- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vsechny lodi, kterymi jsme se plavili za poslednich 8 let, mely bezpecnostni cviceni hned prvni den, kratce po vypluti, ale nektere nez se vyplouvalo z pristavu.
Napr. Dawn Princess vyplouvala ve 4 odpoledne, pasazeri nalodeni nejpozdeji ve 3 odpoledne. Ve 3.15 zahoukaly sireny a byl vyhlasen cvicny poplach, vsichni pasazeri vyzvedli zachranne vesty z kabin a dostavili se na predurcena shromazdovaci mista dirigovani posadkou. Cviceni se zucastnila cela posadka vcetne zabavniho personalu. Vedouci jednotlivych useku jim vysvetlili lodni protokol, jak se zachovat pri skutecnem poplachu a jak je to s nastupem do zachrannych clunu, pokud by kapitan vyhlasil evakuaci lodi. Vsichni byli velmi dobre organizovani a za 30 minut jsme ukladali vesty zpet do kabin, ve 4 se odplouvalo.
Vedle bezpecnostniho cviceni pro pasazery probiha jeste pravidelny cvicny poplach pro posadku, ktery se provadi 1xtydne a je spojeny se spoustenim nekterych zachrannych clunu.
tak by si pasažéři úplně ušetřili tu nudnou hodinu. To by bylo z komerčních důvodů velmi žádoucí.
Honba za co největšími zisky a minimalizací nákladů za každou cenu přináší své ovoce, ještě pár takových událostí a snad procitnou i ti více ospalí, kteří věří, že vše vyřeší trh. Ale jak? Zatím ruka trhu řeší problémy Evropy od deseti k pěti, místo zaměstnanců z EU jen agenturní otroci mimo EU, gigantománie prý šťastná dovolená. 4.000 lidí to musí být romantika! Takový panelák v pohybu!
pěkně to tam zaparkoval..... umělecký kapitán lodi.....
Costa Concordia se měla držet obvyké vodní cesty západně od ostrova Giglio a nic by se jí nestalo. Pluli ale východně od ostrova a nevíme zatím proč.( Zřejmě si chtěli zkrátit cestu). . A to tak blízko a tak rychle, že rozervali levobok v délce 70m o pobřežní skálu.Prý ani nevysílali SOS či MAY DAY?! Potom pokračovali asi směrem do přístavu, kde loď otočili a opřeli pravobokem o břeh, proč by jinak směřovala příď lodi proti směru plavby?
Je jasné, že selhal člověk a ne technika. Ať se nevymlouvají na výpadek proudu a neznámé útesy. Za jasné klidné noci podél pobřeží se dá navigovat jen s mapou a prostým okem. Ale to by na můstku musel někdo být!
třeba se posádka zrovna modlila.....
Říkali si - lodí je to bezpečnější než autem nebo letadlem a zatím je čekal dřevěný spacák.... Nějaká taková pohřebka v Ostravě funguje, ale obávám se, že přečasy teď budou mít pohřebky na Gigliu. Snad tam nebyl ale náš Mirek, Toskánsko je taková jeho poloha!
sezvizi funebri di italiana.....
vůbec jsem netušil co máme námořních kapitánů , tak teď už jen nějakou flotilu
Opravdu příhodný název....... na Moravě pohřební služba....
Jsem si říkala, že tam bylo tak 90% posádky Filipinos a jiné národnosti, kterým bude šumák, kde si vydělávají...navrch bez řádné znalosti jazyka. A s jejich ochotou a přístupem k zákazníkům na tom budou asi tak stejně jako Ukrajinky v českých hyper/supermarketech
Podle reportáže co na Idesu jde najít, skutečně většinu posádky tvořily národnosti naprosto mimo evropskou unii. S přístupem však nemáte pravdu, každý ze zaměstnanců může dostat maximálně 5 stížností na jeho osobu, a pak má padáka. Takže jsou úslužní jak jen to jde.