Gumy to vydržely, tak co..:-)

0/0
15.1.2012 19:13

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

bez klapek s rezervou kolem 200kt

0/0
15.1.2012 20:45

u.boat

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

Kt - jako uzlů? To už je slušný fofr...

0/0
15.1.2012 21:07

krystofc

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

nevite nahodou jak je to s pouzitim reversu tesne pred pristanim? vim ze se da pouzit ve vysce za letu ke snizeni rychlosti...je mi jasny ze pred touchdownem tam musi mit rezervu kdyby potreboval znovu vzletet, ale s dotykem hlavniho podvozku uz bych tam dal revers...

0/0
16.1.2012 0:12

blablalín

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

Lze a vřadě případů se tak přistává, hlavně velká letadla jako B767, B777, A330 a A340 toho ve špičkách využívají aby byly conejrychleji z dráhy pryč.

0/0
16.1.2012 9:02

qsilence

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

Tohle použít těsně před dosednutím, tak si člověk koleduje o pořádnej držkopád. Těsně před přistáním už musí mít letadlo rychlost takovou, aby si neutrhlo vysunuté vztalové klapky o vzduch a tahle rychlost není zase tak daleko od rychlosti pádové. Prudké zabrždění za letu ve finální fázi přistání by mělo dvě možné varianty s jediným výsledkem. Buď rapidní ztrátu výšky a nebo rapidní ztrátu rychlosti. V obou případech byste z letadla udělali krtka. Revers se používá v 99% případů hned po doteku se zemí. Za letu se to požívá k rapidnímu setupu. Umí to například i ATR, což je vrtulový malý stroj. Ale nejčastěji tohle používají vojáci. Když potřebujou rychle na zem. V dopravním letadle byste letuškám rozlili všechno pití a vysypali všechno jídlo ze skříněk na podlahu. Sice se na velkých letištích spěchá, ale nemůžete děsit pasažéry bez vážných důvodů. Ve většině situací jsou spoilery dostatečné řešení pro brždění za letu.

0/0
16.1.2012 9:29

soc01

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

Jenom doplnim, revers byva napojeny na pridovy podvozek, tzn. po pristani a stlaceni pridoveho podvozku dojde k zapojeni reverzu. Samozrejme je mozne i manualni ovladani....

0/0
16.1.2012 9:40

-Komedie-

Re: Kolik asi byla pristavaci rychlost bez klapek???

To tedy nevyužívají. U těchto letadel je použití reversu ve vzduchu blokované. Použivala (a používají) to hlavně ruská letadla.

0/0
16.1.2012 10:17

HolcmanDavid

hm

Tak si říkám jak blbě by znělo: ,,Letiště Václava Havla mělo pohotovost..."

;-D;-D

+1/0
15.1.2012 18:42

Gustav Nečas

Re: hm

Proč tak složitě, tady také nepíší "letiště Ruzyň ", ale jen Ruzyň.

Takže "Havel měl pohotovost" ;-)

+1/0
15.1.2012 18:53

Linde CZ

Re: hm

Tak ono 'Ruzyne mela pohotovost' ti taky nezni blbe jenom diky tomu, ze uz sis zvykl. Si vem kdyby bylo letiste trochu jiznejc, tak mohly mit pohotovost treba Stodulky ':-)

0/0
15.1.2012 20:36

Jozifek

...NY, NY, NY...

Ještě štěstí, že letadlo neletělo z Moskvy. Dle názvu článku by si jeden myslel, že by se na něl vykašlali...

0/0
15.1.2012 18:25

Supersocka

Hmmm

Takže Havlyně zatím pohotovost neměla? ;-)

+3/0
15.1.2012 18:07

Lionel 1

Re: Hmmm

Rv

+2/0
15.1.2012 18:08

Mizerně placený daňový úředník

Re: Hmmm

A copak budeš říkat taxikáři, pokud se ten hloupý nápad prosadí, jedeme na letiště Václava Havla, Havlyni nebo i nadále Ruzyni ?

+1/0
15.1.2012 18:22

lucky_24

Re: Hmmm

Na letiště, to stačí. A díky těm fanatikům v okolí Vodochod asi i dlouho stačit bude.

+1/0
15.1.2012 18:24

synli

Re: Hmmm

V Praze máš ještě letiště v Letňanech a Kbelích.

0/0
15.1.2012 21:59

martin2580

Re: Hmmm

Hm a na Tocny :)

0/0
16.1.2012 8:28

u.boat

Re: Hmmm

Trčba na Havlák... Ono se už nějaký lidový název zaběhne. Ale letiště Václava Havla mi nezní nejhůř.

0/0
15.1.2012 21:09

hujersehlasi

Re: Hmmm

na Novinkach se 43% ctenaru v ankete priznalo ze maji pouze zakladni vzdelani... tady to koukam je hodne podobny..

0/0
15.1.2012 18:09

Supersocka

Re: Hmmm

Ses kouknul do svého výučního listu? ;-D

+3/0
15.1.2012 18:16

stefi_ul

Re: Hmmm

a co mozek?? nechibi??? Mluvil o ZAKLADNIM VZDELANI a ty mu napises, jestli se kouknul do VYUCNIHO LISTU a myslis si, jak je to vtipny... ale Vyucak je uz level navic.

0/0
15.1.2012 21:47

TigerM

Re: Hmmm

Vyucni list je stale zakladni vzdelani...

0/0
15.1.2012 22:33

qsilence

Re: Hmmm

No, ty asi nemáš ani základku, protože ve slově nechybí napsat po ch měkký i může jedině člověk, který do základky nechodil. Tohle je učivo ze třetí třídy.

0/0
16.1.2012 9:34

qsilence

Re: Hmmm

Pro zopakování, tvrdé ý se píše po h, ch, k, r, d, t a n. A protože slovo chybí nemá výjimku v pravopisu, tak se v něm po ch píše tvrdý!!! Vždycky!!!

0/0
16.1.2012 9:37

Linde CZ

Re: Hmmm

Jako tady je to sice kruta bida, ale myslim ze Novinky presto v blbosti kraluji :-)

0/0
15.1.2012 20:38

Scraeder

Boeing

Boeing letel na Letiste Vaclava Havla, ale musel zmenit trasu a pristat na Letisti Ruzyne.!!

0/0
15.1.2012 18:03

hujersehlasi

Re: Boeing

a souvislost s nevytazenymi klapkami je jaka...?

0/0
15.1.2012 18:05

153624

Re: Boeing

jeho nevyzrálý mozečekRv;-D

+2/0
15.1.2012 18:34

Lionel 1

Re: Boeing

Rv

0/0
15.1.2012 18:08

AP1

bez komentare ...

Kniha závad Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje Grip, neboli stránka. A tam napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu, a které je potřeba opravit. A mechanici si to přečtou, a zjednají nápravu. A pak do formuláře napíšou, co a jak bylo opraveno. Mají zcela zvláštní humor. Letecká společnost Quantas vydala knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém a řešení.

0/0
15.1.2012 18:00

AP1

Re: bez komentare ...

Problém: Levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit. Mechanik: Levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna. Problém: Zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné. Mechanik: Automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno. Problém: Něco je uvolněno v pilotní kabině. Mechanik: Něco bylo utaženo v pilotní kabině. Problém: Mrtví brouci na předním skle. Mechanik: Byli objednáni živý brouci.

0/0
15.1.2012 18:00

AP1

Re: bez komentare ...

Problém: Autopilot v poloze "držet výšku" nechá letadlo klesat 60m za minutu. Mechanik: Tento problém si nemohu předvést na zemi. Problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle. Mechanik: Hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu. Problém: Třecí zámky způsobují, že se škrtící páčka zastaví. Mechanik: Proto tam také jsou. Problém: Podezření na prasklé sklo. Mechanik: Podezření je správné. Problém: Motor číslo 3 chybí! Mechanik: Po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.

0/0
15.1.2012 18:00

AP1

Re: bez komentare ...

Problém: Letadlo se za letu chová legračně. Mechanik: Letadlo bylo varováno, aby se polepšilo, a létalo vážně. Problém: Cílový radar pobroukává. Mechanik: Cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů. Problém: Myš v pilotní kabině. Mechanik: Byla namontována kočka. Problém: Zpod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem. Mechanik: Trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.

0/0
15.1.2012 18:00

AP1

Re: bez komentare ...

a jeden cerstvy: hrdinny polsky pilot B767 si zapomene zapnout jistic na vysouvani podvozku. Musi nouzove pristat, ohrozi na zivote vsechny cestujici a na leatdle udela skodu, znate ho?

0/0
15.1.2012 18:02

Chytrakz hospody

Re: bez komentare ...

Znám ho, to byl ten falešnej Vrchní z filmu "Vrchní prchni!" ;-D;-D  Ty létáš jak .... ty přistáváš jako .....  a jsi sklerotik jako    ......

0/0
16.1.2012 11:36

Lionel 1

Re: bez komentare ...

;-DRv

0/0
15.1.2012 18:04

wertzu

Re: bez komentare ...

Díky pobavil jsem se.;-D

0/0
15.1.2012 19:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.